Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ihan hirveästi ja mietin koko ajan, että minne voisi lähteä pakoon jos sota tulisi Suomeenkin

Vierailija
26.02.2022 |

Olen oikeasti todella ahdistunut ja peloissaan tästä nopeasta uhkaavasta käänteestä, joka tuli ihan puskista yhdessä päivässä.

Ahdistaa ja masentaa. Ensin kaksi vuotta koronaa ja nyt tämä vielä pelottavampi uhka. Eikö nämä kauhut ikinä lopu? Mietin vain koko ajan, että mistä saisi rahaa matkustaa jonnekin ja jäädä toistaiseksi sinne etäältä seuraamaan tilannetta ja palata vasta jos sota ei tulisi Suomeen. Olisi parempi lähteä hyvän sään aikana, kun täältä vielä pääsee lähtemään.

Siitä tullaankin kysymykseen, että kuinka kauan olisi mahdollisesti aikaa pelastautua? Eli jos Putin päättäisi hyökätä Suomeen niin milloin se tapahtuisi? Tuskin kukaan osaa sanoa..

Jotenkin tuntuu, että on mennyt kaikki niin arvaamattomaksi, ettei voi enää luottaa huomiseen ollenkaan vaan pitäisi vain toimia jotenkin.

Onko muita, jotka harkitsee paeta ajoissa? Itse lähtisin varmasti heti jos olisi rahaa ja sopiva paikka jossain ulkomailla.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te isänmaan hylkääjät, älkää viettäkö enää itsenäisyyspäivää. Ikinä. Se olisi tekopyhää, kun tämä maa ei teille mitään merkitse!

En vietä nykyäänkään. Suoraan sanottuna en koe Suomea itselle mitenkään erityiseksi. Mulla on mm. juureton lapsuus, joten en koe olevani kotonani Suomessa kuin muuallakaan.

Siksi mulle on henkkoht se ja sama lähteä...

Vierailija
122/125 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin enemmän ajankohtaa kuin kohdetta. Kun on aika lähteä, voin lähteä minne vaan mihin sillä hetkellä turvallisesti ja helposti pääsee, mutta työssäkäyvänä ihmisenä lähden vasta kun arvioin että on pakko. En voi vaan huvin vuoksi jonakin päivänä jättää menemättä töihin, mutta kun alkaa liian kuumat paikat olemaan, jää kyllä työpaikka toissijaiseksi. Samoin lapsen koulu. Sitten vaan kamat kasaan ja pois maasta. Ensin vaan jonnekin mistä käsin voi sitten tarkemmat suunnitelmat tehdä. Onneksi on kohtuullisesti säästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin voi lähteä tai Nato-Norjaan, jos kovasti ahdistaa

Vierailija
124/125 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistäisivätkö ruotsalaiset samantyylisen sotalapset turvaan projektin kuin 1939? Myös Tanskaan ja Norjaan meni jonkin verran lapsia.

Vierailija
125/125 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuo pakosuunnitelmaa tekevät niitä venäjän trolleja? Yritetään rapauttaa suomalainen yhteiskunta av:n kautta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi