Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ihan hirveästi ja mietin koko ajan, että minne voisi lähteä pakoon jos sota tulisi Suomeenkin

Vierailija
26.02.2022 |

Olen oikeasti todella ahdistunut ja peloissaan tästä nopeasta uhkaavasta käänteestä, joka tuli ihan puskista yhdessä päivässä.

Ahdistaa ja masentaa. Ensin kaksi vuotta koronaa ja nyt tämä vielä pelottavampi uhka. Eikö nämä kauhut ikinä lopu? Mietin vain koko ajan, että mistä saisi rahaa matkustaa jonnekin ja jäädä toistaiseksi sinne etäältä seuraamaan tilannetta ja palata vasta jos sota ei tulisi Suomeen. Olisi parempi lähteä hyvän sään aikana, kun täältä vielä pääsee lähtemään.

Siitä tullaankin kysymykseen, että kuinka kauan olisi mahdollisesti aikaa pelastautua? Eli jos Putin päättäisi hyökätä Suomeen niin milloin se tapahtuisi? Tuskin kukaan osaa sanoa..

Jotenkin tuntuu, että on mennyt kaikki niin arvaamattomaksi, ettei voi enää luottaa huomiseen ollenkaan vaan pitäisi vain toimia jotenkin.

Onko muita, jotka harkitsee paeta ajoissa? Itse lähtisin varmasti heti jos olisi rahaa ja sopiva paikka jossain ulkomailla.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli vaan ihan oikeasti ahdistunut ja huolissaan tilanteesta ja mietin miten olisi järkevintä toimia ja vieläpä hyvissä ajoin, mutta täytyy nyt hartaasti toivoa, että tulisi joku hyvä käänne, eikä Venäjä hyökkäisi Suomeen. Ei kait se nyt ole niin vaikeaa uskoa, että joku voi näinkin vakavan uhan alla olla aidosti peloissaan? Ja kyllä, on vielä taipumusta ahdistukseen ja masennukseen muutenkin. Tuntuu, että ennen suht turvallinen maailma on mennyt ihan hulluksi ja arvaamattomaksi, eikä voi enää tietää huomista päivää.

-Ap

Taitava olet, mutta trolli kuitenkin. Kyllä teidät on jo nähty.

Vierailija
42/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitelkaa näitä ahdistusviestejä asiattomiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskon kyllä Jumalaan, mutta ei hän siinä vaiheessa voi auttaa jos pommit räjähtelevät. Itse pitää asiat hoitaa, eikä tuudittautua Jumalaan. Ehkäpä se juuri olisikin Jumalan tahto, että minäkin pelastaisin itseni jonnekin.

-Ap

Vierailija
44/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa joutuisit ojasta allikkoon. Köyhänä päätyisit asumaan johonkin musulähiöön, jossa on oikeasti vaarallista vaalealle naiselle.

Vierailija
46/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitelkaa näitä ahdistusviestejä asiattomiksi.

No mikä siinä on niin pahaa jos ahdistaa ja siitä tänne kirjoittaa?!?! Ei ole mitään asiatonta!

Vierailija
47/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko aiotte jättää kotimaanne pulaan????

Vierailija
48/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihanse.

Eurolla saa sata kopeekka. Vai oliko rupla. Ei saa kauaa. Venäjän lainat roskaluokassa tänään.

Miksi johto vie olugarkien rahoista osan. Ja valtion öljy ja kaasu tulosta.

Miksi varusmiehet lähtivät sotaharjoituksiin, joutuivat sukulais kansan tappamaksi. 2 konetta tiputétttu molemmissa yli 100 poikaa.

Vierailija
49/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa niin syrjäytynyt tästä yhteiskunnasta, että eipä ole mitään väliä, kuka on vallassa.

Minua ei kukaan venäläinen tule tänne tappamaan - pikemminkin kuolen jonkun tänne kaveriksi rahdatun sotavammaisen bosnakin tai serbin toimesta tai jonkun minua ala-arvoisena pitävän afrikkalaisen tai muuten vain hyväksikäyttävän irakin toimesta.

Vierailija
50/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Pelkään tosi paljon. Kamala ajatella pakoon lähtemistä ja jättää koti ja kotieläimet jotka kuolisivat nälkään tai tuhon seurauksena.

Ja että olen tehnyt lapsia näin kamalaan maailmaan.

Kiitos myötätunnosta! Ja ymmärrän täysin. Minäkin pelkään ja samalla yritän jollain tavalla pysyä rauhallisena, että pystyisin ajattelemaan ja toimimaan mahdollisimman järkevästi, mutta ei ole helppoa näin suhteellisen köyhänä edes päästä minnekään ”pakoon”. Voimia meille kaikille pelossa oleville ja toivotaan, että asiat kääntyisivät vielä jotenkin järkevällä tavalla vähemmän uhkaavaksi.

-Ap

Vierailija
51/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät lähde pakoon, vaan puolustavat isänmaata.

Vierailija
52/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos lähtisit kotiin, sinne välimeren toiselle puolelle.

Kela gold kortin voit jättää vaikka lähimpään postilaatikkoon.

Vierailija
53/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähde minnekään. Ennemmin kuolen tänne. Olen miettinyt asiaa paljon.

Vierailija
54/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisi Ruotsissa joku/jotkut ihanat ihmiset, joiden luo voisi mennä vaikka töitä tekemään ja turvaan siksi aikaa, että näkisi miten asiat menevät. Ja kunpa saisi jotenkin yhteyden heihin!!!

-Ap

Vierailija
55/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Pelkään tosi paljon. Kamala ajatella pakoon lähtemistä ja jättää koti ja kotieläimet jotka kuolisivat nälkään tai tuhon seurauksena.

Ja että olen tehnyt lapsia näin kamalaan maailmaan.

On päivänselvää, mihin tällaiset kouhkaajat ja paniikinlietsojat pyrkivät.

Mut taisi mennä jo se teidän Nato - ei ne huoli Suomea sinne, vaikka kuinka rukoilisitte. Ne on länsimaissa Suomen suhteen ihan just kuin Ukrainan kanssa, hirveästi myötätuntoa ja someraivoa ja boikottia ja yksittäisten ihmisten niskaan pskan kaatamista, muuta siinä se sitten on. Ja Natoon ei Suomi pääse, koska se tietäisi vain tämän tilanteen kärjistymistä, ja sitä eivät länsimaat tahdo. Siellä on Saksa ja Italia ja Norja ainakin sanonut, että ei ketussa. Ehkä myös USA ja Englanti.

Vierailija
56/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisi Ruotsissa joku/jotkut ihanat ihmiset, joiden luo voisi mennä vaikka töitä tekemään ja turvaan siksi aikaa, että näkisi miten asiat menevät. Ja kunpa saisi jotenkin yhteyden heihin!!!

-Ap

Voit lähteä vaikka saman tien niin et ole sitten tiellä, jos täällä joudutaan tositoimiin. Pelkureita ei kaivata. Äidit pienine lapsineen voivat lähteä, muut jääköön tänne puolustamaan isänmaata.

Vierailija
57/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa joutuisit ojasta allikkoon. Köyhänä päätyisit asumaan johonkin musulähiöön, jossa on oikeasti vaarallista vaalealle naiselle.

Pohjois-Ruotsi Norrbotten on suomalaisten asuttamaa. Esim Pajalassa suomalaisia on yli 70 % Siellä pärjää suomen kielellä. Työtä saa Jällivaarasta Kiirunasta ym.

Vierailija
58/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin vain mökille, se on keskellä ei mitään. Siellä on takka, kaivo, puusauna ja kaikki tarvittava. Järvessä kalaa. Rauhoittava ympäristö. Jos kuolen sinne, ei voi mitään. Ei mikään huonoin paikka kuolla.

Vierailija
59/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehet emme voi ahdistua. Naisilla on etuoikeus paeta. Meillä miehillä sitä oikeutta ei ole. #TasaArvo

Vierailija
60/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Voit lähteä vaikka saman tien niin et ole sitten tiellä, jos täällä joudutaan tositoimiin. Pelkureita ei kaivata. Äidit pienine lapsineen voivat lähteä, muut jääköön tänne puolustamaan isänmaata.

Mitä järkeä puolustaa isänmaata kun tappio ilman apuvoimia on varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän