Ahdistaa ihan hirveästi ja mietin koko ajan, että minne voisi lähteä pakoon jos sota tulisi Suomeenkin
Olen oikeasti todella ahdistunut ja peloissaan tästä nopeasta uhkaavasta käänteestä, joka tuli ihan puskista yhdessä päivässä.
Ahdistaa ja masentaa. Ensin kaksi vuotta koronaa ja nyt tämä vielä pelottavampi uhka. Eikö nämä kauhut ikinä lopu? Mietin vain koko ajan, että mistä saisi rahaa matkustaa jonnekin ja jäädä toistaiseksi sinne etäältä seuraamaan tilannetta ja palata vasta jos sota ei tulisi Suomeen. Olisi parempi lähteä hyvän sään aikana, kun täältä vielä pääsee lähtemään.
Siitä tullaankin kysymykseen, että kuinka kauan olisi mahdollisesti aikaa pelastautua? Eli jos Putin päättäisi hyökätä Suomeen niin milloin se tapahtuisi? Tuskin kukaan osaa sanoa..
Jotenkin tuntuu, että on mennyt kaikki niin arvaamattomaksi, ettei voi enää luottaa huomiseen ollenkaan vaan pitäisi vain toimia jotenkin.
Onko muita, jotka harkitsee paeta ajoissa? Itse lähtisin varmasti heti jos olisi rahaa ja sopiva paikka jossain ulkomailla.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rahaa ja sukulaisia Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa ja Espanjassa. En ole lähdössä minnekään.
Jos ahdistaa, kannattaa lopettaa pariksi poäiväksi uutisten ja sosiaalisen median seuraaminen kokonaan. Ulos reippaalle kävelylle tai hiihtämään, kotona kuppi lämmintä teetä tai kaakaota, hyvää musiikkia ja kudin käteen. Miehetkin voivat neuloa.
Juuri tulin 2,5 tunnin lenkiltä koiran kanssa. Ei ahdista mikään.
Mullakin. Just samoissa maissa. Ja kahdessa muussa. En ole lähdössä ny yhtään minnekään.
Rauhoittukaa hyvät ihmiset!Telkkari kiinni! Kattokaa jotain hömppää.ulkoilun lisäksi.!
Joo laitetaan vaan pää pensaaseen ja uskotellaan itelle että mitään merkittävää ei tapahdu maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin on asia mietityttänyt, etenkin kun on kolme alle 3-vuotiasta lasta eikä autoa. Heidän kuljettaminen pitkiä matkoja yksin, jos mies jää sotimaan ei ole mikään helpoin homma. Onneksi Ruotsin rajalle on meiltä reilu 100 km, joten lapset pulkkaan/ kantoreppuun ja sinne vaan talsimaan. Toki, jos ehtii bussiliput ostaa ennen täyttymistä, niin bussilla mieluummin tai mikäli taksi suostuu kuljettamaan niin sillä.
Suunnitelmissa on vuoden vaihteessa lähteä vuodeksi maailmaa kiertämään, joten helpoin meidän kannalta jos sota alkaa silloin. Onneksi nyt vaikuttaa siltä, että jonkun sopimuksen perässä se Putin on eikä välttämättä ekana kuitenkaan Suomeen hyökkäämässä. Elämä jatkuu toistaiseksi.
🙄 kolme alle 3-vuotiasta? Hyvä kun yksin pärjään ilman mitään sotahysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen vastaa ainakin 5 r^ssaa että ihan turha pelotella
no tuskinpa sentään, suomalainen nainen pyllistää ahmedille ja antautuu heti.
Ei se kiellettyä ole sekään ;)
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille muutto ei valitettavasti ole mahdollista, sillä missään muualla emme saisi kela-korvauksia poikani erittäin kalliista ja elintärkeästä lääkkeestä. Lääke maksaisi 3000€/kk ilman Kela-korvausta. Sodan tullessa hankkisimme lääkettä niin paljon kuin mahdollista ja majoittuisimme jonnekin Ruotsin rajalle.
Mikään Kela ei korvaa lapsesi lääkkeitä jos tulee tiukat paikat. Olen itse odottanut lääkkeitä viime vuoden helmikuusta.
Sain tämän vuoden tammikuussa ne. Eikä ollut ees mitään sotahysteriaa. Ainoastaan rahan puute. Hengissä silti.
Ei siinä niin kauan mennytkään. Nyt on jo alustava pako-suunnitelma kasassa ja olo vähän helpottuneempi. Tarvittaessa voi lähteä yhden yön aikana. Minulla on puoliso ja keskustelin hänen kanssaan asiasta. Hänkin oli sitä mieltä, että on hyvin mahdollista häipyä täältä nopeasti jos tilanne sitä vaatii. Aluksi mietin koko asiaa vain omassa päässäni ja olin niin ahdistunut. En halunnut puhua siitä edes puolisoni kanssa. Mutta nyt kun sain suuni auki niin paljastui, että hän onkin samaa mieltä ja voimme siis yhdessä seurata tilannetta ja jos todellinen uhka tulee niin lähdemme. En onneksi ole yksin asian kanssa. Onneksi on niin mahtava puoliso, joka ymmärtää asian vakavuuden ja on valmis toimimaan ja pelastamaan meidät!
