Lähipiirini VIHAA tyttövauvani tulevaa nimeä! :(
Otsikossahan se jo tulikin. Ensi viikolla tyttö saa virallisesti nimensä ja lähipiiri painostaa mua päivittäin muuttamaan jo päätetyn nimen. Huippuhetki oli kun yksi sukulainen totesi nimen olevan sopiva rumalle, lihavalle ja ilkeälle vanhallepiialle. Harmittaa ihan hirveästi, ei olisi varmaan pitänyt kertoa nimeä etukäteen kellekkään.
Kommentit (360)
Klaara, Sipriina, Valpuri, Brita, Elfrida, Freja, Ottilia, Pieta?
Orvokki Ursula, Orvokki etunimeksi
jos luet nyt näitä palautteita ja katsot peukutusten määrää kommenteissa, joissa nimeä haukutaan, ymmärrät varmaan että näiden ihmisten lapset tulevat menemään kouluun sinun lapsesi kanssa...
kiusaamista tulee riittämään.
Jos lapsi näyttää Ursulalta, sitten hän on Ursula :) Älä välitä muiden mielipiteistä. Ei ole mitään järkeä nimetä lapsiaan muodin tai muiden mielipiteiden mukaan.
Ihan järkyttävä nimi. Haluatko pilata lapsesi elämän? Kaikista nimistä valitsit Ursulan, ehkä yksi rumimmista. Sääliksi käy..
No provoahan tämä olikin vaikka ihme nimiä lapsille nykyään annetaankin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 04:07"]
jos luet nyt näitä palautteita ja katsot peukutusten määrää kommenteissa, joissa nimeä haukutaan, ymmärrät varmaan että näiden ihmisten lapset tulevat menemään kouluun sinun lapsesi kanssa... kiusaamista tulee riittämään.
[/quote]
Mitä sä höpötät, enemmän täällä peukutetaan Ursulan puolesta.
Ursula on erinomainen, voimakas nimi. Ei taida moni tietää, että tarkoittaa karhua. Hieno luontonimi! Veljelle sitten Otso tai Tapio
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:27"]Ursula kuulostaa äänekkäältä oksentamiselta.
[/quote]
Ursula tursuaa. Anteeksi, mutta kova on nimi.
Kiva nimi!! Niin monta mielipidettä kun ihmistä. Mun sukulaiset haukku jopa meidän KOIRANPENNUN nimeä ja yritti painostaa vaihtamaan. Juujuu. Jokainen laittaa selaisen nimen kun haluaa. Ursula nätti ja klassinen, kansainvälinen. Orvokki myös kaunis suomalainen. Kadut jos nryt taivut ihmisten mielipiteiden alla ja annat tytölle nimeksi jonkun lähiö-jennan tai pakettitalo-ellan..
Miettikääpä mitä kaikkea saa nimestä Augusta
Kyllä Ursula on paljon parempi.
Älkää luopuko siitä.
Mulla tulee mieleen missi Ursula Rainio,ei mitään kamalaa.Orvokki on kukka ja kaunis kesäinen nimi.
Minä laittaisin ehkä vielä yhden etunimen. Voi sitten myöhemmin otta käyttöön jos todellakin se Ursula tuottaa joillekin hankaluuksia. Esim: Laura Ursula Orvokki, Mia Ursula Orvokki
Minun lapsellani 3 nimeä ja 3-luokalla hän halusi ehdottomasti ottaa käyttöön 3. nimensä. Mietittiin sitä asiaa puoli vuotta ja kun neloselle meni, niin ilmoitettiin kouluun, että toivotaan hänen kutsumanimenä käytettävän nyt tätä nimeä. Vaihto sujui erittäin kivuttomasti ja nyt on siitä jo yli 10v, eikä kukaan juuri edes muista edellista kutsumanimeä.
Orvokki on kaunis kukan nimi, nuo tuontyyliset on pikkuhiljaa tulossa muotiin. Ursulasta en niin välitä, mutta ei mulla siitä mitään negatiivisia mielikuvia silti tule
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:19"]
Itselläni tulee mieleen ensimmäisenä Ursula Andress. Nimessä ei mielestäni ole mitään vikaa ja eipähän ole varmaan toista Ursulaa samassa tarharyhmässä.
[/quote]
Tuo näyttelijä oli Bond-leffassa, näytteli helppoa puolialastonta bikinityttöä. Muita tunnettuja rooleja ei ollut eikä tullut.
Kyseenalainen kunnia nimelle, siis.
[/quote]
Hello. Joskus tuhat vuotta sitten. Muutavan vuoden kuluttua kukaan ei muista jotain Andressin Ursulaa.
Ursulahan on kiva nimi! Lyhemmäksi muodoksi sopii hyvin Ulla.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:35"]
Eikös Ariel kuitenkin olisi parempi? ;) . Vakavasti puhuen, ei nimi naista pahenna, eikä sukulaisilla tai av-tyypeillä pitäisi olla mitään sanottavaa teidän nimivalintaanne. :)
[/quote]
Tytölle Ariel? Ariel on miehen nimi, sitä ei onneksi saa tytölle antaa. :-) Lisäksi siitä tulee pesuaine mieleen, Ursulasta ei. Ursula on kaunis nimi.
Ursula on naisen etunimi. Se on hellittelymuoto latinan sanasta ursa, joka tarkoittaa naaraskarhua. (Wikipedia)
[/quote]
Jossain Ariel on tytön nimi,jossain se on pojan nimi. Yhdysvalloissa molemmilla. Juutalaisilla pojan nimi. Nykysin on myös tytön nimi.
Ursula on erittäin hyvä nimi. Onhan tällä Saamelais artistillakin etunimenä Ursula.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:21"]
Tiedän yhden Ursulan, rasittava ääriuskovainen. Sääliksi käy lastasi.
[/quote]
Miten sinun ääliöystäväsi liittyy ap:n lapseen?
MIKSI sen nimen täytyy aina olla joku supisuomalainen vanhanaikainen hirvitys (Ursula, Pirkko, Kyllikki, Raija jne) ja jos näistä ei pidä on automaattisesti wt joka nimeää lapsensa Jannicaksi. Entä kaikki väliin menevät normaalit, kauniit ja persoonallisetkin nimet?
Anna, Amanda, Sofia, Lotta, Sade, Ellen, Natalia, Krista, Jasmin, Roosa, Helmi, Sara, Julia... kauniita, nykyaikaisia, kuitenkin tavallisia nimiä, joista saa vaikka mitä muunnoksia väännettyä.
Enkä tarkoita ap:lle, että pitää valita joku tällainen nimi, mutta mikset valitsisi nimeä josta lapsi suuremmalla todennäköisyydellä pitää? Olen aikuinen ja muakin hävettäisi tuo nimi, olisin varmasti vaihtanut sen jo.
Nimiä on muitakin kuin ne kaksi ääripäätä, wt tai vanhanaikainen.