Muita ylipainoisia jotka eivät laihduta?
Täällä ilmoittautuu yksi. Syy: en näe siihen tarvetta. Painoindeksini on 27.9. Minulla on työ jota rakastan, onnellinen parisuhde sekä ihana ja luotettava joukko ystäviä.
Yritin 29 vuotta elämästäni olla hoikka. En onnistunut, paitsi vuosina joina sairastin vakavaa ahdistuneisuushäiriötä enkä pystynyt syömään kunnolla. Elämäni muuttui kertaheitolla, kun lakkasin vertailemasta omaa löysää vartaloani fitness-naisiin, ja aloin *kauhistus!* nauttia pursuilevista muodoistani ja pehmeydestäni. Miksipä ei? Elämä on ihanaa kun saa olla oma itsensä - sisäisesti ja ulkoisesti! Olen nyt myös terveempi kuin yrittäessäni laihduttaa. Jaksan vaikka mitä ja veriarvoni ovat niin hyvät kuin olla voi.
Onko täällä muita saman kokeneita vai olenko ainut?
Kommentit (10)
Jee! Hyvä me! Hyvä itsetunto on arvokas asia.
Minä! Minulla on noin kaksi kiloa ylipainoa. Minusta on tärkeämpää, että painoni pysyy näissä lukemissa, kuin että yritän kituuttamalla saada sen normilukemiin, koska laihdutuksesta todennäköisesti seuraisi repsahdus korkojen kera. Minulla on sitäpaitsi oikein hyvä olo näissä lukemissa ja olen terve.
Kyllä vainen on muitakin!
Painan n. 75 kg ja olen 166 pitkä. Mitä siitä nyt tulee painoindeksin mukaan? 28? En jaksa nyt tarkistaa.
Olen tyytyväinen. Olen vahvan oloinen, urheilullinen nainen, jolla tietysti on liikaa rasvaa kehossa. Mutta parempi näin kuin se ainainen laihdutus. Näillä olen nyt mennyt ainakin 10 vuotta.
Kun jätin laihdutusstressin taakseni, niin voin paljon paremmiin. Mitään terveyshaittojahan tällaisesta tuskin on. Pahempia ne henkiset ongelmat, jota juontavat juurensa jatkuvasta itsensä tarkkailusta.
Ihanaa ap! Voih, olen kateellinen sinulle.
Minulla on painoindeksi 26,3. Minulla paino alkoi nousta ensimmäisen raskauden myötä eikä sen jälkeen enää palannut normimittoihin.En laihduta, en vain jaksa. Joskus jaksoin, mutta kilot tulivat takaisin korkojen kera.
Pahinta on, että mieheni osoittaa koko ajan, ettei ole tyytyväinen ulkonäkööni. Jatkuvaa halveksuntaa ja nälvimistä. Koko ajan alleviivaa sitä, että lihava nainen on halveksittavin otus maan päällä. Itsetuntoni on nollissa eikä sitä yhtään paranna se, että mies himoitsee nuoria 16-18v pimuja eli näyttää niitä rivoja kuvia netistä minulle tyyliin "tällainen naisen kuuluu olla!" Seksiä ei tee mieli kun itsetuntoni on nollan alapuolella -mksi mieheni haluaisi panna norsua? (jostain syystä mies kuitenkin kiukuttelee seksin puutetta) En pysty kilpailemaan vartalolla noiden nuorten kanssa, olen sentään 50v (ja mies 60v) eikä kiinnostakaan, enää.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:17"]
Minulla on painoindeksi 26,3. Minulla paino alkoi nousta ensimmäisen raskauden myötä eikä sen jälkeen enää palannut normimittoihin.En laihduta, en vain jaksa. Joskus jaksoin, mutta kilot tulivat takaisin korkojen kera.
Pahinta on, että mieheni osoittaa koko ajan, ettei ole tyytyväinen ulkonäkööni. Jatkuvaa halveksuntaa ja nälvimistä. Koko ajan alleviivaa sitä, että lihava nainen on halveksittavin otus maan päällä. Itsetuntoni on nollissa eikä sitä yhtään paranna se, että mies himoitsee nuoria 16-18v pimuja eli näyttää niitä rivoja kuvia netistä minulle tyyliin "tällainen naisen kuuluu olla!" Seksiä ei tee mieli kun itsetuntoni on nollan alapuolella -mksi mieheni haluaisi panna norsua? (jostain syystä mies kuitenkin kiukuttelee seksin puutetta) En pysty kilpailemaan vartalolla noiden nuorten kanssa, olen sentään 50v (ja mies 60v) eikä kiinnostakaan, enää.
[/quote]
Kaikkea sitä ihminen jaksaakin sietää.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:10"]
Kyllä vainen on muitakin!
Painan n. 75 kg ja olen 166 pitkä. Mitä siitä nyt tulee painoindeksin mukaan? 28? En jaksa nyt tarkistaa.
Olen tyytyväinen. Olen vahvan oloinen, urheilullinen nainen, jolla tietysti on liikaa rasvaa kehossa. Mutta parempi näin kuin se ainainen laihdutus. Näillä olen nyt mennyt ainakin 10 vuotta.
Kun jätin laihdutusstressin taakseni, niin voin paljon paremmiin. Mitään terveyshaittojahan tällaisesta tuskin on. Pahempia ne henkiset ongelmat, jota juontavat juurensa jatkuvasta itsensä tarkkailusta.
[/quote]
Miten pääsisinkään tuohon tilaan? Jatkuvasti haaveilen kymmenen kilon pudotuksesta ja se vie koko elämän.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:21"]
[/quote]
[/quote]
Anna ukolle kenkää. Ei se tuosta vanhemmiten parane. Ansaitset parempaa. Ihan hirveä otus tuo mies. Kuka nuori nainen muka haluaa tuollaisen 60 v. äijän? Miehellä itsellään huono itsetunto ja pelko, että lerpahtaa lopullisesti, siksi pitää sinua lytätä. Elämä ei voi tuosta kuin parantua ja sinulla on siihen avain.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:21"]
[/quote]
[/quote]
Sanattomaksi vetää. Miten kukaan jaksaa tuollaista, kerranhan täällä vain ollaan.
Täällä myös. Ylipainoa jonkin verran...ei lihavuutta varsinaisesti. Olen laihduttanut useita kertoja, ja taas ovat menetetyt kilot palanneet. Nyt mennään näillä kiloilla. Ostin tänä keväänä paljon kivoja ja sopivia vaatteita itselleni, myös runsaasti alusvaatteita. Elämä tuntuu ihan hyvältä näin.