Häät viikonloppuna ja mies ei ole vieläkään kosinu :(
Mennään siis naimisiin lauantain ja päivä lukittu jo 1:5 vee sitten. Oon oottanut tietysti romanttista kosintaa siittä lähtien ja nyt alkaa pelottaa että sitä ei tulekaan... :( onko keneen mies jättäny näin viimetippaan ja kannatteeko enää ees toivoa..??
Kommentit (35)
no kysyin mieheltä naimisiin menoa ja se sano että tarkistee joku päiväys valmiiksi. ei siinä siis mitää kosintaa ollu vielä. ei äiteekää ollu siin paikal. kyllä äiti päivämäärän tietää mutta kosimista ei ole vielä ollut. Tuo heti ennen vihintää saattais kyllä olla ihanaa mutta se on ehkä ollu erilainen entä minun mies. :/
Mun mies kosi mua ainakin 5 kertaa, vaikka olin jo luvannut. Ja jukat pysyivät todellakin poissa :)
Tulee muuten kiire häävalmisteluiden kanssa, kannattaa aloittaa pikkuhiljaa! :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:07"]
no kysyin mieheltä naimisiin menoa ja se sano että tarkistee joku päiväys valmiiksi. ei siinä siis mitää kosintaa ollu vielä. ei äiteekää ollu siin paikal. kyllä äiti päivämäärän tietää mutta kosimista ei ole vielä ollut. Tuo heti ennen vihintää saattais kyllä olla ihanaa mutta se on ehkä ollu erilainen entä minun mies. :/
[/quote]
Sinähän olet siis jo itse kosinut miestäsi, kun olet kysynyt tältä naimisiinmenoa :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:47"]
Tosiasiahan on, että kosinta on suoritettu, kun päätitte mennä naimisiin. Mutta leikkimielisyys kunniaan. Minua "kosittiin", kun olimme olleet naimisissa jo toistakymmentä vuotta :)
Mies sanoi syyksi, että unohti silloin aikoinaan koko homman, joten parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kosinta kuului tyyliin, että vieläkö ottaisit minut, jos tietäisit, mitä tulet saamaan.
[/quote]
Hyvin kysytty! Pisteet miehelle. Mitä vastasit?
Miehen vanhemmat ei edes tule kun eivät ole väleissä. En oo siis voinu kosia.:) Ja ei ole isoajärjestelyä kun voileipäkaakku vaan on jo varattu ja kotona se leikataan ja syödään. Että kyllä on tietysti ollut hyvin aikaa järjestee :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:35"]Miehen vanhemmat ei edes tule kun eivät ole väleissä. En oo siis voinu kosia.:) Ja ei ole isoajärjestelyä kun voileipäkaakku vaan on jo varattu ja kotona se leikataan ja syödään. Että kyllä on tietysti ollut hyvin aikaa järjestee :)
[/quote]
Et ole voinut kosia, koska miehen vanhemnat eivät ole väleissä? :D Ei siihen kosintaan tyttö kuule mitään tulevia appivanhempia tarvita.
Välillä sitä av:ta lukiessa tulee mieleen et oikeestikko tälläsiäkin ihmisiä on olemassa...
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:48"]
Vähän OT, mutta mä aina ihmettelen näitä "kosinta tuli täysin yllätyksenä"-tyyppejä. En voisi kuvitella vastaavani myöntävästi kosintaan, jota en ole osannut odottaa eli asiasta ei ole ollut mitään puhetta miehen kanssa aiemmin tai tapailu on sellaisella pohjalla, ettei se ole tullut edes mieleen tai suhde on kestänyt vasta vähän aikaa. Miten se voi tulla yllätyksenä, jos suhde on kestänyt jonkun viisi vuotta ja lapsien nimetkin on jo puhuttu läpi? Ja miksi sen pitäisi tulla yllätyksenä?
[/quote]
Puhumattakaan siitä, että lapsetkin on jo tehtynä.
Ootko AP varma, että te edes seukkaatte? Eli onks mies kysynyt tai ootko itse? Meillä nimittäin kävi sillai, että mies sanoi kerran baarissa, että ei me seukata, kun toi (=minä) ei oo ees kysynyt. No, mä sanoin mun kaverille, että kysyis miehen kaverilta, että voisko se kaveri kysyä mun mieheltä, että alkaaks se oleen mun kaa. Onneks sano, et joo, koska me oltiin oltu avoliitossa tässä vaiheessa jo varmaan vuosi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:49"]
Joku kommentoi keskusteluihin vain, että mitä mä just luin
[/quote]
Mitä mä just luin?
Mentiin miehen kanssa naimisiin niin ikään ns. yhteisestä päätöksestä, eli kumpikaan ei kosinut. Kyllähän se välillä ennen häitä harmitti, ettei tullut kosintaa miehen puolelta, mutta ei sillä ole mitään merkitystä. Naimisissa jokatapausessa nyt ollaan ja hyvä mies on, niin turha jäädä märehtimään noita muotoseikkoja.
Kutsuu emännäksi ja olen hänen kodissa asunu jo monta vuotta. Eli olemme susipari tällä hetkeölä.:) En muista vuotta kun alettiin mutta kyllä kaverit voi meilleen vahvistaa.:))
Mä olin jotenkin pettynyt, kun mun kosintaa ei seurannut yksikään Jukka, paikalla oli joku Vuokko ja yksi Lilja, sekin käsittääkseni venäläistä alkuperää ja aika vanha.
Miten nyt sitten olette naimisiin menoon ja tuohon päivämäärään päätyneet? Olisko se kosinta kuitenkin ollut jo siinä? Vai eikö vielä ole sulhasta valittuna?