Lähipiirini VIHAA tyttövauvani tulevaa nimeä! :(
Otsikossahan se jo tulikin. Ensi viikolla tyttö saa virallisesti nimensä ja lähipiiri painostaa mua päivittäin muuttamaan jo päätetyn nimen. Huippuhetki oli kun yksi sukulainen totesi nimen olevan sopiva rumalle, lihavalle ja ilkeälle vanhallepiialle. Harmittaa ihan hirveästi, ei olisi varmaan pitänyt kertoa nimeä etukäteen kellekkään.
Kommentit (360)
Tytöstä tuli sitten Ursula Auni Orvokki :) AP
Orvokki on kiva nimi. Ursula sen sijaan ei kauhean kaunis... Ehkä se on toi yhdistelmä. Joku Kaisa Orvokki, Tanja Ursula tms ois kaunis. Mutta mutta, ei nimi naista pahenna. Sinä olet nimet antanut ja sillä selvä. Ei ole toisilla nokan koputtamista.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:54"]
Ai justiina?
[/quote]
Ei ole Justiina. Mielestäni se on kyllä sinällään ihan kaunis nimi.
no kerro nyt se nimi, niin voidaan ottaa jotain kantaa asiaan.
No ompa törkeitä sukulaisia kun ovat tuolla lailla kommentoineet vauvan nimeä!!! Ihme toimintaa...
Tässä hyvä syy olla kertomatta nimeä ennen ristiäisiä. Voivat kauhistella jälkikäteen, mutta kukaan ei ole enää ristiäisten jälkeen painostamassa, että pitäisi muuttaa.
Mutta kyllä ne sukulaiset tottuvat. Kokemusta on:)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:00"]
no kerro nyt se nimi, niin voidaan ottaa jotain kantaa asiaan.
[/quote]
Miksi meidän pitäisi ottaa kantaa asiaan? Siis nimen kauneuteen. Ei kai se meidän asia ole ja pitäisikö ap:n vaihtaa lapsensa nimi, jos av niin äänestää?
Joukolatar?
Onko lapsi mummonainen jo synnyttyään?
Että oikein VIHAA...ne hormonit taas hyrrää :) Ja IRL jokainen antaa omalle lapselleen sen nimen minkä haluaa ja ei siinä ole sukulaisilla mitään vinkumista.
Minä olen nimeltäni Aino. 80-luvulla minulle koulussa naljailtiin rumasta mummonimestäni. Nyt nämä naljailijat nimeävät omia lapsiaan kilvan Ainoiksi. Minä olen edelleen ylpeä kauniista nimestäni.
Nimeä ap lapsesi kuten tahdot, heikot ja persoonattomat ihmiset menevät massan mukana sinne minne tuulet kulloinkin puhaltavat.