Lapsi sairaana etällä, lähillä etätyö
Miten tämä nykyään hoidetaan?
Lapsi etävanhemmalla ja tullut sairaaksi. Itse teen pääsääntöisesti etätöitä ja muutaman kerran viikossa toimistolla.
Etä ilmoitti, että ei saa sairaslomaa töistä hoitaakseen lasta, koska minäkin olen kotona.
Ymmärrän, jos olisin kotona esim. Vapaalla, mutta minä teen kotoa töitä (koronan takia). Tarkoittaako tämä siis sitä, että etätöitä tekevän vanhemman pitää aina laittaa omat työt jäihin, koska on kotona, kun ei esim. Ole mahdollisuutta edes olla siellä toimistolla enemmän kuin pari kertaa viikossa.
Ja mies siis duunari ja kuka tahansa voi tehdä hänen työnsä, jos jää saikulle. Minun töitäni ei valitettavasti kukaan muu voi tehdä eli odottavat sitten siellä, kunnes minä tulen paikalle.
Kenelläkään mitään tietoa?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
"Minun töitäni ei valitettavasti kukaan muu voi tehdä eli odottavat sitten siellä, kunnes minä tulen paikalle."
Mitä työtä teet "korvaamattomana"?
Ihan vaan ohiksena huutelen, vaikka tämä kyseinen tapaus ei itseäni kosketa ollenkaan. Mutta siis mulla on ollut myös tilanne, että mun töitä ei pystynyt tekemään kukaan muu, vaan työt odottivat aina minua poissaolojeni aikana. Tässä yrityksessä ei aiemmin ollut ketään muuta, jolla olisi ollut sama osaaminen ja käyttöoikeudet, ja tämä oli tiedostettu riski. Nykyään minulla sentään on kollega, joka pystyisi minua myös tuuraamaan.
Eli riittävän specifi työtehtävä voi aiheuttaa sen, ettei kukaan muu pysty tuuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti edes jompi kumpi teistä suostuu hoitamaan kipeää lasta, surullista luettavaa. En ymmärrä tuollaista toimintaa vanhemmilta, enkä haluakaan.
Samaa ajattelin, lapsiparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minun töitäni ei valitettavasti kukaan muu voi tehdä eli odottavat sitten siellä, kunnes minä tulen paikalle."
Mitä työtä teet "korvaamattomana"?
Ihan vaan ohiksena huutelen, vaikka tämä kyseinen tapaus ei itseäni kosketa ollenkaan. Mutta siis mulla on ollut myös tilanne, että mun töitä ei pystynyt tekemään kukaan muu, vaan työt odottivat aina minua poissaolojeni aikana. Tässä yrityksessä ei aiemmin ollut ketään muuta, jolla olisi ollut sama osaaminen ja käyttöoikeudet, ja tämä oli tiedostettu riski. Nykyään minulla sentään on kollega, joka pystyisi minua myös tuuraamaan.
Eli riittävän specifi työtehtävä voi aiheuttaa sen, ettei kukaan muu pysty tuuraamaan.
Toivottavasti tällaisessa tehtävässä ei koskaan sairastu itse, sehän olisi täydellinen katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti edes jompi kumpi teistä suostuu hoitamaan kipeää lasta, surullista luettavaa. En ymmärrä tuollaista toimintaa vanhemmilta, enkä haluakaan.
Lopettakaa tuo syyllistäminen. Ei tässä ollut kyse siitä, ettei 'kukaan suostuisi hoitamaan' vaan että lapsen isä ei suostu kantamaan vastuuta ja vie sairaan lapsen takaisin äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo syyllistäminen. Ei tässä ollut kyse siitä, ettei 'kukaan suostuisi hoitamaan' vaan että lapsen isä ei suostu kantamaan vastuuta ja vie sairaan lapsen takaisin äidilleen.
Samaa mieltä, ärsyttävää jeesustelua.
Pistää ihan miettimään ihmisten lukutaitoa, kun jotenkin sai ap:n aloituksen väännettyä siihen, ettei kumpikaan vanhempi HALUA hoitaa lasta.
Sairasta porukkaa palsta täynnä.
Eikä sitä lasta saa sinne ap:n kotiin?