Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paristot kaupan keräyslaatikkoon, pitääkö navat teipata..?

Vierailija
26.02.2022 |

Tiedän että se olisi suositeltavaa, mutta onko pakollista. Hirveä homma... Karkkilaatikollinen vanhoja paristoja odottelee kierrätykseen viemistä...

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Teipatkoon siällä kaupassa ite, jos niin haluavat.

Vierailija
22/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa vielä aikaa, kun paristot heitettiin roskiin sen kummempia ajattelematta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhin niistä vain sormenjälkeni

Vierailija
24/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa vielä aikaa, kun paristot heitettiin roskiin sen kummempia ajattelematta?

Minä muistan hyvinkin, sillä vasta pari päivää sitten nakkasin neljä paristoa samaan sekajätepussiin kuin mihin kaikki muukin jäte menee.

Vierailija
25/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan hyvinkin, sillä vasta pari päivää sitten nakkasin neljä paristoa samaan sekajätepussiin kuin mihin kaikki muukin jäte menee.

Vanhat ruskohiiliparistot vissiin saikin hävittää noin, mutta nykyiset alkaliparistot ovat ongelmajätettä. No kohta on ongelmajätelaitokset pullollaan sähköautojen akkuja, joten ehkä siinä vaiheessa ei enää niin haittaa, jos jokunen paristo eksyy sekajätteisiin.

Vierailija
26/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää teipata. Edesvastuutonta jos ei niin tee.

Vierailija
27/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teipissä on muovia. Maailmassa on jo tarpeeksi turhaa muovijätettä. joten on edesvastuutonta lisätä sitä.

Vierailija
28/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pieni opeteltava rutiini, että kääräisee postettavat paristot samantien maalarinteipillä nippuun ja toisen kiekan napojen ympäri.  Sitten saavat odotella rauhassa keräyspisteeseen vientiä.

Vierailija
29/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*poistettavat

Vierailija
30/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopojen teippaaminen on tätä nykyajan vihervassarointia ja en voi suostua moiseen ideologisista syistä. Nakkaan siis paristot lootaan siis tuosta vaan.

Vierailija
31/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pieni opeteltava rutiini, että kääräisee postettavat paristot samantien maalarinteipillä nippuun ja toisen kiekan napojen ympäri.  Sitten saavat odotella rauhassa keräyspisteeseen vientiä.

Mitenkä niin kiekan? Sehän on mahdotonta!

Vierailija
32/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en niitä kotona kuukausikaupalla johonkin lootaan varastoi, vaan vien ne navat teipattuina suht heti sinne keräyslootaan. Miks mä niitä kotona isoiksi eriksi varastoisin?

Vierailija
33/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin paljon teillä on paristotoimisia laitteita kun niitä pois vietäviä paristoja kertyy hurjia määriä? Mulla ei oo kuin pari seinäkelloa ja tasku+fillarin lamppua? Leluissako paristoja tarvitaan... Hurjasti leluja sitte. Palovaroittimessakin paristo kestää monta vuotta...

Vierailija
34/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin paljon teillä on paristotoimisia laitteita kun niitä pois vietäviä paristoja kertyy hurjia määriä? Mulla ei oo kuin pari seinäkelloa ja tasku+fillarin lamppua? Leluissako paristoja tarvitaan... Hurjasti leluja sitte. Palovaroittimessakin paristo kestää monta vuotta...

No missäkö niitä kuluu?

Kaksi tietokonehiirtä ja 3-4 kaukosäädintä. Näihin pitää vaihtaa paristot suurinpiirtein kerran kuukaudessa, koska kulutus on kova.

Palovaroittimen paristot muuten kehoitetaan vaihtamaan vuosittain. Sille taitaa olla oma nimikkopäiväkin 11.2. Se on väärä paikka säästää, pitää epävarmaa paristoa vuositolkulla siellä.

Vierailija
35/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluvaloja on patterilla toimivia. Sitten aika yleiseti ainakin hiiri on langaton ja näppis.

Vierailija
36/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teipissä on muovia. Maailmassa on jo tarpeeksi turhaa muovijätettä. joten on edesvastuutonta lisätä sitä.

Maalarinteippiäkin voi käyttää, jos muovi pelottaa. Muovi on kierrätys- ja energiajätettä ja kun sitä jokatapauksessa kerääntyy paljon, vihreäkin voisi käyttää aivojaan. Vai onko se mahdotonta?

Meillä Suomessa on maailman ensimmäinen täysin päästötön voimala ja sinne kelpaa myös muovijätteet. Niistä tulee tehokkaasti lämpöä ja sähköä. Tietääkö tiedostavat vihreät tästä voimalasta mitään?

Paloturvallisuudesta jaksetaan vouhottaa ja vanhojen paristojen teippaus on paloturvallisuutta. Järkeäkin voi käyttää, mutta se tuntuu olevan harvinainen käsite nykyään.

Yleensä totean, että siinä vaiheessa, kun vastapuoli alkaa vihjailla ajattelevansa omilla aivoillaan, on keskustelu syytä lopettaa.

Vierailija
37/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluvaloja on patterilla toimivia. Sitten aika yleiseti ainakin hiiri on langaton ja näppis.

Vierailija
38/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet säilyttänyt niitä kotona teippaamatta, ne ovat olleet koko ajan paloriski, kun ovat olleet samassa kasassa.

Vierailija
39/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tapana viedä kierrätykseen vain jo käytettyjä tyhjiä paristoja, ne ei kuumene eikä ole vaarallisia vaikka olisivat oikosulusta.

Ja sitten josjoku niitä pariston napoja haluaa reippailla, niin van sen toisen + merkinnällä olevan eristämisestä teippaamalla on järkeä, koska kaikissa nykykyisin myytävissä - napa on kontaktissa pariston runkoon ja jos sen haluaa eristää paristo pitäisi teipata kokonaan joka puolelta. Parstossa on se pienempi napa se + merkkinen, jos joku ei sitä vielä ole hoksannut, myös 9v paristossa.

Vierailija
40/66 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta paristotoimista laitetta on sadassa taloudessa, tai tuhannessa, jne.?

Kun katsot vain omaan naapaasi, niitä paristoja ei olekaan kovin paljon. Mutta kun lähes kaikilla muillakin on niitä paristokäyttöisiä laitteita, niitä on paljon. Koita ajatella koko maan kertyvää paristojätteen määrää, niin alat olla kartalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi