Minne Suomesta kannattaisi paeta sotaa jos Venäjä hyökkäisi tänne?
Ruotsiin? Vai jonnekin kauemmas? Minne itse menisit?
Kommentit (288)
Tämän miettiminen olisi henkisesti helpompaa, jos kaikki lapseni olisivat tyttöjä. Voisinko koskaan lähteä maasta, jota oma poikani on puolustamassa? En. Ja vaikken mikään intoisänmaallinen olekaan, niin rakastan tätä maata, sen kulttuuria, yhdessä rakennettua yhteiskuntaa, omituista kieltä ja ennen kaikkea ihmisiä.
Lapseni lähtisivät rintamalle, joten minä en todellakaan lähtisi mihinkään Suomesta. Tekisin viimeiseen asti kaikkeni auttaakseni tätä maata kaikin keinoin ja avustaisin armeijaa niin paljon kuin pystyisin.
Lähtijöille tiedoksi, sosiaaliturva muualla maailmassa ei ole niin hyvä kuin Suomessa, joten teillä pitää lähdön hetkellä olla taskut täynnä rahaa, jotta selviätte kohdemaassa vaikkapa vuoden ennen mahdollista työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tosiasia on, että yksikään maa ei huolisi suomalaisia. Väärä uskonto, ihonväri, narratiivi. Pelkureina pitäisivät.
Jehova Jumala hävittää väärän uskonnon juuri alkaneessa Harmagedonin taistelussa. Vain Jehovan todistajat säilyvät uuteen asiainjärjestelmään.
Milloin vain kirjoitti:
Espanjaan. Säästöjä on niin paljon, että pystyisin järjestämään lapsenikin sinne. Sekä muutaman vuoden kuluttua alkaa eläke juosta, joten sinne asti pärjään säästöilläni. Töitä ei tarvitse edes miettiä.
Jos Suomi joutuu sotaan, niin voi olla aika hiljaista sen odottelemasi eläkkeen suhteen 😂
Vierailija kirjoitti:
Lapseni lähtisivät rintamalle, joten minä en todellakaan lähtisi mihinkään Suomesta. Tekisin viimeiseen asti kaikkeni auttaakseni tätä maata kaikin keinoin ja avustaisin armeijaa niin paljon kuin pystyisin.
Lähtijöille tiedoksi, sosiaaliturva muualla maailmassa ei ole niin hyvä kuin Suomessa, joten teillä pitää lähdön hetkellä olla taskut täynnä rahaa, jotta selviätte kohdemaassa vaikkapa vuoden ennen mahdollista työllistymistä.
Sama täällä. Hienoa huomata, että kaikki eivät ole halveksuttavia pelkureita.
Pohjois-Ruotsiin. Siellä on tilaa meille kaikille ja voitaisiin jatkaa siellä elämää ihan suomenkielellä melkein kuin Suomessa, kun mentäisiin kaikki sinne. Siellä on ihan hyvin työpaikkojakin kaivosten, voimaloiden ja tehtaiden myötä. Ja lisää voisi tulla kun tulisi paljon työhaluista porukkaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Ruotsiin. Siellä on tilaa meille kaikille ja voitaisiin jatkaa siellä elämää ihan suomenkielellä melkein kuin Suomessa, kun mentäisiin kaikki sinne. Siellä on ihan hyvin työpaikkojakin kaivosten, voimaloiden ja tehtaiden myötä. Ja lisää voisi tulla kun tulisi paljon työhaluista porukkaa lisää.
Sitten kun eteläinen Ruotsi alkaa käydä turhan levottomaksi, niin julistautumaan itsenäiseksi ja annetaan maalle nimeksi Suomi.
Minulla on kolme vaihtoehtoa, todennäköisesti en lähtisi Suomesta. Pohjois-Karjalan peräkylällä on paikka, jonne voisin mennä, huono puoli rajan läheisyys. Toinen vaihtoehto poikani asunto lännessä päin. Tai sitten jään kotiini Hämeeseen ja yritän ottaa tyynesti vastaan, mitä tuleman pitää.
Mä olen kyllä sen verran kätevä nainen, että minusta olisi ihan hyötyäkin. En siis lähtisi mihinkään. Ikää sen verran sopivasti, ettei enää edes pelottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Milloin vain kirjoitti:
Espanjaan. Säästöjä on niin paljon, että pystyisin järjestämään lapsenikin sinne. Sekä muutaman vuoden kuluttua alkaa eläke juosta, joten sinne asti pärjään säästöilläni. Töitä ei tarvitse edes miettiä.
Jos Suomi joutuu sotaan, niin voi olla aika hiljaista sen odottelemasi eläkkeen suhteen 😂
Höpölöpö taas. Kyllä Suomi kansalaisitaan huolen pitää, ja olen toki maksanut palkastani eläkkeeni ajallaan. Kyllä eläkkeet ja palkat täytyy ihmisilee maksaa sota-aikoinakin.
Olet vaan kade, koska itselläsi ei ole mahdollista lähteä. Ja ainahan hyväkuntoinen eläkeläinen voi mennä töihin Espanjassakin, saa lisätuloa eläkkeensä päälle. Esim. suomalaisalueilla tarvitaan monenlaisia ammattihenkillöitä ja palveluja, myös suomen kielellä.... osaan jonkin verran muitakin kieliä, ja onnistuuhan monenlainen työ, jolla voi elämisensä tienata myöskin aivan kielitaidottomalta. En työtä pelkää, ja paitsi oman alani työtä, voin mennä kauppaan, sairaalaan jne. avustaviin, palkallisiin töihin.
Lapseni taas ovat jo nyt etätöissä, osaavat useita kieliä ja näinollen pärjäävät aivan missä vain. Ovat jo nyt kansainvälisissä töissä, joten aivan varmasti onnistuvat työllistymään, jopa jatkamaan omia töitään missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä sen verran kätevä nainen, että minusta olisi ihan hyötyäkin. En siis lähtisi mihinkään. Ikää sen verran sopivasti, ettei enää edes pelottaisi.
Sama. Sopiva yhdistelmä älyä, ikää ja kätevyyttä. Tänne jään ja Mora hampaiden välissä kokkaan rokkaa sotilaille.
Itse lähtisin Pohjois Afrikkaan. Ei ole ryzzän pelkoa. Onneks on parikin maa vaihtoehtoa.
No tällä asenteella voidaan liittyä Venä j ään heti, ilman verenvuodatusta. Kun kerran omaa kansaa ei oma maa kiinnosta.
Ei tulisi mieleenkään paeta pois.
Vierailija kirjoitti:
Milloin vain kirjoitti:
No tää. Ja mahdollinen miehitys ei tarkottaisi mitään presidentin vaihtumista, vaan kaikki Suomen infrastruktuurin kehittäminen päättyisi siihen, rahavarat siirrettäisiin venäläisiin pankkeihin ja suomalaiset saisi kuolla pikkuhiljaa nälkään leipäjonoissa. Ja muu maailma valaisisi suihkulähteitä sinivalkoiseksi.
Me pakenemme Etelä-Eurooppaan. Hyvissä ajoin.
Alaskaan, niin kuin aikanaan Suomelle oli suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
No tällä asenteella voidaan liittyä Venä j ään heti, ilman verenvuodatusta. Kun kerran omaa kansaa ei oma maa kiinnosta.
Ei tulisi mieleenkään paeta pois.
Ei kiinnosta uhrata omaa perhettä, sillä maani ei kykene puolustamaan meitä. Haluttomuus liittyä Natoon kertoo omaa kieltään.
Lauritsalassa nähty jo valkoisia pakettiautoja!
Ikävä tosiasia on, että yksikään maa ei huolisi suomalaisia. Väärä uskonto, ihonväri, narratiivi. Pelkureina pitäisivät.