S-ryhmän perunapussien sisällöstä AINA puolet pilalla
Nyt meni hermot.
Mikä siinä on, että lähes joka kerta S-ryhmän oman merkin perunapussista puolet perunasta on mustaa tai muuten huonoa. Ostan kahden kilon punaisia perunapusseja noin 1.5€:n hintaan ja lähes joka kerta vuodenajasta riippumatta puolet on perunoista on suoranaista paskaa. Kyllä tulee perunalle hintaa.
Teen muussia, olen kuorinut nyt noin puolet kahden kilon pussista Afra perunaa, jonka on pakannut Veljekset Kuusisto 06-aleelta. Eipä ole paljoa saanut muussikattilaan vielä täytettä, kompostiin kyllä! Näistä 10.7.15 pakatuista, parasta ennen 30.7.15 perunoista.
Ja kyllä, olen valittanut useasti sekä s-kaupalle ja toimittajalle. Mutta kukapa kuluttajaa kuuntelisi.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:42"]
[/quote]
Just tuollaisia tosi paljon pussissa. -6-
Kuvassa tämän päiväisen perunapussin ensimmäinen peruna. Tätä laatua siis ympäri vuoden viimeiset 2-3 vuotta S-ryhmästä. Viljelijän sivuilta huomasin, että kyseinen Afra-lajike on nyt tänä vuonna poistunut viljelystä, varmaankin tämän huonon laadun takia. Silti vielä meille kuluttajille myydään täyteen hintaan laadultaan korkeintaan rehuksi käyvää perunaa.
Tämä avautuminen tänne Vauva-palstalle, koska S-ryhmä ei ole asiasta kiinnostunut.
Niinpä! Ja K-ketjun Pirkka-perunat ovat kaikki samaa muusipottua, ostaa ne minkä värisessä pussissa tahansa. Kaikki hajoavat kattilaan ja maistuvat vetiseltä.
Sama juttu. Kun kuitenkin on ollut pakko S-marketissa käydä, kun se on ainoa kauppa lähellä, niin päätin että minäpä ostan kalliimpia perunoita, kun ne perushintaiset on mustia sisältä (yli puolet on mulla mennyt hukkaan niistä). Ostin sitten Siikliä, valmiiksi pakatussa pussissa. JA EIKÖS SEKIN SAATANA OLLUT TÄYNNÄ KINDERPERUNOITA! Tuo vaatii jo omistautumista S-ryhmältä, että saa kaikki paskat perunat Suomesta kerättyä haltuunsa.
Myös minä olen valittanut, ilman näkyvää tulosta. K-marketista ostan nykyään perunani. Esim. Pirkka-kesäperunapussissa on ihania valmiiksi pestyjä hyviä perunoita melko edullisesti. K-kaupoissa on myös irtolaareissa vaihtelevammin eri lajikkeita. S-ryhmällä on ainakin täällä Pirkanmaalla yleisperunana vain Challengeria ja uuniperuna Rosamunda on korvattu jollain jolla on samantapainen nimi, mutta ei ole Rosamunda. Van Goghia, joka on sekä yleisperunana että muusiperunana takuuvarma, ei ole enää aikoihin saanut.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:51"]
Sama juttu. Kun kuitenkin on ollut pakko S-marketissa käydä, kun se on ainoa kauppa lähellä, niin päätin että minäpä ostan kalliimpia perunoita, kun ne perushintaiset on mustia sisältä (yli puolet on mulla mennyt hukkaan niistä). Ostin sitten Siikliä, valmiiksi pakatussa pussissa. JA EIKÖS SEKIN SAATANA OLLUT TÄYNNÄ KINDERPERUNOITA! Tuo vaatii jo omistautumista S-ryhmältä, että saa kaikki paskat perunat Suomesta kerättyä haltuunsa.
Myös minä olen valittanut, ilman näkyvää tulosta. K-marketista ostan nykyään perunani. Esim. Pirkka-kesäperunapussissa on ihania valmiiksi pestyjä hyviä perunoita melko edullisesti. K-kaupoissa on myös irtolaareissa vaihtelevammin eri lajikkeita. S-ryhmällä on ainakin täällä Pirkanmaalla yleisperunana vain Challengeria ja uuniperuna Rosamunda on korvattu jollain jolla on samantapainen nimi, mutta ei ole Rosamunda. Van Goghia, joka on sekä yleisperunana että muusiperunana takuuvarma, ei ole enää aikoihin saanut.
Van Gogh on pääosin poistunut viljelyksestä tautiherkkyyden takia. Itse en muista juurikaan huonoja Vaneja osuneen kohdallni ja se oli kuitenkin vuosia ainoa käyttöperuna meillä, takuuvarma kuten sanoit.
[/quote]
Juuri tuon takia ostan perunat irtomyynnistä, saa just niin paljon kuin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:51"]
Van Gogh on pääosin poistunut viljelyksestä tautiherkkyyden takia. Itse en muista juurikaan huonoja Vaneja osuneen kohdallni ja se oli kuitenkin vuosia ainoa käyttöperuna meillä, takuuvarma kuten sanoit.
[/quote]
[/quote]
Se K-kauppa, josta nykyään haen perunani, on hankkinut myyntiin van Goghia jostakin. Nyt oli tosin ilmoitus, että nyt se on viljelijältä loppu.
Perunalajikkeita on valtavan paljon erilaisia. Olisi mukavaa, jos kaupoissa olisi enemmän eri lajikkeita tarjolla, kun niitä kuitenkin on. Ilmeisesti kaikki viljelevät aina samaa, kenties johonkin lajikkeeseen saa paremmin tukia?
K-marketeilla ja Citymarketeilla ainakin meillä päin on tapana ilmoittaa lajikkeen lisäksi viljelijä/tilan nimi ja paikkakunta. S-ryhmähän ei moisia ilmoita. Viljelijän ilmoittaminen antaa luotettavamman vaikutelman, hän ikään kuin seisoo tuotteensa takana. Ja hyviä perunoita ne on olleetkin. Mieluummin maksan muutaman sentin kilolta enemmän perunasta jos vältyn mignon-perunoiden kuorimisen ja biojätteen viennin vaivalta.
Minulla on hyviä kokemuksia Lidlin perunoista. Sieltä on viime aikoihin asti saanut iduttomia vanhoja perunoita. Moitteetonta laatua. Muissa kaupoissa myydään vain idullisia. Niitä en halua.
Me ostetaan aina se keltainen pussi. Käy keittoon, muussiin, kiusaukseen ja sellaisenaan. Ei ole monta huonoa ollut.
Valmiit pussit ovat joka kaupassa huonoja. Ostan vain irtoperunaa, mutta Lidlistä se on välillä loppu ja silloin ollaan kyllä joskus jääty nälkäisiksi, kun 2 kilon pussista löytyi ehkä 4 syötävää perunaa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:54"]Niinpä! Ja K-ketjun Pirkka-perunat ovat kaikki samaa muusipottua, ostaa ne minkä värisessä pussissa tahansa. Kaikki hajoavat kattilaan ja maistuvat vetiseltä.
[/quote]
Ei mulla vaan koskaan ole ne kiinteät hajonnut. Mitenkä sä keität niitä? :o
miksi ihmeessä sitten ostat niitä perunapusseja, jos ne kerran ovat noin huonoja laadultaan?
Osta perunasi torilta tai suoraan viljelijältä, saat taatusti laadukasta.
Melkein tekisi mieli alkaa itse pitämään omaa perunamaata, ei siinä suuri vaiva ole. Samalla muutkin juurekset ja kasvikset. Laittaisin ehkä lanttua, punajuurta, porkkanaa, kukkakaalia, mansikkaa.
On kyllä omituista että nettiruokakauppoja ei tunnu löytyvän pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Hehän niitä juuri eniten tarvitsisivat kun ei ole palveluja! Toimituskulut saisivat olla max 7 euroa niin moni tilaisi suoraan kotiin ruuat.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:29"]
On kyllä omituista että nettiruokakauppoja ei tunnu löytyvän pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Hehän niitä juuri eniten tarvitsisivat kun ei ole palveluja! Toimituskulut saisivat olla max 7 euroa niin moni tilaisi suoraan kotiin ruuat.
[/quote]
Kuljetuskulut sinne korpeen 7€?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:39"]
[/quote]
Kuljetuskulut sinne korpeen 7€?
[/quote]No mikä ettei jos kerran Saksastakin toimittavat Suomeen hintaan 7,90 e. Mieti, Saksasta.
[/quote]
Pidemmän matkan kuljetus on iso investointi. Autoissa pitää olla kylmätilaa kylmätuotteille ja toisaalta tilaa tuotteille mitä ei saa kylmässä kuljettaa. Sekä lisäksi erillinen tila pakasteille. Kaluston lisäksi henkilöstökulut.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 13:43"]
[/quote]
Pidemmän matkan kuljetus on iso investointi. Autoissa pitää olla kylmätilaa kylmätuotteille ja toisaalta tilaa tuotteille mitä ei saa kylmässä kuljettaa. Sekä lisäksi erillinen tila pakasteille. Kaluston lisäksi henkilöstökulut.
[/quote]Ei kai sen matkan niin pitkä tarvisi olla, onhan niitä ympäri Suomen hyvinvarustettuja kauppoja.
http://aijaa.com/Wxe6kt