Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa kohta mennä "ihmisarvoisen sosiaaliturvan" (köyhyysraja) määritelmä uusiksi Suomessa

Vierailija
27.02.2022 |

Voi kohta tarkoittaa vain vaatetusta, lämmintä asuntoa ja joukkoruokailua.

Kaiken muun pitää ihmisen itse tienata ja hankkia.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukkoruokailu on erittäin hyvä idea. Kiitos aloittajalle. Se on kohtaamispaikka, ja näin henkisesti uupunutkin ihminen pääsee ovesta ulos. Esim koulujen ruokailutilat voisivat toimia ruokailu paikkoina. Ensin syövät oppilaat, sitten työttömät. Myös työtä ruokalassa voisi hoitaa palkkaamalla työttömiä.

Myös eläkeläisille voisi tarjota tätä mahdollisuutta pientä korvausta vastaan.

Mikä ettei.  Joku yksityisalue jokaisella oltava, se tarkoittaa myös keittomahdollisuutta, niin kauan teen ruokani itse.

Tarjota voisin kyllä jollekin halpaa perusruokaa, teen hygieenisesti, käytän maskia ym.

Rajoituksia paljonko voisi ostaa olutta ja tupakkaa.

Vierailija
142/146 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kirjoittaa: 200e asumistukea 900e vuokraan, ensin luvataan parempi tuki ja sitten hylätään/annetaan pienempi tuki jota ei tietenkään kerrota sopimusta tehdessä. Näin kohdellaan että joutuisi juoksemaan eri toimistoissa ja keräämään roskiksista ruuat. Moni vielä tekee 12kk vuokrasopimuksia, ne eivät enää kannata Helsingissä on oltava rikas että pystyy asumaan, tai erikoinen monilapsinen perhe että saa tuet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi tulla ostosetelit mistä rajattu alkoholi ja tupakat pois. Vuokra maksetaan muualta kuin maan kalleimmilla alueilla. Lääkärikulut myös. Muun maksakoot itse. Yhteiskunnan ei kuulu maksaa senttiäkään toisten harrastuksista, risteilyistä, baari-illoista, päihteistä, lemmikeistä ja ties mistä. Kunnon kurjistaminen ja pesäero työtä tekeviin. Alkaa ne hanttihommatkin taas kelvata.

Nuohan ne eniten tienaa kelasta yms. saatavilla tuloilla, olen ihmetellyt kun köyhän näköisillä aina varaa 15-100e ravintolaruokiin ja juomiin, ohimennen nähtynä. Köyhällä täytyy riittää se kelasta saatava pienin tuki että voisi ostaa 1-5e ruokia tai alle, tai käydä ruokajakelussa jos riittää lippuun varaa/saa lainata autoa jostain. Noissa virastoissa rangaistaan päihteettömiä jostain syystä esim. vuokraan ei haluta antaa tukea eikä asumiseen jos on päihteetön siellä ei tykätä. Ehkä niissä tykätään tukea päihteidenkäyttöä, koska Alkosta menee ne tukirahat valtiolle, näin arvelen. Moni kantoi myös tuplalapsilisät ravintoloihin, näin myös ohimennen. En tarkalleen tiedä miksi tykkäävät rahoittaa ravintoloissa käyviä, kaipa siihenkin on se syy että ravintoloiden juomat alkosta ja sitä kautta valtiolle rahaa. Kelassa on erittäin paljon sellaisia mitä eivät hyväksy, on myös useita vuokrafirmoja joita eivät hyväksy ja kertovat vasta jälkeenpäin. 

Vierailija
144/146 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Työkykyisten ihmisten makaaminen kotona on äärimmäisen haitallista paitsi sille yksilölle niin myös koko yhteiskunnalle. Nytkin on valtava työvoimapula, mutta makaajat eivät tee elettäkään hakeutuakseen töihin.

Jaa. Minä hoidan kotona pieniä lapsiani. Tilastoissa olen työtön, tosielämässä herään viideltä seitsemänä päivänä viikossa. Vapaapäiviä ei ole.

Jonkun ne ihmiset on hankittava, muuten ei koko yhteiskuntaa ole.

Meillä on olemassa kotihoidontuki tuota varten ja päivähoitojärjestelmä.

Minun mielestäni kommentoimasi kommentin kirjoittaja tekee tärkeää työtä kotona, pieniä lapsiaan hoitaessaan. Se on paljon arvokkaampaa kuin raha, mitä työstä saattaisi saada.

Vierailija
145/146 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Työkykyisten ihmisten makaaminen kotona on äärimmäisen haitallista paitsi sille yksilölle niin myös koko yhteiskunnalle. Nytkin on valtava työvoimapula, mutta makaajat eivät tee elettäkään hakeutuakseen töihin.

Mistä sinä tiedät muiden eleet? Mitkä makaajat?

Vierailija
146/146 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on maallistuneen uskonnon muoto. Siitä haetaan elämälle merkitys ja omalle olemiselle oikeutus. Ilman työtä moni ihminen on ihan hukassa, jopa oman ikäpolveni kolmekymppiset naiset kokevat elämänsä suurimmaksi peloksi juuri työttömyyden, koska se tekee arvottomaksi toisten silmissä. Tosiasiassahan meidän olisi täysin mahdollista järjestää yhteiskunta niin, että työtä voisi tehdä paljon vähemmän ja ihmisen arvo voisi kiinnittyä paljon mielekkäämpiin asioihin, kuten hoivaan, taiteeseen ja biodiversiteetin vaalimiseen.

Mistä rahat taiteeseen ja muuhun jos kukaan ei maksa veroja ja käy töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä