Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kyseessä tori.fi huijaus?

Vierailija
22.07.2015 |

Minulla oli kello myynnissä tori.fissä. En ollut määritellyt kellolle hintaa mutta ostaja ehdotti hinnaksi 75 e. Itse olin maksanut kellosta 40 e uutena. Kello piti lähettää ulkomaille ja ostaja halusi kovasti, että maksu tapahtuisi PayPalissa. Minulla ei ollut PayPal tiliä joten sanoin etten osaa käyttää sitä ja ostaja laittoi linkin mistä voisin rekisteröityä. Ehdotin kuitenkin suoraa tilisiirtoa. Annoin hänelle nimeni, puhelinnumeroni, tilinumeroni, bic-koodin ja pankkini nimen. Ostaja kertoi tarvitsevansa puhelinnumeroani maksua varten. Hän lähetti toden näköisesti väärennöksen maksun vahvistuksesta jossa hän oli maksanut 800 e liikaa. Hän sanoi soittavansa pankkiin ja sanovansa että on tehnyt ylimaksun. Nyt hölmönä laitoin kellon postissa menemään. Mitähän kannattaisi tehdä tässä tilanteessa? Voiko "ostaja" tehdä jotakin antamillani tiedoilla?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista ja kommenteista:) Näin jälkiviisaana vasta tajuan kuinka tyhmä olin uskoessani ostajaa. Nyt en ole vastaillut enää hänelle mitään, joten hänkään ei oo pitkään aikaan laitellut viestiä, onneksi... soitin pankkiini ja he kertoivat että huijari ei pysty tekemään mitään antamillani tiedoilla. Minusta on ollut todella noloa kertoa, kuinka hölmö olen ollut. No, enköhän minä nyt ole oppinut. Ahneuksissaan sitä uskoo näköjään kaikenlaisiin juttuihin :D Loppujen lopuksi en onneksi hävinnyt mitään. Kellonkin sain haettua pois postista. Harmi ettei ihmisiin voi luottaa enään.
Ap

Vierailija
42/55 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko joku muu jo sanonut, mutta Paypaliä käyttämällä olisit ainakin ollut turvassa, kunhan olisit lähettänyt kellon niin, että lähetyksen perillemenon voi todentaa (seurantakoodi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 01:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 01:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:56"]Tässä nyt ap jallittaa kybällä hyväuskoisia palstamammoja. Pojot ap:lle! Voi jopa käydä dialogia itsensä kanssa, jotta tarina on tässä uskottavampi. Ei siinä mitään, jotain tollasta on varmasti tapahtunut, mutta kyllä ap tietää, ettei kaikki kuitenkaan lankaan mee.   Tosiaan, hyvä ap. Hiukan kierompi viritys palstamammojen jallittamiseksi ;-) [/quote] Miksi ihmeessä huijaisin sinua ja muita palstamammoja? Enkä edes kyllä tiedä, miten voisin huijata. On itsellä meinaan niin huijattu olo että ei tätä kenellekkään muulle enää tahtoisi.

[/quote]

Jepjep, jatka samaan malliin. Rohkeasti viattomana kuin valkoinen lumi suoraan tarinan kyseenalaistajalle suunnattu viesti. Sitä juuri odotinkin. Mites seuraava veto? Jatkoa? Muutama keskustelija lisää puolellesi?

Odotan kiinnostuneena jatkoa.

[/quote]

Mikä tässä on niin uskomatonta? Paypal-huijaukset ovat olleet käynnissä jo monta vuotta, mutta itse luin niistä vasta tänä aamuna, kun mun tori.fi-ostaja paljastui huijariksi typerine viesteineen. Mulla oli myynnissä ikivanha kunnostettu traktori, ja siitä tehtiin tiedusteluja englanniksi, tyypin nimi oli kyllä suomalainen . Vastasin suomeksi pari kertaa, ja tänä aamuna kaikki paljastui lopullisesti, kun tämä tyyppi asuu muka Ukrainassa, eikä pääse katsomaan, mutta jos voin taata, että kaikki on kunnossa, hän maksaa pyytämäni hinnan 3500€ paypal-tilille + kuljetuskustannukset. Sitten hän lähettää hakijat, ja minä ilmeisesti maksaisin olemattomalle kuljetusfirmalle heidän pyytämänsä maksun.  Ainut vain, että vaikka olen saanut paypalilta sähköpostissa vahvistuksen, että raha on mulle maksettu, viesti on tekaistu ja mitään rahaa ei ole missään. Paitsi tietysti se summa, jonka olen hölmöyksissäni maksanut tekaistun kuljetusfirman tilille.

