Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut naiset jaksaa panostaa joka aamu meikkaamiseen? Kauhean paksut pakkelit naamaan

Vierailija
07.04.2026 |

Joka ikinen aamu. Oli sitten arki tai juhla. 

Itse en jaksa. Enkä jaksais. Naturelli-Ellinä vetelen ja ainoastaan tärkeämpiin juhliin panostan enemmän. Ja silloinkin meikkiin menee vaan joku 20min. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paksua pakkelia mulla. Kulmat ja ripset. 

Vierailija
2/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä tuotteiden määrää - mä en ole koko 60+ elinvuosinani omistanut yhtä montaa meikkituotetta yhteensä kuin nykyään näyttää olevan välttämätöntä laittaa päivittäin. 

Arkena kun lähden ihmisten ilmoille laitan vaan vähän meikkivoidetta ja puuterin, joskus pelkän puuterin. Kulmat onkin aina ojennuksessa, ripsaria laitan kun on jotain muuta kuin lähikauppaan tai -kuppilaan meno. Joskus harvoin poski- ja huulipunaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, mutta en tiedä enkä osaa, että miten jotkut pystyvät muuttamaan todella paljon ulkonäköään kun vain laittavat tarpeeksi monta tuotetta naamaan.

Vierailija
4/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meikkaan aina, kun menen ihmisten ilmoille, mutta "paksua pakkelia" mulla ei ole koskaan. Ihmettelen miksi joillain on tarve puhua meikkaamisesta negatiivisilla termeillä ja muutenkin tämä koko aloitus on outoa humblebragia.

Vierailija
5/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä tuotteiden määrää - mä en ole koko 60+ elinvuosinani omistanut yhtä montaa meikkituotetta yhteensä kuin nykyään näyttää olevan välttämätöntä laittaa päivittäin. 

Arkena kun lähden ihmisten ilmoille laitan vaan vähän meikkivoidetta ja puuterin, joskus pelkän puuterin. Kulmat onkin aina ojennuksessa, ripsaria laitan kun on jotain muuta kuin lähikauppaan tai -kuppilaan meno. Joskus harvoin poski- ja huulipunaa. 

Ok boomer

Vierailija
6/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota "paksut pakkelit" -ikäluokkaa, mutta meikkasin joka aamu jostain yläasteikäisestä nelikymppiseksi kunnes korona ja etätyöt vähensivät sitä ja nykyisin saatan lähteä ulos syömään ilman meikkiä. Ei se tuntunut ajanhukalta, oli ihanaa nähdä kätensä jälki kasvoillaan ja kokeilla eri värejä ja tyylejä. Sitä myös tottui katsomaan itseään meikattuna ja tuntui, ettei ollut oma itsensä ilman meikkiä. Nykyisin olen tottunut meikittömään ulkonäkööni, mutta kerran viikossa toimistolle lähtiessä laitan yhä meikkiä, ainoastaan luomiväri ja rajaukset  ovat jääneet arkimeikistä pois.

Vierailija
7/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne vaan jaksaa. Sinä pidät luonnollisesta lookista ja toiset pitää meikatusta. Niin me ihmiset ollaan erilaisia. 

Vierailija
8/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona muutti kaiken. Enää en jaksa panostaa mihinkään. Katon että tukka harjattu, ripsaria ja menoks. Ei se oo niin justiinsa eikä kiinnostele kenenkään arvosteleva katse. 

Vierailija
9/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihmisestä, mitä jaksaa. Jotkut jaksavat ehostaa, toiset suoristaa matonhapsuja ja vaihtaa verhoja, kolmannet erikoisvanteita ja spoilereita, jaksavatpa jotkut vielä loputtomasti kitistä ihan kaikesta, mitä jotkut muut jaksavat.

Vierailija
10/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen ei minusta ole mikään iso vaiva eikä kevyeen meikkiin edes mene paljoa aikaa. Itselläni sen sijaan on ohuet ja hennot hiukset ja niiden laittaminen on rasittavaa.

Vierailija
11/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat sentään täällä arvostella toisten meikkaamisia. 

Vierailija
12/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan panostaa sen 10-15 min aamuisin ja myös pestä hiukseni päivittäin (hiustenpesu tuntuu olevan monelle ylitsepääsemättömän työlästä ja pesuväliä yritetään pidentää viimeiseen saakka).

N44

Vierailija
13/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika, jolloin en mennyt yhtään mihinkään ilman meikkiä. Meikkasin jopa kotona, vaikka en ollut menossa mihinkään. Itsetuntoni oli ihan pakkasella. Ajattelin olevani ihan susiruma meikittömänä ja etsin jopa saunankestäviä meikkejä. 

Vanhemmiten olen sitten uskaltautunut ulos ilman meikkiä. Ekat kerrat tuntui siltä, kuin olisin liikkeellä alasti. Nyt alan jo tottua. Töihin en mene ilman meikkiä mutta kaupassa saatan käydä, jumpassa ja kuntosalilla, kirjastossa. Vapauttavaa.

Tässä mielessä esim. Pamela Anderson on tehnyt hyvää työtä. Hän on kevyesti meikattuna selkeästi ikäisensä näköinen, ja hyvä niin.

Vierailija
14/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen myös että miksi. Ei näytä hyvältä. Mies

Vierailija
15/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään sitä voisi luulla, että siihen omaan narinaan väsyy, mutta ei kai siihenkään. Kai se muiden haukkuminen on mielekästä ja antaa jotain.

Vierailija
16/16 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään sitä voisi luulla, että siihen omaan narinaan väsyy, mutta ei kai siihenkään. Kai se muiden haukkuminen on mielekästä ja antaa jotain.

Perinteinen "en ole niin kuin muut naiset" -tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan