Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on sosiaalisen median ulkopuolella?

Vierailija
20.07.2015 |

Minä käytän sähköpostia ja luen av-palstaa... mitään muuta en käytä. Olenko täysin kummajainen?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen käyttänyt tietokoneita vuodesta miekka ja kivi, olen oman alani asiantuntijatyössä ja digi-osaaminen liittyy siihen keskeisesti.

En ole kumminkaan liittynyt Facebookiin, twitteriin yms. koska yksityiselämässä tyykkään jutella kaverieni kanssa kasvokkain, minuun voi ottaa yhteyttä s-postilla, soittamalla tai tekstarilla. En ole myös sitä tyyppiä, että ikinä laittaisi jotain kuvaa tai päivitystä tyyliin "mitä tein tänään". Olen jo muutenkin melko hillitty, enkä puhu ylenpalttisesti itsestäni varsinkaan julkisesti.

Työasioissa moni on suositellut somea, mutten ihan näe miten se oikeasti edistäisi alaani, eikä aiheuttaisi turvallisuus- ja tieto-ongelmia.

Alallani tietoa tulee usean s-posti listan kautta ja niiden lukeminen ja ruotiminen päivittäin vie jo aika paljon aikaa. Kuvittelen että FB voisi olla vielä pahempi aikasyöppö. Nytkin vaikutelmani on että sisääntulevaa infoa on suhteessa minulle tärkeään tietoon 100/1.

Olen kuitenkin rekisteröitynyt oman alani nettiverkostoihin ja verkkoyhteisöihin. Niidenkin ylläpitämiseen ja läpikäymiseen menee aikaa.

Vierailija
122/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdin Facebookista jo jokin aika sitten, Linked Inista minut viela loytaa. Facebookissa oli ongelmana lahinna se, etta KAIKKI sisalto on Facebookin omistamaa. Tasta aiheutui minulle ongelmia (mm. yksityisyyteeni liittyen) ja kyseisesta syysta paatinkin, etta en Facebookiin enaa halua kuulua. Tata aikaisemmin olin jo tympaantynyt siihen muutenkin, mutta paatin pysytella linjoilla, koska monet ulkomailla asuvista ystavistani olivat Facebookissa ja yhteydenpito oli mutkatonta... Nykyisin en tyoni puolestakaan halua yksityiselamaani nettiin (olivatpa asetukset miten tiukat tahansa.... aina niista voi joku lipsahtaa lapi).

Ja voin kylla sanoa, etta lahteminen oli helpompi kuin kuvittelin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:09"]

En ole kumminkaan liittynyt Facebookiin, twitteriin yms. koska yksityiselämässä tyykkään jutella kaverieni kanssa kasvokkain, minuun voi ottaa yhteyttä s-postilla, soittamalla tai tekstarilla.

[/quote]

Voi hyvänen aika näitä perusteluja taas. Minäkään en ole missään somessa mukana, mutten luule, että ne estäisivät kasvokkain juttelua. Jos fb olisi keksitty ennen sähköpostia, niin saattaisit hyvinkin olla siellä ja kirjoittaa nyt av:lle "en ole ottanut itselleni sähköpostia, sillä minuun voi ottaa yhteyttä fb:n kautta".

Vierailija
124/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen jyrkkiä asenteita täällä. Itse testasin facebookia pari vuotta, mutta katsoin ettei nykyaikainen somekulttuuri sovi itselle. Minua ei kiinnosta lukea ja nähdä edes tuttujen päivityksiä elämästään saatika laittaa omia tietojani näytille - sen sijaan pidän yhteyttä niihin itselle oikeasti tärkeimpiin ihmisiin muilla keinoilla.

Jos joku katsoo asiakseen tuomita henkilön historian murto-osan olemassa olevan somekulttuurin ulkopuolelle jäämisen takia, niin ihan rauhassa. Minua ei kiinnosta.