Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te hesalaiset ja espoolaiset ootte naama norsunvitulla ja hermoheikkoja?

Vierailija
20.07.2015 |

Oltiin asunto auto reissulla miehen kanssa. Asutaan Sallassa itse. Päätettiin lähteä reissuksi etelään päin ajelemaan. Käytiin mm. Espoossa, Helsingissä, Vantaalla jne. Espoossa navi sekoili ja ohjasi meitä väärään suuntaan, no me sitten hitaasti ja varovaisesti siellä perkeleen ruuhkassa koitettiin ajaa ja takana olevat autoilijat tööttäili ihan hulluna, muutama herisytti nyrkkiä ja kun pääsivät ohi niin kaasu pohjassa selvästi ärtyneenä ajetaan tiehensä.

Kaikilla tuntui olevan ihan helvetillinen kiire joka paikkaan. Pelkästään meille ei tööttäilty, vaan ihan muillekin esim risteyksissä ja liikennevaloissa. Käytiin ostoskeskuksissa ja ihmisten ilme ihan norsunvitulla, jotenkin vain oikein huokui sellainen tympeys, ylimielisyys, "minäminä!" -asenne.

Oli hirveen stressaava reissu. Hesassa samanlaista. Ja huonosti käyttäytyviä lapsia oli siellä täällä. Näyttivät keskaria ohikulkijoille, mölysivät, huusivat ym.

Ihmiset kävelee nopeasti joka paikkaan, kukaan ei hymyile, kassajonoissakin meinataan etuilla, ihan kuin jokanen etelän ihminen luulis olevansa ykkönen, muista viis.

Hirveen kiree tunnelma tuntui olevan joka paikassa.

Esim. Pohjois-Savossa oli heti paljon rennompi tunnelma ja se savon murre on niin ihanaa. Keski-Suomesta tykkään kanssa tosi paljon. Ihmiset on ystävällisempiä, hymyileväisempiä, otetaan iisimmin!

Ei enään ikinä Uusimaa akselille reissulle!

Pysytään ennemmin vaikka täällä poroja hoitamassa :D 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää vaan siellä.

Vierailija
2/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole varmaankaan vielä käynyt kehärinkulan sisäpuolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän navinne sekoili ja ajoitte päin vittua ruuhka-aikana, niin en kyllä itse ainakaan odottaisi mitään kovinkaan mukavaa vastaanottoa, edes siellä poro-lapissa. Toiseksi, itse aika harvoin tapaan huutavia ja mölyäviä keskaria näyttäviä lapsia, että nyt ihan oikeasti kiinnostaa, missä olet liikkunut. Meillä ainakin täällä stadissa jonotetaan kauppajonossa ihan niin kuin lapissakin.

Vierailija
4/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei asu hesalaisia. Ollaan stadilaisia tai helsinkiläisiä.

Vierailija
5/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 04:15"]

[/quote]

Jep, hesa on juuri sitä porojunttien kieltä. Suuri kaupunki hesa.

Vierailija
6/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa itse asuneena sanoisin, että junttius ei riipu paikkakunnasta. Stadissa syntynyt voi olla täysin juntti tai sitten ei. Muualla Suomessa syntynyt voi olla täysin juntti tai sitten ei. Ja kaikki vaihtoehdot siltä väliltä.

Vierailija
7/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huonoja kokemuksia Lapin suunnalta. Oltiin siis mökkeilemässä siellä kaveriporukalla ja ihan normaalisti vaihdettiin kuulumisia ja yleisesti juteltiin yhden tarjoilijan kanssa ja heti kun kerrottiin olevamme Helsingistä, niin kohtelu muuttui jotenkin törkeämmäksi. En tiedä miksi aina pk-seudulta kun tulee, ihmisten ennakkoluulot ovat sellaisia, että ollaan kaikki vaan "ylimielisiä minäminä! naama norsunvitulla -ihmisiä. Itsekin asuin kuitenkin 7-vuotiaaseen asti seinäjoella, mutta muuten olen asunut helsingissä koko ikäni. Jotenkin vaan tuntuu, että tänne helsinkiin saa tulla kuka vaan, mutta muualle ei tai saa tuomitsevia katseita.

Vierailija
8/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitte käyneet moikkaamassaa kavereita tai muita sukulaisia? Täällä etelässä on kesäisin (talvesta puhumattakaan) paljon myös kulttuuritarjontaa: musiikkia, museoita, useampi kesäteatterikin jne. eli tarjontaa riittää. Ravintoloita on joka makuun ja shoppailukin onnistuu.

Sääli ajaa koko Suomen halki ja sitten vaan ajella ympäriinsä pitkin teitä ja katuja. Seuraavan kerran jos tuutte tänne, jättäkää semmonen "naama poronvitulla" sinne kotaanne tai kotiinne ja ottakaa ilo irti pääkaupunkiseudusta! Niin mekin täällä stadissa tehdään vaikka ette te sitä kai huomanneet...

Vierailija
9/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etelän asukkaat ne heti suuttuu kun ei sadellukaan kehuja nyt......... :D :D

Vierailija
10/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa sen Impivaara-kuplan ulkopuolelle. Oletko ap koskaan käynyt kapunkilomalla ulkomailla Tallinnaa pidemmällä?

Vierailija
11/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 15:58"]

Olen käynyt Virossa, Tallinnan kautta ajettiin Pärnuun ja muualle päin, Tallinnaan ei siis jääty, kun vaan ajettiin ohitse.

AP

[/quote]

Olitteko silloinkin asunto auto reissulla? Ulko mailla asti? 

Vierailija
12/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 04:15"]

[/quote]

Väärin, Helsingissä todellakin asuu Hesalaisia... kaikki "junantuomat".

Vierailija
13/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa kämmäillä asuntoauton kanssa ruuhkassa missä tahansa kaupungissa ja vertaile, saatko jossain päin hymyjä ja kannustusta. Muuten kirjoituksesi kertoo lähinnä omista ennakkoluuloistasi.

Vierailija
14/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkaa tänne pohjois-savoon ajamaan hitaasti ympyrää kaikkien tielle niin ette kyllä saa mitään lupsakkuutta osaksesenne. katsos kun täälläkin ihmisten pitää mennä töihin/tulla töistä/käydä asioilla. lomaile ihan rauhassa mutta ei tarvitse ihmetellä jos toiset eivät erityisemmin kiittele kun tulet siihen pahimman kiireen keskelle vaatimaan rentoa tunnelmaa ja ihanaa murretta

ärsyttää tuollainen stereotypioiden käyttö. mie en oo mikkää helevetin lupsakkusautomaatti 

Vierailija
15/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupsakkuusautomaatti :D  SÖPÖÖ <3 ootpa ihuna <3

Vierailija
16/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin katsomassa sukulaistani sairaalassa Helsingissä. (Minulla ei ole älypuhelinta enkä saapuessani löytänyt rautatieasemalta niitä ilmaiskarttoja.) Olin opetellut netistä reitit ja liikennevälineet sairaalaan x, jonne pääsinkin helposti. Omaiseni kuitenkin siirrettiinkin ennen vierailuaikaa toiseen sairaalaan, jonne en osannut. Muistin kuitenkin nähneeni kartasta, että se olisi kävelymatkan päässä ekasta sairaalasta. Jouduin kysymään neuvoa usealta helsinkiläiseltä ja he kaikki vastasivat ystävällisesti ja neuvoivat parhaansa mukaan. Paluumatkalla minulla oli ongelmia löytää oikea linja-autopysäkki. Yhdellä pysäkillä oli sekä espoolaisia että helsinkiläisiä naisia, jotka ystävällisesti auttoivat minua oikeaan suuntaan. Ilman heitä olisin tallustellut hikisenä ympyrää vielä pitempään. Kiitos!

Vierailija
17/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 17:36"]

tulkaa tänne pohjois-savoon ajamaan hitaasti ympyrää kaikkien tielle niin ette kyllä saa mitään lupsakkuutta osaksesenne. katsos kun täälläkin ihmisten pitää mennä töihin/tulla töistä/käydä asioilla. lomaile ihan rauhassa mutta ei tarvitse ihmetellä jos toiset eivät erityisemmin kiittele kun tulet siihen pahimman kiireen keskelle vaatimaan rentoa tunnelmaa ja ihanaa murretta

ärsyttää tuollainen stereotypioiden käyttö. mie en oo mikkää helevetin lupsakkusautomaatti 

[/quote]

Pohjois-Savossa onkin ilmeisesti sitten räyhäkkäämpi meininki kuin itä-Savossa. Tässä pari päivää sitten oltiin liikennevaloissa, jotka vaihtuivat vihreiksi, jonon ekalla ei ollut mikään kiire mihinkään eikä perässä olleillakaan kait ollut intoa päästä eteenpäin, kun eivät viitsineet ekana nukkujaa herättää. No hän siitä sitten havahtui ihan itte ja puikahti vanhoilla vihreillä risteyksestä, muut jäi odottelemaan seuraavaa kierrosta. Onneksi ei ollut sentään silta auki sillä erää.

Vierailija
18/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusuola loppui.

Vierailija
19/19 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Virossa, Tallinnan kautta ajettiin Pärnuun ja muualle päin, Tallinnaan ei siis jääty, kun vaan ajettiin ohitse.

AP