Jos saisit 50.000e ylimääräistä, muuttaisiko se elämääsi millään tavoin?
Minun ei muuttanut vaikka olen vähävarainen. Hilloan sitä vain tililläni.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Todellakin muuttaisi. Pystyisin ostamaan asunnon ja joko vähentämään työaikaa tai opiskelemaan uuden ammatin.
50 000 eurolla? Miten saisit sen riittämään molempiin?
Lyhentäisin velkaani ja teettäisin pari pientä, jäissä olevaa remonttia.
Vuoden palkka kerralla tilille? Mikään ei muuttuisi, noin pienellä summalla ei tehdä ihmeitä ja nyt on sijoittaminenkin vähän riskibisnestä.
Ei muuttaisi. Parin viikon sisään olen menettänyt tuon verran, kun sijoitukseni romahtivat, muttei muuttanut mitään sekään. Jos saisin 500000€ ylimääräistä, hankkisin loma-asunnon koko perheen käyttöön jostakin eteläisestä Euroopasta, kun nämä venäläisten toimet ovat alkaneet huolestuttaa.
Eipä juurikaan, ok tulot ja säästöt ni pisara sinne sit vaan.
Ostaisin kesämökin, jota varten nyt säästän.
Saisin velat maksettua ja tilistä jäisi enemmän käyttöön. Ostaisin auton ja silti jäisi hieman bufferirahastoa mitkä vastaan säästäisin pahan päivän varalle.
Tekisi kyllä minusta pirteämmän näköisen koska saisin silmäpussit huitshapeliin ja selkää kuntoon hyvällä fyssarilla. Niihin menisi ehkä 6000€. Loput sijoittaisin.
Voisin joko ostaa paremman asunnon tai lopettaa työt, eli kyllä muuttaisi elämääni. Jos joku ihmettelee, miten voi lopettaa työt tuolla summalla, niin tiedoksi, että nykyinen palkkani on hyvin pieni. Jos pärjään sillä, niin pärjään 50 tuhannellakin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin joko ostaa paremman asunnon tai lopettaa työt, eli kyllä muuttaisi elämääni. Jos joku ihmettelee, miten voi lopettaa työt tuolla summalla, niin tiedoksi, että nykyinen palkkani on hyvin pieni. Jos pärjään sillä, niin pärjään 50 tuhannellakin.
Niin voisit lopettaa työt vuodeksi, kahdeksi? Et varmaan loppuelämäksi kuitenkaan.
Ei muuttaisi elämääni. Suurimman osan lahjoittaisin opiskelevalle lapselleni. Korona-aikana opiskelu ei ole herkkua ja hänellä olisi ainakin yksi huoli vähemmän, kun ei tarvitsisi ahdistuneena laskeskella jäljellä olevia tukikuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voisit lopettaa työt vuodeksi, kahdeksi? Et varmaan loppuelämäksi kuitenkaan.
Ei kukaan ole palkkaamassa yli viisikymppistä, joten en pääsisi töihin vaikka haluaisin, mutta olet osittain oikeassa. Voi olla järkevintä sinnitellä tässä osa-aikatyössä niin kauan kun huolivat. Ehkä parempi vaihtoehto rahoille olisi mieluinen asunto.
Muuttaisi, ostasiin Espanjasta/Kreikasta asunnon, ja voisin muuttaa lämpimään.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuttaisi. Parin viikon sisään olen menettänyt tuon verran, kun sijoitukseni romahtivat, muttei muuttanut mitään sekään. Jos saisin 500000€ ylimääräistä, hankkisin loma-asunnon koko perheen käyttöön jostakin eteläisestä Euroopasta, kun nämä venäläisten toimet ovat alkaneet huolestuttaa.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää kuinka huonosti olet rahasi sijoittanut? Tai sitten sinulla täytyy olla valtava summa sijoitettuna ja vieläpä aika surkeasti. Itse olen tehnyt plus miinus tuloksen tuon pörssin heilahtelujen aikana.
Muuttaisi. Voisin nähdä läheisiäni useammin ja ostaa terveyspalveluja. Voisin muuttaa isompaan asuntoon ja tehdä arjesta miellyttävämpää, tehdä virkistäviä juttuja jne. Olo olisi huolettomampi ja turvallisempi. Voisin tulla jopa työkykyiseksi.
Tällä hetkellä ei siis asumistuen lisäksi muita säännöllisiä tuloja, niin olisi aika merkittävä summa
Vahvistaisi ajatusta töiden lopettamista loppuelämäksi. Olen harkinnut sitä jo nyt joten ylimääräinen 50 000 tekisi päätöksestä helpomman.
Ei muuttaisi muuten kuin vähentäisi stressiä.