Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin miehen 50 000 euron velat pois

Vierailija
17.07.2015 |

Omaa tyhmyyttään oli velkansa aiheuttanut, mutta en kestänyt enään katsoa sitä surua ja kärsimystä mitä mies koki joka päivä. Töitä paiskinut hullun lailla, tekee ylitöitä usein ja vk loppunakin paljon töissä. 

Maksoin juuri miehen 50 tuhannen euron velat pois säästörahoistani. Säästöön jäi rahaa, jotan ei hätää sen puolesta. 

Aikoinaan mies elätti mua monta vuotta, kun itse olin köyhä opiskelija. Olen ikuisesti kiitollinen siitä ja siitä, että mies tuli mun elämään ylipäätänsäkään.

Ihana tunne, kummallakin nyt. 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes!!

Vierailija
2/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naimisissa, ja on selvää, että mies osaa tulevaisuudessa toimia järkevämmin, niin hieno juttu. Muussa tapauksessa olisin ehkä antanut miehelle korottoman lainan ja tehnyt velkakirjan.

Vierailija
4/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis annoit rahaa miehelle, joka maksoi lainan pois vai kuinka toimit? Mites lahjavero?

Vierailija
5/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:39"]Tyhmä
[/quote]

Niinpä. Se eroo susta.

Vierailija
6/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori alleviivauksesta, vikaklikkaus.

Vierailija
7/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu AP. Hyvä että joskus näinkin päin!

Vierailija
8/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin omalta tililtäni miehen velat pois, en siis miehelle antanut noita rahoja.

AP

Vierailija
9/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on uudestaan sama summa velkaa. Muutos pitää lähteä omasta itsestä, ei siitä että joku muu maksaa velat pois. Aikoinaan oli sinänsä typerässä dr.Phil ohjelmassa esimerkki, jossa velkaantuneen velat hoidettiin ja annas olla vuoden päästä oli tilanne sama.

Ihme stoori tämä ap:n. Oli köyhä opiskelija, mies elätti ja yhtäkkkiä olikin saanut säästöön yli 50 000 donaa?? Huono provo.

Vierailija
10/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin rakastankin miestäni, en ikinä maksaisi noin isoa velkaa pois. Voisin lainata nuo rahat (velkakirja) tai maksaa pienen osan pois mutta en kokonaan. 

Ei pidä olla liian sinisilmäinen.

Vierailija
11/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:44"]

Maksoin omalta tililtäni miehen velat pois, en siis miehelle antanut noita rahoja.

AP

[/quote]

Eikö verottaja silti pidä sitä lahjana, josta menee lahjavero?

Vierailija
12/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse mitään velkakirjaa laatia, että miehen pitäisi joskus maksaa tuo 50 tuhatta takaisin. Ei pidä. Mies ei koskaan ole pyytänyt, että maksaisinko hänen velkansa. Omaa hyvyyttäni halusin maksaa ja auttaa. Eikä hänen tarvitse ikinä maksella niitä takaisin.

Yhtä lailla minun ei ole tarvinnut maksaa miehelle takaisin rahoja siitä, että hän on vuosikausia elättänyt minua, minun ollessani opiskelija.

AP

Vierailija
13/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v n. 400€/kk saa säästettyä n.50 000€ !! Todella onneton provo. Olisit maksellut niitä miehesi velkoja vuosien varrella olisi tullut edullisemmaksi, sillä korkoahan tuo velka on kasvanut aika summan.

Taitaapi olla ainostaan in your dreams tämä velanmaksu. Istuskelet partisilla röökillä ja unelmoit näin olevan!

Vierailija
14/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vähintäänkin kohtuullista, jos miehesi on sua aikanaa elättänyt.

Vierailija
15/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikkihan täällä aina teidän mielestänne on provoja :D Sama mitä kirjoittaa :)

AP

Vierailija
16/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on sellainen höpö höpö juttu taas kerran. Olisit nyt hiukka miettinyt realiteettejä kun tämän provon väsäsit.

Jos nyt voisit lisää satuilla ja kertoa mistä tämä summa on miehesi velkataakaksi muodostunut?

Vierailija
17/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin täytyisi olla aikamoiset tulot, että tuosta vain pystyy säästämään kyseistäkin summaa ja vielä kuulemma jäikin tilille. Jos ukkosi painaa aamusta iltaan hommia ylitöineen, kuinka ei siitä pystyisi maksujärjestelyin suoriutumaan velastaan jos sinä hyvätuloisena osallistut perheen elatukseen?

Ei ei ja vielä kerran ei, nyt on vähän mennyt överiksi tämä tarina. Keksi parempi, no points.

Vierailija
18/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:41"]

Siis annoit rahaa miehelle, joka maksoi lainan pois vai kuinka toimit? Mites lahjavero?

[/quote]

Ja mites mun persereikä? Kuka sen nyt rasvaa kun niin kiristää että ihan pistää kitisemään? Ja ne karvat ne karvat siellä persereiässä? Mitä niillekin nyt käy?

Vierailija
19/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin aikanaan miehen opintolainat pois kun menimme naimisiin. Ja sitten taas vuosien varrella lasten ollessa pieniä mies on investoinut rahallisesti enemmän perheeseemme kuin minä. Niin se terveessä parisuhteessa menee. Pidetään molemmat huolta toisistamme, eikä yhteisestä omaisuudesta lahjaveroa maksella.

Vierailija
20/66 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä jengi täällä valittaa... Ei tainnut olla kenenkään muun rahat kun sun? Mä arvostan tollasta todella paljon, ja jos ite olisin samassa tilanteessa, olisin varmasti toiminut samoin. Velallisena elämä voi olla aivan helvettiä. Kaikkea ei voi mitata rahassa ja loppupeleissä raha on vaan rahaa. Ihanaa, että tollasiakin ihmisiä on vielä olemassa. :) Hieno, hieno juttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi