Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana etällä, lähillä etätyö

Vierailija
27.02.2022 |

Miten tämä nykyään hoidetaan?

Lapsi etävanhemmalla ja tullut sairaaksi. Itse teen pääsääntöisesti etätöitä ja muutaman kerran viikossa toimistolla.

Etä ilmoitti, että ei saa sairaslomaa töistä hoitaakseen lasta, koska minäkin olen kotona.
Ymmärrän, jos olisin kotona esim. Vapaalla, mutta minä teen kotoa töitä (koronan takia). Tarkoittaako tämä siis sitä, että etätöitä tekevän vanhemman pitää aina laittaa omat työt jäihin, koska on kotona, kun ei esim. Ole mahdollisuutta edes olla siellä toimistolla enemmän kuin pari kertaa viikossa.

Ja mies siis duunari ja kuka tahansa voi tehdä hänen työnsä, jos jää saikulle. Minun töitäni ei valitettavasti kukaan muu voi tehdä eli odottavat sitten siellä, kunnes minä tulen paikalle.

Kenelläkään mitään tietoa?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te erovanhemmat olette uskomattoman avuttomia ja osaamattomia sopimaan lastenne asioista. Kaikesta pitää riidellä, jopa sairaan lapsen hoidosta. Mitään ei pystytä keskenään sopimaan, vauvapalstalta täytyy kysellä, miten oman perheen asiat pitäisi hoitaa. Ja lapset joutuvat olemaan pelinappuloina tuossa touhussa.

Tässä nyt kyse enemmän siitä, että mies ei kuulemma saa palkallista sairaslomaa hoitaakseen lasta, koska minäkin olen kotona. Ja ymmärrämme molemmat tämän, mutta kun minä en ole kotona vapaana vaan teen töitä. Ennen koronaa ei tällaista tilannetta ollut, sillä tein työt aina toimistolla.

Ennen tällaista ongelmaa ei ollut; Mies sai sairaslomaa ja hoiti lasta kotona ja minä olin töissä, mutta nyt se ei enää käy, koska teen töitä kotoa.

Ap

No näin ne säännöt on. Jos kotona on jo joku, ei saa palkallista vapaata lapsen hoitamiseen.

Enkä nyt täysin kyllä ymmärrä, että miten se lapsen sairaus estää sinua tekemästä töitä. Tee aamulla enen kuin mies lähtee, aina kun lapsi nukkuu ja illalla loput.

Minä olen yrittäjä ja näin hoitanut varmasti tuhansia sairaustunteja.

Ymmärsitkö, että tässä oli kyse vanhemmista, jotka eivät ole yhdessä. Eli siellä etän luona ei ole ketään kotona, AP on ihan omassa kodissaan etätöissä. Ja siis etätöissä, ei vapaalla.

Eikä sitä lasta saa sinne ap:n kotiin?

Vierailija
42/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minun töitäni ei valitettavasti kukaan muu voi tehdä eli odottavat sitten siellä, kunnes minä tulen paikalle."

Mitä työtä teet "korvaamattomana"?

Ihan vaan ohiksena huutelen, vaikka tämä kyseinen tapaus ei itseäni kosketa ollenkaan. Mutta siis mulla on ollut myös tilanne, että mun töitä ei pystynyt tekemään kukaan muu, vaan työt odottivat aina minua poissaolojeni aikana. Tässä yrityksessä ei aiemmin ollut ketään muuta, jolla olisi ollut sama osaaminen ja käyttöoikeudet, ja tämä oli tiedostettu riski. Nykyään minulla sentään on kollega, joka pystyisi minua myös tuuraamaan.

Eli riittävän specifi työtehtävä voi aiheuttaa sen, ettei kukaan muu pysty tuuraamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti edes jompi kumpi teistä suostuu hoitamaan kipeää lasta, surullista luettavaa. En ymmärrä tuollaista toimintaa vanhemmilta, enkä haluakaan.

Samaa ajattelin, lapsiparka.

Vierailija
44/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minun töitäni ei valitettavasti kukaan muu voi tehdä eli odottavat sitten siellä, kunnes minä tulen paikalle."

Mitä työtä teet "korvaamattomana"?

Ihan vaan ohiksena huutelen, vaikka tämä kyseinen tapaus ei itseäni kosketa ollenkaan. Mutta siis mulla on ollut myös tilanne, että mun töitä ei pystynyt tekemään kukaan muu, vaan työt odottivat aina minua poissaolojeni aikana. Tässä yrityksessä ei aiemmin ollut ketään muuta, jolla olisi ollut sama osaaminen ja käyttöoikeudet, ja tämä oli tiedostettu riski. Nykyään minulla sentään on kollega, joka pystyisi minua myös tuuraamaan.

Eli riittävän specifi työtehtävä voi aiheuttaa sen, ettei kukaan muu pysty tuuraamaan.

Toivottavasti tällaisessa tehtävässä ei koskaan sairastu itse, sehän olisi täydellinen katastrofi.

Vierailija
45/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti edes jompi kumpi teistä suostuu hoitamaan kipeää lasta, surullista luettavaa. En ymmärrä tuollaista toimintaa vanhemmilta, enkä haluakaan.

Lopettakaa tuo syyllistäminen. Ei tässä ollut kyse siitä, ettei 'kukaan suostuisi hoitamaan' vaan että lapsen isä ei suostu kantamaan vastuuta ja vie sairaan lapsen takaisin äidilleen.

Vierailija
46/46 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tuo syyllistäminen. Ei tässä ollut kyse siitä, ettei 'kukaan suostuisi hoitamaan' vaan että lapsen isä ei suostu kantamaan vastuuta ja vie sairaan lapsen takaisin äidilleen.

Samaa mieltä, ärsyttävää jeesustelua.

Pistää ihan miettimään ihmisten lukutaitoa, kun jotenkin sai ap:n aloituksen väännettyä siihen, ettei kumpikaan vanhempi HALUA hoitaa lasta.

Sairasta porukkaa palsta täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi