Olisivatko 18-30v poikanne valmiita sotimaan?
Kun kuuntelee keskusteluja, kuulostaa siltä, että moni nuori mieluummin pakenisi, kuin jäisi puolustamaan Suomen itsenäisyyttä. Enkä kyllä heitä siitä syytä, ei ole Suomi mikään onnela ollut aikoihin.
Kommentit (94)
Sotilaskarkureita. Jotka tulivat 2015 ja sitä ennen ja jälkeenkin, viivat mennä ensimmäisenä.
Lähi-idän ihmeet, passittomat henkilöllisyyden valehdelleet lähtee ensimmäisenä.
Itse kohta 40 vee ettei tässä ensimmäisenä lähdetä eteen jos käsky käy. Mutta sijoitus on ja sijoituskin sitä luokkaa ettei niillä seteillä edessä olla.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kenenkään ei pitäisi sotia täysin ylivoimaista vihollista vastaan, joka valtaisi Suomen joka tapauksessa parissa päivässä. Jos Venäjä Suomen haluaa, niin mieluummin vaan antaudutaan ilman vastarintaa ja annetaan Putinin perustaa tänne joku nukkehallitus. Pienempi paha olisi elää Putinin vallan alla kuin se että koko maa pommitettaisiin maan tasalle.
Minä kyllä olen tässä asiassa toista mieltä. Mitä ajattelet miehityksen alla elämisen olevan?Kannattaa miettiä mitä Virossa tapahtui. Siellä varmaan lähti monella henki. Ketkä säilyisi hengissä, eläisivät kuin tällä hetkellä Venäjän köyhissä osissa asuvat ihmiset. Turha haaveilla terveydenhoidosta, kunnollisesta ruoasta, lämpimästä kodista ja ennen kaikkea turvallisuudesta. Oletko koskaan kuullut miten moni köyhä venäläistyttö joutuu ihmiskaupan uhriksi? Luulenpa, että tämä olisi monen lapsen kohtalo venäjän vallan alla. Yleensä viholliskansaa kohdellaan pahasti.
Kaikki SYNNYTTÄMÄTTÖMÄT 18 täyttäneet naiset myös.
Tasa_arvo nääs.
Mikään ei ole kunniakkaampaa, kuin uhrata omat poikalapsensa juutalaispankkiirien puolesta sotimalla heidän synnyttämissään sodissa. Shalom I-S-R-A-E-L.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki SYNNYTTÄMÄTTÖMÄT 18 täyttäneet naiset myös.
Tasa_arvo nääs.
Kai synnyttäneetkin saa osallistua? :D
Mikähän olisi Naton hinta? Ei kai kukaan ilmaiseksi auta?
Summat pitää saada pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pysymme puolueettomina, emme joudu sotimaan. Jos liitymme Natoon, alkaa sota. Nii yksinkertaista tämä on. Kenenkään ei kuulu kuolla sotahullujen ja muiden kusta päähänsä saaneiden uhoajien vuoksi. Ne, jotka tuota Natoa täällä paukuttavat, eivät tajua, mitä se oikeasti tarkoittaa kun ohjukset suunnataan tänne.
Kuinka moneen Natomaahan on hyökätty?
Koita ymmärtää: Suomi EI ole Nato-maa. Myöskään Ukraina ei ollut Nato-maa. Mutta Ukraina oli maa, joka halusi tässä ajanhetkessä liittyä Natoon. Nyt siellä ku oll aan sen vuoksi! Jos Suomi haluaa nyt tässä ajanhetkessä Natoon, se tekee saman virheen kuin Ukraina. Siinä vaiheessa myös täällä ku oll aan.
Natoon olisi pitänyt liittyä kauan sitten jonkun heikomman presidentin kaudella. Putinin kaudella se on itse mur h a. Ja joka tapauksessa parasta on olla se neutraali maa idän ja lännen välillä. Se liudentaa kaikkien osapuolien a g g re ssio ita. Tätä haluavat niin Nato, EU kuin VEnäjä. MIkä ihme sinun kaltaisiasi vaivaa? Strateginen ajattelu puuttuu täysin?
Kyllä mä lähinnä mietin että mikä sua vaivaa. Uskot Putinin puheita siitä että Ukrainan Nato-haaveet oli tuon hyökkäyksen syynä? Olet naiivi tai sitten niitä kuuluisia Pietarin trolleja.
Totuus on se että Putin napsii kaikki naapurimaat jotka eivät kuulu Natoon.
Vierailija kirjoitti:
27v veljeni on. Hän on hyvä ihminen, pelkään että menetän hänet. Hän on puhdas sielu.
Hyvät kuolevat aina. Sen takia heitä seuraa pyhimyksen kaltainen imago.
19 v paraikaa armeijassa ja niin suoraselkäinen, että puolustaisi. Sydämeni särkyisi, jos hänet menettäisin.
Ketkä siellä sodassa nyt sitten pärjää paremmin ja kuka lähtee mielellään sotimaan? Ei niitä sotahulluja nyt kuitenkaan niin paljoa ole. Kyllä mä ymmärrän vanhempien huolen ja oma äitikin laittoi, että tule sieltä Hesasta kotiin, kun pian ne hyökkää Suomeenkin. Ja oon kuitenkin jo yli 30v. Se, että sanotaan, että Suomessa on kurjaa ja elämä kohdellut huonosti, niin jos Venäjä tämän paikan valloittaa, niin sittenkö koittaa kissan päivät? Silloin te näette, mitä se kurjuus/köyhyys todella on, kun mahdollinen valtion kustantama vuokra-asunto lähtee alta, ei ole edullisia lääkäripalveluita, sosiaaliturva lähtee kokonaan ja kolehdit kerätään kaduilla, että saa ruokaa. Eli kaikki pojat ja henkisesti pojam tasolle jääneet vaan mamman syliin turvaan, jos käsky käy? Miettikää, jos tolla tavalla ajattelevia olisi paljon. Haluan uskoa, että ovat vain puheen tasolla. En minäkään sinne rintamalla haluaisi ja pelottais ihan saakelisti, mutta mä mietinkin näitä asioita vähän laajemmin kuin että miten elämä on mua kohdellut ja ei ole todellakaan kohdellut mitenkään täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pysymme puolueettomina, emme joudu sotimaan. Jos liitymme Natoon, alkaa sota. Nii yksinkertaista tämä on. Kenenkään ei kuulu kuolla sotahullujen ja muiden kusta päähänsä saaneiden uhoajien vuoksi. Ne, jotka tuota Natoa täällä paukuttavat, eivät tajua, mitä se oikeasti tarkoittaa kun ohjukset suunnataan tänne.
Kuinka moneen Natomaahan on hyökätty?
Kuinka moneen itsenäiseen Euroopan maahan on hyökätty 2. maailmansodan jälkeen?
Menisi varmaan, mutta yksin en päästäisi. Menisin itse varmaan huoltojoukkoihin jonnekin lähelle. Pitää puolustautua, mutta järkevällä tavalla. Onko meillä tuudittauduttu siihen, että saadaan olla rauhassa, eikä mitenkään tarvitse valmistautua. Väestönsuojat, aseiden saatavuus hätätilanteessa myös siviileille, samaten tämä maatalouden pyörittäminen maataloustöiden tottumattomien voimin. Ei saa olla avuton, mutta jos mitenkään ei valmistauduta, niin voisi siinä yhtäkkiä olla hätä kädessä.
Mitään rintamaa ei tule olemaan, puten porukka olisi uudellamaalla jo ensimmäisenä päivänä. Ajelisivat tankeilla ym. porvoon ja lahden teitä suoraan helsinkiin. Asevarastot olisi tuhottu jo ennen kuin mitään reservejä olisi edes kutsuttu. Ihan naurettavaa edes ajatella.
Ajamme suoraan Ruotsiin jos sota tulee. Lapseni ei ole tykinruokaa (eikä koronakilpi). Italialaiset ja kreikkalaiset voisivat tulla vartioimaan rajoja korvaukseksi Suomen avokätisistä miljardituista. Toki myös 7 vuotta sitten tulleet ovat oletettavasti valmiita kuolemaan suomalaisen elintavan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä pahaa pelkään että suurin osa nuorista miehistä on niin vellihousuja että ei niistä ole sotimaan. Eivät ole edes armeijaa käyneet.
Miehiä saat toki vihata ja väheksyä, niinhän tämän palstan kiittämättömät naiset tekevät, mutta korjaan vain yhden asiavirheen. Nimittäin suurin osa miehistä suorittaa edelleen asepalveluksen.
Entäs EU ja Lissabonin sopimus, tulisko väkeä ja kalustoa muista EU maista?
Ai et tunne tuota kuuluisaa kappaletta?