Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joillain on patteja naamassaan, miksei ne poistata niitä?

Vierailija
20.07.2015 |

Kaupassa eilen näin naisen jolla oli nenän vieressä ruma patti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny samaa. Poistoarpi olis monesti hienompi ku pahimmillaan karvaa kasvava iso patti!

Vierailija
2/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitköhän minut? :D Itse en pattia näe kuin kuvissa niin en yleensä muista edes sen olemassaoloa.. :( aika pieni kuitenkin, mutta totta, häiritseehän se aina kun sen muistaa.
.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä tuntuu olevan pelkoja erilaisia operaatioita kohtaan - pelkäävät, että poistamisesta tulisi arpea tai jotain. Osa taas ajattelee, että ne patit ja hirveät karvaiset ruskeat luomet ovat osa heidän _persoonallisuuttaan_. Mene ja tiedä.

Itsellänikin oli kasvoissa luomi ja poistatin sen laserilla - ei jäänyt jälkeäkään. En halua katsella itselläni tai muilla mitään ällöjä luomia tai patteja.

Vierailija
4/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa vittu!

Vierailija
5/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset kaksi aika pientä pattia; varsiluomiksikohan niitä lääkäri kutsui. Ovat aiemmin olleet hyvinkin huomaamattomia, mutta viime vuosina olen havainnut niiden kohonneen.

Kunhan tässä saa hieman rahaa sivuun (lue; äitiysloman+kotona olon, remppaamisen, auton vaihtamisen jne. jäljiltä keskitytään nyt töihin palattua taas tienaamiseen ja rahan sivuun laittamiseen) varaan ajan yksityiselle ja hoidan nuo pois.

Onneksi eivät ole tosi huonosti sijoittuneet (esim. keskelle nenää tai otsaa). Vuoden tai viimeistään kahden päästä niitä ei ole. :)

Vierailija
6/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomet ovat kyllä oksettavia, varsinkin vähänkään koholla olevat. Jos vielä kasvoissa, niin huh huh. En voi käsittää, miksi ei poisteta. Kai sitten on mukavampaa olla ulkoneva kasvain kasvoissa, koska niitähän luomet nimenomaan ovat. Myös se, jos vaikka halaa toista ja käsi osuu selässä olevaan isoon ulkonevaan luomeen - hyi helvetti.

Pieni arpi on pienempi paha - myös terveyden kannalta, jos luomi muuttuu melanoomaksi. Siihen voi jopa kuolla.

Vierailija
7/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi sellaista pattia naamassa, eikä mitään aikomusta poistaa niitä. Ne on arpijälkiä nuorena sairastetusta vesirokosta. Voin vaan kuvitella, ettei leikkausarpikaan olisi mikään pieni ja suevä. Sitäpaitsi nusta nämä eivät ole kovin rumia. Eivät häiritse itseäni yhtään. Sun ei nyt auta muu kuin tulla toimeen asian kanssa,

Vierailija
8/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä veikkaat? Koska se maksaa, paljon. Itsellä on pirusti raskausarpia, käsivarsissa ja säärissä pahimmat. Arvaa vaan voitaisiinko pois jos olis varaa, mutta eipä oo. Eli se joka mulle seuraavaksi asiasta valittaa saa samalla antaa setelinipun jossa rahaa mahdolliseen korjausoperatioon. Jos tätä ei tee niin pitäköön turpansa tukossa!

Vierailija
9/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:12"]No mitäpä veikkaat? Koska se maksaa, paljon. Itsellä on pirusti raskausarpia, käsivarsissa ja säärissä pahimmat. Arvaa vaan voitaisiinko pois jos olis varaa, mutta eipä oo. Eli se joka mulle seuraavaksi asiasta valittaa saa samalla antaa setelinipun jossa rahaa mahdolliseen korjausoperatioon. Jos tätä ei tee niin pitäköön turpansa tukossa!
[/quote]Miten niin maksaa paljon? Poliklinikkamaksu ja pari satasta sairaalapäivistä.

Vierailija
10/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös muutama koholla oleva luomi kasvoissa. Poistaminen on sen verran kallista hommaa että en ole viitsinyt kosmeettisen haitan takia vaivautua, varsinkin kun minua luomet eivät erityisesti häiritse. Se on sitten voi voi jos jonkun mielenterveys järkkyy ruokakaupassa kun joutuu katsomaan ällöjä luomiani.

Vierailija
11/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:56"]Mulla on kaksi sellaista pattia naamassa, eikä mitään aikomusta poistaa niitä. Ne on arpijälkiä nuorena sairastetusta vesirokosta. Voin vaan kuvitella, ettei leikkausarpikaan olisi mikään pieni ja suevä. Sitäpaitsi nusta nämä eivät ole kovin rumia. Eivät häiritse itseäni yhtään. Sun ei nyt auta muu kuin tulla toimeen asian kanssa,
[/quote]
Vesirokosta jää kuoppa, eikä pattia!

Vierailija
12/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:30"]

Mulla on sellaiset kaksi aika pientä pattia; varsiluomiksikohan niitä lääkäri kutsui. Ovat aiemmin olleet hyvinkin huomaamattomia, mutta viime vuosina olen havainnut niiden kohonneen.

Kunhan tässä saa hieman rahaa sivuun (lue; äitiysloman+kotona olon, remppaamisen, auton vaihtamisen jne. jäljiltä keskitytään nyt töihin palattua taas tienaamiseen ja rahan sivuun laittamiseen) varaan ajan yksityiselle ja hoidan nuo pois.

Onneksi eivät ole tosi huonosti sijoittuneet (esim. keskelle nenää tai otsaa). Vuoden tai viimeistään kahden päästä niitä ei ole. :)

[/quote]

Varsiluomenhan saa itsekin pois esim. kynsisaksilla. Varsiluomet tosin ei ole patteja, vaan semmoisia herneitä tai puikkoja, jotka on vähän niinkuin irrallaan jo.

Vierailija
13/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien ihmisten mielenrauha ole parista patista kiinni. Ulkonäkö on aika toissijaista ja joka tapauksessa katoavaa. Minkä ikäisenä ap:n mielestä patit voi jättää rauhaan? Kun täällähän yleensä ollaan sitä meltä, että yli 30-vuotiaiden elämä on joka tapauksessa jo ohi.

Vierailija
14/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme luomea kasvoissa. Julkisella eivät suostu niitä poistamaan, koska ovat hyvälaatuisia. Eli pitäisi yksityiselle kirurgille mennä, mutta opiskelijana ei ole varaa.

Vierailija
15/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:12"]No mitäpä veikkaat? Koska se maksaa, paljon. Itsellä on pirusti raskausarpia, käsivarsissa ja säärissä pahimmat. Arvaa vaan voitaisiinko pois jos olis varaa, mutta eipä oo. Eli se joka mulle seuraavaksi asiasta valittaa saa samalla antaa setelinipun jossa rahaa mahdolliseen korjausoperatioon. Jos tätä ei tee niin pitäköön turpansa tukossa! [/quote]Miten niin maksaa paljon? Poliklinikkamaksu ja pari satasta sairaalapäivistä.

[/quote]

Julkinen terveydenhuolto ei hoida kuin terveydelle vaaralliset luomet ja patit. Se ei poista yhtäkään luomea sen takia että joku ei niistä pidä

Vierailija
16/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:38"]Luomet ovat kyllä oksettavia, varsinkin vähänkään koholla olevat. Jos vielä kasvoissa, niin huh huh. En voi käsittää, miksi ei poisteta. Kai sitten on mukavampaa olla ulkoneva kasvain kasvoissa, koska niitähän luomet nimenomaan ovat. Myös se, jos vaikka halaa toista ja käsi osuu selässä olevaan isoon ulkonevaan luomeen - hyi helvetti.

Pieni arpi on pienempi paha - myös terveyden kannalta, jos luomi muuttuu melanoomaksi. Siihen voi jopa kuolla.
[/quote]

No huhuhh tulis kalliiksi poistattaa joka ikinen luomi, mulla on niitä varmaan parikymmentä! (ei kuitenkaan naamassa)

Vierailija
17/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on ihan oikeasti taipumus kehittää valtavasti arpikudosta. Siksi ennen kuin poistattaa mitään kasvoistaan pelkästään kosmeettisista syistä kannattaisi ensin kokeeksi poistattaa luomi jostain muualta.

Vierailija
18/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli rasvapatti silmäkulmassa. Just ku tuskastuin ettei se lähe ikinä, niin seuraavana päivänä kutis ja lähti irti. Jee!

~ Patteja tulee ja menee, se on elämää

Vierailija
19/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:56"]Mulla on kaksi sellaista pattia naamassa, eikä mitään aikomusta poistaa niitä. Ne on arpijälkiä nuorena sairastetusta vesirokosta. Voin vaan kuvitella, ettei leikkausarpikaan olisi mikään pieni ja suevä. Sitäpaitsi nusta nämä eivät ole kovin rumia. Eivät häiritse itseäni yhtään. Sun ei nyt auta muu kuin tulla toimeen asian kanssa, [/quote] Vesirokosta jää kuoppa, eikä pattia!

[/quote]

niinhän sitä voisi tyhmempi luulla. Ja alunperin ne olivatkin kuoppia, silloin kun olin 15. Vuosien varrella kuopan keskusta kumminkin on täyttynyt ja arven reuna on noussut koholle. Deal with it.

Vierailija
20/28 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:35"]Joillain on ihan oikeasti taipumus kehittää valtavasti arpikudosta. Siksi ennen kuin poistattaa mitään kasvoistaan pelkästään kosmeettisista syistä kannattaisi ensin kokeeksi poistattaa luomi jostain muualta.
[/quote]
Näin. Saattaa alkaa kasvaa arpikudosta, joka onkin suurempi kosmeettinen haitta kuin itse luomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän