Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet työtön?

Vierailija
22.07.2015 |

Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:29"]Sain työnantajan mielestä liian hyvää palkkaa, vaikka olin pätevä ja kokenut. Työpaikalle jäi useita surkeampia työntekijöitä kuin minä tai useat muut osaajat, jotka myös irtisanottiin. No firma on tehnyt tässä useiden miljoonien tappioita vuosittain. Kannatti varmaan irtisanoa koko myynti ja ottaa uudet pystymetsästä... [/quote] Ei kai tuo ole edes laillista takaisinottovelvollisuuden vuoksi. [/quote] Kyllä on jos yritys vaihtaa toimipisteensä tahallaan parinsadan kilsan päähän ja vain harva pystyy vaihtamaan paikkakuntaa. Ja syy on se, että saisi halvempaa työvoimaa. Minun nimikkeeni työtehtäviä jaettiin useille ja suoja-ajan (muistaakseni alle vuosi) jälkeen palkattiin uusi samaan toimipisteeseen, jossa itse olin ollut.

[/quote]

Ei teillä kummoset hommat, jos voi vaihtaa koko henkilökunnan tuosta vaan. Eli koulutettu apinakin osaa?

Vierailija
42/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerron puolisostani. Firma, jossa hän työskenteli, meni konkurssiin. Kukaan työpaikkaa vaille jääneistä ei työllistynyt lähimmän 80 kilometrin säteellä.

Meillä on taloudellisesti mahdollista, että puoliso on kotona. Se helpottaa arkea paljon, koska minä käyn 110km:n päässä töissä. Viimeisen kahden vuoden aikana ei ole ollut yhtään avointa työpaikkaa puolison alalta tässä kaupungissa tai lähikunnissa. Kuten ei minullekaan.

Eikä ole mitään taiteilijahippialoja, vaan ihan kunnon työtä, eikä harvinaisen kuulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:29"]Sain työnantajan mielestä liian hyvää palkkaa, vaikka olin pätevä ja kokenut. Työpaikalle jäi useita surkeampia työntekijöitä kuin minä tai useat muut osaajat, jotka myös irtisanottiin. No firma on tehnyt tässä useiden miljoonien tappioita vuosittain. Kannatti varmaan irtisanoa koko myynti ja ottaa uudet pystymetsästä... [/quote] Ei kai tuo ole edes laillista takaisinottovelvollisuuden vuoksi. [/quote] Kyllä on jos yritys vaihtaa toimipisteensä tahallaan parinsadan kilsan päähän ja vain harva pystyy vaihtamaan paikkakuntaa. Ja syy on se, että saisi halvempaa työvoimaa. Minun nimikkeeni työtehtäviä jaettiin useille ja suoja-ajan (muistaakseni alle vuosi) jälkeen palkattiin uusi samaan toimipisteeseen, jossa itse olin ollut.

[/quote]

Ei teillä kummoset hommat, jos voi vaihtaa koko henkilökunnan tuosta vaan. Eli koulutettu apinakin osaa?

[/quote]
Niinhän sitä luulisi ja varmaan johtokin noin ajatteli, mutta eipä näy osaavan, myynti on heikompaa kuin koskaan, tulos pienenee joka vuosi. Tappio on joka vuosi massairtisanomisten jälkeen ollut 10-15 %. Ennen irtisanomisia tappiot olivat pienemmät. Rahat eivät taida enää kovin moneksi vuodeksi riittää.

Vierailija
44/85 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:49"] Valtion asiantuntijatöihin olisin sopiva, mutta sinne mennään tänä päivänä suhteilla, enkä minä tunne ketään
[/quote]
Tuon olen huomannut. Minusta valtiolle pitäisi perustaa HR-keskus, joka palkkaisi väen keskitetysti, hoitaisi haastattelut ja varsinainen palkan maksava laitos joutuisi tekemään valinnan HR-keskuksen nimettömien testien perusteella. Eli valinnan tekevä valtionputiikki tietäisi vasta valinnan jälkeen nimen.
[/quote]
Tämä on kannatettava idea.

Vierailija
45/85 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:25"]Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?
[/quote]
Miksi olen saanut niin monta alapeukkua!!??
ap

[/quote]
Koska syyllistät turhaan työttömiä. Tiedän todella monia tapauksia, joissa todelliset osaajat on heitetty pihalle ja tuulitunnelit jääneet töihin.
[/quote]
Mitä tarkoitat tuulitunnelilla?
ap

Vierailija
46/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:11"]

Minut irtisanottiin, koska kritisoin esimiestä ja hänen tietämättömyyttään työturvallisuusasioista, Vaadin suojaimia, joten minusta tuli hankala henkilö, joka piti irtisanoa. Tiedän, ihan oma syy, mutta säästyin suojalasien ansiosta silmävammoilta. Työkaveri ei, koska ei laseja saanut.

[/quote]

Esimies ei aina ole syyllinen. Itse raportoin asiasta jotka olisi pitänyt korjata, mutta asiasta vastuulliset eivät korjanneet asioita. Lähintä esimiestä on vain helpointa syyttää ;) T: lähin esimies
[/quote] Juuri näin. Olen itsekin raportoinut puutteista, jotka joko työntekijä tai itse havainnut ja pyytänyt parannusta. Mutta mitään ei tapahdu! Varmistan selustani, että minulla on tarvittavat dokumentit osoittamaan, että olen osuuteni tehnyt. Usein toistanut pyyntöni, mutta tuloksetta. Miksikään oikeustaistelijaksikaan en tällä palkalla ryhdy.

Vierailija
47/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki haluaa vähintään viiden vuoden työkokemuksen omaavan ammattilaisen, eikä vastavalmistunutta.

Vierailija
48/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan irtisanottu, koska en ole koskaan ollut vakituisessa työsuhteessa. Tyypillinen akateeminen pätkätyöläinen sen osalta. Olen tällä hetkellä työtön, koska työnantajani jätti minut pätevimpänä palkkaamatta samaan määräaikaiseen virkasuhteeseen, jota olin hoitanut neljä vuotta ketjutettuna. Miksikö? Satuin olemaan raskaana viikolla 25, mutta sillä ei kuulemma ollut mitään merkitystä. Eipä!

Vierailija
49/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:11"]

Minut irtisanottiin, koska kritisoin esimiestä ja hänen tietämättömyyttään työturvallisuusasioista, Vaadin suojaimia, joten minusta tuli hankala henkilö, joka piti irtisanoa. Tiedän, ihan oma syy, mutta säästyin suojalasien ansiosta silmävammoilta. Työkaveri ei, koska ei laseja saanut.

[/quote]

Esimies ei aina ole syyllinen. Itse raportoin asiasta jotka olisi pitänyt korjata, mutta asiasta vastuulliset eivät korjanneet asioita. Lähintä esimiestä on vain helpointa syyttää ;) T: lähin esimies

[/quote]

Lähimmän esimiehen tehtävänä on kieltää työn tekeminen siihen asti, kunnes työturvallisuus on kunnossa. Ja valitettavasti se on hänen vastuullaan huolimatta siitä, montako raporttia laatii.

Vierailija
50/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin just keväällä amiksesta, ei oo työkokemusta jota pitäis olla että pääsis töihin (mistä saat työkokemusta kun ei oteta töihin!!!!), vähän töitä tarjolla, paljon työttömiä. Siinä varmaan ne syyt.

Vierailija
51/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön siksi, kun työt eivät ole vielä alkaneet. YT:n johdosta jäin työttömäksi toukokuun lopussa, uusi työ alkaa elokuun alussa. Tulipahan kerrankin ihanan pitkä kesäloma, kun olin koko toukokuun vuosilomalla ja sitä ennen pidin työaikapankista tunnit pois, eli lomailua n. 3,5kk. :D

Vierailija
52/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole menneisyyteni jälkeen rippeitäkään itsetunnosta jäljellä, vaan olemukseni on koko ajan jännittynyt, hermostunut ja vapisen kauttaaltani aivan täysin normaaleissa sosiaalisissa tilanteissa niin perheenjäsenten, tuttujen kuin tuntemattomien kanssa. Voin nappailla propraleja kourakaupalla, mikään ei hillitse vapinaa. Pameja olen koettanut vähentää. En uskalla hymyillä, koska en enää edes oikein osaa. Elämässäni ei ole oikein mitään normaalia. Luonnollisesti tällaisena hermostutan ja karkoitan ihmiset. Opiskelen kuitenkin ammattia ja yritän kohti parempaa. Ps. en käytä päihteitä.

Vierailija
53/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sairastuin ja siitä lähtien työnantaja piti minua vain turhana riippakivenä. Heti kun palasin töihin sairaslomalta sain lähteä. En ole vieläkään täysin toipunut mutta etsin töitä koko ajan koska rahat eivät riitä. Miten sitten jaksaisin ja selviäisin jos uuden työpaikan onnistisin saamaan, en tiedä. Pakko vaan yrittää tai laittaa kuula kalloon. 

Vierailija
54/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, koska koulutuksellani ei saa ainakaan tällä hetkellä töitä. Olen kuitenkin työtön vain osittain sillä teen koulutustani vastaamatonta työtä aina silloin tällöin. Saan soviteltua ansiosidonnaista ja työtunneilta palkkaa. Toivon, että pääsen johonkin uudelleenkouluttautumaan. Minulla on jo korkeakoulututkinto, mutta kovin pitkää uutta opiskelua en enää halua. Lisäksi uuden alan tulisi tietenkin olla varmasti työllistävä.

Vierailija
55/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemuksen puute, joka periytyy ihan opintojen alkuajoista saakka. Siinä, missä suurin osa pääsi oman alan harjoitteluihin, tein harjoitteluni itse juuri ja juuri alaa liippaavissa tehtävissä muualla. Sitä kautta esim. kesätöihin oli vaikeampi päästä ja tein hanttihommia kun suurin osa opiskelukavereista jatkoi niissä harjoitteluissaan. Sama kuvio jatkunut niissä pätkätöissä, joita olen valmistumisen jälkeen saanut. En tiedä, että miten pääsisin niihin oikeisiin alani työtehtäviin kiinni, sillä työnantajat haluavat jonkun, joka on niitä jo tehnyt ja jota ei tarvitse hirveästi perehdyttää. Ja samaan aikaan laman takia ne työt, joista oma kokemukseni on, on yt:ssä saneerattu kokonaan pois.

Joudun ilmeisesti kouluttautumaan kokonaan uudelleen, vaikka tämä alani onkin ihan työllistävä itsessään ja jos talous lähtisi nousuun, niin tekijöitä kaivattaisiin heti lisää. Missään ei neuvota, että miten sen jalan saisi oven väliin, eikä omakaan älykkyys riitä sitä keksimään.

Noiden siivous- ja varastohommien saaminen taas lakkasi siihen, kun tutkintoni sain valmiiksi. Siihen asti riitti varsinkin kesäisin töitä ja lukuvuosien aikanakin pystyi tekemään keikkaa ajoittain. En tiedä, että pitäisikö kokeilla hakea niitä siten, ettei kerro olevansa jo valmistunut?

Vierailija
56/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien yt-kierre ja viimein oli minun vuoroni poistua. Monta vuotta ehdinkin väistellä potkuja. Ihanan vapauttavaa kun se vihdoin tapahtui

Vierailija
57/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:28"] [quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:29"]Sain työnantajan mielestä liian hyvää palkkaa, vaikka olin pätevä ja kokenut. Työpaikalle jäi useita surkeampia työntekijöitä kuin minä tai useat muut osaajat, jotka myös irtisanottiin. No firma on tehnyt tässä useiden miljoonien tappioita vuosittain. Kannatti varmaan irtisanoa koko myynti ja ottaa uudet pystymetsästä... [/quote] Ei kai tuo ole edes laillista takaisinottovelvollisuuden vuoksi. [/quote] Kyllä on jos yritys vaihtaa toimipisteensä tahallaan parinsadan kilsan päähän ja vain harva pystyy vaihtamaan paikkakuntaa. Ja syy on se, että saisi halvempaa työvoimaa. Minun nimikkeeni työtehtäviä jaettiin useille ja suoja-ajan (muistaakseni alle vuosi) jälkeen palkattiin uusi samaan toimipisteeseen, jossa itse olin ollut. [/quote] Ei teillä kummoset hommat, jos voi vaihtaa koko henkilökunnan tuosta vaan. Eli koulutettu apinakin osaa?   [/quote] Niinhän sitä luulisi ja varmaan johtokin noin ajatteli, mutta eipä näy osaavan, myynti on heikompaa kuin koskaan, tulos pienenee joka vuosi. Tappio on joka vuosi massairtisanomisten jälkeen ollut 10-15 %. Ennen irtisanomisia tappiot olivat pienemmät. Rahat eivät taida enää kovin moneksi vuodeksi riittää.

[/quote]

Ja sinulla on kokonais summat laittaa ruutuun? Miksi myynti on pienentynyt, kustannusrakenne jne.. ?

Vierailija
58/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]

Lähimmän esimiehen tehtävänä on kieltää työn tekeminen siihen asti, kunnes työturvallisuus on kunnossa. Ja valitettavasti se on hänen vastuullaan huolimatta siitä, montako raporttia laatii.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Lähin esimiehesi ei voi sulkea esimerkiksi koko tehdasta, vaan saa sitä ennen potkut esim. 6 kertaa.

Vierailija
59/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 14:28"]

[/quote]

[/quote]

Sinä taidat olla kouluttamaton apina.

Ymmärrätkö, että tällä työttömien määrällä meillä on vapaana osaavia ihmisiä, jopa alansa huippuammattilaisia. Nyt on työnantajilla mistä ottaa ja entistä halvemmalla. 

[/quote]

Ammattilaiseksi ei pääse olemalla kotona. Työ tekijäänsä opettaa.

Vierailija
60/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:25"]

Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?

[/quote]

Minulla on ammatti jolla on vaikea työllistyä. Sain nyt vihdoin ja viimein opiskelupaikan joten toivottavasti ei tarvitse enää työkkärissä asioida. Opiskelupaikkoja on mielestäni liian vähän esim. sosiaali- ja terveysalalla, minäkin hain paikkaa monta vuotta.