-Ap
Toivottavasti ap:n ja hänen puolisonsa kaltaisia pelkureita ei ole paljoa. Petturit luovuttaisivat Suomen noin vaan. Hävetkää! Voisitte häipyä jo nyt muualle jos tämä maa ei teille kuitenkaan mitään merkitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä niin kauan mennytkään. Nyt on jo alustava pako-suunnitelma kasassa ja olo vähän helpottuneempi. Tarvittaessa voi lähteä yhden yön aikana. Minulla on puoliso ja keskustelin hänen kanssaan asiasta. Hänkin oli sitä mieltä, että on hyvin mahdollista häipyä täältä nopeasti jos tilanne sitä vaatii. Aluksi mietin koko asiaa vain omassa päässäni ja olin niin ahdistunut. En halunnut puhua siitä edes puolisoni kanssa. Mutta nyt kun sain suuni auki niin paljastui, että hän onkin samaa mieltä ja voimme siis yhdessä seurata tilannetta ja jos todellinen uhka tulee niin lähdemme. En onneksi ole yksin asian kanssa. Onneksi on niin mahtava puoliso, joka ymmärtää asian vakavuuden ja on valmis toimimaan ja pelastamaan meidät!
-Ap
IDIOOTTI TROLLI OLET TOSI LUUSERI
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap:n ja hänen puolisonsa kaltaisia pelkureita ei ole paljoa. Petturit luovuttaisivat Suomen noin vaan. Hävetkää! Voisitte häipyä jo nyt muualle jos tämä maa ei teille kuitenkaan mitään merkitse.
Se on vaan trolli, Svetlana Moskovasta slummista.
Miksi ihmeessä pitäisi lähteä pakoon j jättää oma maa. Eihän täältä pakoon lähdetty vuosina 1939- 1945.
Vierailija kirjoitti:
Me miehet emme voi ahdistua. Naisilla on etuoikeus paeta. Meillä miehillä sitä oikeutta ei ole. #TasaArvo
Mut on kasvatettu taistelemaan maani puolesta. En ole lähdössä mihinkään. - kolmekymppinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on myös omassa tuttavapiirissä. Eikö näitä kutsuta rintamakarkureiksi? Ja mitä niille tehdään? Ei taida olla takaisin paluuta enää.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä ihminen kotoonsa lähtisi?! Minä lösötän nojatuolissani, kunnes pommittavat ajasta ikuisuuteen. Onneksi olen vanha ja ruma niin ei mua kukaan halua pakkopolkaista.
Mitä se on??? Pakkopolkaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen vastaa ainakin 5 r^ssaa että ihan turha pelotella
Jep, Putleri nostaa armeijaansa kalpeiden ja liian vaaleiden venäläisten rinnalle jotain värikkäämpää mu-porukkaa sieltä etelästä,
niin suomalainen naissotilas antautuu heti yhtymiseen, kiivaseen sellaiseen, ja ehkä jokunen mieskin. Ja ennen ei antauduta, ennen kun orgasmi on saatu. Sitä ennen rynkytetään kovasti, suomalaisen naissotilaan pebaa.
Ei ahdista, mutta olen kyllä miettinyt että kyllä mä pakkaan lapseni ja lähden lomalle jos alkaa näyttää huonolta. En mä tänne jää, eikä jää kukaan ystävänikään. Rahaa on onneksi tilillä ja nyt aion pitää elää vähän paremmin säästäen kun seurailen tilannetta.
Uudet passit hain jo koko porukalle, ja tiedän etten ole ainoa.
Ei oo mun mielestä yhtään hullua, on realismia. Itseäni tosin asia ei vaivaa sen kummemmin, mutta kyllä mulla on tämän varalle suunnitelma niinku monen muunkin mahdollisen tapahtuman varalle.
Pakoon??? Rintamalle sitä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ei minnekään pakoon.[/quote
Kun asuu niin syrjässä, ettei varmasti ole ensimmäisten - eikä edes toisten pommien kohteena. Eli mihinkään en kotoani lähde, ennen kuin kannetaan.
AP, en tiedä missä asut, mutta jos PK-seudulla niin lähde nyt ihan ensiksi sieltä pois. Sinne ne iskut ensin tulee, se on varma.
Te isänmaan hylkääjät, älkää viettäkö enää itsenäisyyspäivää. Ikinä. Se olisi tekopyhää, kun tämä maa ei teille mitään merkitse!