Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennkoiva lastensuojeluilmoitus!

Vierailija
16.07.2015 |

Onko kellään kokemuksia? Saako tässä nyt olla "pelko perseessä"? Siis asunnottomuuden takia kuulemma tehty..

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kirjotat että oot sanonut että asut miehesi luona että pitää taas opetella lukemaan.Nojoo,ok.Miksi sä sitten samalla puhut että miehesi luo et voi mielelläsi muuttaa että se on viimeinen vaihtoehto mutta kuitenkin siellä asustelet tällä hetkellä?Oot todella pimeä nainen.Taitaa olla mt ongelmia

Vierailija
22/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestä nyt hyökkäsivät vastaajat AP:n kimppuun. Ette kyllä itsekään osanneet tuoda huoltanne ja ajatuksianne rakentavasti esiin, vaan olitte ilkeitä ja arvuuttelitte toisen tilannetta, ilman oikeaa tietoa. Jos AP olikin puolustuskannalla, torjuva ja töksäyttelevä (mitä en ihmettele, kun on nuori ja vaikeassa tilanteessa), ei suurin osa vastaajistakaan osannut olla fiksusti.
Toivon kaikkea hyvää AP: lle. Toivottavasti asiasi järjestyy.
Itsekin tulin äidiksi vähän kummassa elämän vaiheessa ja jouduin opettelemaan lähes kaiken itse, kun en hyvää mallia ollut saanut. Eikä siitä huonoa tullut - elämästämme siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 alapeukku vahinko

Vierailija
24/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetätkö joitain tukia, jos olet kirjoilla miehen kanssa samassa asunnossa? Korotettu lapsilisä, asumistuki, jne?

Vierailija
25/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa muutenkaan vastauksistaan päätellen. :/

Vierailija
26/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en kaipaa ratkaisuja, ne on kyllä olemassa. Lapsella tulee olemaan koti ja kaksi vanhempaa, tällä hetkellä vain olen virallisesti asunnoton, mutta se muuttu viimeistään lapsen synnyttyä. Ei tässä se asunnottomuus ole ongelmana ja kaikki (sossu, neuvola, sairaala) ovat tästä tietoisia. Ilmoitus vaan on pakko tehdä jos olen virallisesti asunnoton. Lapsen hyvinvointi ei ole uhattuna, on isovanhempia ja ystäviä ympärillä, on työpaikka. Se ei tässä ollut se pointti.
Oli vain toive saada muiden kokemuksia lasun kanssa asioinnista kun itsellä ei ole siitä kokemusta. Ihmellistä haukkumista ja syyllistämistä on, ymmärrän kyllä miksi ihmiset ei asiasta uskalla keskustella kun heti ollaan heittämässä roviolle. "Pikkasen" ihmiset tarttuu vääriin asioihin kiinni. Itse en ymmärrä miksi pitää pönkittää omaa itsetuntoa lyttäämällä muita mutta huvinsa kullakin. Tuollaisten ihmisten takia moni menettää elämänhalunsa ja se on kamalaa.

Vierailija
27/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:44"]Ap:lla ei taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa muutenkaan vastauksistaan päätellen. :/
[/quote] No ei tosiaan!Samaa mä tässä oon lueskellut.Väittää aiemmissa viesteissään kertoneensa asioita mitä ei ole.Ei voi mielellään muuttaa miehensä luokse,viimeinen vaihtoehto mutta kuitenkin nyt asustelee siellä.Jne....Todella outo tapaus.Toivottavasti Ap saa apua moneen asiaan ja vauva turvallisen vakaan kodin,vanhemmat ja elinympäristön.Ei taida ap kovin hyvässä työ asemassa olla jos asumisjärjestelyt ja tuet tuottaa päänvaivaa.Siinä ei meinaa kovin paljoa menetä vaikka yhdessä asuisikin,kun on pieni lapsi!Ja jos kerta mieskin käy töissä..Pitäisi olla varaa ainakin tässä tapauksessa vauva elättää....

Vierailija
28/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:43"]Menetätkö joitain tukia, jos olet kirjoilla miehen kanssa samassa asunnossa? Korotettu lapsilisä, asumistuki, jne?
[/quote]
En menetä.

Vierailija
29/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ap:lle nyt tuli kun noin ääni muuttui kellossa!?Minä poistun nyt tästä.On sen verran ärsyttävän oloinen nainen ja pimeä tilanne että terrrrve.

Vierailija
30/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten on miehessäsi jtn hämärää kun yhteen muutto viimeinen vaihtoehto..

Vierailija
31/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:47"]

Edelleenkään en kaipaa ratkaisuja, ne on kyllä olemassa. Lapsella tulee olemaan koti ja kaksi vanhempaa, tällä hetkellä vain olen virallisesti asunnoton, mutta se muuttu viimeistään lapsen synnyttyä. Ei tässä se asunnottomuus ole ongelmana ja kaikki (sossu, neuvola, sairaala) ovat tästä tietoisia. Ilmoitus vaan on pakko tehdä jos olen virallisesti asunnoton. Lapsen hyvinvointi ei ole uhattuna, on isovanhempia ja ystäviä ympärillä, on työpaikka. Se ei tässä ollut se pointti. Oli vain toive saada muiden kokemuksia lasun kanssa asioinnista kun itsellä ei ole siitä kokemusta. Ihmellistä haukkumista ja syyllistämistä on, ymmärrän kyllä miksi ihmiset ei asiasta uskalla keskustella kun heti ollaan heittämässä roviolle. "Pikkasen" ihmiset tarttuu vääriin asioihin kiinni. Itse en ymmärrä miksi pitää pönkittää omaa itsetuntoa lyttäämällä muita mutta huvinsa kullakin. Tuollaisten ihmisten takia moni menettää elämänhalunsa ja se on kamalaa.

[/quote]

Ja sulle on jo tässä vastattu että jos olisit selvemmin kertonut nämä asiat jo alussa niin olisit varmasti saanut parempia vastauksia. Ja ihan kyllä itse aloitit kiukuttelemaan meille jotka yritettiin vaan saada selvää tilanteestasi. Kaikkea hyvää kuitenkin jatkoon, toivottavasti asiat selkiytyvät.

Vierailija
32/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:44"]Ap:lla ei taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa muutenkaan vastauksistaan päätellen. :/
[/quote] No ei tosiaan!Samaa mä tässä oon lueskellut.Väittää aiemmissa viesteissään kertoneensa asioita mitä ei ole.Ei voi mielellään muuttaa miehensä luokse,viimeinen vaihtoehto mutta kuitenkin nyt asustelee siellä.Jne....Todella outo tapaus.Toivottavasti Ap saa apua moneen asiaan ja vauva turvallisen vakaan kodin,vanhemmat ja elinympäristön.Ei taida ap kovin hyvässä työ asemassa olla jos asumisjärjestelyt ja tuet tuottaa päänvaivaa.Siinä ei meinaa kovin paljoa menetä vaikka yhdessä asuisikin,kun on pieni lapsi!Ja jos kerta mieskin käy töissä..Pitäisi olla varaa ainakin tässä tapauksessa vauva elättää....
[/quote]
Missäs välissä on mistään tuista puhuttu? Eivät ole tuottaneet minkäännäköistä päänvaivaa! Aina ei ole kyse sossupummiudesta jos on asunto-ongelmia.

Vierailija
33/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi paha se on muuttaa kirjat miehesi asuntoon siksi aikaa kunnes saatte yhteisen asunnon. Minun nähdäksäne saattaa tulla ongelmia lasun kanssa, kun asenteesi on tuollainen.

Miksi edes pelkäät lastensuojelua? Se on jo itsessään huolestuttava ongelma, vaikkei muita ongelmia olisikaan. Voin sanoa olevani suorastaa palstan mittapuulla täydellinen wt, mutta arvaa onko minulla ongelmia lastensuojelun kanssa?

Ei koska osaan huolehtia itsestäni ja lapsestani, sekä pitää puoliani, muuten kuin vastaan kiukuttelemalla eriävien näkemysten ja mielipiteiden vuoksi.

Vierailija
34/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:52"]No sitten on miehessäsi jtn hämärää kun yhteen muutto viimeinen vaihtoehto..
[/quote]
Voi herranjumala, eikö kukaan osaa lukea? Yhteen ollaan kyllä muuttamassa joka tapauksessa, tämä miehen nykyinen asunto vaan ei ole hyvä vaihtoehto mutta menee ensihätään jos on pakko!

Vierailija
35/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:47"]

Edelleenkään en kaipaa ratkaisuja, ne on kyllä olemassa. Lapsella tulee olemaan koti ja kaksi vanhempaa, tällä hetkellä vain olen virallisesti asunnoton, mutta se muuttu viimeistään lapsen synnyttyä. Ei tässä se asunnottomuus ole ongelmana ja kaikki (sossu, neuvola, sairaala) ovat tästä tietoisia. Ilmoitus vaan on pakko tehdä jos olen virallisesti asunnoton. Lapsen hyvinvointi ei ole uhattuna, on isovanhempia ja ystäviä ympärillä, on työpaikka. Se ei tässä ollut se pointti. Oli vain toive saada muiden kokemuksia lasun kanssa asioinnista kun itsellä ei ole siitä kokemusta. Ihmellistä haukkumista ja syyllistämistä on, ymmärrän kyllä miksi ihmiset ei asiasta uskalla keskustella kun heti ollaan heittämässä roviolle. "Pikkasen" ihmiset tarttuu vääriin asioihin kiinni. Itse en ymmärrä miksi pitää pönkittää omaa itsetuntoa lyttäämällä muita mutta huvinsa kullakin. Tuollaisten ihmisten takia moni menettää elämänhalunsa ja se on kamalaa.

[/quote]

Ja sulle on jo tässä vastattu että jos olisit selvemmin kertonut nämä asiat jo alussa niin olisit varmasti saanut parempia vastauksia. Ja ihan kyllä itse aloitit kiukuttelemaan meille jotka yritettiin vaan saada selvää tilanteestasi. Kaikkea hyvää kuitenkin jatkoon, toivottavasti asiat selkiytyvät.
[/quote]
Ja siltikään en ole saanut kuin 2 vai 3 vastausta alkuperäiseen kysymykseen.. minun tilanteeni ei ollut tässä aiheena vaan lastensuojelun kanssa asiointi ylipäätänsä.

Vierailija
36/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, no mitä sitten sitä lastensuojelua pelkäät, jos kaikki on kunnossa? Tai jos tosissaan et halua niitä penkomaan teidän asioita (itse en ehkä haluaisi kun synnytyksessä ja vauvassa stressattavaa), niin ratkaisuhan on erittäin yksinkertainen, lakkaat olemasta teknisesti asunnoton. Eihän täältä kukaan osaa mitään sinulle hyödyllistä kertoa miten vastasyntyneen kanssa lastensuojelu toimii tuollaisessa tapauksessa, luulisi että ihan selvää että riippuu tapauksesta. Mikä kaupunki, mikä virkailija, mitkä sinun olosuhteet, toteaako vain että asunto on ja sillä selvä, pystyykö taikomaan sen asunnon sulle jostain, vai huolestuuko ja jatkaa tarkkailua vaikka olisitte uudessa kämpässä jo. 

Vierailija
37/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 19:54"] [quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 19:38"] En kaipaa ratkaisuja vaan kokemuksia!! Ettekö nyt stana osaa lukea?? [/quote] No vittu perkele osataan. Ilmeisesti kellään ei ole ollut noin paska tilanne vaan ovat osanneet hoitaa asiansa kuntoon. Siinä sulle vastaus. [/quote] No johan on ihme jos olen ainoa suomessa josta on tehty tälläinen ilmoitus! Olen siis ennakkotapaus, hyvä tietää! Ja sinähän et tiedä miten olen asiani hoitanut, kaikki ei aina ole niin mustavalkoista. Mutta kiitos panostuksestasi, tuli hyvä ja rauhallinen mieli <3 [/quote] No kuule ihan itse aloit äksyilemään vaikka ihmiset yrittää vaan auttaa. En yhtään ihmettele että on ilmoitus tehty. [/quote] Kuka on yrittänyt auttaa?? Ja kaipasinko apua? Kaipasin kokemuksia enkä ole vielä yhtäkään saanut! Pari tyyppiä kirjoittanut kivasti, loput antanut tyhjiä neuvoja joista ei ole apua. Ootte kyllä päässejä :D

[/quote]no  turha täällä raivota jos niitä kokemuksia ei ole. Alkaa tuntua siltä että ihan aiheesta on ilmoitus tehty. Et tunnu oikein hallitsevan itseäsi. 

Vierailija
38/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:47"] Edelleenkään en kaipaa ratkaisuja, ne on kyllä olemassa. Lapsella tulee olemaan koti ja kaksi vanhempaa, tällä hetkellä vain olen virallisesti asunnoton, mutta se muuttu viimeistään lapsen synnyttyä. Ei tässä se asunnottomuus ole ongelmana ja kaikki (sossu, neuvola, sairaala) ovat tästä tietoisia. Ilmoitus vaan on pakko tehdä jos olen virallisesti asunnoton. Lapsen hyvinvointi ei ole uhattuna, on isovanhempia ja ystäviä ympärillä, on työpaikka. Se ei tässä ollut se pointti. Oli vain toive saada muiden kokemuksia lasun kanssa asioinnista kun itsellä ei ole siitä kokemusta. Ihmellistä haukkumista ja syyllistämistä on, ymmärrän kyllä miksi ihmiset ei asiasta uskalla keskustella kun heti ollaan heittämässä roviolle. "Pikkasen" ihmiset tarttuu vääriin asioihin kiinni. Itse en ymmärrä miksi pitää pönkittää omaa itsetuntoa lyttäämällä muita mutta huvinsa kullakin. Tuollaisten ihmisten takia moni menettää elämänhalunsa ja se on kamalaa. [/quote] Ja sulle on jo tässä vastattu että jos olisit selvemmin kertonut nämä asiat jo alussa niin olisit varmasti saanut parempia vastauksia. Ja ihan kyllä itse aloitit kiukuttelemaan meille jotka yritettiin vaan saada selvää tilanteestasi. Kaikkea hyvää kuitenkin jatkoon, toivottavasti asiat selkiytyvät. [/quote] Ja siltikään en ole saanut kuin 2 vai 3 vastausta alkuperäiseen kysymykseen.. minun tilanteeni ei ollut tässä aiheena vaan lastensuojelun kanssa asiointi ylipäätänsä.

[/quote]

Eihän me voida vastata jos ei tiedetä mikä tilanne sinulla on! Nyt en enää jaksa tuollaista lapsellista ämpyttämistä, onnea vaan sossujen kanssa jos asenne on tuo.

Vierailija
39/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin erilaisia tilanteita ja lähtökohtia. AP:lle ilkeästi vastanneet ("OUTO MUIJA, EI OO INKKARIT KAIKKI KANOOTISSA" jne.) eivät selvästikään ole nähneet/kokeneet hirveän paljon. Itse tulen huonoista oloista ja olen nähnyt kaikenlaista elämää päästä päähän. En ihmettele tätäkään tilannetta. Päin vastoin voin kuvitella sen hyvin.
AP esim. ei välttämättä halua olla lapsen isästä ja tämän asunnosta riippuvainen, jos jokin asia suhteessa onkin alkanut arveluttamaan. Silloin onkin hyvä varmistaa, että lapsella ja hänellä on oma koti, vaikka isä kuvioissa olisikin ja muuttaisi heidän kotiin. Asunto kuitenkin olisi AP:n nimissä, jos tulisi vaikka ero tms.
En ymmärrä näitä vastaajia, joiden täytyi saada jotenkin lytätä viimeisillään raskaana ja hankalassa tilanteessa oleva ihminen.

Vierailija
40/92 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apnon niin sekopää nainen että parempi antaa olla.TOIVOTTAVASTI SOSSUT HOITAA LOPUT.En jaksa tollasta lapsellista uliuli ap:tä joka ei osaa ottaa vastuuta ja tosiaan on epäkypsä äidiksi!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä