Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joille paljastui vasta avioliitossa puolison herkkänahkainen narsismi

Vierailija
27.02.2022 |

Miten paljastui ja jatkoitteko yhteiselämää?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi paljastunut aikaisemmin, jos olisit hiemankin ennusmerkkejä viitsinyt katsoa. Mutta kun et viitsinyt.

Vierailija
2/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallista keskustelua kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoin 20 vuotta. Koska en tunnistanut ilmiötä. Vuosien varrella herkkänahkaisuus muuttui ja eron jälkeen se oli avointa sodankäyntiä.

Vierailija
4/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoin 20 vuotta. Koska en tunnistanut ilmiötä. Vuosien varrella herkkänahkaisuus muuttui ja eron jälkeen se oli avointa sodankäyntiä.

Miten huomasit mistä kyse? Miten ilmeni?

Vierailija
5/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistihullu vaan jaksaa. Ei taida psykologin/psykiatrin tutkintoa olla, vaikka diagnosoinnin tarve on kova.

Taidat itse olla narsisti, kun olet niin kova uhriutumaan.

Vierailija
7/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistihullu vaan jaksaa. Ei taida psykologin/psykiatrin tutkintoa olla, vaikka diagnosoinnin tarve on kova.

Kuinka noin kova reaktio? Osuiko herkän narsistin herkkään kohtaan?

Lisää kokemuksia kiitos!

Vierailija
8/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntomerkkejä on saituus, masentumistaipumus, fyysiset terveysongelmat, tunteiden puuttuminen, katsekontaktin vähäisyys, toisten ihmisten hyväksikäyttö, pyrkyryys, vaatimaton ulkonäkö, seksin säännöstely, kateus ja viha muita kohtaan, mielialojen jyrkät vaihtelut, työnarkomania, sosiaalisten suhteiden vähäisyys, huono itsetunto, mustavalkoinen ajattelu, hankaluudet suhteissa, hankalan ihmisen leima, puolison valinta hyötymisperusteisesti, itsekäs käytös, seksi mekaanista vailla hellyyttä ja kauniita sanoja, erilaiset perversiot seksissä.

Vierailija
9/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän keittiö psykologi tutkintoa tarvitse kun on aina oikeassa ja täydellinen muutenkin

Vierailija
10/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen pettäminen.

Vierailija
11/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mutta olen tehnyt jo kahdesti saman virheen menemällä yhteen sopuisan, herkän ja kiltin miehen kanssa. Herkkyys paljastui loukkaantumisherkkyydeksi ja kiltteys olikin kyky peittää äärimmäisen hyvin raivon tunteet, suuttumus ja loukkaantuminen.

Toisessa suhteessa paljastuminen tapahtui useamman vuoden seurustelun jälkeen, ja kiitän onneani että asuimme vielä erillään emmekä olleet ehtineet rakentaa yhteistä elämää.

Käsittääkseni nämä yleensä paljastuvat siinä kohtaa kun toinen on ns nalkissa, siihen asti osataan esittää kilttiä ja huomaavaista tossukkaa.

Vierailija
12/95 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja on erilaisia, mutta heillä kaikilla on sama päämäärä - he tuhoavat sinut ja elämäsi.

Vierailija
13/95 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin aika nuorena yhteen ja jotenkin siihen kasvoi, varmaan piirteet oli hänessä aina mutta sitten ne voimistui ja lopulta diagnoosikin tuli. Käytiin terapiassa ja aika voimakas kasvun paikka oli molemmille. Ollaan vielä yhdessä ja itse asiassa ihan hyvin menee nyt. 

Vierailija
14/95 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Lauerma kertoo narsisteista seuraavaa:

Narsistin itsetunto rakentuu suureellisten fantasioiden varaan.

Kumppanina vaikea. Joskus pinnallista viehätysvoimaa.

Ylimielisyys ja röyhkeys suojelevat ihmisen huonosti rakentuneen itsetunnon erittäin haavoittuvaa ydintä.

Tämä ihmistyyppi ei parane sillä, että heille annetaan jyrkkää palautetta, sanoo Lauerma.

Suuret käsitykset itsestä, saavutusten liioittelu.

Keskittyminen mielikuviin omasta rajattomasta menestyksestä, voimasta, rakkaudesta jne.

Usko omaan ainutlaatuisuuteen. Vain erittäin huomattavat henkilöt ja instituutiot ymmärtävät henkilön itsensä mukaan häntä. Tällaisen ihmisen on vaikea ottaa apua vastaan hyvältä terveyskeskuslääkäriltä. Hänhän näkee ympärillään vain kyvyttömiä, tyhmiä ihmisiä, valaisee Lauerma.

Korostuneen ihailun vaatiminen. Kokee ansaitsevansa erityiskohtelua.

Muiden hyväksikäyttö. Empatian puute.

Kateus tai uskomus siitä, että muut ovat kateellisia.

Vierailija
15/95 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntomerkkejä on saituus, masentumistaipumus, fyysiset terveysongelmat, tunteiden puuttuminen, katsekontaktin vähäisyys, toisten ihmisten hyväksikäyttö, pyrkyryys, vaatimaton ulkonäkö, seksin säännöstely, kateus ja viha muita kohtaan, mielialojen jyrkät vaihtelut, työnarkomania, sosiaalisten suhteiden vähäisyys, huono itsetunto, mustavalkoinen ajattelu, hankaluudet suhteissa, hankalan ihmisen leima, puolison valinta hyötymisperusteisesti, itsekäs käytös, seksi mekaanista vailla hellyyttä ja kauniita sanoja, erilaiset perversiot seksissä.

Apua, mä olen seurustellut tuon/tuonkaltaisen miehen kanssa. Helsinki..

Vierailija
16/95 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Katkeruus

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

Kuvittelu lain yläpuolella olemisesta

.

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Ei tarvita noin pitkää listaa. Jos ihminen puhuu mielellään kostavansa, niin siinä se bingo on.

Vierailija
17/95 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkänahkaisen narsisti on erilainen kuin paremmin tunnettu grandioosi narsisti. Kun jälkimmäinen kilpailee siitä kuka on paras ja kaunein ja menestynein, herkkänahkainen narsisti kilpailee siitä kuka on suurin uhri. Hän on aina uhri ja marttyyri, musta pilvi pään päällä, pahoittaa mielensä ihan kaikesta ja muut joutuvat kävelemään munankuorilla, riidellessä vatuloi vuosia tai vuosikymmeniä vanhoja asioita. Ihan äärimmäisen raskas ihminen.

Vierailija
18/95 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi narsku juttu on niiiin last-season. Anna olla jo ap!

Vierailija
19/95 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*TÄMÄ ON ei putous vaan  tai oikeastaan putous todellisuuteen: Perinteinen suomalainen parisuhde siis. 🤣

Sotien jälkeistä traumaa toistetaan edelleen. 

Vierailija
20/95 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopulta se narsismi paljastui vasta, kun tutustuin ex-puolisoni entiseen tyttöystävään. Minulla ei ollut todisteita eksän valheista, mutta tuo entinen tyttöystävä kykeni todistamaan minulle sen, mitä olin kaiken aikaa epäillyt. Olen ikuisesti hänelle kiitollinen. Eron jälkeen narsistin naamio tipahti pois hetkeksi. Hän myönsi miten oli sepittänyt erilaisia tarinoita vahingoittaakseen minua. Suhde ei todellakaan jatkunut. 

Jos ihmisen henkilöhistoriassa on useita häiriintyneitä ihmisiä, narsuja, poltettuja siltoja..niin kannattaa hetki miettiä. Voiko olla että yksi ihminen vaan imee puoleensa vaikeuksia ja kamalia ihmisiä, täysin ilman omaa syytään?

Jos ei ihmisellä ole yhtään pitkäaikaista oikeasti läheistä ystävää ja on jatkuvaa hänkslää perheenjäsenien kanssa, niin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän