Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähipiirini VIHAA tyttövauvani tulevaa nimeä! :(

Vierailija
21.07.2015 |

Otsikossahan se jo tulikin. Ensi viikolla tyttö saa virallisesti nimensä ja lähipiiri painostaa mua päivittäin muuttamaan jo päätetyn nimen. Huippuhetki oli kun yksi sukulainen totesi nimen olevan sopiva rumalle, lihavalle ja ilkeälle vanhallepiialle. Harmittaa ihan hirveästi, ei olisi varmaan pitänyt kertoa nimeä etukäteen kellekkään.

Kommentit (360)

Vierailija
21/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula Andress oli James Bond -tyttö! Ja yhdellä leirillä komea kitaristi oli ihastunut yhteen mysteerisen kauniiseen Ursulaan, eikä mulla ollut mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
22/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tykkään nimistä kyllä, mutta itse näin r-vikaisena sanoisin, että kannattaa ottaa huomioon se, että jos lapsi ei opi sanomaan ärrää oikein, niin nimen sanominen ääneen tulee olemaan inhottavaa.sen vuoksi nimeen voisi lisätä kolmannen sidosnimen väliin, jota lapsi voi halutessaan alkaa käyttää,jos siltä tuntuu. Itselläni on aina vaikeuksia sanoa nimeni esim puheliessa niin, ettei kaikki aina kysyisi uudestaan.

Muuten vaikka itselleni tuleekin ensimmäisenä mieleen disneyn Ursula, niin minusta se on vain hauska mielikuva, tykkään hirveästi siitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mursula ahahahahahah. Mahtaa olla näkönen.

Vierailija
24/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatte just sen nimen, mikä teistä on paras. Muista viis! Jokainen nimi on jonkun mielestä "aivan kauhee". Teidän lapsi. Sitäpaitsi Ursula on kaunis!

Vierailija
25/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:26"]

Sukulaiset ehdottavat Emmi Karoliinoja ja Olivia Amandoja. Mielestäni em. nimistä puuttuu sielu ja persoona. Onpahan lapsen täti todennutkin, ettei tule koskaan kutsumaan tyttöä Ursulaksi. Katson tyttöä, enkä osaa kuvitella hänelle muuta nimeä, kuin tuon Ursula Orvokin. Todella paska fiilis tuli muutamasta kommentista täälläkin. AP

[/quote]

Ymmärrän täysin ettet halua lapsesi nimeksi Emmi Karoliinaa jne. En mäkään haluaisi että lapsellani on sama nimi kun joka toisella tytöllä, mutta pakko sanoa että Ursula Orvokki ei sovi yhtään yhteen ja lapsi saattaa kärsiä kiusaamisesta nimen takia. Oma nimeni oli vähän saman tyylinen, ja mua kiusattiin aina koulussa NIMEN TAKIA (valitettavasti ihmiset osaavat olla ilkeitä). Vaihdoin nimeni heti kun täytin 18v ja nyt on paljon parempi olla kun oma nimi ei ole pilkan aihe. Ja muuten luokallani oli aikoinaan Ursula niminen tyttö joka valitettavasti sai kuulla asiasta. Mä ehdotan että ottaisit joko Ursulan tai Orvokin toiseksi nimeksi, ja antaisit jonkun vähän erilaisen ensimmäisen nimen, jonka ei kuitenkaan tartte olla ns. tavisnimi. Miten Olis esim: Alexa Ursula, Lumi Orvokki, Elea Ursula, Alma Orvokki, Fiona Ursula, Li(i)na Orvokki, Bea Ursula, jne. Tykkäisitkö? :) Ja onnea lapsesta ;)

[/quote]

Toinen ehdotukseni oli Augusta Orvokki, sillä sukupuustani löytyy pari Augustaa, mutta mies vastusti Augustaa etunimenä. Ehdotti Lila Augustaa, mutta siihen yhdistelmään taas ei Orvokki sovi. Ehdottamasi etunimet eivät valitettavasti sovi yhtään omaan tai mieheni makuun. AP

[/quote]

Augusta Orvokki on ihana! Ursulan jälkeen laittaisin jonkun lyhyen nimen ennen Orvokkia tyyliin Ursula Miia Orvokki. Ex-anoppini inhosi poikamme nimeä, haukkui sen kunnolla ennen ristiäisiä, mutta en välittänyt. Nimi oli niinkin hurja kuin Daniel.

Vierailija
26/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka.

Vierailija
27/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana nimi! Kyllä mullekin tulee mieleen eka se Disneyn merennoita, mutta hällä väliä jostain satuhahmosta! Sinun Ursulasta tulee varmasti hyvin kaunis ja viisas tyttö!

Vierailija
28/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisitte nyt toisenkin kerran ennen kuin ristitte lastanne joksikin URSULA ORVOKIKSI sun muiksi hölmöiksi. Miettikää sitä lasta joka joutuu sitä nimeä kantamaan koko ikänsä. Ehkä joskus 70 vuotta sitten olis ollut normaalia. Ei tänä päivänä. Lastasi tullaan kiusaamaan takuu varmasti ja tollasella nimellä siunataan.

Vierailija
29/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula on kaunis. Varmasti löydät aina joka nimelle "vihaajia". Älä välitä!

Vierailija
30/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula on tavallaan ihan kaunis nimi mutta tuntuu sopivan paremmin esim. englanninkieliselle. Jollei ajatella mielikuvia Ursula Andressista tai romaanisankarittarista vaan pelkkää äänneasua, niin tuosta tulee valitettavasti kaikenlaiset tursulat, pursulat, tursaat ym sanat mieleen. Mieti nyt lempinimiäkin, Urski? Tuosta se kavereiden kiusaaminen lähtee, äänneasusta. Joku Lila on suutuntumaltaan miellyttävä, lyhyt (mieti kaikkia lomakkeita mitä pitää täyttää yms), äännevian sattuessa helpompi. Lila saa ääneni.

Vierailija
31/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:12"]

Miettisitte nyt toisenkin kerran ennen kuin ristitte lastanne joksikin URSULA ORVOKIKSI sun muiksi hölmöiksi. Miettikää sitä lasta joka joutuu sitä nimeä kantamaan koko ikänsä. Ehkä joskus 70 vuotta sitten olis ollut normaalia. Ei tänä päivänä. Lastasi tullaan kiusaamaan takuu varmasti ja tollasella nimellä siunataan.

[/quote]

Mikä nimessä on hölmöä? Orvokki on itselleni rakas nimi ja Ursula tulee miehelle tärkeältä henkilöltä. Lapselle nimeä antaessani todellakin mietin nimenomaan lastani. Ursula ja Orvokki ovat mielestäni todella kauniita nimiä. Ursulassa on kauneuden lisäksi ytyä, Orvokissa herkkyyttä, aivan kuten nimien esikuvissakin. AP

Vierailija
32/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:08"]

Noh, kerrottakoon nimi täälläkin. Ei kukaan voi enää kurjemmin lapsen nimeä kommentoida, kuin mitä omat sukulaiset ovat tehneet. Ursula Orvokki. Orvokki on edesmenneen, minulle hyvin rakkaan ihmisen toinen nimi. AP

[/quote]

Kieltämättä aika kauhea. Orvokki nyt menee, mutta toi Ursulahan on Pienessä Merenneidossa se läski mustekala-akka.. ( ei sinänsä mitään väliä, heitimpä vain) MUTTA en ihmettele jos tuleva nuori HÄPEÄÄ nimeään ja lopulta vaihtaa sen siinä 15 vuotiaana.  

Jos itse olisin vanhempi, en vaihtaisi nimeä sukulaisten vininän vuoksi, mutta.. No, en ehkä lapselleni edes harkitsisi ko. nimeä. 

N20

[/quote]

Kuvitteletteko te nyt reilut parikymppiset, että joku tosiaan 15 vuoden päästä muistaa jonkun Disneyn leffan lihavan mustekalamuijan nimen ja haluaa sen takia vaihtaa omansa?!

Minä oon nelikymppinen lapseton, enkä ole koskaan nähnyt ko. elokuvaa, enkä siis yhdistä Ursula nimeä johonkin piirroshahmoon. Minulle tulee Ursulasta mieleen mm. maailman kuuluisin Bond-tyttö Ursula Anderss.

En mitenkään voi uskoa, että vuonna 2020 5-vuotiaat pikku Ursulan kaverit katsoisivat sankoin joukoin yli 30 vuotta (Pieni merenneito ilmestyi 1989) vanhaa piirrettyä ja rupeaisivat sen takia pilkaamaan nimestä.

Ursula on kaunis, perinteinen ja uskonnollinen nimi (katolilaisen pyhimyksen nimi) ja hyvin yleinen Keski-Euroopassa. Ei ole siis mitään syytä, miksi et antaisi lapsesi nimeksi Ursulaa, jos kerran siitä itse pidät.

Niin ja minun nimeni ei muuten ole Ursula, kun joku kumminkin sitä epäilee.

[/quote]Missä tynnyrissä olet kasvanut? Disneyn piirretyt ovat klassikoita, joita lapset ja aikuisetkin katsoo kautta aikojen. Oma 4-vuotiaani rakastaa Pieni Merenneito-leffaa, kuten myös esim Lumikkia, joka on valmistunut vuonna 1937... Eli vähän vanhempi kuin se 30v.. :D Ursula on ja tulee olemaan kamala nimi, koska se on sen kamalan merennoidan nimi... 

Vierailija
33/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrväkäs?

Vierailija
34/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:47"]Sukulaiset voivat kutsua vaikka Ulpuksi tai Ulpukaksi jos on ongelma. Munkaan vanhemmat ei taida pitää meidän tytön nimestä kun kutsuvat aina lempinimellä.
[/quote]
Tai vaikka Ullaksi

Vierailija
35/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:14"]

[/quote]

Juu, muttakun yli puolet sanoo että hirveä nimi! Itse olen 16v ja päässyt vuosi sitten peruskoulusta, ja mä todellakin tiedän miten teinit ja lapset myös osaa olla ilkeitä ja kiusata nimen takia. Itselläni on pikkasen samanlainen nimi kun Ursula ja Orvokki, ja mua on kiusattu jonkun verran sen takia. Se ei todellakaan ole kivaa!!! Itse aijon ottaa toisen nimeni käyttöön, joka on ihan simppelisti vaan Ada. Ei teidän tarvitse antaa tytöllenne nimeksi Aino, Emma, Helmi, Aada, tai jotain muuta top10 nimeä, mutta ole kiltti äläkä anna tuota nimeä alpsellesi, olen nähnyt mihin outo nimi johtaa...

Lila on kiva nimi samoin Augusta :)

T. 16v tyttö

Vierailija
36/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kauniin ja älykkään Ursulan. Orvokki on oman lapseni toinen nimi, ihana nimi sekin!

Vierailija
37/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi,omaperäinen ja kaunis... oman tyttäreni nimi on myös orvokki

Vierailija
38/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kuullut kertaakaan, että nykylapset olis kiusanneet toisiaan nimen vuoksi. Toista se oli joskus, kun oli tosiaan se 10-20 nimeä, joita käytettiin ja auta armias, jos vanhempasi olivat vähän poikenneet linjasta.

Ylipäätään tuntuu, että nykylapset kiusaavat mistään ominaisuuksista (ihonväri, silmälasit tms.) huomattavasti vähemmän. Ehkä kaikki vanhemmat eivät ole enää välittäneet lapsilleen sitä perimää, että kaikkea laumasta poikkeavaa on vihattava. 

Ja muuten lapsemme koulussa on myös Ursula. Urheilullinen, reipas ja sosiaalinen tyttö

Vierailija
39/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä (edes lapsuudessa) kuullut nimestäni merinoita-kommentteja tai mielleyhtymiä, vaikka olen asunut Suomen lisäksi ulkomailla. Aika kaukaa haetut perustelut siis valitsematta jättämisen puolesta. Nätiksi ja helposti mieleenpainuvaksi Ursulaa on kyllä sanottu, useankin ihmisen toimesta.

Vierailija
40/360 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:14"]

[/quote]

Juu, muttakun yli puolet sanoo että hirveä nimi! Itse olen 16v ja päässyt vuosi sitten peruskoulusta, ja mä todellakin tiedän miten teinit ja lapset myös osaa olla ilkeitä ja kiusata nimen takia. Itselläni on pikkasen samanlainen nimi kun Ursula ja Orvokki, ja mua on kiusattu jonkun verran sen takia. Se ei todellakaan ole kivaa!!! Itse aijon ottaa toisen nimeni käyttöön, joka on ihan simppelisti vaan Ada. Ei teidän tarvitse antaa tytöllenne nimeksi Aino, Emma, Helmi, Aada, tai jotain muuta top10 nimeä, mutta ole kiltti äläkä anna tuota nimeä alpsellesi, olen nähnyt mihin outo nimi johtaa...

Lila on kiva nimi samoin Augusta :)

T. 16v tyttö
[/quote]

Ada se vasta ruma nimi onkin, sorry vaan...