Onko kyseessä tori.fi huijaus?
Minulla oli kello myynnissä tori.fissä. En ollut määritellyt kellolle hintaa mutta ostaja ehdotti hinnaksi 75 e. Itse olin maksanut kellosta 40 e uutena. Kello piti lähettää ulkomaille ja ostaja halusi kovasti, että maksu tapahtuisi PayPalissa. Minulla ei ollut PayPal tiliä joten sanoin etten osaa käyttää sitä ja ostaja laittoi linkin mistä voisin rekisteröityä. Ehdotin kuitenkin suoraa tilisiirtoa. Annoin hänelle nimeni, puhelinnumeroni, tilinumeroni, bic-koodin ja pankkini nimen. Ostaja kertoi tarvitsevansa puhelinnumeroani maksua varten. Hän lähetti toden näköisesti väärennöksen maksun vahvistuksesta jossa hän oli maksanut 800 e liikaa. Hän sanoi soittavansa pankkiin ja sanovansa että on tehnyt ylimaksun. Nyt hölmönä laitoin kellon postissa menemään. Mitähän kannattaisi tehdä tässä tilanteessa? Voiko "ostaja" tehdä jotakin antamillani tiedoilla?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:56"]Tässä nyt ap jallittaa kybällä hyväuskoisia palstamammoja. Pojot ap:lle! Voi jopa käydä dialogia itsensä kanssa, jotta tarina on tässä uskottavampi. Ei siinä mitään, jotain tollasta on varmasti tapahtunut, mutta kyllä ap tietää, ettei kaikki kuitenkaan lankaan mee. Tosiaan, hyvä ap. Hiukan kierompi viritys palstamammojen jallittamiseksi ;-) [/quote] Miksi ihmeessä huijaisin sinua ja muita palstamammoja? Enkä edes kyllä tiedä, miten voisin huijata. On itsellä meinaan niin huijattu olo että ei tätä kenellekkään muulle enää tahtoisi.
[/quote]
Jepjep, jatka samaan malliin. Rohkeasti viattomana kuin valkoinen lumi suoraan tarinan kyseenalaistajalle suunnattu viesti. Sitä juuri odotinkin. Mites seuraava veto? Jatkoa? Muutama keskustelija lisää puolellesi?
Odotan kiinnostuneena jatkoa.
Kannattaisiko tämänkaltaisia asioita kysellä ETUKÄTEEN?
No, milläpä muulla ne huijarit elää, kuin tyhmillä ihmisillä. Kaikkia meitä tarvitaan.
Miten tori.fi on sinua huijannut? Syyllisen löydät peilistäsi.
Mene heti pankkiin ja lopeta se tili. Tai lopeta se nyt verkkopankissa.
siellä liikkuu nyt huijareita. Itsekintörmäsin pari viikkoa sitten. Suomalaiseen kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:22"]
Kannattaako vaihtaa puhelinnumero yms? Ap
[/quote]
kannattanee...ainakin se tili lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:56"]Tässä nyt ap jallittaa kybällä hyväuskoisia palstamammoja. Pojot ap:lle! Voi jopa käydä dialogia itsensä kanssa, jotta tarina on tässä uskottavampi. Ei siinä mitään, jotain tollasta on varmasti tapahtunut, mutta kyllä ap tietää, ettei kaikki kuitenkaan lankaan mee. Tosiaan, hyvä ap. Hiukan kierompi viritys palstamammojen jallittamiseksi ;-) [/quote] Miksi ihmeessä huijaisin sinua ja muita palstamammoja? Enkä edes kyllä tiedä, miten voisin huijata. On itsellä meinaan niin huijattu olo että ei tätä kenellekkään muulle enää tahtoisi.
[/quote]
Jepjep, jatka samaan malliin. Rohkeasti viattomana kuin valkoinen lumi suoraan tarinan kyseenalaistajalle suunnattu viesti. Sitä juuri odotinkin. Mites seuraava veto? Jatkoa? Muutama keskustelija lisää puolellesi?
[/quote]
Mikä tässä on niin uskomatonta? Paypal-huijaukset ovat olleet käynnissä jo monta vuotta, mutta itse luin niistä vasta tänä aamuna, kun mun tori.fi-ostaja paljastui huijariksi typerine viesteineen. Mulla oli myynnissä ikivanha kunnostettu traktori, ja siitä tehtiin tiedusteluja englanniksi, tyypin nimi oli kyllä suomalainen . Vastasin suomeksi pari kertaa, ja tänä aamuna kaikki paljastui lopullisesti, kun tämä tyyppi asuu muka Ukrainassa, eikä pääse katsomaan, mutta jos voin taata, että kaikki on kunnossa, hän maksaa pyytämäni hinnan 3500€ paypal-tilille + kuljetuskustannukset. Sitten hän lähettää hakijat, ja minä ilmeisesti maksaisin olemattomalle kuljetusfirmalle heidän pyytämänsä maksun. Ainut vain, että vaikka olen saanut paypalilta sähköpostissa vahvistuksen, että raha on mulle maksettu, viesti on tekaistu ja mitään rahaa ei ole missään. Paitsi tietysti se summa, jonka olen hölmöyksissäni maksanut tekaistun kuljetusfirman tilille.
Toinen keino on juuri tuo vahingossa liikaa maksaminen shekillä. Huijattu kiltisti palauttaa esim. tonnin, ennen kuin paljastuu, että shekki on ollut katteeton.
Onhan näitä. Vene-lehden keskustelupalstalla on paljon vastaavia kertomuksia, kun etsii Paypal huijaus-haulla.
Niin, ja tämä mun huijarin nimi on Mika Hannu, mut nimiä on satoja.
Kohta on Pietarilaisen pesäpalloseuran harrikoilla ajelevia nahkaliivisiä perintäjaoston asiamiehiä ovesi takana. Kannattaa varata 3 tonnia käteistä kotiin ja maksaa suosiolla heille velkasi ja perintäkulut korkoineen.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:06"]
Kohta on Pietarilaisen pesäpalloseuran harrikoilla ajelevia nahkaliivisiä perintäjaoston asiamiehiä ovesi takana. Kannattaa varata 3 tonnia käteistä kotiin ja maksaa suosiolla heille velkasi ja perintäkulut korkoineen.
[/quote]
MIkä helvetin velka? Eikä nämä huijarit ny oikeesti oo ulkomaalaisia!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:06"]
[/quote]
MIkä helvetin velka? Eikä nämä huijarit ny oikeesti oo ulkomaalaisia!
[/quote]
No se vahingossa tilille maksettu 800. Voi ne toki olla suomalaisiakin ne perintämiehet.
Minun tilille yrittivät väkisin pistää etumaksunshekin Nettiasunnossa myynnissä olleesta asunnostani. Shekillä oli kymppitonni olisi asunnon kuntotarkastajalle joka saapuisi heti shekin saatuani, siis ennen kuin ehtisin lunastaa shekin, koska heillä oli kiire muuttaa asuntoon. Kiire tarpeen vuoksi lupasivat maksaa reilusti yli pyyntöni. Rauno Martin siinä yritti huijata katteettomalla shekillä. Noissa liikamaksuissa ja väärälle tilille tulleissa ja palautettavaksi pyydetyissä rahoissa voi olla kyse myös rahanpesusta.
En suostunut kauppaan ja ilmoittamaan tietojani painostuksesta huolimatta. Jäin suosiolla odottamaan kotimaista persaukista asunnon ostaja kanditaattia
Onko lisää kokemuksia huijauksista? Kertokaa myös huijarin nimi. Näistä jutuista on hyötyä, kun ihmiset etsivät tietoa eri huijaustavoista.
