Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkohuussi ja käsienpesu.

Vierailija
22.07.2015 |

Mielenkiinnosta kyselen teiltä av-ihmiset, miten olette ratkaisseet käsienpesun mökkiolosuhteissa? Tuttavaperheelläni on mökki, jonne tulee juokseva vesi itse tuparakennuksen keittiöön, mutta vessana on ulkohuussi. Olen pannut merkille että hyvin harvoin kukaan näistä tutuista pesee käsiään huussikäynnin jälkeen. Heistä iso osa ammatiltaan kuitenkin elintarvikealalla. Ja jos pesee ( kuten itse automaattisesti teen), huusdin ja sen vesihanan välillä on huussin ovi, mökin ovi, sekä sitten se hana. Kun olen mökillä käynyt, kannan mukanani kosteispyyhkeitä, joilla avaan ja suljen sen huussin oven, taas uudella mökin oven jne. Olen itse hoitoalalla enkä nyt varsinaisesti Ole bakteerikammoinen, mutta ihmettelen eikö esim.näillä ihmisillä tule mieleen se kontaminaatio, vai onko tämä ihan yleinen käytäntö mökkeilevillä? Kaiken lisäksi ko.perheellä on toisinaan saunassa käytössä vain 1-2 pesusientä, siis kuudelle hengelle! Ja kun kavereita käymässä, kymmenelle ( joista kukaan ei siis myöskään pese käsiään.). Joskus asiaa ihmeteltyäni sain osakseni naureskelua ja ihmettelyä enkä tällä mökillä kyllä enää käymään tule. Siis, miten on, kuinka teillä nämä jutut hoidetaan ?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä ollessani en jaksa välittää tuollaisista seikoista, ei siihen kuole! (ellei käy tosi huono tuuri...)

Minä kyllä jaksan välittää. Enkä ole hoito- tai elintarvikealalla. Itsestäänselvyys että kädet pestään juoksevan veden alla vessasta tultua. Itselläni sitä ei ole, joten kaadan naposta vettä ensin toiselle ja sitten toiselle kädelle. Naposta kiinni paperilla toki.

Hyi, tuli karsea mielikuva mieleen...Joku jättäis vessasta tultua kädet pesemättä tai pesis seisovassa vedessä pesuvadissa. Sitten ryhtyis esim. salaatin tekoon. Oksennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla