Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on sosiaalisen median ulkopuolella?

Vierailija
20.07.2015 |

Minä käytän sähköpostia ja luen av-palstaa... mitään muuta en käytä. Olenko täysin kummajainen?

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi pitämään ystäväpiiriäni nykyisen tiiviinä ilman somea. Välimatkat, urat ja nuoret perheet tekevät säännöllisistä tapaamisista tai edes puheluista vaikeita saavuttaa. Kaukaisempiin kavereihin ja tuttuihin en olisi yhteydessä lainkaan. Olisin paljon yksinäisempi.

Vierailija
82/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:05"]Että häntä on vaikeata tavoittaa esim. harrastuskuulumisten suhteen. En muuta. [/quote] Eikö sulla ole puhelinta että voisit soittaa tai laittaa viestiä? Tai vaikka sähköpostia? Ja se mailikin liikkuu puhelimesta puhelimeen tänä päivänä yhtä nopeasti kuin puh/txt.

[/quote]Ei mun puhelimella vaan liiku...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:51"]

Ehkä. Olen myös digi-alalla töissä asiantuntijana joten totta kai puolustan "omaani". Ei teidän tarvitse olla samaa mieltä, se ei ole minulta pois. Oma työurani olisi ollut huomattavasti hitaampi/hidasnousuisempi, jos en olisi LinkedInissä. Nyt minuun on otettu suoraan yhteyttä liittyen avoimiin paikkoihin eli tultu "hakemaan kotoa". Samoin olisin menettänyt yhteyden moniin vanhoihin kavereihin ja jopa sukulaisiin ilman Facebookia. Twitter on kasvattanut erilaisten näkökulmien ymmärrystä enemmän kuin korruptoitunut valtamedia ikinä. Yammer on lähentänyt työkavereihin ja asiakkaisiin. Instagram piristää päivää ja on helpottanut harrastuksessa kehittymistä ja motivaatiota. Jne.

[/quote]

Kiitokset päivän nauruista ! Tätä oli hauska lukea.

[/quote]

Jos tämä sun nauru on ivanaurua, niin se valitettavasti osoittaa, kuinka "pihalla" sinä olet.

Juttelepa jonkun rekrytointiammattilaisen kanssa esim LinkedIn:n tärkeydestä.

Itse olen löytänyt naamkirjan avulla monia lapsuuden ystäviä ja kaukaisempia sukulaisia. Helppo tapa etsiä ja löytää.

[/quote]Todellinen rekrytoinnin ammattilainen löytää parhaat kyvyt, ei helpoimmin löydettävät kyvyt.

Vierailija
84/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ammattilaisia on vähän. En jäisi odottamaan. Suurin osa tahtoo provikkansa helpolla.

Vierailija
85/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan rekisteröityä käyttäjäksi johonkin rekisteröitymistä vaativaan some-palveluun HETI, kun kyseistä palvelua markkinoidaan kehumalla sitä hitaaksi ja vaikeaksi.

Olen niiiiin kyllästynyt, kun kaikki on nykyään "helppoa ja nopeaa". Ei jaksa tätä pikamaailmaa.

Vierailija
86/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:43"]

Niitä ammattilaisia on vähän. En jäisi odottamaan. Suurin osa tahtoo provikkansa helpolla.

[/quote]Mulla on varaa odottaa. Jo Aulis Rytkönen sanoi: "Jos sä oot hyvä, sua tullaan hakemaan." Puhui kokemuksesta.

Vähemmän hyvät kilvoitelkoot noissa verkostoitumispalveluissaan kuin toukat, jotka kuhisten nostavat päätään valoa kohti.

Vierailija
87/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:43"]

[/quote]Mulla on varaa odottaa. Jo Aulis Rytkönen sanoi: "Jos sä oot hyvä, sua tullaan hakemaan." Puhui kokemuksesta.

Vähemmän hyvät kilvoitelkoot noissa verkostoitumispalveluissaan kuin toukat, jotka kuhisten nostavat päätään valoa kohti.
[/quote]
Mua on tultu hakemaan. LinkedInistä. Toki saan myös soittoja työkännykkään, mutta huomattavasti enemmän someviestejä.

En toki väitä olevani sen kummempi kuin muutkaan. Joten onneksi minunlaisille taviksille on helppoja ja nopeita verkostoitumiskanavia.

Vierailija
88/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:08"]

täällä yks. En kuulu facebookkiin, tinderiin, twitteriin.

perinteinen tekstiviesti kulkee.

[/quote]

Täällä kans yksi joka ei käytä noita yllä mainittuja. Kaveruuden laatukin on selvinnyt monen ns. kaverin kohdalla tän ansiosta. Ei haittaa. :)

Vierailija
89/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 14:24"] [quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:30"] En halua ihmisten tietävän mitä harrastan, missä menen, elämäntilanteestani jne. Ei todellakaan ole syytä olla esim fb. Puhelin on keksitty yhteydenpitoon. Siinäkin on salainen numero:) [/quote] Etkö kerro näitä mainitsemiasi asioita myöskään puhelimitse? Tiesitkö, että naamakirjassa voi tehdä tiukat rajaukset sen suhteen, mitä muut näkevät seinälläsi? :)  [/quote] No en kerro.... Miksi pitäisi kertoa jollekkin vaikkapa tulevan viikonlopun mökkireissusta? Yleensä kukaan ei tiedä missä ollaan jne. [/quote] Tämä asenne on juuri se mikä minulle tulee mieleen somen ulkopuolelle jäävistä keski-ikäisistä ja nuoremmista. Erakko tai introvertti on vääriä sanoja. Mutta onko sinulla läheisiä ystäviä? Olisi hassua, etten jakaisi tulevia ja menneitä suunnitelmia omieni kanssa ja vice versa. Somessa tai sen ulkopuolella. Sitähän ystävyys on.

[/quote]

On monta läheistä ystävää ja monia ei niin läheisiä... en vain halua kaikkea yksityiselämääni liittyvää jakaa muille...

Vierailija
90/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi somen käyttö on yhtä kuin "jakaa kaikki"?

Vierailija
91/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:32"]Tunnen monta digifossiilia (käyttäneet tietokoneita viitisenkymmentä vuotta), jotka eivät someta. Mitäs diginatiivit (syntyneet 80-90-luvulla?) sanovat tähän?
[/quote]
IBM IT-asiantuntijoita c. -95.

Vierailija
92/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:46"]Miksi somen käyttö on yhtä kuin "jakaa kaikki"?
[/quote]
Aamen. Kumma käsitys ihmisillä, jotka eivät ole koskaan somea kokeilleet.

Vierailija
93/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi somea käyttämättömät kuvittelevat, että sinne on aivan pakko päivittää elämäänsä joka minuutti? Ei minkään Facebookin käyttöehdoissa mainita mitään "päivityspakkoa". Jos ihminen on niin vajaa, että kertoo aivan kaiken elämästään netissä, ei se ole somen vika.

Vierailija
94/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla sellainen hyypiö. Jopa sana some saa aikaan sellaisen säälinsekaisen tunteen.. Voi teitä, mukasosiaalisia repppanoita.

Vierailija
95/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:58"]

Miksi somea käyttämättömät kuvittelevat, että sinne on aivan pakko päivittää elämäänsä joka minuutti? Ei minkään Facebookin käyttöehdoissa mainita mitään "päivityspakkoa". Jos ihminen on niin vajaa, että kertoo aivan kaiken elämästään netissä, ei se ole somen vika.

[/quote]

Harvoin vain näin somea kokeilleena törmää jonkun ihmisen profiiliin jossa ei jollain tavalla selviäisi esimerkiksi harrastukset, onko perhättä, puolisoa vai sinkku, missä asuu ja mitä tekee. Saati sitten kuva omasta tai koko perheen pälleistä. Tuota juuri en halua itsestäni jakaa, se on yksityisyyttäni eikä kuulu kenellekkään, ei edes monesti niille läheisille. Osaan soittaa tai laittaa tekstiviestin jos on asiaa...

Vierailija
96/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta tässä on se, että tosiaan työpaikkojen saaminen ja koko elämä voi onnistua ainoastaan somen kautta.

Meille kävi yks asiantuntija kouluttamassa päivän, että pystyisimme hyödyntämään some-palveluita työssämme ja myös mahdollisessa työnhaussamme. No, koko päivä esiteltiin näitä palveluita, joista en enää muista puoliakaan. Ja ymmärrän ne hyvin joillain aloilla, mutta ei ne kyllä yksikään meidän julkisen puolen työntekijöiden virkojen saamista auta yhtään. 

Tajusin, että tää kouluttaja oli niin pihalla mistään muusta kuin siitä somesta, ettei pieni tosikaan. Mä en silti ole yhtä pihalla hänen maailmastaan, vaikka en sitä aktiivisesti käytäkään.

Vierailija
97/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:09"]

Ajattelen, että jää jälkeen muista/maailmasta. Voi jopa vaikuttaa negatiivisesti urakehitykseen. Ainakin asiantuntija-alalla. Todennäköisesti ei ole eikä kehity koskaan diginatiiviksi. Ei ymmärrä, että SOME on muutakin kuin Facebook.

[/quote]

Minä olin diginatiivi jo silloin kun sinä vielä paskoit vaippoihisi äitisi sylissä. Diginatiivina en ole vielä nähnyt mitään syytä liittyä sosiaalisen median maailmaan. Maailmanmenossakin olen täysin mukana, perillä ja osallisena.

Vierailija
98/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:09"]Ajattelen, että jää jälkeen muista/maailmasta. Voi jopa vaikuttaa negatiivisesti urakehitykseen. Ainakin asiantuntija-alalla. Todennäköisesti ei ole eikä kehity koskaan diginatiiviksi. Ei ymmärrä, että SOME on muutakin kuin Facebook.
[/quote]lol

Vierailija
99/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

some  SUCKS

Vierailija
100/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:09"]

Ajattelen, että jää jälkeen muista/maailmasta. Voi jopa vaikuttaa negatiivisesti urakehitykseen. Ainakin asiantuntija-alalla. Todennäköisesti ei ole eikä kehity koskaan diginatiiviksi. Ei ymmärrä, että SOME on muutakin kuin Facebook.

[/quote]

Minä olin diginatiivi jo silloin kun sinä vielä paskoit vaippoihisi äitisi sylissä. Diginatiivina en ole vielä nähnyt mitään syytä liittyä sosiaalisen median maailmaan. Maailmanmenossakin olen täysin mukana, perillä ja osallisena.
[/quote]
Minäkin olen diginatiivi kuitenkaan en ns. Somessa operoi vaikka olen asiantuntijatehtävissä it-alalla. Sähköpostiin vastaan aika ajoin mikäli on ihan pakko.