Hauskin juttu oli kun jonkun vanhaa sohvakalustoa haluttiin ostaa Kaliforniaan ja luvattiin vielä 200€ yli pyyntihinnan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:03"]
Minulla oli kello myynnissä tori.fissä. En ollut määritellyt kellolle hintaa mutta ostaja ehdotti hinnaksi 75 e. Itse olin maksanut kellosta 40 e uutena. Kello piti lähettää ulkomaille ja ostaja halusi kovasti, että maksu tapahtuisi PayPalissa. Minulla ei ollut PayPal tiliä joten sanoin etten osaa käyttää sitä ja ostaja laittoi linkin mistä voisin rekisteröityä. Ehdotin kuitenkin suoraa tilisiirtoa. Annoin hänelle nimeni, puhelinnumeroni, tilinumeroni, bic-koodin ja pankkini nimen. Ostaja kertoi tarvitsevansa puhelinnumeroani maksua varten. Hän lähetti toden näköisesti väärennöksen maksun vahvistuksesta jossa hän oli maksanut 800 e liikaa. Hän sanoi soittavansa pankkiin ja sanovansa että on tehnyt ylimaksun. Nyt hölmönä laitoin kellon postissa menemään. Mitähän kannattaisi tehdä tässä tilanteessa? Voiko "ostaja" tehdä jotakin antamillani tiedoilla?
[/quote]
Hakeudu hoitoon. Tai ainakin takaisin peruskouluun.
ps Täällä poliisi. Tarvitsemme täydellisen nimesi, sotun, pankkitunnukset ja autosi, sekä kotisi avaimet. Lähetä postissa osoitteeseen Nigerialainen Kusettaja, Kusetuskatu3 Nigeria..
Vastasin traktorin ostajalle, katsotaan mikä on seuraava siirto.
Kukaan ei kehtaa kertoa menneensä lankaan.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:41"]
Vastasin traktorin ostajalle, katsotaan mikä on seuraava siirto.
[/quote]
Seuraavaksi he haluavat identifioida sinut etteivät tule huijatuiksi. Niinpä he pyytävät sinun täydellisen nimesi, sotusi, pankkitilin IBAN numeron ja BIC koodin ja tietenkin tarkat yhteystiedot. Lisäksi saat hyvin yksityiskohtaiset ja tiukat ohjeet siitä, miten kauppa hoidetaan. Luvataan lähettää shekki, joka sisältää välimaksun, joka sinun pitää maksaa jollekin. Epätodennäköisempää on, että saat likkaa rahaa, josta ylimäärä pyydetään lähettämään jollekin toiselle tilille. Kiire on tavaton, joten et ehdi muuttaa shekkiä rahaksi, joten joudut maksamaan välimiehelle omistasi. Parin viikon päästä saat pankeilta kuulla, että shekki on katteeton. Mutta koska tarjous on loistava, ahneena tartut syöttiin.
Voi olla, että vievät traktorinkin, jos sille on ostaja tai sitä voi hyödyntää jossain uudessa huijauksessa. Yhtä hyvin se voi jäädä sinullekin.
Veikkaan, että jotenkin näin se menee. Parissa casessa olen huvikseni vääntänyt noiden kanssa. Tietojani antamatta. Homma näyttää hyvin harjoitellulta ja ammattimaiselta. Missään tapauksessa ei käy, että he maksavat itse välimiehilleen tai toimivat sinun ehdoillasi tai aikataulullasi. Perustelu on että näin on kansainvälisissä kaupoissa liikemiehillä tapana. Sävy viestittelyssä on aluksi myönteinen, homman pitkittyessä uhkaava ja painostava.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:59"]
[/quote]
[/quote]
Mikä tässä on niin uskomatonta? Paypal-huijaukset ovat olleet käynnissä jo monta vuotta, mutta itse luin niistä vasta tänä aamuna, kun mun tori.fi-ostaja paljastui huijariksi typerine viesteineen. Mulla oli myynnissä ikivanha kunnostettu traktori, ja siitä tehtiin tiedusteluja englanniksi, tyypin nimi oli kyllä suomalainen . Vastasin suomeksi pari kertaa, ja tänä aamuna kaikki paljastui lopullisesti, kun tämä tyyppi asuu muka Ukrainassa, eikä pääse katsomaan, mutta jos voin taata, että kaikki on kunnossa, hän maksaa pyytämäni hinnan 3500€ paypal-tilille + kuljetuskustannukset. Sitten hän lähettää hakijat, ja minä ilmeisesti maksaisin olemattomalle kuljetusfirmalle heidän pyytämänsä maksun. Ainut vain, että vaikka olen saanut paypalilta sähköpostissa vahvistuksen, että raha on mulle maksettu, viesti on tekaistu ja mitään rahaa ei ole missään. Paitsi tietysti se summa, jonka olen hölmöyksissäni maksanut tekaistun kuljetusfirman tilille.
Toinen keino on juuri tuo vahingossa liikaa maksaminen shekillä. Huijattu kiltisti palauttaa esim. tonnin, ennen kuin paljastuu, että shekki on ollut katteeton.
Onhan näitä. Vene-lehden keskustelupalstalla on paljon vastaavia kertomuksia, kun etsii Paypal huijaus-haulla.
[/quote]
Ei ole todellista! Toi sama nimi yritti huijata multa torin kautta yhtä 1200e arvoista huonekalua. Sama nimi ja kirjoitti engalanniksi ja kuljetusfirman mainitsi. Ikinä hänelle en mitään maksanut koska haistoin huijariksi ja sanoinkin hälle että en paypayta käytä että voit sieltä espanjasta maksaa ihan mun tilille ja kuljetuspalvelu saa sen jälkeen hakea pois huonekalun. (kallis sairaalasänky) Kysyin häneltä että miksi emme kirjoita suomeksi kun hänellä on suomalainen nimikin niin eipä ole sen jälkeen kuulunut. Haha,tajusi varmaan että tajusin huijariksi. Tämä tapahtui viime viikolla.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole todellista! Toi sama nimi yritti huijata multa torin kautta yhtä 1200e arvoista huonekalua. Sama nimi ja kirjoitti engalanniksi ja kuljetusfirman mainitsi. Ikinä hänelle en mitään maksanut koska haistoin huijariksi ja sanoinkin hälle että en paypayta käytä että voit sieltä espanjasta maksaa ihan mun tilille ja kuljetuspalvelu saa sen jälkeen hakea pois huonekalun. (kallis sairaalasänky) Kysyin häneltä että miksi emme kirjoita suomeksi kun hänellä on suomalainen nimikin niin eipä ole sen jälkeen kuulunut. Haha,tajusi varmaan että tajusin huijariksi. Tämä tapahtui viime viikolla.
[/quote]
Hienoo! Ilmoititko sinne Torin asiakaspalveluun? Ne pyytää ilmoittamaan kaikki tuollaiset yhteydenotot. Mikä osoite sillä oli? Mulle se antoi h.mika001@gmail.com.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:56"]Tässä nyt ap jallittaa kybällä hyväuskoisia palstamammoja. Pojot ap:lle! Voi jopa käydä dialogia itsensä kanssa, jotta tarina on tässä uskottavampi. Ei siinä mitään, jotain tollasta on varmasti tapahtunut, mutta kyllä ap tietää, ettei kaikki kuitenkaan lankaan mee.
Tosiaan, hyvä ap. Hiukan kierompi viritys palstamammojen jallittamiseksi ;-)
[/quote]
Miksi ihmeessä huijaisin sinua ja muita palstamammoja? Enkä edes kyllä tiedä, miten voisin huijata. On itsellä meinaan niin huijattu olo että ei tätä kenellekkään muulle enää tahtoisi.