Alle 30-vuotiaat, onko teillä vielä isovanhemmat elossa?
Mietin vaan onko kuinka yleistä että alle kolmekymppisillä on vielä isovanhemmat elossa? Itseltäni kuollut isän puolelta kummatkin jo ennen syntymääni ja äidin puolelta molemmat ollessani noin 10-12v. Ja oma isäkin jo kuollut. Nykyään sitä osaisi jo arvostaa että olisi niitä mummuja ja ukkeja, varhaisteininä tuli lähinnä kiukuteltua kun piti lähteä toiselle puolelle maata mummulaan vierailulle....
-N27
Kommentit (52)
Isänisä kuoli, kun olin 10, ja äidinäiti kun olin 27. Kaksi muuta elossa ja hyväkuntoisia kasivitosia, itse täytän ihan kohta 30. Mun serkku muuten on 39, ja häneltä on kuollut vasta isänäiti 2 vuotta sitten.
En oikeastaan kuulu koko ketjuun, kun ikää on jo 43. Mutta pakko oli päästä kehumaan hyvää onneani. Isomummuni 90 v kuoli kun olin 26 v. Pappani kuollessa olin 35. Ja toisen mummuni kuollessa 38 v. Nyt vielä elossa on yksi mummu. Juuri eilen kävin tapaamassa häntä. Kuinka ihanaa on, kun olen saanut nauttia isovanhempien seurasta näin vanhaksi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 21:44"]Mietin vaan onko kuinka yleistä että alle kolmekymppisillä on vielä isovanhemmat elossa? Itseltäni kuollut isän puolelta kummatkin jo ennen syntymääni ja äidin puolelta molemmat ollessani noin 10-12v. Ja oma isäkin jo kuollut. Nykyään sitä osaisi jo arvostaa että olisi niitä mummuja ja ukkeja, varhaisteininä tuli lähinnä kiukuteltua kun piti lähteä toiselle puolelle maata mummulaan vierailulle....
-N27
[/quote]
???
olen 36 jaMOLEMMAT mummot elssa ja voimissaan, niin mikä jutttu ettei alle 30 lis, oletko vajaa ?
Isän äiti kuoli kun olin 13 ja äidin isä kun olin 5, mutta äidin äiti(94v) ja isän isä(79v)vielä elossa. Itse olen 24
89v täyttävä äidinäiti ja reilu 80v isänisä on vielä elossa.
Isänäiti kuoli keväällä 82 vuotiaana, äidinisä kuoli jo 9v sitten 80 vuotiaana.
Olen 24v. Meillä on pitkäikästä sukua, isomummonikin eli satavuotiaaksi joten muistan hänet hyvin, olin ala-asteikänen kun kuoli...
Vain äidin vanhemmat elossa. N20
Isän vanhemmat kuolleet -99 ja 2011.
Olen jo yli 30, mutta vstaan silti... :)
Isäni puolelta isovanhempani ovat kuolleet jo ennenkuin olen syntynyt. Äitini puolelta mummi kuoli kun olin 3 vuotias ja ukki kuoli kun olin 10- vuotias. Myös molemmat vanhempani ovat kuolleet suht. nuorina sairauksiin. Nyt olen siis ihan orpo ja ikää 33 v. :/
Miehelläni on myös kuollut kaikki isovanhemmat. Miehen vanhemmat ovat kuitenkin (onneksi) elossa vielä ja ovat suht. nuoria ja melko terveitäkin vielä.
Mulla on kaikki isovanhemmat kuolleet :'(
ja nyt meni isäkin :''(
N22
Mieheni sisko on 35v ja heidän mummo(minun lapseni isomummo) on elossa :)
Ei ole. Ei ole äitiä eikä isääkään.
Kaikki on kuollut, äidin puolelta kuoli vaari ja mummu vuoden välillä 80-vuotiaina tuossa 2012. Ja isän puolelta, kun olin nuorempi noin kymmenen kuoli isoisä jäihin.
Olen 26-v. ja minulla on kaikki neljä isovanhempaani elossa. Kukaan sen polven sukulaisistani ei ole kuollut, eli heidän siskonsa ja sisaruksensa ovat myös elossa. Lapsemme isovanhemmat eli meidän vanhempamme ovat nyt noin viisikymppisiä ja hänen isoisovanhempansa seitsemän-kahdeksankymppisiä, kaikki elossa.
Olen yli 30, mutta viimeinen meni hieman ylioppilaaksi tulon jälkeen. Olisiko näin mummo 1: -5 kk/eli kohdun asukki, pappa 1: 3,5 v (äiti: 12 v), pappa 2: 13 v ja mummo 2: 19 v.