Anoppi kielsi matkustamasta lasten kanssa ulkomaille
Kuulemma saisimme matkustaa vasta, kun lapset ovat yli kymmenvuotiaita. Anoppi itse on matkustanut vain kaksi kertaa elämässään naapurimaihin; itse reissasin ympäri maailmaa ennen avioitumistani. Miehenikin on melkein yhtä tiukasti lomamatkoja vastaan, mutta anoppini mielipide oli kuin pommi - nyt harmittaa ja ankarasti. Aion alkaa säästää lomamatkoja varten jo valmiiksi (sitten yhdeksän vuoden päästä onnistuu siis), mutta v*tuttaa ja olen tyrmistynyt. Yritin selitellä, että kaverit ja tutut kyllä reissaavat myös lasten kanssa, mutta anopin kanta oli täysin järkkymätön. Tekisi melkein mieli ottaa ero jo tämänkin takia. Sitten ainakin saisin elää vapaammin. Tosin anoppi uhkasi ls-ilmoituksilla, jos ottaisin eron, sillä hänen mielestään erolapsista ei mitään tule ja he kuuluvat lastenkotiin. Ahdistaa! :(
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:14"]Tänään sitten katkerana kitisin anopille ja yritin laittaa vastaan. Hän sanoi, että pitää sitten olla paljon rahaa ja että "mihin sä sitten muka oikein haluaisit matkustaa?" Kotitaloudessa tulot ovat hyvät ja maksaisin itse puolet matkoista. Anoppi haukkui kaikki kohteet ja "ulkomailla on 42 astetta lämmintä" ja "jossain ne syövät ihmisiäkin". V*tuttaa. Nyt ne pitävät mua kevytkenkäisenä ja moraalittomana kaupunkilaisena. Ollaan miehen aloitteesta majailtu anoppilassa tovi ja tahtoisin jo muualle. :(
[/quote]
Aikuistu nyt herranen aika. Et tarvitse mihinkään anoppisi lupia, eikä sinun tarvitse hänelle mitään perustella. Itse varaisin nyt heti matkan ihan vaan vittuilumielessä, saisi anoppi jäädä nieleskelemään kiukkuaan.
Oon varmaan painajaisanoppi, mutta suhtautuisin varmasti itsekin samalla tyylillä mikääli asuisitte minun hoteissani, minun rahoillani ja siinä sivussa säästäisit kivasti ulkomaan matkaa varten. Saattaisipa mullakin olla jotain ulkomaanmatkaa vastaan jos mitään aikeita ei oman kodin hankkimiseen sen vuoksi ole.
En lukenut koko ketjua, joten sorry jos asiat on toisin!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:31"]
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1338
[/quote]
Kuole tuskallisesti sinä joka näitä jaksat joka vitun ketjuun laittaa.
Suomi ei eroa EU:sta. Vituttaako? Vituttaako, impivaaralainen juntti? :)
Miksi anopille yleensä pitää suunnitelmistaan puhua etukäteen? Meillä on kerrottu kummankin vanhemmille asiat jälkikäteen, mm naimisiinmeno ja talon osto. Eipähän tartte kestää sitä helvetinmoista härdäystä ja "me halutaan auttaa"- bullshittiä
Ei munkaa anoppi hyväksy lasten kanssa matkustelua. Mutta matkustetaan silti. Ei me hänen rahoillaan matkusteta.
Aika nyhveröitä ootte jos ette elä niin kuin haluatte vaan elätte anopin määräysten mukaan. Olisiko ai aikuistua ja katkoa napanuorat.
Todellakin kannattaa matkustaa lasten kanssa, sanoi anoppi mitä tahansa. Tietenkin kohde kannattaa valita niin että lomailu on mahdollisimman helppoa - esim juomakelpoinen hanavesi helpottaa todella paljon. Itse olin Kreikassa ensimmäisen kerran noin yksivuotiaana, asteita oli noin 30 mutta olin varjollisissa rattaissa ja join koko ajan, kuvissa nauran jatkuvasti (jopa lentokoneessa) ja nautin paikallisten huomiosta. Riippuu tietenkin lapsesta, mutta kuvien ja kertomusten mukaan mulla oli tosi kivaa - ja niin oli vanhemmillakin.
Siis miten muka vaarallista, tuskin te mihinkään kriisialueelle matkaisitte? Jos pysytään Euroopan sisällä, jokaisessa lomakohteessa asuu ihan hirveästi vakituisesti suomalaisia lapsineen ja tietenkin paikalliset, eikä ne taaperot sinne kuole sen enempää kuin Suomessakaan. Hohhoi. Ja miehesi kuulostaa aika mammanpojalta, kuka perheellinen tahtoo asua vanhemmillaan??
No tämän täytyy olla provo, mitä väliä anopin mielipiteellä on? Siinähän olkoon mitä mieltä haluaa, päättääkö anoppi kaikki muutkin asianne?
Meillä on alettu lasten kanssa reissaamaan jo alle vuoden iässä, ikinä ei ole ollut ongelmia.
Eikä ls-ilmoa voi tehdä kenenkään eroamisen takia pelkästään. Sopii yrittää, mutta ei sellaista oteta edes käsittelyyn, muutenhan yli puolet perheistä pitäisi lastensuojelun tsekata.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:22"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:16"]Fiksu anoppi. Ei lapsia ulkomaille pieninä. [/quote] Mutta onhan Suomkin esim. ruotsalaisille "ulkomaa". Anoppi tosin itse pelkää lentämistä hysteerisesti, on asunut koko elämänsä maaseudulla sekä käynyt Ruotsissa ja silloisessa Neuvostoliitossa kerran 1970-luvulla. Miksi lapsia ei mielestäsi voisi ottaa matkalle mukaan alle 10-vuotiaina?
[/quote]
Koska Al-Qaida, Isis ja Boko Haram iskee ja henki lähtee
[/quote]
No jos ehtii 10v ikään niin sittenhän sillä ei ole väliä eikun.
Anoppiko teillä määrää? Etkö sinä kuten miehesikin ole oikeustoimikelpoisia ja täysikäisiä?
Muuttakaa toiseen maahan ja sanokaa sitten anopille että voivoi kun ei voi lasten kanssa matkustaa sinua katsomaan. Win-win.
Tuota menoa tulee teidän lapsista samanlaisia maailmaa näkemättömiä juntteja kuin anoppikin on....
Onko tämä provo? Miksi anopilta pitäisi saada suostumus matkoihin?
Ei ole provo ja olin ihan ällikällä lyöty hänen mielipiteestään. Olen itse erittäin liberaalista ja rennosta perheestä ja kukaan ei ole koskaan sanellut moisia ehtoja. Voi olla, että ignoroin anopin mielipiteen kuitenkin loppujen lopuksi, mutta kaipa mun silti pitäisi kunnioittaa hänenkin mielipidettään? Toisaalta miehenikin on samoilla linjoilla. En myöskään tajua sitä, miten anoppini (appi myös säesti ja oli samaa mieltä) voi olla niin järkkymätön mielipiteessään, sillä mikään järkiargumentti ei auttanut. Hänen mielestään ulkomaille matkustaminen lasten kanssa on "vaarallista" jne.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:08"]
Ei ole provo ja olin ihan ällikällä lyöty hänen mielipiteestään. Olen itse erittäin liberaalista ja rennosta perheestä ja kukaan ei ole koskaan sanellut moisia ehtoja. Voi olla, että ignoroin anopin mielipiteen kuitenkin loppujen lopuksi, mutta kaipa mun silti pitäisi kunnioittaa hänenkin mielipidettään? Toisaalta miehenikin on samoilla linjoilla. En myöskään tajua sitä, miten anoppini (appi myös säesti ja oli samaa mieltä) voi olla niin järkkymätön mielipiteessään, sillä mikään järkiargumentti ei auttanut. Hänen mielestään ulkomaille matkustaminen lasten kanssa on "vaarallista" jne.
[/quote]
Anoppisi on idiootti, käske suksia vittuun mielipiteensä kanssa ja matkusta lasten kanssa ihan vapaasti.
Fiksu anoppi. Ei lapsia ulkomaille pieninä.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:16"]Fiksu anoppi. Ei lapsia ulkomaille pieninä.
[/quote]
Mutta onhan Suomkin esim. ruotsalaisille "ulkomaa". Anoppi tosin itse pelkää lentämistä hysteerisesti, on asunut koko elämänsä maaseudulla sekä käynyt Ruotsissa ja silloisessa Neuvostoliitossa kerran 1970-luvulla. Miksi lapsia ei mielestäsi voisi ottaa matkalle mukaan alle 10-vuotiaina?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 05:16"]Fiksu anoppi. Ei lapsia ulkomaille pieninä. [/quote] Mutta onhan Suomkin esim. ruotsalaisille "ulkomaa". Anoppi tosin itse pelkää lentämistä hysteerisesti, on asunut koko elämänsä maaseudulla sekä käynyt Ruotsissa ja silloisessa Neuvostoliitossa kerran 1970-luvulla. Miksi lapsia ei mielestäsi voisi ottaa matkalle mukaan alle 10-vuotiaina?
[/quote]
Koska Al-Qaida, Isis ja Boko Haram iskee ja henki lähtee
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 13:14"]
Tänään sitten katkerana kitisin anopille ja yritin laittaa vastaan. Hän sanoi, että pitää sitten olla paljon rahaa ja että "mihin sä sitten muka oikein haluaisit matkustaa?" Kotitaloudessa tulot ovat hyvät ja maksaisin itse puolet matkoista. Anoppi haukkui kaikki kohteet ja "ulkomailla on 42 astetta lämmintä" ja "jossain ne syövät ihmisiäkin". V*tuttaa. Nyt ne pitävät mua kevytkenkäisenä ja moraalittomana kaupunkilaisena. Ollaan miehen aloitteesta majailtu anoppilassa tovi ja tahtoisin jo muualle. :(
[/quote]
Tämä ratkaisi: anoppi mukaan! (Edellyttäen tietysti, että kohdemaassa anoppi luokitellaan ihmisiin. Vaihtoehtona maa, jossa syödään krokotiileja.)