Hölmöimmät tuhlailusi
Tulipas tuossa mieleen, että minkälaisia hölmöjä tai typeriä kohteita/asioita teillä on, mihin tulee tuhlattua?
Tulin juuri kotiin ja minulla oli kamala pissihätä. Heti yläkerran pikkuvessaan ja pissailtuani huomasin, että voisi tulla kakkoshätäkin (ompa outoa kirjoittaa tätä..). Menin kuitenkin kakkoshädälle alakerran isompaan ja mukavampaan vessaan, eli tuli vedettyä vessa kaksi kertaa ja pestyä myös kädet kahteen kertaan. Mieleen tuli pieneksi hetkeksi kehitysmaan lapset, joilla vedestä pulaa ja itse täällä yltäkylläisyydessä voin tehdä tällaisen valinnan...
Eli tarinoita tuhlailusta kehiin! Noita säästämisketjuja on ollut niin paljon, että välillä tällaista tänne kanssa.
Kommentit (22)
Olen lentokoneeseen ostanut bisnesluokan lipun tai ottanut hotellista sviitin vaikka halvemmallakin olisi päässyt.
Mulla melkein sama kuin Ap:lla, paitsi että tein samassa vessassa kaikki, kun se hätä tuli heti kun olin pissat saanut vedettyä pöntöstä.
Eikö paikalla ole kuin säästäväistä porukkaa? Eikö tuhlailua tule koskaan harrastettua?
Viime kesänä tuntui tuhlaukselta ostaa torilta kalliit mustikat jotka metsästä olisin saanut ilmaiseksi. Vauva oli juuri syntynyt ja en ollut parhaassa metsässä kykkimis kunnossa.
Ostin 300 eurolla viulun jota en koskaan soittanut. Hukkasin kuitin ja myin vuotta myöhemmin 120€ netissä.
Tää on tää perinteinen, mutta ruokaa tulee monesti ostettua liikaa. Käydään miehen kanssa mökillä viikonloppuisin ja ostetaan sinne tavaraa suht reippaasti, ettei ainakaan kesken lopu. Sunnuntai-iltana sitten laitan surutta vielä käyttökelpoista kamaa suoraan roskiin, sillä en jaksa viritellä niitä kylmälaukkuun kotimatkaa varten.
Ostin akalle 500 euron käsilaukun ja 450 euron kengät kun se halusi. Vituttaa vieläkin.
Jotain vaatteita tulee välillä ostettua, mitkä jäävät käyttämättöminä kaapin perukoille..
Pelikoneisiin tulee tungettua turhan suuri osuus kuukauden menoista..
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 15:19"]Ostin akalle 500 euron käsilaukun ja 450 euron kengät kun se halusi. Vituttaa vieläkin.
[/quote]
Nuorempana juuri uuden kännykän saaneena tilailin siihen kaikkia soittoääniä, taustakuvia, pelejä.....ainakin satasen edestä (€). Sillä satasella olis saanu vaikka mitä muuta järkevämpää ja kivemaakin ostettua.
Taivaan tuuliin meni nekin rahat nuoruuden hölmöilyissä.
Olen aika pihi, en kamalasti tuhlaile. Ennen meni tupakkaan aika paljon.
Onhan näitä.
Liikaa ruokaa, kaapista saa heittää viikottain pilalle mennyttä tavaraa roskiin.
Vaatteet..vaatteet...vaatteet.. Kun se ostoksilla käynti on mukamas niin mukavaa...
Aamusuihkussa tulee lotrattua kuumalla vedellä välillä aika holtittomastikin.
En ole koskaan ottanut selvää, kuinka paljon pyykkikoneeseen pitää laittaa pesuaineita. Laitan varmaan ihan liikaa.
Kauppaan matkaa 400m, kuljen sen autolla.
Ulkona tulee syötyä aika monta kertaa viikossa (ja tästä huolimatta kaapit täynnä ruokaa mitä saa heittää pois tämän tästä)
Aina kun innostun jostain sarjasta- ostan kaudet dvd:nä, vaikka voisin katsoa ne tietokoneelta. TV on isompi ja helpompi.
Säästin kaksi vuotta etelänreissua varten. 4200€ ja aivan taivaallinen matka Malediiveille. Vituttaa kuitenkin näin jälkeenpäin kun nyt se raha on vain muistoissa. Ja ei todellakaan olisi ollut varaa pistää noin paljoa matkaa varten, mutta kun Malediivit oli muodostunut mulle melkoiseksi "pakkomielteeksi" ja hehkutin sitä reissua aika paljon kavereillekin etukäteen. Nyt säästössä 300€..
Tuhlaan astioihin, mutta toisaalta niistä on iloa vuosikausia, lähes joka päivä. Olen tuhlannut matkusteluun rahaa, mutta matkustelu on kuulemma asia, jota vanhana katuu, jos ei ole päässyt näkemään maailmaa. Joskus tulee shoppailureissuilla ostettua yli budjetin lapsille vaatteita, vähemmälläkin tulisivat toimeen.
Ab doer twist. Tosin ostin käytettynä, 80e ja myin sen 50e, tosin mukaan annoin muitakin urheilujuttuja.
Minulla on kausikortti paikallisen pesäpallojoukkueen peleihin, mutta ostan silti aina lipunkin kun menen katsomaan jotta seura saa rahaa.