Jos saisit 50.000e ylimääräistä, muuttaisiko se elämääsi millään tavoin?
Minun ei muuttanut vaikka olen vähävarainen. Hilloan sitä vain tililläni.
Kommentit (41)
Eipä kyllä kovin paljon, ei siitä käyttöön menisi kuin pieni osa. Hyvä pahan päivän vara se olisi, ehkä jotain pientä voisi uudistaa, auto esim. voisi olla jo vähän vähemmän ajettu, mutta ei kovin ihmeellistä uutta tarvita.
Tulee muuttamaan. Saan kuukauden sisään perintöä 47.000. Kun lisään siihen tilillä olevista säästöistäni osan, pystyn ostamaan itselleni kakkosasunnon viereisestä kaupungista. Poika muuttaa nykyiseen omakotitaloomme.
En saisi hetkeen asumistukea. Muuhun ei sitten vaikuttaisikaan.
Kyllähän se helpottaisi. Menisi remonttiin eikä tarvitsisi ottaa niin paljon remonttilainaa.
Muuttaisi. Saisin tiettyjä roikkuvia asioita kuntoon ja vähän puskuria itselleni. Tosin varmaan tässä maailman tilanteessa lyhentäisin kaikella jäljelle jäävällä rahalla vain asuntolainaa ja saisinkin sen miltei nolliin.
Voisin ostaa haluamani tyyppisen talon :) säästöillä, nykyisen myyntivoitolla ja uudella lainalla pääsen vasta tuon unelman reunaan mutta 50 000 ekstraa olisi tarpeeksi varmistaakseen sen oikeasti toteutumisen. Todennäköisesti jäisi vielä ylimääräistä esim. keittiö- tai kylppäriremppaan.
Ei vaikuttaisi. Liian pieni summa jäädä pois työelämästä, koti on velaton. Saisin mä sillä muut velat kuitattua, jäisi muutama sata euroa kuukausittain enemmän käteen... Mikä taas ei vaikuta päivittäiseen elämään mitään.
Ehkä sijoittaisin osinkopapereihin...olisi oikeasti ylimääräistä rahaa minkä voi hävitä.
Ei muuttaisi. Menis varmaan sijoitusasunnon pesämunaksi, aggressiivista osakesijoittamista ei aio harrastaa kuitenkaan.
No eipä juuri muuttaisi. Pitäisi saada ainakin 200 000 että voisin muuttaa elämäni.
Todellakin muuttaisi. Pystyisin ostamaan asunnon ja joko vähentämään työaikaa tai opiskelemaan uuden ammatin.
Maksaisin omat ja puolison auto- ja luottokorttivelat pois, niin siinähän se sitten jo olisi. Vaikutus lähinnä se että tilistä jäisi monta sataa ennemmän muuhun käyttöön, eli kyllä se arkea keventäisi aika kivasta. Mitään ihmeellistä tuolla rahalla ei saisi aikaan.
Mahdollista, mutta vaikeaa ostaa itsellensä parempi elämä 50t:lla, mutta 100t voi jo riittää. Sille on monia mahdollisia käyttöjä, että iso ero elämän tavoitteissa ja laadussa. 200t olisi mulle täydellistä, kun tiedän miten se kohentaa elämänlaatuani ja miten se riittää; sitten varhaiseläkkeellä, vaikka se maksaakin pidemmän päälle, kun ei ole hyvä diili muuten, kun se kusettaa.
Palaisin autoilevaan kansanosaan. Hammaslääkäri saisi töitä joksikin aikaa. Muuten mikään tuskin muuttuisi.
Eipä juuri. Tuolla summalla ei vielä jättäydytä työelämästä jotta voisi muuttaa johonkin lämpimämpään. Asuntoauton voisin hankkia.
Kykenisin ostamaan asunnon.