Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain VAJAAÄLYINEN VÄRJÄÄ hiuksensa

Vierailija
22.07.2015 |

Haluatko tämmöisen naamataulun

https://www.google.fi/search?q=hair+color+allergy+symptoms&biw=1024&bih=687&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI6t2xoKnuxgIVQgYsCh09pwzw

tai syövän? Jos haluat, jatka vaan hiusvärien käyttöä entiseen malliin.

Long-term use of permanent hair dye -- in dark colors -- DOUPLES  a person's risk of certain blood cancers, new research shows.

Earlier studies have linked permanent hair dyes to bladder cancer as well as to the group of diseases known as non-Hodgkin's lymphoma. Non-Hodgkin's lymphoma rates are up all over the world. Nobody knows why, says Yale researcher Tongzhang Zheng, ScD.

Zheng suspected that hair dyes might play a role. Use of hair dye is increasing. And the products -- especially the permanent types in dark colors -- may expose users to dangerous chemicals. So Zheng led a research team that analyzed hair dye use in 601 women with non-Hodgkin's lymphoma and in 717 similar women without cancer.

The results: An increased risk of non-Hodgkin's lymphoma was observed for women who reported the use of hair coloring products before 1980. Women who used dark-colored permanent hair-coloring products for more than 25 years doubled their risk of non-Hodgkin's lymphoma. The risk was nearly the same for women who used more than 200 applications of these products. No increased risk was seen in women who used semi-permanent dyes or temporary rinses.

https://www.google.fi/search?q=hiusv%C3%A4ri+allerginen+reaktio&biw=1024&bih=687&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMImtm356ruxgIVA5AsCh2tig_-

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kielletään myös pähkinät, kalat, äyriäiset, maitotuotteet, kaikki ruuat ja juomat, siitepöly, paju, kissat, koirat, hevoset, kaikki karvaiset ja hilseilevät eläimet, kielletään ihan kaikki, koska voithan sä saada allergisen reaktion ja kuolla. Ja jos kehtaat värjätä hiuksia, omistaa lemmikkejä tai ratsastaa olet VAJAAÄLYINEN!!!

Vierailija
42/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:05"]

http://www.iltalehti.fi/terveys/2012111516320023_tr.shtml

Karmeita reaktioita.

ja kuolemia

http://www.iltalehti.fi/kauneus/2011112214801763_ka.shtml

Tulkaapa feikkihiuksiset pikkuhiljaa järkiinne.

[/quote]

Mitä se sun pyllyäs syyhyttää jos joku haluaa "kuolla"... Älä värjää omaa päätäsi ja sen luulisi riittävän. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:57"]

Jep. Kielletään myös pähkinät, kalat, äyriäiset, maitotuotteet, kaikki ruuat ja juomat, siitepöly, paju, kissat, koirat, hevoset, kaikki karvaiset ja hilseilevät eläimet, kielletään ihan kaikki, koska voithan sä saada allergisen reaktion ja kuolla. Ja jos kehtaat värjätä hiuksia, omistaa lemmikkejä tai ratsastaa olet VAJAAÄLYINEN!!!

[/quote]

Niin, minä en ainakaan ymmärrä pähkinäallergiaa, koska pähkinäthän ovat todella hyviä ja syön itse niitä paljon. Minusta pähkinäallergikot - tai paremminkin sellaiseksi itseään väittävät - ovat todella VAJAAÄLYISIÄ.

(olikos tämä nyt sitä sarkasmia? oli)

Vierailija
44/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:28"]

No , ja olen värjännyt tukkaani 10-vuotiaasta asti. Nyt pääni on tummanruskea väriltään. Enpä usko että mitään syöpiä saan. Tiesikö Ap että kateus tappaa enemmän kuin hiusvärit?

[/quote]

Tyypillinen asenne. Siis "mullapa ei ole koskaan tullut hiusväreistä mitään reaktiota" --- aivan, EI VIELÄ! 

Et "usko" että saat syöpää tai allergiaa. Just. Mihinkähän tuo uskosi perustuu? Yleensä kemiallisten aineiden haittavaikutusten arviointi perustuu tietoon.

Huvittaa myös typerä asenne että "joskushan täytyy kuolla, joten mitä väliä" --- eikös sulla ole ketään rakkaita ja läheisiä ihmisiä, jotka jäisi suremaan? Ja mitäs jos et kuolekaan vaan jäät eloon ja kärsit niistä seurauksista??

Lisäksi erittäin järkyttävää on kun Suomessa annetaan pikkulasten ja nuorten värjätä hiuksensa! Vai eikö oo välii että sun lapsi saa allergisen reaktion ja kenties kuolee? Ei kai sitten.

Kyseessä on vakava asia, joten kannattaa todellakin lopettaa kestoväreillä värjääminen, ja varoa myös ns. luomuvärien kanssa ettei vaan joukkoon ole laitettu haitallisia aineita (ns. viherpesu on mainonnassa yleistä). Varokaa myös niitä värejä, joissa mainostetaan että "ammoniakiton" - se tarkoittaa että kaikkia muita pahempia myrkkyjä niissä onkin.

Suoravärit ja jotkut luonnonvärit kuten henna lienevät turvallisimmat. Tosin kaikille kemiallisille aineille voi allergisoitua tai herkistyä, ja kyllä "luonnonväreissäkin" on kemiallisia aineita.

Kannatta lukea kemianteknologian inssin sivustoa, siellä tietoa hiusväreistä:

http://kemikaalikimara.blogspot.fi/

[/quote]

Kolme alapeukutusta mun viestiin. Huoh, no arvasin ettei järkipuhe tehoa. Lukekaapa nyt edes tämä, että tiedätte mitä teette, eli Kemikaalikimaran hiusväriopas:

http://kemikaalikimara.blogspot.fi/p/blog-page_27.html

Vierailija
45/85 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä värjäsin 7 vuotta ja ei mitään oireita ja kas sitten samalla aineella yhden kerran jälkeen tuli  näppylöitä pitkin ihoa ja naama turvoksiin. Erikoislääkäri hoiteli 1,5 vuotta että saatiin taas lähes kuntoon. Mekoinen urakka sen sanon ja jätin samalla hyvästit näille kemikaaleille ja myrkyille.

Olikohan siinä putkilossa mennyt vähän aineet sekaisin tai jotain liian suuri määrä vai olinko altistunut jollekin vuosien mittaan?

Vierailija
46/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot vähä-älyinen.

Vierailija
47/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee tunteisiin feikkitukkaväripersoonilla, eivät kestä kuulla tämmöisiä juttuja..

Totta on !

Vierailija
48/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en halua. Jos saisin tollasen allergisen reagtion niin sitten olisi pakko lopettaa värjääminen. Naamahan ei tietenkään tuollaiseksi jää, tiesithän ap sen. Toki joku on kuollutkin hiusten värjäykseen, mutta paljon useampi on kuollut vaikka auton alle. En silti lopeta ulkona liikkumista.

Syövän taas voi saada melkein mistä vain.

Joten kyllä jatkan hiusteni värjäämistä tummanruskeiksi. Omani ovat luonnostaan sellaiset maantienharmaat, aivan hirveä väri joka ei sovi minulle yhtään.
Kaikki me joskus kuollaan.

Vierailija
49/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Douples

Vierailija
50/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kun en ole koskaan värjännyt. Vajaaälyisiä näkee paljon kaupungilla myös lastenrattaiden kanssa eli imettävät ja lapsoset saavat heti hyvät myrkkyhumalat väriaineista.

yes, yes, tosi fiksua!

Vierailija
51/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko douples :D mulla on väriallergia mutta muut saa värjätä mun puolesta ihan rauhassa.

Vierailija
52/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon tyhmääkin tyhmempiä ja he toki joutavat saada allergian tai kuolla pois. Näin se Darwinin evoluutio vaan toimii, se karsii tyhmät monilla tavoilla, kuka tupakoi,juo liikaa viinaa, syö epäterveelisesti, värjää hiuksensa, käyttää huumeita,  ym. hauskaa. Pääosa näistä hiusvärjääjistä  on hyvin heikon itsetunnon omaavia.

Hiusvärit tulisi kieltää lailla.

Vierailija
53/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviväreistä koskaan kuullut?

Vierailija
54/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:45"]No en halua. Jos saisin tollasen allergisen reagtion niin sitten olisi pakko lopettaa värjääminen. Naamahan ei tietenkään tuollaiseksi jää, tiesithän ap sen. Toki joku on kuollutkin hiusten värjäykseen, mutta paljon useampi on kuollut vaikka auton alle. En silti lopeta ulkona liikkumista.

Syövän taas voi saada melkein mistä vain.

Joten kyllä jatkan hiusteni värjäämistä tummanruskeiksi. Omani ovat luonnostaan sellaiset maantienharmaat, aivan hirveä väri joka ei sovi minulle yhtään.
Kaikki me joskus kuollaan.
[/quote]

Täl taval.

Vierailija
55/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla sitten tuplasti vajaaälyinen tai itse saatanasta seuraava, kun värjään hiuksia ammatikseni.

Vierailija
56/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:57"]

Taidan olla sitten tuplasti vajaaälyinen tai itse saatanasta seuraava, kun värjään hiuksia ammatikseni.

[/quote]

Riski allergioihin ja alan vaihtoon tulee olemaan SUURI, kun elät jatkuvasti myrkkyjen seassa.

Vierailija
57/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, eikä ole syöpää, mutta todennäköisempää on, että kuolen kolarissa kun saan syövän hiusväreistä.

Vierailija
58/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/terveys/2012111516320023_tr.shtml

Karmeita reaktioita.

ja kuolemia

http://www.iltalehti.fi/kauneus/2011112214801763_ka.shtml

Tulkaapa feikkihiuksiset pikkuhiljaa järkiinne.

Vierailija
59/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:55"]Suomessa on paljon tyhmääkin tyhmempiä ja he toki joutavat saada allergian tai kuolla pois. Näin se Darwinin evoluutio vaan toimii, se karsii tyhmät monilla tavoilla, kuka tupakoi,juo liikaa viinaa, syö epäterveelisesti, värjää hiuksensa, käyttää huumeita,  ym. hauskaa. Pääosa näistä hiusvärjääjistä  on hyvin heikon itsetunnon omaavia.

Hiusvärit tulisi kieltää lailla.
[/quote]

Mä nyt en niputtaisi ihan kaikkia hiustenvärjääjiä yhteen ja samaan kategoriaan eli tässä tapauksessa "huonoitsetuntoisiksi". Tottakai monetkin värjäävät hiuksiaan koska huono itsetunto, mutta on meitäkin, jotka olemme vain niin kauneudenkaipuisia. Minä nautin kauneudesta. On kivaa kun hiukseni ovat mielestäni kauniin väriset. Tykkään myös meikata ja lopputulos on vähintään yhtä nautinnollista katsottavaa. Muista, että me ihmiset olemme erilaisia. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Joku voi nauttia tupakasta yhtä paljon kuin yksi kauneudesta, kolmas juoksemisesta ja neljäs autolla ajamisesta. Kukaan ei ole toista parempi tai huonompi.

Vierailija
60/85 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt värejä vain yhden kerran. Seurauksena karmeat allergiareaktiot. Bolla täysin sekaisin, jumalattoman ahdistunut olo, luomet jopa selässä muuttuivat ihmeellisen punaisiksi ja turpesivat. Vaikutusta kesti melkein viikon. Päätin silloin, että parempi näyttää suosiolla vanhalta ja harmaalta mieheltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi