Maksoin miehen 50 000 euron velat pois
Omaa tyhmyyttään oli velkansa aiheuttanut, mutta en kestänyt enään katsoa sitä surua ja kärsimystä mitä mies koki joka päivä. Töitä paiskinut hullun lailla, tekee ylitöitä usein ja vk loppunakin paljon töissä.
Maksoin juuri miehen 50 tuhannen euron velat pois säästörahoistani. Säästöön jäi rahaa, jotan ei hätää sen puolesta.
Aikoinaan mies elätti mua monta vuotta, kun itse olin köyhä opiskelija. Olen ikuisesti kiitollinen siitä ja siitä, että mies tuli mun elämään ylipäätänsäkään.
Ihana tunne, kummallakin nyt.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:43"]
Hieno juttu AP. Hyvä että joskus näinkin päin!
Niinpä, yleensä ne on akat kun sitä velkaa ottaa ja jättävät sitten miestensä maksettavaksi kaikki.
Joo oli ihan pakko saada se pelikone, tietokone, auto, kaiuttimet, uusi virveli, mönkijä, vene, eiku... Kyllä ne velat talouteen yleensä tekee mies.
Vierailija kirjoitti:
Ap miten mies on kommentoinut?
AP tässä. Kiva kun kysyt, olenkin päivystänyt palstalla 6 vuotta odottamassa, milloin joku kysyy kuulumisia.
Mieheni käski kertoa sinulle terveiset, että opettele käyttämään nettiä, hiton aasi!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:06"]
Kai jätit tilille rahaa lahjaveroa varten, miehellä tuskin on rahaa maksaa sitä, aikamoinen summa nimittäin
Huomautan edelliselle, että ei siitä lahjaveroa mene jos maksaa omalta tililtä toisen velan (tai laskun), koska eihän se ko.henkilö ole sen rahasumman saaja. Tässä tapauksessa nainen kertoi maksaneensa pankkiin 50 000 euron velan pois, eikä pankeille maksetuista summista mene lahjaveroa senkin hölmö!!
Itse olet hölmö. Kyllä lahjavero vaan menee, mikäli se pankin velka oli jonkun muun kuin maksajan nimissä. Verottaja ainakin tulee myöhemmin selvitystä pyytämään, jos asiaa ei ole maksutapahtuman yhteydessä hoidettu. Ja lahjaveron määrä riippuu siitä millaisessa suhteessa ap miehen kanssa on eli onko naimisissa, avoliitossa vai muuten vaan suhteessa.
Se ettei ap itse osaa sanoa paljonko lahjaveroa meni, osoittaa ap:n provoilevan iltansa iloksi. Saahan sitä aina haaveilla, et maksaispa joku pois "tyhmät" velat. En usko, että noin kukaan toiselle oikeasti tekee. Ainakaan, kun summa on yli 10 000€.
Juuri näin. Velan maksaminen toisen puolesta on rahalahjaan verrattavissa oleva suoritus, josta menee lahja vero sen ollessa vähintään 5000 euroa.
Mikäli kyseessä olisi elatukseen liittyvä maksu (maksettu tililtä suoraan esim. ruoka, sähkö, ruokaostokset kaupassa, jne. ) tällöin kyseessä on suoraan elatukseen menevä, josta ei lahjaverovelvollisuutta koidu.
F, asianajaja
Et auttanut miestäsi maksamalla velat hänen puolestaan. Hän on kohta samassa tilanteessa uudestaan. Velka ei ole matematiikkaongelma, vaan käytösongelma. Et antanut hänelle tilaisuutta korjata huono tilannettaan itse ja muuttua.
Jokaisen ylivelkaantuneen unelma on, että tupsahtaa joku prinssi tai prinsessa joka vain yhtäkkiä pelastaa pulasta ja maksaa kaiken. Sen pitäisi jäädä unelmaksi. Ketään ihmistä ei ole koskaan pelastettu rahaongelmista antamalla näille ilmaista rahaa.
Aiotko vaatia maksamaan velan sinulle ajan kanssa?