Toinen keino on juuri tuo vahingossa liikaa maksaminen shekillä. Huijattu kiltisti palauttaa esim. tonnin, ennen kuin paljastuu, että shekki on ollut katteeton.

Onhan näitä. Vene-lehden keskustelupalstalla on paljon vastaavia kertomuksia, kun etsii Paypal huijaus-haulla.

Niin, ja tämä mun huijarin nimi on Mika Hannu, mut nimiä on satoja.

[/quote]

Ei ole todellista! Toi sama nimi yritti huijata multa torin kautta yhtä 1200e arvoista huonekalua. Sama nimi ja kirjoitti engalanniksi ja kuljetusfirman mainitsi. Ikinä hänelle en mitään maksanut koska haistoin huijariksi ja sanoinkin hälle että en paypayta käytä että voit sieltä espanjasta maksaa ihan mun tilille ja kuljetuspalvelu saa sen jälkeen hakea pois huonekalun. (kallis sairaalasänky) Kysyin häneltä että miksi emme kirjoita suomeksi kun hänellä on suomalainen nimikin niin eipä ole sen jälkeen kuulunut. Haha,tajusi varmaan että tajusin huijariksi. Tämä tapahtui viime viikolla.

[/quote]

Hienoo! Ilmoititko sinne Torin asiakaspalveluun? Ne pyytää ilmoittamaan kaikki tuollaiset yhteydenotot. Mikä osoite sillä oli? Mulle se antoi h.mika001@gmail.com.

[/quote]

En ole vielä ilmoittanut,teen sen nyt ja samaa osoitetta käytti. Että on töykeitä ihmisiä olemassa.

Vierailija
44/55 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 15:41"]

Vastasin traktorin ostajalle, katsotaan mikä on seuraava siirto.

[/quote]

Seuraavaksi he haluavat identifioida sinut etteivät tule huijatuiksi. Niinpä he pyytävät sinun täydellisen nimesi, sotusi, pankkitilin IBAN numeron ja BIC koodin ja tietenkin tarkat yhteystiedot. Lisäksi saat hyvin yksityiskohtaiset ja tiukat ohjeet siitä, miten kauppa hoidetaan. Luvataan lähettää shekki, joka sisältää välimaksun, joka sinun pitää maksaa jollekin. Epätodennäköisempää on, että saat likkaa rahaa, josta ylimäärä pyydetään lähettämään jollekin toiselle tilille. Kiire on tavaton, joten et ehdi muuttaa shekkiä rahaksi, joten joudut maksamaan välimiehelle omistasi. Parin viikon päästä saat pankeilta kuulla, että shekki on katteeton. Mutta koska tarjous on loistava, ahneena tartut syöttiin.

Voi olla, että vievät traktorinkin, jos sille on ostaja tai sitä voi hyödyntää jossain uudessa huijauksessa. Yhtä hyvin se voi jäädä sinullekin.

Veikkaan, että jotenkin näin se menee. Parissa casessa olen huvikseni vääntänyt noiden kanssa. Tietojani antamatta. Homma näyttää hyvin harjoitellulta ja ammattimaiselta. Missään tapauksessa ei käy, että he maksavat itse välimiehilleen tai toimivat sinun ehdoillasi tai aikataulullasi. Perustelu on että näin on kansainvälisissä kaupoissa liikemiehillä tapana. Sävy viestittelyssä on aluksi myönteinen, homman pitkittyessä uhkaava ja painostava.

[/quote]

Ihme kyllä kirjeenvaihto loppui, kun kirjoitin, että liian hankalaa, yritän myydä lähemmäs, mutta kiitos mielenkiinnosta.  T. traktorin myyjä

Vierailija
45/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:03"]Minulla oli kello myynnissä tori.fissä. En ollut määritellyt kellolle hintaa mutta ostaja ehdotti hinnaksi 75 e. Itse olin maksanut kellosta 40 e uutena. Kello piti lähettää ulkomaille ja ostaja halusi kovasti, että maksu tapahtuisi PayPalissa. Minulla ei ollut PayPal tiliä joten sanoin etten osaa käyttää sitä ja ostaja laittoi linkin mistä voisin rekisteröityä. Ehdotin kuitenkin suoraa tilisiirtoa. Annoin hänelle nimeni, puhelinnumeroni, tilinumeroni, bic-koodin ja pankkini nimen. Ostaja kertoi tarvitsevansa puhelinnumeroani maksua varten. Hän lähetti toden näköisesti väärennöksen maksun vahvistuksesta jossa hän oli maksanut 800 e liikaa. Hän sanoi soittavansa pankkiin ja sanovansa että on tehnyt ylimaksun. Nyt hölmönä laitoin kellon postissa menemään. Mitähän kannattaisi tehdä tässä tilanteessa? Voiko "ostaja" tehdä jotakin antamillani tiedoilla?
[/quote]
Ei se noilla tiedoilla voi mitään tehdä. Tarvitaan kolminumeroinen luku pankkikortin takaa + kortin nro, niin tilanne olisi eri. Tilinumerolla ja bic-koodilla ei tee mitään, korkeintaan voi laittaa tilillesi rahaa (tuskin laittaa) ja häiritä puhelimitse.

Vierailija
47/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:08"]höh kohta sun tililtä vedetään ne 800€ pois pankin toimesta kun ne oli maksettu jollain varastetulla kortilla.
[/quote]
No eikö viedä. Ei sitä ihan puhelimella voi tehdä.

Vierailija
48/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:15"]huh huh. toivottavasti se ei ala tilailla sun tiedoilla nettikaupoista.
[/quote]
Miten vittu voisi pelkällä nimellä ja tilinumerolla tilata mitään. Not

Siihen tarvitaan pankkikortin nro edestä ja takaa.

Vierailija
49/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:19"]Eihän sulla itselläkään ihan puhtaat jauhot pussissa ollut, jos et kertonut ostajalle kellon alkuperäistä hintaa. Neljän kympin kello tuskin on mitään antiikkia jolla arvo olisi noussut.
[/quote]
Hullu se joka maksaa, ei se joka pyytää. Työnnä pussiin se pää

Vierailija
50/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:22"]En ymmärrä näitä hyväuskoisia ihmisiä, en sitten millään! Näitä pystyy huijaamaan vaikka miten tyhmillä keinoilla.
[/quote]
Suksi sinä vittuun siitä pätemästä

Vierailija
51/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 00:25"]Vittu sä oot tyhmä vittu sä oot tyhmä vittu sä oot tyhmä vittu sä oot tyhmä vittu sä oot tyhmä vittu sä oot tyhmä vittu sä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin VITUN TYHMÄ. Ethän ole lisääntynyt?? Mua itkettää, että näitä vitun aivottomia on vielä vuosien huijausvaroitusten jälkeen olemassa. Toivottavasti maksat mahdollisman kalliit oppirahat.
[/quote]
lääkkeet mullimallin

Vierailija
52/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tämä porukka on tyhmää kuin saapas.

Antamillasi tiedoilla huijari ei pysty kuin
● etsimään nimelläsi sinusta tietoja netistä
● tehdä sinulle häiriöpuheluita/-viestejä
● laittaa tilillesi rahaa (tuskin laittaa)

Ap älä itse maksa mitään hälle, niin olet turvassa.

Sinun ap ei tarvitse tehdä mitää!

Muistat, että jatkossa ET KOSKAAN anna pakkikorttisi etupuolella olevaa pitkää numerosarjaa + pankkikorttisi takapuolella olevaa 3 nro:n numerosarjaa kenellekään tuntemattomalle. Niin huoli on turha.

Ja puh.numerot ja nimet ja osoitteet annat vain luotettaville tahoille.

Mukavaa alkavaa viikkoa :)

Vierailija
53/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annoit vielä puhelinnumerosikin? Ei kai ruotsalaisten verkkopankit ole kummempia kuin täällä ja puhelinnumeroa vaadi?

Vierailija
54/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, niin, ne ruotsalasethan tosiaan etsii kelloja suomalaisesta Tori.fi palvelusta....ihan yhtä lailla kuin amerikkalainen miljonäärii etsii seuraa suomalaisesta deitttipalvelusta, vaikkapa Suomi24:sta....

Vierailija
55/55 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:33"]Ap tämä porukka on tyhmää kuin saapas.

Antamillasi tiedoilla huijari ei pysty kuin
● etsimään nimelläsi sinusta tietoja netistä
● tehdä sinulle häiriöpuheluita/-viestejä
● laittaa tilillesi rahaa (tuskin laittaa)

Ap älä itse maksa mitään hälle, niin olet turvassa.

Sinun ap ei tarvitse tehdä mitää!

Muistat, että jatkossa ET KOSKAAN anna pakkikorttisi etupuolella olevaa pitkää numerosarjaa + pankkikorttisi takapuolella olevaa 3 nro:n numerosarjaa kenellekään tuntemattomalle. Niin huoli on turha.

Ja puh.numerot ja nimet ja osoitteet annat vain luotettaville tahoille.

Mukavaa alkavaa viikkoa :)
[/quote]
Tuohon pankkikortin etu- ja takapuolen numeroiden kanssa tarvitaan vielä kortin voimassaoloaika (esim. 07/16) ennen kuin tiedot ovat vaarallisia väärissä käsissä.

Ja jos puhelinnumero ei ole salainen niin tietysti saa selville osoitteet yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi