Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petetyt - miten sait tietää pettämisestä?

Vierailija
16.07.2015 |

Ja mitä sen jälkeen tapahtui? Itse sain sikoinaan tietää kun nenin yhteisellä koneella fb:hen, jossa olikin jo miehen tunnukset ja chat-ikkuna täysin vieraalta naiselta. Ei tarvinnut nähdä kuin viimeisimmät kolme viestiä, homma oli selvä. Siihen päättyi 7 vuoden suhde.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 10:09"]Istuin mieheni vieressä sohvalla, kun se nainen laitteli hanumussukka koska taas nähdään pus pus viestiä. Kysyin mieheltäni, että mitä helvettiä tämä on, niin hän vastasi, että juttelee työkaverinsa kanssa ja jos en sitä kestä niin olen kyttäävä valittaja jonka kanssa hän ei halua olla.
[/quote]
Minustakin tuli kuulemma vainoharhainen stalkkaaja ja vittumainen ämmä kun aloin saada vihiä äijän työsuhteesta. Tottahan se oli mutta kuvitteli kai ettei jää kiinni vaikka tapasivat viikottain...

Vierailija
42/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman off-topic, mutta pakko mainita silti. Näiden pettäjäkusipäiden aivoista taitaa todella puuttua jotain merkittäviä kappaleita. Eivät millään tahdo ymmärtää, että itse pilasivat kaiken ja alkaa se ruinaaminen yhteen paluusta. Rikkonaisia, läheisriippuvaisia ja huomiota kaipaavia, surullisia yksilöitä. Olisivat kaltaistensa seurassa ja loukatkoon toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen lähetti miehelle postikortin jossa toivotti hyvää syksyä ja kertoi ikävöivänsä. Minä tietysti sen postilaatikosta löysin. Mies kielsi viimeiseen asti vaikka eron halusi.
Ja kun sitten viimeisiä asioita yritin miehen kanssa hoitaa ja soitin hänelle, kävi klassikkojen klassikko: puhelin meni miehen taskussa päälle ja kuulin kuinka hän naureskeli jonkun naisen kanssa ja jota hän kutsui rakkaakseen.

Vierailija
44/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseni panokaverin vaimo soitti

Vierailija
45/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin se paha osapuoli. En puolusta yhtäkään pettäjää, kerron tämän vain luodakseni näkökantaa ja lisää keskustelua.

Pari vuotta sitten, oltiin miehen ja hänen kavereidensa kanssa baarissa juhlimassa. Pilkku tuli ja siirryttiin sitten koko porukka yhden kämpille, jossa oli tarkoitus yöpyä, vieraalla paikkakunnalla kun oltiin. Muut meni nukkumaan ja jäin juttelemaan yhden toisen tyypin kanssa, joka oli ollut illan kanssamme. Kuunneltiin musiikkia ja vähän tanssittiin. Hämmennyin aivan kun jätkä suuteli mua. Mä en osannu perääntyä vaan vastasin suudelmaan. Ei se sen pidemmälle edenny kun tulin järkiini ja pistin stopin. Mutta pahalle tuntui, niin pahalle. Miten sitä voikaan satuttaa toista niin paljon, vaikka "pelkästä" suudelmasta kyse. Seuraavana päivänä soitin parhaalle ystävällenija kysyin että mitäs nyt, mitä teen ja miten kerron. Vastaukseksi sain, "älä kerro kun tavallaan mitään ei tapahtunu"

Pari viikkoa meni, jokainen päivä oli tuskaa, tuntui kuin tukehtuis siiheb syyllisyyden ja huonon omantunnon tunteeseen. Joka tilanteessa teki mieli avata suu ja kertoa, mutta en uskaltanut. Mies oli mun ensirakkaus ja luulin et hän jättää mut samantien, varsinkin kun meidän suhde oli silloin todella huonossa hapessa muutenkin.

Yksi ilta hän sit kysyi, että oisko mulla jotain kerrottavaa. Ajattelin et nyt jos koskaan ja sanoin niin kuin asia on, mitä tapahtu, ja miten, sekä miksi en kertonut aiemmin. Asia käsiteltiin ilman huutoa ja riehumista, itkua nyt ei voinut välttää mutta se tuli vain minulta. Kaikkeen vastasin mitä kysyi ja lopulta pääsin kysymään itsekkin, mistä hän sai tietää. Tämä tyyppi oli mennyt rehentelemään asialla kaveriporukalleen, josta joku oli osannut laskea yhteen ja kertonut miehelleni. Kuulemma en ollut ainoa langennut tyttöystävä, vaan kaikkien muidenkin naikkoset oli samaan tilanteeseen joutunut.

No, tällä tarinalla on onnellinen loppu, samalla istumalla puhuttiin kaikki asiat halki, ja lähdettiin korjaamaan parisuhdetta. Luottamusta ruvettiin rakentaan uudestaan. Vissiin onnistuttiin, kun molemmilla on taas hyvä olla, ja suhde tuntuu kevyeltä, mikään ei ahdista eikä hierrä. Naimisiinkin ollaan menossa.

Nyt ei ikimaailmassa tulis mieleenkään suudella toista, ja kun johonkuhun ihastun, sen jaan heti mieheni kanssa, kuin myös toisinpäin. Ihastuminen on normaalia ja asia jolle ei voi mitään, eri juttu onkin sitten rupeaako toimimaan vai jättääkö ihastumisen ajatuksen tasolle.

Mä nyt toivon että tämä mun kokemus tavoittais edes yhden pettäjän ja saisi tämän tunnustamaan. Valehtelu ei auta asiaa, eikä oo reilua kenellekkään. Siinä vaiheessa kun kerrot, sä et ota enää sitä riskiä, se riski on otettu jo sillon ku asiaan on ruvettu/kun se on alkanut/tapahtunut. Se miten elämä siitä jatkuu, riippuu hyvin paljolti patisuhteen toisesta puolesta.

Vierailija
46/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Jonkin aikaa jaksoinkin vielä eukkoa katella. Sitten alkoi kolkuttaa sellainen asia, että nainenhan sai vain synninpäästön ja elämä ihanasti ja minä olin se, jolla paha mieli ja tämä taakka kannettavana jatkuvasti. Ei kiitos. Kyseessä oli tosin enemmän kuin pelkkä suudelma. Kannattaa lopettaa suhde jos tällainen yhtään pelottaa. Melko v****maista sitten vuosien jälkeen.

Vierailija
47/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus nro 1. Joskus teininä olin vahtimassa tutun lapsia. Kun lähdin sieltä ja odottelin hissiä, alemmassa kerroksessa avautui ovi. Kuulin tutun puheäänen ja naurun. Silloinen poikaystäväni se siellä. Jonkun tytön kanssa. Jutut ja pussailun äänet eivät jättäneet mitään arvailujen varaan. Hissiin en todellakaan astunut, olin niin järkyttynyt ja pieni sydän murtuneena. Jälkikäteen mietittynä olisi pitänyt! Ilmeet olis ollut varmasti näkemisen arvoiset, kun ne olis astuneet hissiin ja mä olisin ollut siellä.

Tapaus nro 2. Oltiin riidelty silloisen poikaystäväni kanssa. Hän lähti vihaisena kavereidensa kanssa baariin. Ja sieltä hän päätyi jonkun naisen luo yöksi. Kertoi mulle itse seuraavana päivänä, että mitä oli tullut tehtyä. Tää oli mulle niin helvetin kova paikka, oltiin melkein 3 vuotta seurusteltu ja niin rakastuneita. Mutta en millään pystynyt antamaan anteeksi ja se oli siinä. Pari vuotta se jaksoi yrittää mua takaisin, pyyteli vuolaasti anteeksi ja kertoi menettäneensä elämänsä rakkauden yms. En langennut.

Tapaus nro 3. Facebook. Joku nainen oli kommentoinut niin ilmiselvän jutun miehen tilapäivitykseen, että ei jäänyt epäselväksi. Kysyin asiaa mieheltä ja hän kielsi kaiken: "me ollaan vaan kavereita, älä oo vainoharhanen". En niellyt selitystä ja otin etäisyyttä. Sitten miehellä iskikin paniikki ja se rupeskin pikkuhiljaa murtumaan ja ruikuttamaan mua takasin. "No okei, ollaan me viestitelty, mut ei muuta". Ja pikkuhiljaa paljastui enemmän ja enemmän. "No okei, nähtiin me kerran, mut mitään ei tapahtunut". "No kyl me pussattiin, mut ei mitään sen enempää". Ja niin edelleen. Pistin välit poikki. Mutta yllätys yllätys, hän jäi vielä ruikuttamaan perään.

Välillä mulla on kyllä mennyt usko miehiin kokonaan.

Vierailija
48/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin ystävälleni miesystävästäni. Ystäväni kertoi, että hänellä on kaveri jolla on hyvin saman kuuloinen miesystävä.. Kappas, oli kyse samasta henkilöstä.

Vierailija
49/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:41"]Voi helvetti kun tulee paha mieli näitä tarinoita lukiessa. :/ En yksinkertaisesti jaksa käsittää tuollaista suunnitelmallisuutta. Mitä sitä suhteessa edes on, jos toista viitsii tuolla tavoin huijata?
[/quote]

Juuri tätä minäkin ihmettelen. Voin tajuta että joskus käy niin että eksyy väärään petiin juhlista, baarista tai työmatkalla. Ei niin että sekään olisi ok. Mutta että oikein suunnitellaan ja peitellään, valehdellaan kirkkain silmin. Ja katsotaan kumman ottaisin. Luulisi että voisi edes myöntää kiinni jäädessä, olisi helpotus, kun ei tarvi itse vaivautua kertomaan.

Vierailija
50/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös tuttuun tapaan luin EX-mieheni facebook-keskustelut hänen ollessaan suihkussa ennen töihin lähtöä. No sieltä sitten paljastui keskustelu, jonkun R*itvan kanssa. Mieheni tullessa suihkusta kysyin kukas tällainen R*itva on ja hän selitti että hänen sukulaisensa jota ei ollut nähnyt vuosiin, mutta nyt olivat sattumalta löytäneet toisensa facebookin ihmeellisestä maailmasta. Uskokoon ken tahtoo. Minuun selitys ei mennyt läpi. R*itvalla ei ollut edes sama sukunimi kun EX-miehelläni. Keskustelussa ei suoraan viitattu suhteeseen, mutta kyllä rivien välistä pystyin lukemaan että sutinaa on ollut jo pidemmän aikaa. (Olen taitava rivien välistä lukija.)

Tietysti raivostuin todella, huusin ja taisin löydäkin EX-miestä ja sanoin, että on ihan turha enää tulla töistä kotiin. Puolialasti heitin hänet pihalle asunnosta ja työvaatteet perään. No työpäivän aikana heitin loput hänen tavaroistaan pihalle ja sen jälkeen en häntä ole nähnyt.

Näin loppui meidän 14 vuoden avioliitto. Lapset jäivät minulle enkä ole heidän isän antanut enää olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Päätöstäni en ole katunut sekuntiakaan. PETTURI ON AINA PETTURI!! EX-mies onkin yrittänyt ottaa monesti yhteyttä ja vedonnut lapsiimme ja kaikkeen muuhun. Olen kuitenkin pysynyt kovana ja nyt kolme vuotta tapahtuneesta tämä ahdistelu on jo lähes loppunut. 

Onnekseni minulla oli kuitenkin hyvä miespuoleinen ystävä joka lohdutti ja auttoi pääsemään yli tästä. Ja mies muuttikin jo pari viikkoa EX-miehen häädön jälkeen luoksemme ja siitä asti olemme olleet yhdessä :) Tämä eteni niin nopeasti koska meillä oli jo ollut pientä sutinaa pitkän aikaa :) Voimia kaikille petetyiksi tulleille ja muistakaa, että aika parantaa haavat!!

Vierailija
51/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti tiedä vieläkään, mutta luultavasti olin sellainen hyväuskoinen puoliso jonka mies touhuili surutta työmatkoilla (joita oli paljon etenkin viimeisinä vuosina). Vajaan 20 vuoden suhde päättyi lopulta miehen aloitteesta (kaksi alle kouluikäistä lasta) ja minä olisin ollut valmis edelleen jatkamaan vaikka suhde oli huono jo vuosia. En ymmärrä itsekään itseäni näin jälkikäteen ajatellen. Eron jälkeen näin jotain "kaipaan sinua" viestejä ja tiliotteessa maksuja seuranhakusivustoille. Ehkä pahimpana petoksena pidin kuitenkin sitä että mies minulle kertomatta piti myös lomaa näiden työmatkojen yhteydessä vaikka tiesi kuinka raskasta minulla oli jatkuvasti kotona kahden pienen lapsen kanssa. Tuokin selvisi eron jälkeen. Vaikka suhde oli huono, pidin kuitenkin miestäni rehellisenä ihmisenä ja sen romuttuminen (oman hyväuskoisuuden tajuaminen) sattui. Miksei voi suhdetta lopettaa ennenkuin alkaa elää kuin sinkku. Nyt olen onnellisempi kuin ikinä hänen kanssaan, mutta on ne petokset siltikin todella vaikea unohtaa.

Vierailija
52/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:06"]Itse myös tuttuun tapaan luin EX-mieheni facebook-keskustelut hänen ollessaan suihkussa ennen töihin lähtöä. No sieltä sitten paljastui keskustelu, jonkun R*itvan kanssa. Mieheni tullessa suihkusta kysyin kukas tällainen R*itva on ja hän selitti että hänen sukulaisensa jota ei ollut nähnyt vuosiin, mutta nyt olivat sattumalta löytäneet toisensa facebookin ihmeellisestä maailmasta. Uskokoon ken tahtoo. Minuun selitys ei mennyt läpi. R*itvalla ei ollut edes sama sukunimi kun EX-miehelläni. Keskustelussa ei suoraan viitattu suhteeseen, mutta kyllä rivien välistä pystyin lukemaan että sutinaa on ollut jo pidemmän aikaa. (Olen taitava rivien välistä lukija.)

Tietysti raivostuin todella, huusin ja taisin löydäkin EX-miestä ja sanoin, että on ihan turha enää tulla töistä kotiin. Puolialasti heitin hänet pihalle asunnosta ja työvaatteet perään. No työpäivän aikana heitin loput hänen tavaroistaan pihalle ja sen jälkeen en häntä ole nähnyt.

Näin loppui meidän 14 vuoden avioliitto. Lapset jäivät minulle enkä ole heidän isän antanut enää olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Päätöstäni en ole katunut sekuntiakaan. PETTURI ON AINA PETTURI!! EX-mies onkin yrittänyt ottaa monesti yhteyttä ja vedonnut lapsiimme ja kaikkeen muuhun. Olen kuitenkin pysynyt kovana ja nyt kolme vuotta tapahtuneesta tämä ahdistelu on jo lähes loppunut. 

Onnekseni minulla oli kuitenkin hyvä miespuoleinen ystävä joka lohdutti ja auttoi pääsemään yli tästä. Ja mies muuttikin jo pari viikkoa EX-miehen häädön jälkeen luoksemme ja siitä asti olemme olleet yhdessä :) Tämä eteni niin nopeasti koska meillä oli jo ollut pientä sutinaa pitkän aikaa :) Voimia kaikille petetyiksi tulleille ja muistakaa, että aika parantaa haavat!!
[/quote]

Eih...Vähän nauratti, mut silti menee huonon puolelle.

Vierailija
53/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:06"]

Itse myös tuttuun tapaan luin EX-mieheni facebook-keskustelut hänen ollessaan suihkussa ennen töihin lähtöä. No sieltä sitten paljastui keskustelu, jonkun R*itvan kanssa. Mieheni tullessa suihkusta kysyin kukas tällainen R*itva on ja hän selitti että hänen sukulaisensa jota ei ollut nähnyt vuosiin, mutta nyt olivat sattumalta löytäneet toisensa facebookin ihmeellisestä maailmasta. Uskokoon ken tahtoo. Minuun selitys ei mennyt läpi. R*itvalla ei ollut edes sama sukunimi kun EX-miehelläni. Keskustelussa ei suoraan viitattu suhteeseen, mutta kyllä rivien välistä pystyin lukemaan että sutinaa on ollut jo pidemmän aikaa. (Olen taitava rivien välistä lukija.)

[/quote]

Mun mielestä on TOSI TÖRKEETÄ antaa alapeukkua kun rohkea nainen uskaltautuu avautumaan vaikeista ajoista elämässään ja kuinka hänen miehensä SIKAMAISESTI kohteli naista ja tämän perhettä!!!

Voimia sulle! Oot oikeesti TOSI VOIMAKAS ja ennen kaikkea ITSENÄINEN nainen. Nämä kaikki alapeukuttajat on luultavasti juurikin näitä pettäjäsikamiehiä!

Vierailija
54/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nyt....mutta siis mitä!? :'D
Sä heität miehen helvettiin koska on jutellut jonkun Ritvan kanssa ja viesteissä ei ollut mitään konkreettista viittausta suhteeseen? Mies sanoi että on sukua.... ilman samaa sukunimeä...kävikö mielessä että Ritva on mahdollisesti naimisissa? :D

Mutta oikeesti? Riehut ja heität miehen ulos tollasesta ja oot selvästi vihainen, vaikka itselläsi ollut sutinaa jo jonkun toisen kanssa??? WTF

Vierailija
55/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis 81:selle.
t.85

Vierailija
56/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuulla pettämisestä yhteisiltä kavereiltamme eron jälkeen. Olin ollut reissussa, ja poikaystäväni oli bileissä mennyt nussimaan tätä toista naista. Muuttivat yhteen heti eromme jälkeen. Olin nuori ja kyseessä oli ensimmäinen avoliittoni, olin tapauksesta aika pitkään romuna :P

Vierailija
57/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:06"]

[/quote]

Mun mielestä on TOSI TÖRKEETÄ antaa alapeukkua kun rohkea nainen uskaltautuu avautumaan vaikeista ajoista elämässään ja kuinka hänen miehensä SIKAMAISESTI kohteli naista ja tämän perhettä!!!

Voimia sulle! Oot oikeesti TOSI VOIMAKAS ja ennen kaikkea ITSENÄINEN nainen. Nämä kaikki alapeukuttajat on luultavasti juurikin näitä pettäjäsikamiehiä!
[/quote]

81 siellä itselleen kirjoittaa TSEMPPIVIESTIÄ... :D

Vierailija
58/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 13:06"] Itse myös tuttuun tapaan luin EX-mieheni facebook-keskustelut hänen ollessaan suihkussa ennen töihin lähtöä. No sieltä sitten paljastui keskustelu, jonkun R*itvan kanssa. Mieheni tullessa suihkusta kysyin kukas tällainen R*itva on ja hän selitti että hänen sukulaisensa jota ei ollut nähnyt vuosiin, mutta nyt olivat sattumalta löytäneet toisensa facebookin ihmeellisestä maailmasta. Uskokoon ken tahtoo. Minuun selitys ei mennyt läpi. R*itvalla ei ollut edes sama sukunimi kun EX-miehelläni. Keskustelussa ei suoraan viitattu suhteeseen, mutta kyllä rivien välistä pystyin lukemaan että sutinaa on ollut jo pidemmän aikaa. (Olen taitava rivien välistä lukija.)   Tietysti raivostuin todella, huusin ja taisin löydäkin EX-miestä ja sanoin, että on ihan turha enää tulla töistä kotiin. Puolialasti heitin hänet pihalle asunnosta ja työvaatteet perään. No työpäivän aikana heitin loput hänen tavaroistaan pihalle ja sen jälkeen en häntä ole nähnyt.   Näin loppui meidän 14 vuoden avioliitto. Lapset jäivät minulle enkä ole heidän isän antanut enää olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Päätöstäni en ole katunut sekuntiakaan. PETTURI ON AINA PETTURI!! EX-mies onkin yrittänyt ottaa monesti yhteyttä ja vedonnut lapsiimme ja kaikkeen muuhun. Olen kuitenkin pysynyt kovana ja nyt kolme vuotta tapahtuneesta tämä ahdistelu on jo lähes loppunut.    Onnekseni minulla oli kuitenkin hyvä miespuoleinen ystävä joka lohdutti ja auttoi pääsemään yli tästä. Ja mies muuttikin jo pari viikkoa EX-miehen häädön jälkeen luoksemme ja siitä asti olemme olleet yhdessä :) Tämä eteni niin nopeasti koska meillä oli jo ollut pientä sutinaa pitkän aikaa :) Voimia kaikille petetyiksi tulleille ja muistakaa, että aika parantaa haavat!! [/quote] Mun mielestä on TOSI TÖRKEETÄ antaa alapeukkua kun rohkea nainen uskaltautuu avautumaan vaikeista ajoista elämässään ja kuinka hänen miehensä SIKAMAISESTI kohteli naista ja tämän perhettä!!! Voimia sulle! Oot oikeesti TOSI VOIMAKAS ja ennen kaikkea ITSENÄINEN nainen. Nämä kaikki alapeukuttajat on luultavasti juurikin näitä pettäjäsikamiehiä! [/quote] 81 siellä itselleen kirjoittaa TSEMPPIVIESTIÄ... :D

[/quote]

En ollut itse ja kiitos tsemppaajalle :) Parasta tässä on vielä se, että kuulin noin vuosi sitten EX-miehen menettäneen eron jälkeen työnsä ja sen seurauksena ei ole enää varaa edes omaan asuntoon vaan ilmeisesti maijailee nykyään kavereidensa luona ja alkomahooli maistuu :D No petturi sai minkä ansaitsi!!

Vierailija
59/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen jonka kanssa mieheni petti kertoi asiasta koko kylälle, kehuskellen. Oli vielä olevinaan ystäväni. Kaverini kuulivat asiasta ja kertoivat että tällainen juoru kulkee. Kysyin suoraan mieheltäni ja mies kiisti kaiken. Uskoin useamman vuoden. Sitten sain lisätodisteita ja mies myönsi. Vielä samana iltana eksyin itse miehen kaverin sänkyyn.

Me ollaan mieheni kanssa vielä yhdessä, en itsekään tiedä miten kun tämän menneen ottaa huomioon. Ollaan nuoria aikuisia ja useampi lapsikin on. Omalta osaltani voin sanoa ettei enää kovasti kaiherra miehen uskottomuus, miehestä en tiedä.

Vierailija
60/135 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sano menevänsä paskalle. Meni ja kun tuli niin housujen taskussa puhelin piippas. Otti äkkii puhelimen käteen. Mä arvasin heti! Pyysin antaa sen mulle, ei antanu, otin. Viesti toiselta naiselta jossa sopivat tapaamista seuraavaks päiväks. Siitä kaikki lähti avautumaan. Erottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi