Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin juttu: Yi-Ping Liao uskaltautui synnyttämään toisen lapsensa Suomessa, ja kokemus oli shokki

Vierailija
27.02.2022 |

Olen ennenkin lukenut ja kuullut siitä, miten hienosti vastasynnyttänyttä äitiä kohdellaan Aasiassa. Tässä tuli jälleen näitä asioita, miten voi olla, että me Suomessa kehuskelemme elintasolla ja sillä miten "sisukkaita" naiset täällä ovat? Minusta voisi ajatella vähän sitä äidin hyvinvointia ja toipumistakin, eikä vain synnyttää - ja mieluiten perinteisesti, ihan sama jos vähän repeää - ja sitten hop hop kotiin ja yksin hoitamaan kaikki.

Ajatella, jos saisi kuukauden (tai edes viikon) levätä ja saada ruokavalion mukaiset ateriat, apua, tukea, vinkkejä, hoitoja, oman kampaajan, keisarinleikkausen. Yhden ja saman lääkärin. Jne.

Huokaus.

Kommentit (1214)

Vierailija
1061/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan paljon lakanan vaihtamisesta. Itse olin 5 päivää veritahraisissa ja vauvanpukluisissa lakanoissa, jälkivuotoa tuli housuista yli niistä jättivaippasiteistä huolimatta. Kukaan ei edes minulle maininnut, että lakanat voi vaihtaa. Siinä väsyneenä ja nuorena ylikilttinä äitinä en sitten kehdannut häiritä kiireisen ja ärtyisän oloisia kätilöitä.

Jossain kohtaa vihdoin tajusin kysyä, että saisinko pyyhkeitä lisää, kun niitä tarvitsisin tissien alle, kun tissit vuosivat maitoa jatkuvasti. Neuvottiin missä oli ja siellä huomasin, että huoneessa oli myös lakanoita, vaihtovaatteita ym. Siinä vaiheessa tajusin, että hitto kun en aiemmin tajunnut kysyä, olisihan se ollut mukava tietää. Olin ollut märässä ja likaisessa sairaalan pyjamassa monta päivää ja vaihtovaatteita ei ollut mukana, koska sairaalakassi oli jäänyt kotiin ja koronan vuoksi osastolle ei kukaan sukulainen ollut saanut tulla.

Ja huomasin, että olisihan siellä ollut myös rintapumppuja, niistäkään kukaan ei maininnut vaikka olin kyllä valitellut todella kipeitä ja kovia rintojani. Kätilö oli vain sanonut, että laita sitten kotona kaalinlehtiä rinnoille. Kyllähän tuollaiset ylitäydet tissit pitäisi hoitaa heti, eikä vasta parin päivän päästä kotona. Ja kun kerran sairaalassa oli pumppuja, miksei kukaan minulle niistä maininnut? Ei ensisynnyttäjä tuollaisista välinevarastoista ja vaihtolakanoiden ja -vaatteiden olemassaolosta voi tietää etukäteen. Varsinkin kun synnytysvalmennuksetkin oli peruttu koronan vuoksi, toisaalta käydäänkö niissäkään tuollaisia asioita läpi?

Se on sitä "oletkos vähän tyhmä, etkö nyt itse hoksaa yhtään mitään" -ajattelua. Vihamielistä. Samaahan saa muuallakin, kun itse on tokkurainen, sairas, väsynyt tai jopa shokissa.

Aina pitäisi olla hoksaava, älykäs, looginen jne.

Itse makasin Malmin sairaalassa 8 tuntia läpi yön märissä vaatteissa kunnes lääkäri vihdoin tuli. Piti vaan valvoneena paleltuneena kovissa kivuissa tapella heti oikeuksistaan, olla osaavampi kuin lääkäri ja vaatia röntgeniä, eikä lähteä kotiin kuten hän painosti.

Vierailija
1062/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus, saati synnytys ei ole sairaus. Eihän muissakaan ns. toimenpiteissä jäädä lojumaan sairaalahoitoon viikoiksi!!  Ymmärrän,  jos riskiraskaus tmv muuta raskauteen ja synnytykseen liittyvää komplikaatiota ilmenee, jolloin hoito ja seuranta sairaalassa ovat tarpeen, mutta muutoin mammat kotiin vaan vauvaa hoitamaan.

Ja eikös siellä kotona ole jo mieskin äitiyslomalla, joten kummallista ellei kahden aikuisen voimin pystytä vauvasta ghuolehtimaan. Ja ellei, on virhe tehdä lapsia.  Vauva-aika on lasten kasvatuksessa ja hoidossa se helpoin osio. 

Miksi tälläiset  avuttomat perheet ollenkaan lisääntyvät??  Lapsi tehdään jo alunalken toisten huolletavaksi, itse maattaisiin vain passattavana sängynpohjalla, toisten kantaessa herkkuja vuoteeseeen ja palvellessa, terveitä, työkykysiiä lihavia naisia?? Eipä ihme että huostaanotot Suomessa lisäntyvät koko ajan, kun vanhemmuus on  tuolla tasolla!!

Ja typerää verrata jotakin kiinalaista yksityissairalaa Suomen julkiseen sairaalaan. Eipä tainnut pariskunnalla riittää varallisuus Suomessa yksityishoitoon? Olisihan sitä voinut kokeilla, tai lentää vaikka Ruotsiin tai Sveitsiin  hienoon yksityissairaalaan synnyttämään!! Ja sitten suorittaa vertailuja valitusvirsien sijaan!!

Montako lasta olet synnyttanyt? Miksei maailman parhaan sairaanhoidon maassa pystyta edes Sveitsin yksityissaairaalaan tasoon?

Yhdysvalloissa tuollainen hoitotaso johtaisi heti miljoonien dollareiden oikeustoimiin. Pari sellaista ja sairaala joutuisi lopettamaan toimintansa.

Nyt suominaiset barrikaadeille!

Siellä rahalla saa mitä vain. Ei muuta kuin rahat kouraan ja menet yksityiselle synnyttämään. On se mahdollista täälläkin.

Jos kouraan saa maksamansa verot takaisin niin mielellään.

Sinun maksamasi verot menevät sinun lapsesi kuluihin, joita tulee olemaan paljon.

Eivät mene. Jo ennen synnytystä suomalaiset naiset on maksaneet veroillaan moninkertaissesti sen lakanoiden vaihdon ja paskan sairaalaruoan jakeluineen.

Paskan sairaalaruoan? Tajuatko, kuinka hyvin asiat Suomessa ovat? Jos ei sairaalan ruoka kelpaa, ole syömättä siellä. Aina voit varata synnytyksen sinne yksityissairaalaan. Ai nii mutta kun sinun tuloillasi ei ole sitä varaa maksaa. Että se niistä suurista veroista…

Laitosruoka on paskaa. Se on paskaa sairaalassa, vanhainkodeissa, kouluissa. Paskaa.

Minä varaan ilomielin hoidon yksityiseltä jos maksat veroni takasin ja lakkaat perimästä niitä.

No tuota lapsettomat joutuvat maksamaan veroillaan ne sinunkin synnytyksesi, joten heidän veronsa menevät hukkaan siinä.

Eivät he niitä maksa, vaan minä ja mieheni. Minun lapseni maksavat sitten näiden lapsettomien koko vanhuuden.

Näinpä. Jos ei vauvoja synny, niin ei ole veronmaksajiakaan. Siksihän valtiovalta vauvoja toivookin.

Vaikea kuvitella, että näiden jatkuvasti valittavien, laiskojen, mukavuudenhaluisten ja itsekkäiden mammojen lapsista mitään varsinaisia veronmaksajia tulee.

Se että ihminen haluaa sairaalassa  normaalit asiat eli aterian, lääkkeet, puhtaan pedin ja hoidon ei tee hänestä jatkuvasti valittavaa tai mukavuudenhaluista jne.

Juurihan täällä kirjoitettiin, että sairaalaruoka on paskaa. Eli se ei kelpaa, vaikka sitä olisi saatavilla.

Myös istä voi vaatia, että laitosruoan tasoa nostetaan. Ei ole oikein, että heikoista aina säästetään.

Mitä heikkoja te muka olette? Te ette tiedä oikeasti heikoista potilaista mitään.

No kerro meille millainen on oikeasti heikko potilas? Joku jalka katki niin ei pitäisi tarvita lakanoita vaihtaa? Riittääkö sekään? Jos se jalka tulehtuu niin buranaa naamaan ja kotiin. Varaa itse aika lääkärille tarkistukseen joskus viikon päästä (sitä lääkäriä ei sitten tavata sairaalassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus, saati synnytys ei ole sairaus. Eihän muissakaan ns. toimenpiteissä jäädä lojumaan sairaalahoitoon viikoiksi!!  Ymmärrän,  jos riskiraskaus tmv muuta raskauteen ja synnytykseen liittyvää komplikaatiota ilmenee, jolloin hoito ja seuranta sairaalassa ovat tarpeen, mutta muutoin mammat kotiin vaan vauvaa hoitamaan.

Ja eikös siellä kotona ole jo mieskin äitiyslomalla, joten kummallista ellei kahden aikuisen voimin pystytä vauvasta ghuolehtimaan. Ja ellei, on virhe tehdä lapsia.  Vauva-aika on lasten kasvatuksessa ja hoidossa se helpoin osio. 

Miksi tälläiset  avuttomat perheet ollenkaan lisääntyvät??  Lapsi tehdään jo alunalken toisten huolletavaksi, itse maattaisiin vain passattavana sängynpohjalla, toisten kantaessa herkkuja vuoteeseeen ja palvellessa, terveitä, työkykysiiä lihavia naisia?? Eipä ihme että huostaanotot Suomessa lisäntyvät koko ajan, kun vanhemmuus on  tuolla tasolla!!

Ja typerää verrata jotakin kiinalaista yksityissairalaa Suomen julkiseen sairaalaan. Eipä tainnut pariskunnalla riittää varallisuus Suomessa yksityishoitoon? Olisihan sitä voinut kokeilla, tai lentää vaikka Ruotsiin tai Sveitsiin  hienoon yksityissairaalaan synnyttämään!! Ja sitten suorittaa vertailuja valitusvirsien sijaan!!

Montako lasta olet synnyttanyt? Miksei maailman parhaan sairaanhoidon maassa pystyta edes Sveitsin yksityissaairaalaan tasoon?

Yhdysvalloissa tuollainen hoitotaso johtaisi heti miljoonien dollareiden oikeustoimiin. Pari sellaista ja sairaala joutuisi lopettamaan toimintansa.

Nyt suominaiset barrikaadeille!

Siellä rahalla saa mitä vain. Ei muuta kuin rahat kouraan ja menet yksityiselle synnyttämään. On se mahdollista täälläkin.

Jos kouraan saa maksamansa verot takaisin niin mielellään.

Sinun maksamasi verot menevät sinun lapsesi kuluihin, joita tulee olemaan paljon.

Eivät mene. Jo ennen synnytystä suomalaiset naiset on maksaneet veroillaan moninkertaissesti sen lakanoiden vaihdon ja paskan sairaalaruoan jakeluineen.

Paskan sairaalaruoan? Tajuatko, kuinka hyvin asiat Suomessa ovat? Jos ei sairaalan ruoka kelpaa, ole syömättä siellä. Aina voit varata synnytyksen sinne yksityissairaalaan. Ai nii mutta kun sinun tuloillasi ei ole sitä varaa maksaa. Että se niistä suurista veroista…

Laitosruoka on paskaa. Se on paskaa sairaalassa, vanhainkodeissa, kouluissa. Paskaa.

Minä varaan ilomielin hoidon yksityiseltä jos maksat veroni takasin ja lakkaat perimästä niitä.

No tuota lapsettomat joutuvat maksamaan veroillaan ne sinunkin synnytyksesi, joten heidän veronsa menevät hukkaan siinä.

Eivät he niitä maksa, vaan minä ja mieheni. Minun lapseni maksavat sitten näiden lapsettomien koko vanhuuden.

Näinpä. Jos ei vauvoja synny, niin ei ole veronmaksajiakaan. Siksihän valtiovalta vauvoja toivookin.

Vaikea kuvitella, että näiden jatkuvasti valittavien, laiskojen, mukavuudenhaluisten ja itsekkäiden mammojen lapsista mitään varsinaisia veronmaksajia tulee.

Se että ihminen haluaa sairaalassa  normaalit asiat eli aterian, lääkkeet, puhtaan pedin ja hoidon ei tee hänestä jatkuvasti valittavaa tai mukavuudenhaluista jne.

Juurihan täällä kirjoitettiin, että sairaalaruoka on paskaa. Eli se ei kelpaa, vaikka sitä olisi saatavilla.

Myös istä voi vaatia, että laitosruoan tasoa nostetaan. Ei ole oikein, että heikoista aina säästetään.

Mitä heikkoja te muka olette? Te ette tiedä oikeasti heikoista potilaista mitään.

No kerro meille millainen on oikeasti heikko potilas? Joku jalka katki niin ei pitäisi tarvita lakanoita vaihtaa? Riittääkö sekään? Jos se jalka tulehtuu niin buranaa naamaan ja kotiin. Varaa itse aika lääkärille tarkistukseen joskus viikon päästä (sitä lääkäriä ei sitten tavata sairaalassa).

Pitää olla insel-mies ollakseen heikko potilas.

Vierailija
1064/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko perheet valmiita maksamaan tästä palvelusta? Tuntuu et suomalaisilla menee hieman yli palveluvaatimukset kun kyseessä julkinen terveydenhuolto.

250e/yö ja siinä olisi kampaajat, höpöttelijät tsp. mukana mutta kuka maksaa? Niimpä.

Vierailija
1065/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä miten Suomessa kohdellaan ainakin nuoria ja nuorehkoja naisia sairaalassa kuin sairaalassa tosi huonosti. Ja synnyttäjäthän useimmiten ovat nuoria. Kävin pienessä operaatiossa Meikussa ja olin päiväsairaalan osastolla puoli päivää, ja huhhuh miten tylysti mua kohdeltiin. En saanut kävellä, eli en voinut hakea mistään evästä tms. Kirjaimellisesti kaikille ympärilleni oleville potilaille tarjottiin ruokaa ja juomaa ja kyseltiin tarvitsevatko vielä jotain. Minulle ei tarjottu mitään. Soitin soittokelloa ja tympääntynyt hoitaja toi minulle lasillisen mehukeittoa. Viereisellä sängyllä makaavalle miehelle joku hoitaja lirkutteli ja flirttaili puoli tuntia, eikä ollut aikaa edes kysyä minulta tarvitsenko jotain. Kaikilta muilta tarkistettiin operaation jättämä haava ja hoidettiin ja hyysättiiin, kun minut jätettiin yksin puoleksi päivää. Tuntui vähän ikävältä. En ihmettele, jos synnyttäjätkin saavat samanlaista kohtelua.

Vierailija
1066/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä miten Suomessa kohdellaan ainakin nuoria ja nuorehkoja naisia sairaalassa kuin sairaalassa tosi huonosti. Ja synnyttäjäthän useimmiten ovat nuoria. Kävin pienessä operaatiossa Meikussa ja olin päiväsairaalan osastolla puoli päivää, ja huhhuh miten tylysti mua kohdeltiin. En saanut kävellä, eli en voinut hakea mistään evästä tms. Kirjaimellisesti kaikille ympärilleni oleville potilaille tarjottiin ruokaa ja juomaa ja kyseltiin tarvitsevatko vielä jotain. Minulle ei tarjottu mitään. Soitin soittokelloa ja tympääntynyt hoitaja toi minulle lasillisen mehukeittoa. Viereisellä sängyllä makaavalle miehelle joku hoitaja lirkutteli ja flirttaili puoli tuntia, eikä ollut aikaa edes kysyä minulta tarvitsenko jotain. Kaikilta muilta tarkistettiin operaation jättämä haava ja hoidettiin ja hyysättiiin, kun minut jätettiin yksin puoleksi päivää. Tuntui vähän ikävältä. En ihmettele, jos synnyttäjätkin saavat samanlaista kohtelua.

Päiväkirurgisiin toimenpiteisiin ei kuulu vuodeosaston palvelut, sieltähän yleensä lähdetään kotiin liki samantien.

Vierailija
1067/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka ihmetteli, miksei tarjottu rintapumppua täysien rintojen hoitoon. Maidon ensin noustua tilanne tasapainottuu (maidon määrä laskee sopivaksi), mutta siihen menee hetki. Jos maitoa pumpataan ulos, sitä sen sijaan muodostuu entistä enemmän lisää. Pumppua tarvitaan siis silloin, kun maitoa ei tule tarpeeksi ja sen määrää halutaan lisätä. Maidonnousun yhteydessä tuntuva pingotus ei myöskään johdu vain siitä maidosta, vaan kudoksen turvotuksesta, mihin pumppaus ei vaikuta.

Maidonnousu tekee vähäksi aikaa megatissit - se ilmiö ei häviä pumpulla. Jos tissien turvotukseen liittyy häiritsevää kipua, niin kipulääke voisi toki olla kiva.

Vierailija
1068/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka kirjoitti tuon alkuperäisen kommentin, ja voin taata lapseni hengen kautta, että kaikki kirjoittamani oli totta, ja kuten sanottu, pahimmista asioista en edes maininnut, koska en pysty käymään niitä läpi vieläkään, vaikka synnytys oli vuonna 2014.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä suostuisi synnyttämään Suomessa. Kirjaimellisesti omat lapsivedetkin joutui luuttuamaan lattialta. Suihkuun työnnettiin väkisin, vaikkei jalat kantaneet. Ponnistusta pelmahti katsomaan lauma kandeja ja lääkäri veti lasta imukupilla ulos supistusten välissä, ei niiden aikana. Istukka jäi kohtuun ja tuli vasta kolmen päivän päästä ulos, kukaan ei ollut huomannut (oikeasti vaarallista jos jää kohtuun). Enkä tässä edes kerro pahimpia, koska en yksinkertaisesti pysty vieläkään puhumaan kaikesta. Tämä Kätilöopistolla 2014. 

Tässä on monta juttua, joiden tiedän olevan epätosi tai ap ei vain ole ymmärtänyt asioiden oikeaa laitaa. Sen haluan kuitenkin oikaista, ettei synnytystilanteessa KOSKAAN pelmahda lauma kandeja seuraamaan. Synnytystä voi olla seuraamassa yksi kandi kerrallaan ja silloinkin asiasta on sovittu etukäteen synnyttäjän kanssa.

Ehkäpä tämän väärinkäsitys syntyi vain siitä, että syntymän hetkellä tulee aina 1-2 kätilöä avustamaan hoitavaa kätilöä. Jos lapsellasi on ollut huonot sydänäänet, joiden vuoksi on jouduttu imukuppiulosauttoon, on huoneeseen saattanut tulla lisäksi pediatri.

Kätilö pk-seudulta

tai sitten sinä et vain ole kaikkivoipa, et tiedä kaikkea, etkä kestä kritiikkiä.

miksi automaattisesti väität valehtelijaksi ja mitätöit?

Uskon 20 vuoden työkokemuksen Kätilöopiston synnytyssalissa riittävän tuomaan tiedon miten ko paikassa toimittiin.

Tiedän myös kuinka tavallista se on, ettei synnyttäjä kipunsa ja hormonimyrskynsä keskellä pysty sisäistämään kaikkea tietoa mitä hänelle on kerrottu, vaan omat mielikuvat jäävät elämään ja niitä tarvittaessa väritetään.

Esim istukan jääminen kolmeksi päiväksi kohtuun on sula mahdottomuus. Ap olisi todennäköisesti kuollut jo siinä kolmessa vuorokaudessa verenvuotoon. Sen sijaan pienen istukan palasen, nukkapinnan, kalvon palasen on mahdollista jäädä kohtuun, mutta se on jo sitten täysin eri asia.

Sama kätilö

Vierailija
1069/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkirurgisiin toimenpiteisiin ei kuulu vuodeosaston palvelut, sieltähän yleensä lähdetään kotiin liki samantien.

Kohtelias ja asiallinen käytös kuuluu myös päiväkirurgiaan.

Vierailija
1070/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille, joka ihmetteli, miksei tarjottu rintapumppua täysien rintojen hoitoon. Maidon ensin noustua tilanne tasapainottuu (maidon määrä laskee sopivaksi), mutta siihen menee hetki. Jos maitoa pumpataan ulos, sitä sen sijaan muodostuu entistä enemmän lisää. Pumppua tarvitaan siis silloin, kun maitoa ei tule tarpeeksi ja sen määrää halutaan lisätä. Maidonnousun yhteydessä tuntuva pingotus ei myöskään johdu vain siitä maidosta, vaan kudoksen turvotuksesta, mihin pumppaus ei vaikuta.

Maidonnousu tekee vähäksi aikaa megatissit - se ilmiö ei häviä pumpulla. Jos tissien turvotukseen liittyy häiritsevää kipua, niin kipulääke voisi toki olla kiva.

Mikähän on selitys sille, että tätä ei selitetty ko äidille, eikä hänelle tarjottuu liki viikkoon puhtaita lakanoita tai vaatteita tms?

Vierailija
1071/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Heti, kun pamahtaa raskaaksi, alkaa veronmaksajien ja kanssaeläjien kuppaus. Sairasloma, vanhempainvapaa, perhevapaa, hoitovapaa., tämä ja tuo lisä ja lapsille tietenkin kaikki ilmaiseksi, jos ei edes isä viitsi töitä tehdä.

Maksakaa itsellenne paremmat klinikat. Teidän nykyäitien persettä jaksa kukaan koko aikaa nuolla, ette te niin tärkeitä ole.

Sairauslomaa saat sinäkin jos sairastut, ihan siinä kuin naisetkin. Ja noita sun mainitsemia vapaita on tarjolla miehille ihan yhtä paljon, jopa enemmän. Lapsilisät tulee lapselle, ei äidille.

Vierailija
1072/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä riehut? Kauniisti ja kannustavasti kohdeltu hetken levähtänyt ihminen tulee olemaan hyvä vanhempi.

Sinun täytyy itse kantaa vastuusi hyvästä vanhemmuudesta, ei sitä voi sairaalan henkilökunnalle sysätä. Heillä on siellä muitakin potilaita ja oikeasti sairaita vielä. Itse olet päättänyt hankkia lapsen.

Kukaan ei ole henkilökunnalle sysännyt vanhemmuutta, vaan vaatinut että he tekevät oman työnsä, joka verovaroin maksetaan. Eli siivouksen, ruoanjakelun, lääkkeiden jakelun ja hoidon.

Hoitajat eivät vastaa siivouksesta eikä ruoanjakelusta. Jos haluat palvelijan, mene viiden tähden hotelliin. Toki hoitaja tuo puhtaita vaatteita tarvittaessa ja tuo/vaihtaa puhtaat lakanat. Usein on nuoria potilaita (jotka siis saavat liikkua) ja soittavat kelloa ja pyytävät tuoda lisää vettä lasiin..ja vesihana on kahden metrin päässä sängystä. Tuollainen käytös turhauttaa kun on oikeasti vuodepotilaita jotka tarvitsevat apua.

Vierailija
1073/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä riehut? Kauniisti ja kannustavasti kohdeltu hetken levähtänyt ihminen tulee olemaan hyvä vanhempi.

Sinun täytyy itse kantaa vastuusi hyvästä vanhemmuudesta, ei sitä voi sairaalan henkilökunnalle sysätä. Heillä on siellä muitakin potilaita ja oikeasti sairaita vielä. Itse olet päättänyt hankkia lapsen.

Kukaan ei ole henkilökunnalle sysännyt vanhemmuutta, vaan vaatinut että he tekevät oman työnsä, joka verovaroin maksetaan. Eli siivouksen, ruoanjakelun, lääkkeiden jakelun ja hoidon.

Hoitajat eivät vastaa siivouksesta eikä ruoanjakelusta. Jos haluat palvelijan, mene viiden tähden hotelliin. Toki hoitaja tuo puhtaita vaatteita tarvittaessa ja tuo/vaihtaa puhtaat lakanat. Usein on nuoria potilaita (jotka siis saavat liikkua) ja soittavat kelloa ja pyytävät tuoda lisää vettä lasiin..ja vesihana on kahden metrin päässä sängystä. Tuollainen käytös turhauttaa kun on oikeasti vuodepotilaita jotka tarvitsevat apua.

Henkilökunnalle kuuluu. Aterioiden ja lääkkeiden jako sekä siivous.

Lue ketju miten tämäkään ei toimi.

Vierailija
1074/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pukerratte niitä lapsia, jos se kerran on niin kauhean kamalaa. Ennen ne syntyi saunassa ja no big deal.

Vierailija
1075/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun nykyään pitää olla niiiiin pumpulilla pehmustettua ettei vaan yhtään tule pipi, ja ei saa ainakaan yhtään negatiivista sanaa sanoa, kun siitä tulee paha mieli ja ja jää huonot vibat. Tana, ei 40-luvulla naiset tuommoisista valittaneet, jos kohta miehetkin oli vähän eri kaliiberia.

Vierailija
1076/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilas sai toimenpiteen, hoidon, mehukeittoa. Mitä vielä olisi tarvinnut? Sen hoitajan pitämään seuraa?

Vierailija
1077/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilas sai toimenpiteen, hoidon, mehukeittoa. Mitä vielä olisi tarvinnut? Sen hoitajan pitämään seuraa?

Asiallisen ja kohteliaan käytöksen henkilökunnalta.

JA NÄKÖJÄÄN SE SEURALAISPALVELUKIN KYLLÄ ONNISTUI:

"Viereisellä sängyllä makaavalle miehelle joku hoitaja lirkutteli ja flirttaili puoli tuntia, eikä ollut aikaa edes kysyä minulta tarvitsenko jotain."

Vierailija
1078/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viereisellä sängyllä makaavalle miehelle joku hoitaja lirkutteli ja flirttaili puoli tuntia, eikä ollut aikaa edes kysyä minulta tarvitsenko jotain."

Milloin naiset ja miehet on laitettu samoihin potilashuoneisiin? Vai onko täällä joku mieskin nyt kiukkuisena valittamassa kun hoitaja ei lirkutellutkaan juuri hänelle?

Vierailija
1079/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin naiset ja miehet on laitettu samoihin potilashuoneisiin? Vai onko täällä joku mieskin nyt kiukkuisena valittamassa kun hoitaja ei lirkutellutkaan juuri hänelle?

Päiväkirurgiassa oli näin jo 20 vuotta sitten.

Vierailija
1080/1214 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkirurgiassa oli näin jo 20 vuotta sitten.

Joo mutta kirjoittaja puhui osastolla olemisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi