Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus 40-kymppisellä

Vierailija
02.08.2015 |

Kokemuksia raskautumisesta tai sen epäonnistumisesta 39-40 vuotiaana toivoo yksi kuumeileva jo äiti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni kaikki ja pian tulin raskaaksi:)

Vierailija
2/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinostais kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan raskaana ja olen 39v. Ja vielä haaveissa tämän jälkeen yksi saada :) 

Vierailija
4/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymmentäkymmentävuotias? Mikä se sellainen on?

Vierailija
5/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotiaana tulin heti raskaaksi, vkolla 9 valitettavasti keskenmeno. Uudestaan raskaus onnistui vasta vuoden päästä, raskaus oli kirjaimellisesti raskasta, hirveän pahoinvoinnin vuoksi ja sain myös raskausajan diabeteksen.

Nyt olen 1 vuotiaan ihanan pojan onnellinen äiti, en yhtään väsynyt ja kaikki on sujunut vauvan/taaperon kanssa hyvin! Nautin joka hetkestä ja isommat sisarrukset myös tästä meidän pikkuisesta!!

Vierailija
6/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

itse sain lapseni ollessani 30v, 35 v, 39v,  43 v ja vielä 45 vuotiaana. Kaikki raskaudet alkoivat pian ja kaikki meni hyvin. Jos yhtään kuumeilet niin antaa mennä vaan. Itse voin sanoa, että olen todella onnellisen vielä näistä kahdesta viimeisestä lapsesta ja nautin todella. 

Vierailija
7/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v ja raskaana, tosin ivf hoidoilla. Ei tärpännyt enää luomusti, kaksi vuotta koitettu, mies reissutöissä eli paljon poissa. Raskaus mennyt hyvin, olo vallan mainio.

Vierailija
8/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että pysyypähän itsekin nuorekkaana kun on pieniä lapsia edelleen :D 

t. 4 

Vierailija
9/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sai lapsensa 39- ja 41-vuotiaana.
T: Sivusta huutelija

Vierailija
10/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokenut keskenmenoa aiemmin elämässäs? Koitko sen todella raskaasti vai jatkuko elämä suht pian sen jälkeen? Mietin vaan miten mahdollinen keskenmeno ja sun reaktio siihen vaikuttaa vanhempiin lapsiisi?

Vierailija
11/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Lisääkin saa laittaa:)

Vierailija
12/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka iässä voi tulla keskenmenoja. En ole ap, mutta tämän voin sullekin kertoa. Se ei ole mikään 40+ etuoikeus.

Vierailija
13/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 00:52"]

Ihan joka iässä voi tulla keskenmenoja. En ole ap, mutta tämän voin sullekin kertoa. Se ei ole mikään 40+ etuoikeus.

[/quote]

Voi tulla, mutta riski niihin nousee. Jos keskenmenon kokee todella raskaasti kuten itse teen, näin jälkikäteen ajateltuna ei olisi kannattanut yrittää enää 42-vuotiaana kun niitä lapsia ennestään jo oli. Ja musta toi myöhemmällä iällä koettu keskenmeno oli jotenkin raskaampi kuin nuorempana, kun tuntui että "siinä meni viimeinen tilaisuus" tai jotenkin siihen suhtautui suuremmalla tunteella. Minusta tääkin asia kannattaa pohtia läpi, jos lapsia on jo ennestään ja miettii vielä sitä iltatähteä. Mitä sitten jos iltatähti onkin tähdenlento? Kestääkö sitä? Miten se heijastuu perheeseen? Vai pystyykö siihen suhtautumaan rationaalisemmin ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Ja sitten se, että mihin ikään asti sitä on tarkoitus yrittää? 

Suurin osa saa terveen vauvan ilman kummempia ongelmia. Raskaudet on nuorellakin ihmisellä kaikki yksilöllisiä. Tässä kysyttiin kokemuksia ja tuskin mikään raskaus- tai vauva-aika-kokemus on sellainen, mikä on vain 40+ etuoikeus. 

Vierailija
14/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 41- vuotiaana. Raskausajan diabetes symboli oli ei muuta. Terve palleroinen tuli.

Vierailija
15/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viimeisen ulosteen pari päivää sitten

Vierailija
16/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeesti. Joko 40-vuotias tai 4-kymppinen. EI 40-KYMPPINEN!! Yritättekö lyhentää vai mikä tässä nyt on ideana? Tuo jälkimmäisin vaan pidentää.

Vierailija
17/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut huonosti raskautuva (n 1 ovulaatio vuodessa) ja aloitimme iltatähden toivomisen kun olin 38v. Sain 2 km ja 3 kerta sitten toden sanoi, kuopus syntyi juuri ennenkuin täytin 42v:)

Ja tosiaan mullakin on ollut keskenmenoja jo parikymppisenä joten ei tuo ikään liittynyt.

Vierailija
18/24 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down oli tulossa 39v, abortti. Terve lapsi 41v. Hyvin meni, molemmat alkoivat nopeasti. Eka oli oikeastaan vahinko.

Vierailija
19/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erikoista. Ihan normi-ikä nykyään raskaanaolemiseen.

Vierailija
20/24 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään erikoista. Ihan normi-ikä nykyään raskaanaolemiseen.

Moni tuntuu olevan myös toista mieltä. Vaikka mitä kenellekään kuuluu, jos joku tulee raskaaksi vaikka 50-v?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi