Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on sosiaalisen median ulkopuolella?

Vierailija
20.07.2015 |

Minä käytän sähköpostia ja luen av-palstaa... mitään muuta en käytä. Olenko täysin kummajainen?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Olen myös digi-alalla töissä asiantuntijana joten totta kai puolustan "omaani". Ei teidän tarvitse olla samaa mieltä, se ei ole minulta pois.

Oma työurani olisi ollut huomattavasti hitaampi/hidasnousuisempi, jos en olisi LinkedInissä. Nyt minuun on otettu suoraan yhteyttä liittyen avoimiin paikkoihin eli tultu "hakemaan kotoa". Samoin olisin menettänyt yhteyden moniin vanhoihin kavereihin ja jopa sukulaisiin ilman Facebookia. Twitter on kasvattanut erilaisten näkökulmien ymmärrystä enemmän kuin korruptoitunut valtamedia ikinä. Yammer on lähentänyt työkavereihin ja asiakkaisiin. Instagram piristää päivää ja on helpottanut harrastuksessa kehittymistä ja motivaatiota. Jne.

Vierailija
22/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on surullista, että ihmiset ajattelee SOMEn aina negatiiviseksi. Että se on vaan Face ja Insta ja omaa statusta ja sen herutusta, vaikka siihen voi liittyä niin paljon muutakin. Se esimerkiksi kannustaa avoimempaan keskusteluun & käyttämään omaa nimeä allekirjoittamaan mielipiteen (ei enää nimimerkin takaa lusmuilua). Lisäksi esim. asiakaspalvelutilanteista leviää helposti infoa --> kehittää asiakaspalvelua

On myös sääli, kun joku päättää ettei halua oppia jotain. Ylipäänsä on sääli, kun nykyään porukka ei vieläkään osaa nettiä käyttää kunnolla ja sähköpostinkin käyttö on haastavaa. Unohtakaa jo ne käpylehmät, nyt on nyt ja joko hypätään kelkkaan tai ollaan vanha kalkkis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:26"]Nämä mielipidekyselyt palstalla ovat aina yhtä tyhmiä. MItä ajattelet/ mitä olet mieltä? Ja kun siihen vastaa mitä on mieltä, niin on kimpussa kohta lauma ihmisiä ap mukaan lukien kertomssa, että et saa olla tuota mieltä, olet naurettava.   Miksi edes kysellä mitään? [/quote] Varmaan keskustelun herättämiseksi? Vai pitäisikö asian mennä niin, että kun jotain kysytään ja sinä arvon herra/rouva siellä vastaat oman mielipiteesi, keskustelu päättyy siihen? Etkö kestä että joku haastaa myös sun mielipiteesi?

[/quote]

Minä, arvon rouva, en pidä hedelmällisenä keskustelun pohjana länkyttämistä ja pään aukomista, enkä tuollista alentuvaa tyyliä jolla nyt itse vastasit. Eli ei se ainakaan minulle toimi. Jatkakaa te, joiden mielstä hyvät argumentit lähtevät keskustelukumppanin halveksumisesta ja alentamisesta.

Vierailija
24/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti moni ei tiedä, että SOMEssakin voi aika pitkälti säädellä mitä siellä jakaa :))))) Ihan omasta nettikäyttäytymisestä kiinni, esim. facebookissa voi päättää keille sisältöään jakaa.

MUT TIETTY JOS PELKÄÄ ET MOPO KARKAA KÄSISTÄ NIIN PAREMPI OLLA AJAMATTA!

Vierailija
25/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:09"]

Ajattelen, että jää jälkeen muista/maailmasta. Voi jopa vaikuttaa negatiivisesti urakehitykseen. Ainakin asiantuntija-alalla. Todennäköisesti ei ole eikä kehity koskaan diginatiiviksi. Ei ymmärrä, että SOME on muutakin kuin Facebook.

[/quote]

Esim. introvertti voi olla erinomainen asiantuntija, mutta ei halua jakaa omia tietojaan ympäri nettiä "sosiaalisissa medioissa". Siksikö siis kannattaa jättää introvertti palkkaamatta?
[/quote]Miksi somessa pitäisi jakaa asioita itsestään? Ei tarvitse. Minä sovin lasten harrastuskyytejä, luen uutisia ympäri maailmaa, katson lapsenlapsen kuulumiset suljetusta ryhmästä jne. Facen ansiosta muistan ihmisten nimet ja missä olen heihin tutustunut, voin tarjota kyytejä ja lainata tarvitsijoille rinkan tai työkaluja ja myös onnitella kun elämässä tapahtuu kivoja asioita. Keikat ja tapahtumat näkyvät yhdellä klikkauksella ja suurin osa vapaaehtoistöitteni informaatiosta on somessa.

Vierailija
26/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, täälläkin keskustelussa on ilmeisesti vain kaksi vaihtoehtoa :D

1) olet diginatiivi, ja roikut pelkästään somessa, et näe ihmisiä livenä ollenkaan, vaan oot facebookissa 24/7 kyyläämässä sitä naapurin Ullaa ja jakamassa kissavideoita.

2) Et ole ollenkaan somessa, etkä aiokaan olla. On ihan humpuukia ja nuorille uiveloille vaan nih! Ja näen tuttaviani livenä, kun sitähän ei somea osaavat tietenkään tee.

Monille somea parjaaville tiedoksi, että kyllä ne diginatiivitkin tapaa ystäviään livenä...... Elämä ei oo niin mustavalkoista.

Vierailija
27/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:09"]

Ajattelen, että jää jälkeen muista/maailmasta. Voi jopa vaikuttaa negatiivisesti urakehitykseen. Ainakin asiantuntija-alalla. Todennäköisesti ei ole eikä kehity koskaan diginatiiviksi. Ei ymmärrä, että SOME on muutakin kuin Facebook.

[/quote]

Esim. introvertti voi olla erinomainen asiantuntija, mutta ei halua jakaa omia tietojaan ympäri nettiä "sosiaalisissa medioissa". Siksikö siis kannattaa jättää introvertti palkkaamatta?
[/quote]Miksi somessa pitäisi jakaa asioita itsestään? Ei tarvitse. Minä sovin lasten harrastuskyytejä, luen uutisia ympäri maailmaa, katson lapsenlapsen kuulumiset suljetusta ryhmästä jne. Facen ansiosta muistan ihmisten nimet ja missä olen heihin tutustunut, voin tarjota kyytejä ja lainata tarvitsijoille rinkan tai työkaluja ja myös onnitella kun elämässä tapahtuu kivoja asioita. Keikat ja tapahtumat näkyvät yhdellä klikkauksella ja suurin osa vapaaehtoistöitteni informaatiosta on somessa.
[/quote]

Itse kyllä somea käytän, harvoin tosin. Suurin osa noista mainitsemistasi asioista onnistuu myös ilman sitä somea, ehkä vaatii vähän enemmän vaivaa, mutta nyky-yhteiskunnassa kaiken pitääkin tapahtua mahdollisimman helposti, tekemättä oikeasti juuri mitään.

Vierailija
28/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:59"]Haha, täälläkin keskustelussa on ilmeisesti vain kaksi vaihtoehtoa :D

1) olet diginatiivi, ja roikut pelkästään somessa, et näe ihmisiä livenä ollenkaan, vaan oot facebookissa 24/7 kyyläämässä sitä naapurin Ullaa ja jakamassa kissavideoita.

2) Et ole ollenkaan somessa, etkä aiokaan olla. On ihan humpuukia ja nuorille uiveloille vaan nih! Ja näen tuttaviani livenä, kun sitähän ei somea osaavat tietenkään tee.

Monille somea parjaaville tiedoksi, että kyllä ne diginatiivitkin tapaa ystäviään livenä...... Elämä ei oo niin mustavalkoista.
[/quote]

Ja ihan vaan tiedoksi myös diginatiiveille, että vaikkei ole somessa, ei se tarkoita että ihminen olisi jäänyt jälkeen maailman menosta. Ihan samoin päin se homma toimii sinnekin suuntaan.

Vierailija
29/124 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:04"]

Minä käytän sähköpostia ja luen av-palstaa... mitään muuta en käytä. Olenko täysin kummajainen?

[/quote]

Vai että av-palstaa... No onhan täällä tasokastakin keskustelua, joskus. Ei siinä mielestäni mitään outoa ole, jos ei ole somessa, oli itselläkin vuosien tauko siinä. Jos ei sitä koe tarvitsevansa, mitäpä siellä. Enemmän yksityisyyttä, jos ei ole somessa.

Vierailija
30/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, ikä 50+. En ole liittynyt facebookiin. Sanoin, että liityn siihen sitten kun lapset lähtevät kotoa, mutta onneksi mobiililaitteet ja whatsapp tulivat ennemmin ja whatsapp on käytössä lasten ja muutaman kaverin kanssa viestittelyssä. Käytän paljon nettiä pöytäkoneella ja mobiililaitteilla ja hoidan asioinnit mahdollisimman paljon netin kautta. Sähköpostia käytän myös. En ymmärrä, miksi somessa pitäisi olla enemmän kuin mitä siihen itsellä on tarvetta? Kertokaa nuoremmat.

Vierailija
31/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla. Onneksi meillä on vapaa maa. Mutta arvostan enemmän niitä jotka kokeilevat ja jättäytyvät pois kuin niitä jotka eivät kokeile ollenkaan. Ihan kaikessa elämässä. Uteliaisuus on hyvä luonteenpiirre.

Vierailija
32/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diginatiiviksi ei haluta tulla, vaan sellaiseksi synnytään. Eli nykypäivän kersat ovat usein diginatiiveja. He oppivat varhaisesta lapsuudesta asti käyttelemään sujuvasti digitaalisia laitteita, joihin kuuluu mm. tietokone ja kamera. Se oletko mukana kaikenkarvaisissa sosiaalisen median palveluissa, ei tee sinusta yhtään sen diginatiivimpaa.

Omalta kohdaltani sanon taas kerran, että minulle riittää tekstiviesti ja sähköposti, en tarvitse Facebookia tai muita vastaavia. Ei minulla tulisi pieneen mieleenikään ruveta latomaan valokuvia kaikkien katseltavaksi verkkoon tai kirjata päiväohjelmani ja jokapäiväinen lounaani sinne. Tuttavapiirikin on niin suppea, että sitä varten ei tarvita koneita, vaan on paljon mukavampi tavata ihan naamakkain. Ja välillä voi käyttää ihan vaan puhelintakin. En katso putoavani ajan hermolta, sillä luen päivittäin valtakunnallista sanomalehteä ihan oikeasti paperisena, lisäksi paria pientä paikallislehteä. Iltäpäivälehtiä ja joskus jotain muitakin lehtiä saatan selailla netissä.

Vierailija
33/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin. Hyvä ystäväni on tällainen. Ajatus houkuttaa usein minuakin, mutta en ole lopulta saanut aikaiseksi. Tosin olen myös sitä mieltä, että vähän käytettynä some voi joissakin tapauksissa olla välillä jopa hyödyllinen ja pientä mielihyvää tuottava lisä. Harva sitä kuitenkaan niin osaa käyttää, en aina itsekään. 

Vierailija
34/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:09"] Ajattelen, että jää jälkeen muista/maailmasta. Voi jopa vaikuttaa negatiivisesti urakehitykseen. Ainakin asiantuntija-alalla. Todennäköisesti ei ole eikä kehity koskaan diginatiiviksi. Ei ymmärrä, että SOME on muutakin kuin Facebook. [/quote] Esim. introvertti voi olla erinomainen asiantuntija, mutta ei halua jakaa omia tietojaan ympäri nettiä "sosiaalisissa medioissa". Siksikö siis kannattaa jättää introvertti palkkaamatta? [/quote]Miksi somessa pitäisi jakaa asioita itsestään? Ei tarvitse. Minä sovin lasten harrastuskyytejä, luen uutisia ympäri maailmaa, katson lapsenlapsen kuulumiset suljetusta ryhmästä jne. Facen ansiosta muistan ihmisten nimet ja missä olen heihin tutustunut, voin tarjota kyytejä ja lainata tarvitsijoille rinkan tai työkaluja ja myös onnitella kun elämässä tapahtuu kivoja asioita. Keikat ja tapahtumat näkyvät yhdellä klikkauksella ja suurin osa vapaaehtoistöitteni informaatiosta on somessa. [/quote] Itse kyllä somea käytän, harvoin tosin. Suurin osa noista mainitsemistasi asioista onnistuu myös ilman sitä somea, ehkä vaatii vähän enemmän vaivaa, mutta nyky-yhteiskunnassa kaiken pitääkin tapahtua mahdollisimman helposti, tekemättä oikeasti juuri mitään.

[/quote]

miksi asioiden selvittämiseen ja hoitamiseen pitäisi käyttää enemmän aikaa, jos sen voi tehdä helpomminkin? Jää sitten aikaa enemmän johonkin muuhun 

Vierailija
35/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:51"]

Ehkä. Olen myös digi-alalla töissä asiantuntijana joten totta kai puolustan "omaani". Ei teidän tarvitse olla samaa mieltä, se ei ole minulta pois. Oma työurani olisi ollut huomattavasti hitaampi/hidasnousuisempi, jos en olisi LinkedInissä. Nyt minuun on otettu suoraan yhteyttä liittyen avoimiin paikkoihin eli tultu "hakemaan kotoa". Samoin olisin menettänyt yhteyden moniin vanhoihin kavereihin ja jopa sukulaisiin ilman Facebookia. Twitter on kasvattanut erilaisten näkökulmien ymmärrystä enemmän kuin korruptoitunut valtamedia ikinä. Yammer on lähentänyt työkavereihin ja asiakkaisiin. Instagram piristää päivää ja on helpottanut harrastuksessa kehittymistä ja motivaatiota. Jne.

[/quote]

Kiitokset päivän nauruista ! Tätä oli hauska lukea.

[/quote]

Jos tämä sun nauru on ivanaurua, niin se valitettavasti osoittaa, kuinka "pihalla" sinä olet.

Juttelepa jonkun rekrytointiammattilaisen kanssa esim LinkedIn:n tärkeydestä.

Itse olen löytänyt naamkirjan avulla monia lapsuuden ystäviä ja kaukaisempia sukulaisia. Helppo tapa etsiä ja löytää.

Vierailija
36/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:30"]

En halua ihmisten tietävän mitä harrastan, missä menen, elämäntilanteestani jne. Ei todellakaan ole syytä olla esim fb. Puhelin on keksitty yhteydenpitoon. Siinäkin on salainen numero:)

[/quote]

Etkö kerro näitä mainitsemiasi asioita myöskään puhelimitse? Tiesitkö, että naamakirjassa voi tehdä tiukat rajaukset sen suhteen, mitä muut näkevät seinälläsi? :) 

Vierailija
37/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:30"]

En halua ihmisten tietävän mitä harrastan, missä menen, elämäntilanteestani jne. Ei todellakaan ole syytä olla esim fb. Puhelin on keksitty yhteydenpitoon. Siinäkin on salainen numero:)

[/quote]

Etkö kerro näitä mainitsemiasi asioita myöskään puhelimitse? Tiesitkö, että naamakirjassa voi tehdä tiukat rajaukset sen suhteen, mitä muut näkevät seinälläsi? :) 

Vierailija
38/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:13"]Lahdin Facebookista jo jokin aika sitten, Linked Inista minut viela loytaa. Facebookissa oli ongelmana lahinna se, etta KAIKKI sisalto on Facebookin omistamaa. Tasta aiheutui minulle ongelmia (mm. yksityisyyteeni liittyen) ja kyseisesta syysta paatinkin, etta en Facebookiin enaa halua kuulua. Tata aikaisemmin olin jo tympaantynyt siihen muutenkin, mutta paatin pysytella linjoilla, koska monet ulkomailla asuvista ystavistani olivat Facebookissa ja yhteydenpito oli mutkatonta... Nykyisin en tyoni puolestakaan halua yksityiselamaani nettiin (olivatpa asetukset miten tiukat tahansa.... aina niista voi joku lipsahtaa lapi).

Ja voin kylla sanoa, etta lahteminen oli helpompi kuin kuvittelin! :)
[/quote]

Anteeksi, vahingossa alapekku. Siis peukku ylös tälle!

Vierailija
39/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:08"]

täällä yks. En kuulu facebookkiin, tinderiin, twitteriin.

perinteinen tekstiviesti kulkee.

[/quote]

Samoin mulla ei oo mitään facebookkia yms. whatsapp on ainoo mitä käytän. =D ja oon 20v nainen

[/quote]

Kuten myös.

Ei mun tarvitse itseäni sivullisille ja koko maailmalle esitellä ja hakea kehuja tai muuta hyväksyntää postaamalla typeryyksiä jonnekin vitun fasepuukkiin.

Vierailija
40/124 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:05"]

Että häntä on vaikeata tavoittaa esim. harrastuskuulumisten suhteen. En muuta.

[/quote]

Mites ois tekstari? Liian vaikeaa? 

Itse en tällä hetkellä pahemmin mitään harrastele, mutta olen kokemuksen kautta huomannut että ne ketkä oikeasti haluavat ottaa yhteyttä tekevät niin, ja muut käyttävät tekosyytä että se on "vaikeaa". Vaikeaahan se ei todellisuudessa voi olla (esim puhelinnumeroiden ja sähköpostiosoitteiden vaihtaminen) ellei sitten ole jollain tapaa sosiaalisesti rajoittunut.