Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähipiirini VIHAA tyttövauvani tulevaa nimeä! :(

Vierailija
21.07.2015 |

Otsikossahan se jo tulikin. Ensi viikolla tyttö saa virallisesti nimensä ja lähipiiri painostaa mua päivittäin muuttamaan jo päätetyn nimen. Huippuhetki oli kun yksi sukulainen totesi nimen olevan sopiva rumalle, lihavalle ja ilkeälle vanhallepiialle. Harmittaa ihan hirveästi, ei olisi varmaan pitänyt kertoa nimeä etukäteen kellekkään.

Kommentit (360)

Vierailija
41/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä inhosi keskimmäisen nimeä niin, että viittasin häneen nimellä "tiitiäinen" kolme vuotta. Siihen saakka, kun poika itse sanoi, että etsä tiedä mikä mun nimi on :) 

Vierailija
42/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole hullumpi.
Pikku ursula, ihana mielikuva:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa. Mies on tämän ketjun luettuaan nyt sitä mieltä, että jätetään Ursula pois ja otetaan Augusta takaisin harkintaan. Miten voi lapsen nimestä tulla tälläinen soppa! Näen tytön niin selvänä Ursula Orvokkina, että kaikki muu tuntuu väärältä :( AP

Vierailija
44/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:14"] Ursula on kaunis. Varmasti löydät aina joka nimelle "vihaajia". Älä välitä! [/quote] Juu, muttakun yli puolet sanoo että hirveä nimi! Itse olen 16v ja päässyt vuosi sitten peruskoulusta, ja mä todellakin tiedän miten teinit ja lapset myös osaa olla ilkeitä ja kiusata nimen takia. Itselläni on pikkasen samanlainen nimi kun Ursula ja Orvokki, ja mua on kiusattu jonkun verran sen takia. Se ei todellakaan ole kivaa!!! Itse aijon ottaa toisen nimeni käyttöön, joka on ihan simppelisti vaan Ada. Ei teidän tarvitse antaa tytöllenne nimeksi Aino, Emma, Helmi, Aada, tai jotain muuta top10 nimeä, mutta ole kiltti äläkä anna tuota nimeä alpsellesi, olen nähnyt mihin outo nimi johtaa... Lila on kiva nimi samoin Augusta :) T. 16v tyttö [/quote] Ada se vasta ruma nimi onkin, sorry vaan...

[/quote]

No se voi olla sun mielipiteesi. Ei Ada munkaan lemppari ole, mutta kukaan ei kiusaa siitä nimestä! Ja te jotka epäilette ettei nimestä kiusata, kyllä siitä kiusataan, mutta aikuiset ei sitä huomaa! Se tapahtuu yleensä aika vaivihkasesti...

Vierailija
45/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:14"] Ursula on kaunis. Varmasti löydät aina joka nimelle "vihaajia". Älä välitä! [/quote] Juu, muttakun yli puolet sanoo että hirveä nimi! Itse olen 16v ja päässyt vuosi sitten peruskoulusta, ja mä todellakin tiedän miten teinit ja lapset myös osaa olla ilkeitä ja kiusata nimen takia. Itselläni on pikkasen samanlainen nimi kun Ursula ja Orvokki, ja mua on kiusattu jonkun verran sen takia. Se ei todellakaan ole kivaa!!! Itse aijon ottaa toisen nimeni käyttöön, joka on ihan simppelisti vaan Ada. Ei teidän tarvitse antaa tytöllenne nimeksi Aino, Emma, Helmi, Aada, tai jotain muuta top10 nimeä, mutta ole kiltti äläkä anna tuota nimeä alpsellesi, olen nähnyt mihin outo nimi johtaa... Lila on kiva nimi samoin Augusta :) T. 16v tyttö [/quote] Ada se vasta ruma nimi onkin, sorry vaan...

[/quote]

No se voi olla sun mielipiteesi. Ei Ada munkaan lemppari ole, mutta kukaan ei kiusaa siitä nimestä! Ja te jotka epäilette ettei nimestä kiusata, kyllä siitä kiusataan, mutta aikuiset ei sitä huomaa! Se tapahtuu yleensä aika vaivihkasesti...

[/quote]

Ada on niin teinix

Vierailija
46/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:36"]Justiinsa. Mies on tämän ketjun luettuaan nyt sitä mieltä, että jätetään Ursula pois ja otetaan Augusta takaisin harkintaan. Miten voi lapsen nimestä tulla tälläinen soppa! Näen tytön niin selvänä Ursula Orvokkina, että kaikki muu tuntuu väärältä :( AP
[/quote]

No just. Arvaa vaan että tuleeko suku pitämään teitä ihan tossukoina jos menette vaihtamaan nimen "sosiaalisesti hyväksyttävämpään". Älkää antako anonyymeille kommentoijille ja sukulaisille noin paljon valtaa..!

Vierailija
47/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:36"]

Justiinsa. Mies on tämän ketjun luettuaan nyt sitä mieltä, että jätetään Ursula pois ja otetaan Augusta takaisin harkintaan. Miten voi lapsen nimestä tulla tälläinen soppa! Näen tytön niin selvänä Ursula Orvokkina, että kaikki muu tuntuu väärältä :( AP

[/quote]

Mä olin aina ajatellut että tytölleni tulisi nimeksi Alexina (olen suomenruotsalainen), mutta mieheni sanoi ettei missään nimessä. Siinä meni hetki totutella siihen etten saanut unelmanimeä tytölleni, mutta kyllä se siitä. Tytöstä tuli sitten Isabella, ja nyt kun mietin niin se on paljon parempi nimi kun Alexina.

Munkin mielestä Ursula kannattais jättää pois. Lila Augusta on kiva, tai Lila Orvokki ;)

Vierailija
48/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula on aivan ihana nimi! Älä ihmeessä anna toisten painostuksen vaikuttaa!

Vierailija
49/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:29"]

[/quote]

[/quote]

Fiksuja ja sosiaalisia ei nälvitä, oli nimi mikä vaan...

Vierailija
50/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä täällä haukutaan näin kaunista nimeä! Älkää missään nimessä vaihtako, vaan antakaa Ursula Orvokki nimeksi! Täällä nyt haukutaan kyllä kaikki nimet aina, en haluais oman tytön nimeä tänne laittaa, kun se olis varmaan tosi ruma wt-nimi tän palstan mukaan!

Vierailija
51/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun mielestä se on ruma nimi, koska mun naapurissa/luokalla/suvussa/tarhassa oli semmonen ja se oli ihan typerä/ilkeä/ruma/huora".
Hei, pahoittelut nyt kokemuksesta, mutta nimi tuskin tekee tästä vauvasta sellaisen? :D Kyllä on pikkusieluista porukkaa.

Vierailija
52/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi mukavaa Ursulaa ja minusta se on kaunis nimi. Pidä pintasi ap!

Mistä te tiedätte vaikka tällä hetkellä joku kirjoittaisi lasten kirjaa jonka pahiksena on vaikka "Lila" ja siitä nimestä tulisi sitten kaiken negatiivisen symboli lasten maailmassa. Nimimuodit tulee ja menee.

Vierailija
53/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:36"]Justiinsa. Mies on tämän ketjun luettuaan nyt sitä mieltä, että jätetään Ursula pois ja otetaan Augusta takaisin harkintaan. Miten voi lapsen nimestä tulla tälläinen soppa! Näen tytön niin selvänä Ursula Orvokkina, että kaikki muu tuntuu väärältä :( AP [/quote] No just. Arvaa vaan että tuleeko suku pitämään teitä ihan tossukoina jos menette vaihtamaan nimen "sosiaalisesti hyväksyttävämpään". Älkää antako anonyymeille kommentoijille ja sukulaisille noin paljon valtaa..!

[/quote]

Mä en haluaisikaan vaihtaa nimeä, mutta lapsella kun on isäkin!

Miehen ehdottamaan Lila Augustaa en haluaisi tytölle nimeksi; Lila kuulostaa jotenkin nyhveröltä ja Orvokki puuttuu. Ehdottamani Augusta Orvokki taas ei edelleenkään miehelle sinällään käy.

Auni Orvokki Augusta/Auni Augusta Orvokki?
Opri Augusta Orvokki?

Miksei se Ursula Orvokki nyt vaan voi kelvata? Auttaisko hormoniraivarit? :(

Vierailija
54/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Ursula tytön, hän on muuttanut mielikuvani nimestä! Aikaisemmin tuli mieleen se mustekala noita, mutta tuo tuntemani Ursula on oikein sievä ja lahjakas tyttö ja nimi sopii paljon paremmin hänelle kuin piirroshahmo noidalle! Tykkään siis paljon Ursula nimestä!

Vierailija
55/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:26"]

Sukulaiset ehdottavat Emmi Karoliinoja ja Olivia Amandoja. Mielestäni em. nimistä puuttuu sielu ja persoona. Onpahan lapsen täti todennutkin, ettei tule koskaan kutsumaan tyttöä Ursulaksi. Katson tyttöä, enkä osaa kuvitella hänelle muuta nimeä, kuin tuon Ursula Orvokin. Todella paska fiilis tuli muutamasta kommentista täälläkin. AP

[/quote]

Ymmärrän täysin ettet halua lapsesi nimeksi Emmi Karoliinaa jne. En mäkään haluaisi että lapsellani on sama nimi kun joka toisella tytöllä, mutta pakko sanoa että Ursula Orvokki ei sovi yhtään yhteen ja lapsi saattaa kärsiä kiusaamisesta nimen takia. Oma nimeni oli vähän saman tyylinen, ja mua kiusattiin aina koulussa NIMEN TAKIA (valitettavasti ihmiset osaavat olla ilkeitä). Vaihdoin nimeni heti kun täytin 18v ja nyt on paljon parempi olla kun oma nimi ei ole pilkan aihe. Ja muuten luokallani oli aikoinaan Ursula niminen tyttö joka valitettavasti sai kuulla asiasta. Mä ehdotan että ottaisit joko Ursulan tai Orvokin toiseksi nimeksi, ja antaisit jonkun vähän erilaisen ensimmäisen nimen, jonka ei kuitenkaan tartte olla ns. tavisnimi. Miten Olis esim: Alexa Ursula, Lumi Orvokki, Elea Ursula, Alma Orvokki, Fiona Ursula, Li(i)na Orvokki, Bea Ursula, jne. Tykkäisitkö? :) Ja onnea lapsesta ;)

[/quote]

Toinen ehdotukseni oli Augusta Orvokki, sillä sukupuustani löytyy pari Augustaa, mutta mies vastusti Augustaa etunimenä. Ehdotti Lila Augustaa, mutta siihen yhdistelmään taas ei Orvokki sovi. Ehdottamasi etunimet eivät valitettavasti sovi yhtään omaan tai mieheni makuun. AP

[/quote]

Oi, Lila Augusta on aivan ihana!

Vierailija
56/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vertailun vuoksi: lapseni nimi on Anna. Eräs lähisukulaisemme ristiäisten jälkeen ilmoitti inhoavansa nimeä, koska oli aikanaan tuntenut erään Annan, josta ei pitänyt. Anna-niminen tuttu sanoi nimeä pervoksi ja ilmoitti itse kärsineensä nimestä jne. Eli kaikkia et voi kuitenkaan miellyttää, ihan sama mikä se nimi on. Pidä pintasi! Ursula Orvokki on ihana ja hyvällä tavalla erikoinen nimi.

Vierailija
57/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:46"]

Tytölle Ariel? Ariel on miehen nimi, sitä ei onneksi saa tytölle antaa. :-) Lisäksi siitä tulee pesuaine mieleen, Ursulasta ei. Ursula on kaunis nimi.

[/quote]

Suomessa on enemmän tyttö-Arieleja kuin poika-Arieleja.

Vierailija
58/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kiusaa, niin se ei ole nimestä kiinni. Pidä Ap pääsi, ja valitse se nimi, josta itse pidät. Joku tykkää ja joku ei, sellaista nimeä ei ole olemassakaan, joka kaikkia miellyttäisi. Ja ne syyt inhoon, herranjestas, jos jonkun kylällä on ollut joku sen niminen ilkimys, niin etpä taida asua samalla kylällä, eikä sulla ole siitä samanlaista muistikuvaa. Rohkeutta, määään!

Vierailija
59/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula on hyvä nimi, ei liian yleinen ja todellakin jotain muuta kuin joku Yennica-Yasmine Cinderella Yanissa Pöhönen. Tykkään!

Vierailija
60/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:36"]Justiinsa. Mies on tämän ketjun luettuaan nyt sitä mieltä, että jätetään Ursula pois ja otetaan Augusta takaisin harkintaan. Miten voi lapsen nimestä tulla tälläinen soppa! Näen tytön niin selvänä Ursula Orvokkina, että kaikki muu tuntuu väärältä :( AP [/quote] No just. Arvaa vaan että tuleeko suku pitämään teitä ihan tossukoina jos menette vaihtamaan nimen "sosiaalisesti hyväksyttävämpään". Älkää antako anonyymeille kommentoijille ja sukulaisille noin paljon valtaa..!

[/quote]

Mä en haluaisikaan vaihtaa nimeä, mutta lapsella kun on isäkin!

Miehen ehdottamaan Lila Augustaa en haluaisi tytölle nimeksi; Lila kuulostaa jotenkin nyhveröltä ja Orvokki puuttuu. Ehdottamani Augusta Orvokki taas ei edelleenkään miehelle sinällään käy.

Auni Orvokki Augusta/Auni Augusta Orvokki?
Opri Augusta Orvokki?

Miksei se Ursula Orvokki nyt vaan voi kelvata? Auttaisko hormoniraivarit? :(
[/quote]

Auni on ihana! Auni Orvokki on kaunis nimi :) (tai Auni Augusta Orvokki)