Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsyyttäni ajelen metrolla edes takaisin. Olenko outo?

Vierailija
22.07.2015 |

Tykkään istua, katsella maisemia ja ihmisiä. Kun on kuukausikortti niin tuleepahan käytettyä. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisten huvia. Itse ajelen autolla ympäriinsä.

Vierailija
42/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vähän käppäilemässä joka pysäkillä. Tulee kaupunki tutuksi. Itse suosisin ratikkaa ennemmin kuin metroa, koska sieltä näkee enemmän pihalle :)

Vierailija
44/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas makoilen sängyssä ja surffailen netissä ympäriinsä. 

Vierailija
45/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi on kaikkein mukavin ja lämpöisin :D

Vierailija
46/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän ajelet sitten! E.v.v.k

Vierailija
47/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viime kesänä Helsingin lomareissulla ajeltiin ratikalla ympäriinsä. Lapset ei jaksaneet helteellä kävellä koko ajan, niin nähtiin sitten tuolla tavalla kaupunkia. Oli ihan hauskaa :)

Vierailija
48/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ajanvietettä tuo on, kun näkee ihmisiä ja metroradalle maalattuja värikkäitä graffiteitä, joita kyllä kaupunki maalaa yhtä tahdikkaasti harmaaksi. Eikö harmaa ole ahdistavampi, kun kivat graffitit.

Vierailija
49/60 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin tuota itsekin mutta työmatka on melkein päättäriltä päättärille niin ei vapaa-aikana oikein jaksa. Seuraavan kerran kun on tylsää niin menenkin ratikka-ajelulle. Kiitti vinkistä :)

Vierailija
50/60 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 15:50"]

Suositelkaa jotain Helsingin bussia jossa saa istua pitkään ja nauttia maisemista! :D 

Ap

[/quote]

Poikittaislinjoista 52 ajaa erikoista reittiä ja kesto on pitkähkö. Jos huvittaa kävellä, molemmissa päissä on ihan kivat korttelit.

Vierailija
51/60 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 16:15"]

Vähän aikaa sitten lehdessä oli artikkeli pariskunnasta, joka oli kävellyt kotikaupunkinsa kaikki kadut päästä päähän, siitä vain aakkosjärjestyksessä. Siinä on jo vähän tavoitetta helsinkiläiselle.

[/quote]Helsingissä joku mies oli tehnyt tuon. Oli joskus lehtijuttu jossain.

Vierailija
52/60 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aika yksinäinen opiskelija ja harrastan samaa, tosin Turussa ilman metroja ja raitiovaunuja, mutta Turun alueella on uusi joukkoliikennesysteemi Föli, joka mahdollistaa samalla kuukausikortilla koko Turun seudun. Huomenna ajattelin ajaa bussilla Naantaliin, käydä vaikka jossain kahvilassa ja katsella paikkoja, ajaa takaisin Turkuun tai kenties jonnekin muualle. Tällaista tämä elämä on, yksinäistä mutta nautin siitä:)

Vierailija
53/60 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa ole mitään outoa jos ajelee metrolla edestakaisin. :) Itse teen samaa päivittäin kun ei ole muutakaan tekemistä, kausikorttilainenkin kun satun olemaan. Kavereiden seurassa tai yksinään, molemmat hyviä vaihtoehtoja. Hyvä tapa tutustua Helsingin maisemiin ja lähiympäristöön. Toki maisemien osalta tuo Ruoholahti-Sörnäinen osio onkin aika pimeetä maan alla ajelua, mutta Kalasataman kohdalla alkaa hienot kaupunki- ja merenrantamaisemat. 

Toki myös ratikassa/bussissa/junassa ajelu ympäri pääkaupunkiseutua on virkistävää. Jos jossain vaiheessa metrolla ajelu samaa reittiä pitkin alkaa kyllästyttämään, niin noista 3 edellä mainitusta kyllä löytää paljon lisää vaihtoehtoja, mm. uusi Kehärata junista pitäville. Ratikat on paras vaihtoehto jos haluaa tutustua keskustan ympäristöön,  sekä varsinkin bussit jotka ajelee oikeestaan joka paikkaan mitä pääkaupunkiseudulta löytyy. Jos kunnon maisemareittejä tai ajankuluttajaa etsii niin entinen "jokeri-linja" eli bussi 550 sopii tähän hyvin, kiertää ison osan helsinkiä Itäkeskuksesta Espoon Westendiin asti. Matka-aika yleensä 45-50 min, ruuhkassa vielä paljon pitempään. 

Pääkaupunkiseudulla on paljon nähtävää jos kesällä (tai talvella) on tylsää, jos kausikortin omistaa niin ympäriinsä kiertely ei ole tosiaankaan huono vaihtoehto. Odotas vaan kun ens vuonna tuo Länsimetro laajenee Espooseen asti, lisää metroajelua, maisemia ja nähtävää. Suosittelen kaikille! :)

T: Maisemakuvaaja

Vierailija
54/60 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa ja junissa on ihan kiva istua naishenkilöitä vastapäätä ja vilkuilla heitä hieman kulmien alta. Valitettavasti vaan vastapuoli yleensä joko istuu jähmettyneenä kaukaisuuteen tuijottaen tai näplää älypuhelintaan. Jos itse joskus uskaltaa jotain sanoa, niin saa vastaukseksi lähinnä jonkinlaisen hyvin kiusaantuneen vastauksen, ja vastapuolelta hullun paperit. Lähinnä vanhemmat naisihmiset ovat niitä, joiden kanssa saa jonkinlaisia juttutuokioita aikaan joskus.

Metron lisäksi tosiaan suosittelen Helsingin seudulla matkustelemaan myös lähijunilla. Kirkkonummen, kehäradan ja Keravan suunnilla on hienoja maisemia.

Vierailija
55/60 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi bussille 52. Ei mene keskustaan ja kulkee kivojen alueiden läpi.

Enpä muuten tajunnut, että Jokeri-linja-nimitystä ei enää käytetä. Tylsä tuo 'runkolinja 550'.

Vierailija
56/60 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä muka ainoo, kelle tuli vähän surullinen olo tästä? Siis että on niin yksinäinen :( ei sillä, hyvä idea, jos asuisin vielä Helsingissä ni varmaan tekisin samaa!

Vierailija
57/60 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen ratikka on kai virallisestikin kiertoajeluratikka.

Vierailija
58/60 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 03:43"]Mä kans tein tota kun asuin Lontoossa. Ihan ajankuluksi, ja kun en tuntenut oikein ketään ja halusin nyt kumminkin nähdä ympäristöä.
[/quote]
Mäkin menin aina bussilla mm. keskustaan, vaikka kesti ihan tuhottoman kauan verrattuna siihen et ois päässyt undergroundilla.

Vierailija
59/60 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana teksti! Mä en ite oikeen jaksa istua metros muuten vaan, mut kyl mäki keksin aina syitä mennä johonkin kauppaan vähän kauemmas :D

Vierailija
60/60 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 03:19"]

Oonko mä muka ainoo, kelle tuli vähän surullinen olo tästä? Siis että on niin yksinäinen :( ei sillä, hyvä idea, jos asuisin vielä Helsingissä ni varmaan tekisin samaa!

[/quote]

Ei se suuremmassa kaupungissa välttämättä ole mitenkään osoitus surkeudesta. Ennemminkin ihminen on kiinnostunut ympäristöstään, kun viitsii lähteä liikkeelle toisten joukkoon. Mukaan voi ottaa kirjan, sade ei haittaa ja välillä voi pistäytyä jossain kahvilassa. Tietysti voi ajatella, että elämä on sitten parempaa, kun voi ajella kodin ja kauppakeskuksen väliä puolison kanssa velaksi ostetulla autolla. Mutta tuskin sekään mikään autuuden huippu on :)