Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammat apua, keksikää tekosyitä häihin kutsumattomuudelle!

Vierailija
21.07.2015 |

Tilanne on nyt tämä, että ensi syksynä olisi häät mutta en voi kutsua sinne kaikkia ystäviä ja sukulaisia. Jos jätän kutsumatta ilman mitään selitystä, niin joku varmasti loukkaantuu. Jos jätän kutsumatta koska ne on pienet häät, niin silloin olisi aika kummallista kutsua jotain ei-niin-läheisiä sukulaisia tai kavereita eli jos joko kutsun läheisimmän serkun tai en yhtään serkkua. Pitäisi laittaa hääkutsuun, että "Häälahjan hinta min 200 euroa" ja toivoa, että se karsisi osan pois mutta kun ei voi etukäteen tietää keitä karsii.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet häät.

Vain te kaksi (oletan, että teitä on kaksi), vain omat vanhemmat (ei vanhempien lukuisia uusia puolisoita) ja täyssisarukset. 

Kummallekin puolisolle paikalle vain yksi sikabestis - tai ei yhtään. 

Vierailija
42/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän häihini vain ne, jotka tuovat kalleimmat lahjat.

Miehellä on sama tilanne.

Ihanaa mennä naimisiin neljännen kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:56"]

Te ette nyt tajua. En jätä kutsumatta sen takia ettei rahaa olisi vaan sen takia etten ole kertonut kaikille kavereilleni ihan kaikkea. Otin silarit 18 vuotiaana ja nuoruudenystäväni, jota en ole nähnyt sen jälkeen kun päästiin lukiosta mutta jonka haluaisin kutsua, ei tiedä tätä. Nyt jos kutsun häihini uusia kavereitani joille olen sanonut, että rintani on aidot, niin entäs jos lapsuuden kaverini möläyttääkin jotain sellaista "Hei, mitä sun tisseille on tapahtunut?". Sitten uusille kavereilleni selviäisi, että olen valehdellut sekä myös lapsuudenystäväni saa ehkä tietää, että olen huonoitsetuntoinen paska. Joten en voi kutsua lapsuudenystävääni.

Sitten esim. vanhempani luulevat, että opiskelen vieläkin tiettyä alaa vaikka vaihdoin sitä jo ensimmäisenä vuonna ja he varmaan ihmettelisivät miksi suurin osa opiskelukavereistani ovat aivan toiselta alalta missä minun pitäisi opiskella. 

Sitten minulla oli seksisuhde yhden kaverini veljen kanssa ja eräs toinen kaverini oli ihastunut siihen mutta tämä kaverini jonka veli se oli ei tiedä, että tämä kaverini oli ihastunut hänen veljeensä ja enkä koskaan kertonut suhteesta ihastuneelle kaverilleni koska pelkäsin, että hän loukkaantuu. Pelkään, että sisko sanoo siitä jotain, varsinkin kun se juo kuitenkin itsensä ihan räkäkänniin.

[/quote]

Huono - ei jatkoon!

[/quote]

Arvasin tän. Ei olisi pitänyt kertoa. Mutta ei se haittaa. Ilmoitan, että kutsut on arvottu. Nyt täytyy vaan miettiä ketkä voin kutsua.

Vierailija
44/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on kyllä vaikea juttu. Yleensä se herttainen täti kutsutaan kaikkiin juhliin, ja se ruma tai hiljainen jää aina ilman kutsua. Jos minä pitäisin juhlat, niin en suosisi jälleen kerran yhtä toisen kustannuksella. Suvuissa on kaikenlaisia ihme jännitteitä, joita hääpari ei ehkä tiedäkään eikä tarkoita tulehduttaa välejä, mutta niin vain käy. Kun yhtä on sorrettu ja loukattu ihan muissa yhteyksissä tarpeeksi monta kertaa, voi olla viimeinen niitti että loukkaaja saa kutsun ja hän ei, vaikka ovat samassa sukulaisuussuhteessa morsiameen tai sulhaseen.

Kaveripiiristä on helpompi valkata kutsuttavat, kun pari suuremmalla todennäköisyydellä tietää miten kukakin toisensa tuntee vai tunteeko.

Vierailija
45/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joillekin kutsut niin myöhään, etteivät pääse aikatauluongelmien vuoksi paikalle :)  ja toki ilman avecia, koska pidätte pienet juhlat (ja tämä on helppo selittää)  -->>  joku vetää herneen nenään, eikä tule... HYVÄ! :)

Vierailija
46/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhät menevät naimisiin? Jos on pakkoavioliitto, niin maistraattikin käy. 

Vierailija
47/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rajattiin ettei tätejä, enoja, setiä eikä serkkuja kutsuta paitsi kummit ja ne serkut jotka on läheisiä. Loput kutsutut on kavereita. Perustellaan niin et vain läheiset kutsuttiin. Piste.

Vierailija
48/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 oletko ap. Kuule hyvä vaan, että nuo asiat jo selviävät. Tuskin kukaan mistään silareista siellä puhuu. Sullahan voi olla vaikka toppaukset puvussasi. Ei siitä kyllä kukaan sano.

Vierailija
49/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 23:29"]

Me rajattiin ettei tätejä, enoja, setiä eikä serkkuja kutsuta paitsi kummit ja ne serkut jotka on läheisiä. Loput kutsutut on kavereita. Perustellaan niin et vain läheiset kutsuttiin. Piste.

[/quote]

Olen havainnut, että kaverihäät pitäneet parit eroaa herkemmin kuin sukulaisten kanssa juhlineet, Ehkä sillä on jotain tekemistä turvaverkkojen kanssa: kaverit harvemmin tulee apuun, kun on ruuhkavuodet ja jumissa pienten lasten kanssa, mutta sukulaisista on silloin apua, jos pitää välit läheisinä.

Vierailija
50/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:13"]Minä kokisin ystävänä, että en ole niin tärkeä ystävä, että minua halutaan todistamaan onnea ja iloa.

[/quote]

Jestas. Kuvitteletko, että jonkun pariskunnan onni ja ilo näkyy vain häissä?

Vierailija
51/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni häät on häät ja jos ei ole varaa mennä naimisiin edes niin sitten ei. Jos joku pitää rajata pois tai jättää suvusta ulkopuolelle niin jätä pitämättä häitä. Kaikkea ei elämässä voi saada. Maistraattiin tai kirkkoon kahdestaan olisi teille paras ratkaisu mutta ette halua vaan loukkaatte monia!!! Itsekästä.

Vierailija
52/56 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 23:30"]

37 oletko ap. Kuule hyvä vaan, että nuo asiat jo selviävät. Tuskin kukaan mistään silareista siellä puhuu. Sullahan voi olla vaikka toppaukset puvussasi. Ei siitä kyllä kukaan sano.

[/quote]

Toppaukset ei ole kauhean uskottava selitys kun puku on avonainen. Pelkään, että illalla vanhat kaverini alkavat muistella kouluaikoja ja sitten tissini tulee jotenkin puheeksi ja uudet kaverinikin kuulevat ja se on pirun noloa. 

Vierailija
53/56 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot että on muodot vähän runsastuneet tässä vuosien saatossa, mitäs epänormaalia siinä on? Tuskin niitä nyt tuohon sävyyn kommentoitaisiin muutenkaan...  tai jos, niin sitten jätät heitot omaan arvoonsa.

Vierailija
54/56 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 23:54"]

Mielestäni häät on häät ja jos ei ole varaa mennä naimisiin edes niin sitten ei. Jos joku pitää rajata pois tai jättää suvusta ulkopuolelle niin jätä pitämättä häitä. Kaikkea ei elämässä voi saada. [/quote]

Naurettavaa ajatella, että ainoat vaihtoehdot ovat kutsua koko suku (joka voi olla joskus todella iso) tai jättää häät pitämättä.

Vierailija
55/56 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun häät, kutsut keitä haluat. Riittää kun sanot että ei ollut varaa isompiin häihin.

Vierailija
56/56 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitini puolelta kutsuin ne enot ja tädit keiden kanssa olen ollut viime vuosina tekemisissä ja ketkä ovat eniten olleet osa elämääni. Ketään serkkuja en juhliimme kutsunut kummaltakaan puolelta, koska en heidän kanssaan ole missään tekemisissä ollut. Tarkoituksena oli pitää juhlat läheisten kesken, siis sellaisten, joiden kanssa olimme enemmän tekemisissä."

olen kyllä sitä mieltä että jos morsian/sulhanen ylenkatsoo ne sukulaiset, joiden kanssa ei itse ole aikuisena ollut paljon tekemisissä eikä kutsu, tulee tehneeksi pahan virheen. Kerron miksi. Kun saat sisaren/veljen lapsia. Ja olet osa heidän elämää vauvasta alkaen, esim. ristiäisissä, synttäreillä, muistat heidän perhettä jouluisin yms. ei se pieni lapsi voi aikuisena tietää eikä muistaa näistä asioista yhtään mitään. Se nuori morsian ei ymmärrä miten paljon nuokin sukulaiset jotka ehkä joutuneet omiin ongelmiin myöhemmin, ovat kuitenkin olleet tukemassa hänenkin alkuelämää, olleet osa elämää vaikka ihan pikkuvauvana, ja olleet tukena vanhemmilleen. Se ettei aikuinen sitten kutsu heitä häihin, osoittaa moukkamaisuutta, ja kiittämättömyyttä. Eiköhän sinullakin ole syynä se että sinä itse et ole ottanut täteihisi/setiisi ikinä mitään yhteyttä itse, mutta ett vain tiedä miten paljon he on sinua huomioineet, vaikkapa yo-lahjalla. Samoin heidän lapsensa, eli serkkusi kuuluvat osaksi tätä yhteisöä, jonka puoleen sinäkin voit ihan milloin tahansa kääntyä. mutta ilmeisesti olet itse huono sukulainen, odotat vain muilta aina kontaktia.Elämäsi alkoi syntymästä, eikä siitä milloin itse tulit vaikkapa täysi-ikäiseksi.