Mikä olis kiva merenrantakaupunki Suomessa?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:37"]Helsinki
Turku
Tässä järjestyksessä.
[/quote]
Samaa mieltä. Jos jonnekin joutuisin muuttamaan täältä olisi se Turku.
Ehkä muutamme Helsinkiin, kun lapsi on vähän isompi :)
Loma kotiympyröistä olisi kyllä paikallaan! Olisko 21:llä matkavinkkiä Kokkolaa ajatellen?
Mä tykkään Vaasasta, mutta ulkomaalaisia on paljon. Toisaalta tämä on tosi kansainvälinen kaupunki, ei ole vain pakolaisia vaan ihan työperäistä muuttoa paljon. Suomenruotsalaisia 25 prosenttia, mutta mä tykkään puhua ruotsiakin. Töitä on ja palkkataso hyvä, pääkaupungin tasoa, mutta elämä halvempaa. Meidän asuinalue ainakin tosi rauhallinen. Olen itsekin hämäläinen alunperin. :)
Anteeksi, tajuan, että ilmaisuni "ulkomaalaislaumasta" kuulostaa tökeröltä. Mulle vaan on paljon enemmän esim. ehdoteltu törkeyksiä maahanmuuttajien toimesta. Toki on myös ulkomaalaistaustaisia kavereita, enkä ihmisiä arvota sen mukaan, miten he vaikkapa oisaavat suomea -ap
Ai että Vaasa sopisi hämäläiselle? :)
Hieman jännittäisi muuttaa niin kauas... Toisaalta, kun lapsi on isompi, niin sitä turvaverkkoakaan ei tarvitse enää niin paljon (?) Ja tuttuja ja kavereitahan saa uusia, läheisiä sukulaisia ei täälläkään kumminkaan ole monta.
Suomessa on vain yksi ainoa MerenrantaKaupunki: Helsinki. Asiaa ei tarvinne perustella ja jos joku ei ymmärrä, niin ei sitä kannata selittää...
Kokkola. Lapsiperheelle hyvä ja turvallinen paikka asua.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:57"]
Suomessa on vain yksi ainoa MerenrantaKaupunki: Helsinki. Asiaa ei tarvinne perustella ja jos joku ei ymmärrä, niin ei sitä kannata selittää...
[/quote]
Suomessa on vain yksi Länsi-Eurooppalainen MerenrantaKaupunki: Turku. Asiaa ei tarvinne perustella ja jos joku ei ymmärrä, niin sitä ei kannata selittää...
Mä tykkään Kotkasta, on nätti kaupunki ja sopivan kokoinen. Töitä tosin ei ole, joten siinä mielessä ei voi suositella.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:57"]
[/quote]
Suomessa on vain yksi Länsi-Eurooppalainen MerenrantaKaupunki: Turku. Asiaa ei tarvinne perustella ja jos joku ei ymmärrä, niin sitä ei kannata selittää...
[/quote]
Tsot,tsot. Kokkola/Pietarsaari seutu on jo oikeasti kaksikielistä ilman maahanmuuttoakin.
Täällä Vaasassa on töitä, mutta turvallisuudesta en osaa sanoa. Ainakin tämä oma asuinalue on hiirenhiljainen, mutta tämä on isomman alueen pieni osa, joten en halua sanoa missä asun.