Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ihan hirveästi ja mietin koko ajan, että minne voisi lähteä pakoon jos sota tulisi Suomeenkin

Vierailija
26.02.2022 |

Olen oikeasti todella ahdistunut ja peloissaan tästä nopeasta uhkaavasta käänteestä, joka tuli ihan puskista yhdessä päivässä.

Ahdistaa ja masentaa. Ensin kaksi vuotta koronaa ja nyt tämä vielä pelottavampi uhka. Eikö nämä kauhut ikinä lopu? Mietin vain koko ajan, että mistä saisi rahaa matkustaa jonnekin ja jäädä toistaiseksi sinne etäältä seuraamaan tilannetta ja palata vasta jos sota ei tulisi Suomeen. Olisi parempi lähteä hyvän sään aikana, kun täältä vielä pääsee lähtemään.

Siitä tullaankin kysymykseen, että kuinka kauan olisi mahdollisesti aikaa pelastautua? Eli jos Putin päättäisi hyökätä Suomeen niin milloin se tapahtuisi? Tuskin kukaan osaa sanoa..

Jotenkin tuntuu, että on mennyt kaikki niin arvaamattomaksi, ettei voi enää luottaa huomiseen ollenkaan vaan pitäisi vain toimia jotenkin.

Onko muita, jotka harkitsee paeta ajoissa? Itse lähtisin varmasti heti jos olisi rahaa ja sopiva paikka jossain ulkomailla.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rahaa ja sukulaisia Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa ja Espanjassa. En ole lähdössä minnekään.

Jos ahdistaa, kannattaa lopettaa pariksi poäiväksi uutisten ja sosiaalisen median seuraaminen kokonaan. Ulos reippaalle kävelylle tai hiihtämään, kotona kuppi lämmintä teetä tai kaakaota, hyvää musiikkia ja kudin käteen. Miehetkin voivat neuloa.

Juuri tulin 2,5 tunnin lenkiltä koiran kanssa. Ei ahdista mikään.

Eli silmät kiinni ja sormet korviin niin kaikki on taas hyvin?

Olen suomalainen nainen ja äiti. En lähde minnekään pakoon kotimaastani. Teen kaiken mitä ikinä voin puolustaakseni Suomea. Osaan monenlaista ja tarvittaessa opin myös käyttämään aseita. Lentäjäksi minusta ei taida enää tällä iällä olla, on lastitkin.

Vierailija
62/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me miehet emme voi ahdistua. Naisilla on etuoikeus paeta. Meillä miehillä sitä oikeutta ei ole. #TasaArvo

Ja ketkä tämän on päättäneet näin? Niin. Emme me naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja uskon kyllä Jumalaan, mutta ei hän siinä vaiheessa voi auttaa jos pommit räjähtelevät. Itse pitää asiat hoitaa, eikä tuudittautua Jumalaan. Ehkäpä se juuri olisikin Jumalan tahto, että minäkin pelastaisin itseni jonnekin.

-Ap

Eihän sitä nyt mihinkään pakoon lähdetä vaan jäädään suojelemaan kotimaata. Hyvänen aika sentään. Ei oma ahdistus saa estää velvollisuuskien hoitamista.

Vierailija
64/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaliaan, siellä on rauha ja aurinko paistaa, voit ottaa Suomesta 10000 somppua mukaan

Vierailija
65/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ka kukaan jää Suomeen venäläistettäväksi. Puolet omasta suvusta tuli pois Karjalasta kun se liitettiin Venäjään. Osa meni suoraan Ruotsiin. Ankeata elämä olisi jos olisivat Karjalaan jääneet.

Vierailija
67/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisi Ruotsissa joku/jotkut ihanat ihmiset, joiden luo voisi mennä vaikka töitä tekemään ja turvaan siksi aikaa, että näkisi miten asiat menevät. Ja kunpa saisi jotenkin yhteyden heihin!!!

-Ap

Voit lähteä vaikka saman tien niin et ole sitten tiellä, jos täällä joudutaan tositoimiin. Pelkureita ei kaivata. Äidit pienine lapsineen voivat lähteä, muut jääköön tänne puolustamaan isänmaata.

Mitä järkeä puolustaa isänmaata kun tappio ilman apuvoimia on varma.

Ne jotka eivät halua liittyä Natoon voivat jäädä tapattamaan itsensä turhaan

Vierailija
68/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomalaisilla ole maanpuolustusvelvollisuus molemmilla sukupuolilla?

Kyllä sitten kutsu tulee ja määrätään tehtävä.

Tiedän ihan muuten normaalijärkisiä perheitä, jotka nyt jo miettivät pakenemista.

Eikö pakeneva mies ole rintamakarkuri? Miten nainen?

Vierailija
69/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harmittelen, etten mennyt armeijaan.

N40

Sama homma. Olisin heti valmis lähtemään raivopäänä puolustamaan suomea. Ei pelota yhtään, olen vain vihainen tästä paskasta tilanteesta mitä ryššät on tehnyt maapallolle.

No ehkä naisille on silti jotain käyttöä sodassa vaikka ei ole armeijaa käytynä.

Vierailija
70/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti trollialoitus. Yrittää kuulostaa siltä kuin olisi Pia Hyvinkäältä, oikeasti on helvetin Svetlana moskovalaisessa kellarissa. Trollit menkää helvettiin täältä.

Vierailija
71/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti ja Australia vois olla vaihtoehtoina.

Vierailija
72/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin on asia mietityttänyt, etenkin kun on kolme alle 3-vuotiasta lasta eikä autoa. Heidän kuljettaminen pitkiä matkoja yksin, jos mies jää sotimaan ei ole mikään helpoin homma. Onneksi Ruotsin rajalle on meiltä reilu 100 km, joten lapset pulkkaan/ kantoreppuun ja sinne vaan talsimaan. Toki, jos ehtii bussiliput ostaa ennen täyttymistä, niin bussilla mieluummin tai mikäli taksi suostuu kuljettamaan niin sillä.

Suunnitelmissa on vuoden vaihteessa lähteä vuodeksi maailmaa kiertämään, joten helpoin meidän kannalta jos sota alkaa silloin. Onneksi nyt vaikuttaa siltä, että jonkun sopimuksen perässä se Putin on eikä välttämättä ekana kuitenkaan Suomeen hyökkäämässä. Elämä jatkuu toistaiseksi. 

Vierailija
73/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei lähde pakoon. Maata puolustetaan loppuun asti niin kuin aina ennenkin!

Vierailija
74/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa jos venäjäläiset fanittaa Vlad seivästäjää ja tunkeutuu tänne. Ei mukavia viimeisiä hetkiä tiedossa ainakaan.

Vierailija
75/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi-Seelanti ja Australia vois olla vaihtoehtoina.

Noihin maihin ei noin vain mennä oleskelemaan.

Vierailija
76/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivan poteron ja jään RK-65 kanssa odottamaan rysyjen tuloa.

Vierailija
77/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään tämän aloituksen aitouteen. Trollausta tulee nimittäin tällaisessa nyyhkymuodossa nyt, erityisesti suunnattu naisia pelottamaan.

Naisia? Ei kaikki naiset niin vähällä pelästy.

Itse auttaisin sotatoimissa, jos ei olisi tarvetta, menisin korpimökkiini. Ase toki pitäs saada.

Vierailija
78/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se nykyään on. V. 1939-44 puolustettiin Suomea. Naiset kotirintaman töissä ja lottina, miehet rintamalla ja vanhempi ikäluokka muissa sotaan liittyvissä tehtävissä. Nykysuomalaiset itkee mihin lähtis pakoon. Itse olen jo vanhempaa ikäluokkaa mutta en pakoon lähtisi vaan tekisin maani puolesta mitä voisin.

Sama. Minua ei täältä häädä kukaan, vaikka pelkäisin, niin tänne jään ja maata puolustan viimeiseen asti.

Vierailija
79/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikin lähteä ajoissa vielä kun pääsee jonnekin ja ennen kuin ”sotimisvelvollisuus” alkaa ja jää nalkkiin Suomeen. Typeräähän se on jäädä tänne tykinruoaksi jos sota alkaisi. Niin isänmaallinen en ole, että jäisin tänne kuolemaan. Paljon enemmän minusta olisi hyötyä sitten kun voisin elossa olevana palata takaisin Suomeen auttamaan tätä maata ja tekemään töitä tänne.

Vierailija
80/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Englannissa, voit tulla mun luokse AP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan