Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kielsi matkustamasta lasten kanssa ulkomaille

Vierailija
17.07.2015 |

Kuulemma saisimme matkustaa vasta, kun lapset ovat yli kymmenvuotiaita. Anoppi itse on matkustanut vain kaksi kertaa elämässään naapurimaihin; itse reissasin ympäri maailmaa ennen avioitumistani. Miehenikin on melkein yhtä tiukasti lomamatkoja vastaan, mutta anoppini mielipide oli kuin pommi - nyt harmittaa ja ankarasti. Aion alkaa säästää lomamatkoja varten jo valmiiksi (sitten yhdeksän vuoden päästä onnistuu siis), mutta v*tuttaa ja olen tyrmistynyt. Yritin selitellä, että kaverit ja tutut kyllä reissaavat myös lasten kanssa, mutta anopin kanta oli täysin järkkymätön. Tekisi melkein mieli ottaa ero jo tämänkin takia. Sitten ainakin saisin elää vapaammin. Tosin anoppi uhkasi ls-ilmoituksilla, jos ottaisin eron, sillä hänen mielestään erolapsista ei mitään tule ja he kuuluvat lastenkotiin. Ahdistaa! :(

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten katkerana kitisin anopille ja yritin laittaa vastaan. Hän sanoi, että pitää sitten olla paljon rahaa ja että "mihin sä sitten muka oikein haluaisit matkustaa?" Kotitaloudessa tulot ovat hyvät ja maksaisin itse puolet matkoista. Anoppi haukkui kaikki kohteet ja "ulkomailla on 42 astetta lämmintä" ja "jossain ne syövät ihmisiäkin". V*tuttaa. Nyt ne pitävät mua kevytkenkäisenä ja moraalittomana kaupunkilaisena. Ollaan miehen aloitteesta majailtu anoppilassa tovi ja tahtoisin jo muualle. :(

Vierailija
2/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sää välität siitä mitä mieltä sun anoppi on? Eihän se sitä voi estääkään. Missä muussa asiassa annat anopille periksi?  Aina on olemassa ihmisiä omine mielipiteineen, myös läheisissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas anoppi!

Matkustatte sitten, kun lapset jopa muistavat reissuista jotain. Saathan sä nyt rauhaksiin säästettyäkin, että muutatte sitten ulkomaille kokonaan anopin riemuksi.

Anopiin pelko on viisauden alku.

Vierailija
4/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo. Miks kukaan eläisi niin kuin joku muu sanoo että on elettävä? Miks anopin mielipiteellä muka ois jotain väliä? Vai oletko itsekin lapsi vielä?

Vierailija
5/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:14"]Tänään sitten katkerana kitisin anopille ja yritin laittaa vastaan. Hän sanoi, että pitää sitten olla paljon rahaa ja että "mihin sä sitten muka oikein haluaisit matkustaa?" Kotitaloudessa tulot ovat hyvät ja maksaisin itse puolet matkoista. Anoppi haukkui kaikki kohteet ja "ulkomailla on 42 astetta lämmintä" ja "jossain ne syövät ihmisiäkin". V*tuttaa. Nyt ne pitävät mua kevytkenkäisenä ja moraalittomana kaupunkilaisena. Ollaan miehen aloitteesta majailtu anoppilassa tovi ja tahtoisin jo muualle. :(
[/quote]

Äkkiä muualle. Anopin luona asumisesta seuraa ero

Vierailija
6/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhoja muksusi sitten ovat?

Vierailija
7/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain perää anopin jutuissa on, mutta hän liioittelee kuitenkin rankasti. Lasten kanssa matkustaminen ei ole helppoa ja pitää olla skarppina koko ajan. Reissussa pitää olla rahaa riittävästi mukana, jos sattuu jotain, kun on lapsetkin mukana. Olemme jonkun verran matkustelleet lasten kanssa, mutta lapset muistavat todella vähän matkoista. Rahanmenoyllätyksiä on tullut, viimeksi hotelli oli ylibuukattu ja jouduttiin maksamaan 500e enemmän majoituksesta, vuokra-autossa oli 950 euron takuumaksu yms.

Vierailija
8/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini teki lastensuojeluilmoituksen, kun kuuli, että aion matkustaa ystävien luo ulkomaille lomalle. Lapset 4 ja 7. Asuimme viiden tähden hotellisssa ja ystävien luona diplomaattialueella. Ikinä ei ole itse ollut ulkomailla. Repikää siitä!

Vierailija
9/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus lähdet sitten kun on rahat kasassa. Miksi etukäteen stressata anopin sanomisia, kun et edes just tällä hetkellä ole reissuun lähdossä. Toisesta korvasta ulos vaan ja lähetät sitten lapsien kanssa kivat kortit ulkomailta :D

Anopin asenteessa on kyse vaan ennakkoluuloista ja katkeruudesta kun ei itse ole päässyt näkemään ja kokemaan, älä siitä välitä.

Vierailija
10/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin vätys kuin ap?

Vierailija
11/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä anoppia, mutta eihän ap:n tarvitse sitä kuunnella.

Mitä itua on pienten lasten kanssa matkustaa? Lapset eivät osaa nauttia reissaamisesta, kuten aikuiset eivätkä muista mitään isompana kuitenkaan. Ja todellakin rahaa pitää yllätyksiin olla! Ja jos lapsi saa just oksennustaudin tai flunssan ja reissu pilalla. Isommat lapset jo pienen flunssan kanssa pärjää jne.

Menkää ennemmin miehen kanssa minilomalle ilman lapsia, ilman stressiä!

Vierailija
12/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin nurkissa asumisessa on se hyvä puoli, että pystyt säästämään matkoja varten. Aloitat pienesti reissaamisen, laivalla Tallinnaan kylpylään, anoppi mukaan. SItten Tukholmaan ja pian jo Legolandiin... Joka kerta lasten ehdoilla valittu paikka ja anoppi mukaan auttamaan, ettei lapset joudu vaaraan.

Vierailija
13/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä jokin lapsiperhe asuu anoppilassa????

Vierailija
14/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 04:56"]

Kuulemma saisimme matkustaa vasta, kun lapset ovat yli kymmenvuotiaita. Anoppi itse on matkustanut vain kaksi kertaa elämässään naapurimaihin; itse reissasin ympäri maailmaa ennen avioitumistani. Miehenikin on melkein yhtä tiukasti lomamatkoja vastaan, mutta anoppini mielipide oli kuin pommi - nyt harmittaa ja ankarasti. Aion alkaa säästää lomamatkoja varten jo valmiiksi (sitten yhdeksän vuoden päästä onnistuu siis), mutta v*tuttaa ja olen tyrmistynyt. Yritin selitellä, että kaverit ja tutut kyllä reissaavat myös lasten kanssa, mutta anopin kanta oli täysin järkkymätön. Tekisi melkein mieli ottaa ero jo tämänkin takia. Sitten ainakin saisin elää vapaammin. Tosin anoppi uhkasi ls-ilmoituksilla, jos ottaisin eron, sillä hänen mielestään erolapsista ei mitään tule ja he kuuluvat lastenkotiin. Ahdistaa! :(

[/quote]

Siis... miksi edes korvaasi lotkautat hänen mielipiteilleen?

Meillä ollaan oltu ekaa kertaa lentokoneessa alle puolivuotiaina ja hyvin on mennyt kaikkien lasten kanssa kaikki reissut kauas ja vieläkin kauemmas.

Vierailija
15/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Minut vietiin alle kaksivuotiaana ensimmäisen kerran etelän rannoille leikkimään. Ainahan lentokoneissa on pieniä lapsia mukana, ihan normaalia.

Vierailija
16/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamahditko sä paksuksi jollekin baaritutulle ja sitten heti naimisiin. Kas kun kannattaa siihen mieheen tutustua vähän paremmin ennen lasten tekoa. En ihmettele anoppisi mielipiteitä vaan miehesi. Kyllä meitäkin yrittää välillä anoppi komennella mutta mun ei tarvi väitellä vaan mies hiljentää itse äitinsä.

Miehen kanssa matkusteltiin kahdestaan eikä todellakaan lopetettu lapsiin. Lapset nyt 10, 7 ja 4 kyselevät aina heti matkan jälkeen minne mennään seuraavaksi.

Vierailija
17/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on oikeassa. Ulkomaille lähtiessä muksut anopin hoidettaviksi.

Vierailija
18/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:34"]

Jotain perää anopin jutuissa on, mutta hän liioittelee kuitenkin rankasti. Lasten kanssa matkustaminen ei ole helppoa ja pitää olla skarppina koko ajan. Reissussa pitää olla rahaa riittävästi mukana, jos sattuu jotain, kun on lapsetkin mukana. Olemme jonkun verran matkustelleet lasten kanssa, mutta lapset muistavat todella vähän matkoista. Rahanmenoyllätyksiä on tullut, viimeksi hotelli oli ylibuukattu ja jouduttiin maksamaan 500e enemmän majoituksesta, vuokra-autossa oli 950 euron takuumaksu yms.

[/quote]

ei noilla ole mitään tekemistä lasten kanssa! hotelli voi olla ylibuukattu kenen tahansa kohdalla! mekin ollaan matkusteltu paljon lasten kanssa heidän syntymästään lähtien ja aina on mennyt hyvin. kohteet ja ohjelma valitaan sen mukaisesti,että lapsillakin on kivaa ja he jaksavat olla mukana. nyt lapset on jo 8,11 ja 14 ja ovat tottuneita matkailijoita. on ihan asenne-ja suunnittelukysymys, millainen matkasta tulee. yllätysten varalta pitää aina olla ylimääräistä käteistä tai luottokortti joka tapauksessa mikana, oli lapsia mukana tai ei.

ja ap: n anopille tiedoksi, että siellä "ulkomailla" syntyy, kasvaa ja elää ihmislapsia siinä missä suomessakin. Ap, kasva aikuiseksi. voit sanoa anopille, että kiva kun kerroit mielipiteesi, mutta päätät itse mihin lastesi kanssa menet ja missä vaiheessa. 

Vierailija
19/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi! Ei Suomessa vuonna 2015 tarvita  isovanhempien lupaa lasten matkustamiseen.

Mistä sinä olet tänne Suomeen muuttanut kun et sitä tiedä? Tavallinen suomalaisnainen nauraisi sellaisille puheille.

Aikuisten oikeasti: hanki oma koti! Anopin kanssa saman katon alla asuminen pitäisi lailla kieltää. Tätä mieltä olen minä, vuosikymmeniä miehen lapsuudenkodissa asuneena. Tässä tapauksessa sattui kyllä niin äkäinen miniä, että ehkä anoppi kärsi enemmän.

Vierailija
20/42 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:08"]

Ei ole provo ja olin ihan ällikällä lyöty hänen mielipiteestään. Olen itse erittäin liberaalista ja rennosta perheestä ja kukaan ei ole koskaan sanellut moisia ehtoja. Voi olla, että ignoroin anopin mielipiteen kuitenkin loppujen lopuksi, mutta kaipa mun silti pitäisi kunnioittaa hänenkin mielipidettään? Toisaalta miehenikin on samoilla linjoilla. En myöskään tajua sitä, miten anoppini (appi myös säesti ja oli samaa mieltä) voi olla niin järkkymätön mielipiteessään, sillä mikään järkiargumentti ei auttanut. Hänen mielestään ulkomaille matkustaminen lasten kanssa on "vaarallista" jne.

[/quote]

Miksi ihmeessä anopin tahdon mukaan pitäisi tehdä? Oletko tossun alla kenties. Sun lapsia ne on ja viet ulkomaille, jos haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi