Paljonko olla jää ylimääräistä käyttörahaa kuukaudessa? Vai jääkö sitä?
Kaikkien menojen jälkeen, asuminen, ruoka, puhelin, netti, auto?
Kommentit (43)
Itselleni jää vähän yli tonni kuussa ja siitä suurin osa menee säästöön.
Vaihtelee, mutta noin 500-1000€. 2 aikuista ja 2 lasta. Näillä rahoilla ostetaan sitten vaatteita, matkustellaan, syödään pikaruokaa, käydään parturissa ym..
Mulla on Kela Gold, niin ei tarvitse edes miettiä raha-asioita.
Joka kuukausi tilille jää noin 3800 e, sijoitan sen edelleen ja palkkapäivänä tili on tyhjä.
Mulla jää tällä hetkellä noin 600/kk (ensi vuonna nousee palkka vielä reilummin) josta laitan 420/kk matkakassaan ja loput normi säästötilille
"Paljonko teillä jää" piti lukea, mutta jostain syystä tuli tuo "olla" .🤷🏼♀️
-ap
Eipä juuri jää.. Jotain pitäis keksiä.
Vierailija wrote:
Joka kuukausi tilille jää noin 3800 e, sijoitan sen edelleen ja palkkapäivänä tili on tyhjä.
Siinä se on varsinainen kädestä suuhun -eläjä...
Jotain jää, en ole laskenut. Ehkä 500-1000e
Kaikki menee mikä tulee.. jotenkin ihmeellisesti osaan tuhlata viimeistä senttiä myöten rahani. Tässä pitäisi kyllä ryhdistäytyä..
Ei jää mitään, välillä muutama kymppi. Matala palkka ja asun yksin.
N. 2000€. Kulut on pienet ja ylijäämä menee säästöön.
Raha menee, ruoka,vaatteet,lapset,laskut,verot yms. Ylimääräistä rahaa ei jää paljoa käteen.. Jos jää, sekin menee ehkä lapsiin, bensaan tai johonkin muuhun ”krääsään”
Nyt olen hoitovapaalla. Kaikkien kulujen jälkeen (sis harrastukset yms huvit) oma tili jää 100e miinukselle ja taloustili n.200e miinukselle kuussa. Tai siis rahaa on, mutta kokonaissumma laskee. Tilanne muuttuu, kun hoitovapaa loppuu ja on taas 2 palkansaajaa. Olen tosi tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Tätä ainutlaatuista hetkeä varten on säästetty etukäteen.
Laitan säästöön menevät rahat käyttötililtä palkkapäivän jälkeen muualle. Muuten nekin tulisi käytettyä.
Suurinosa palkasta menee säästöön,eli noin 1500€ . Ei ne suuret tulot vaan pienet menot, se on mun motto.
Todella hyvin jää, mutta eipä juuri tule käytettyä mihinkään.
Vierailija wrote:
Laitan säästöön menevät rahat käyttötililtä palkkapäivän jälkeen muualle. Muuten nekin tulisi käytettyä.
Ihan säästövinkkejä oon vailla,niin mihin laitat ylimääräiset rahasi? Nostatko käteisenä?
Koska tuo on kyllä totta, helpommin tulee tuhlattua jos rahoja makuuttaa esimerkiksi toisella tilillä mistä ne on helppo törsätä.
-ap
Paljonko olla jää?