Jaksan joka päivä tehdä kampauksen!
Kauhean monet ihmettelevät kuinka jaksan joka päivä tehdä hienon kampauksen itselleni. Jotkut jopa kysyvät laittaako mieheni hiukseni joka aamu.
Oikeasti hiustenlaittoon menee minulta varmasti vähemmän aikaa kuin keskimäärin ikäisiltäni naisilta. Laitan nimittäin pitkät hiukseni jonkinlaiselle nutturalle tai letille, joten niitä ei tarvitse föönätä, suoristaa tai kähertää. Esim. banaaninutturan tyyppinen hiuskiepautus tai muunneltu ranskalainen letti vie pari minuuttia harjaamisineen.
Tykkääkö muut pitää hiuksia kiinni ja laittaa näin erilaisia kampauksia? Mitä ajattelet jos vaikka työkaverillasi on aina hiukset nutturalla/letitettynä?
Kommentit (23)
Upea voimanainen, mieletön energia todella - ja ihan tuosta vaan kiepauttamalla! Kyllä siinä sellainen kunnioituksensekainen, värisevä huokaus pääsee, kun tuollaisia työkavereita kohtaa.
JOka aamu kampaus, en koe ongelmaksi kun olen ikäni tehnyt. Eikä kukaan ihmettele.
Jaa-a. Itse laitan hiukset kiinni, koska olen laiska. Lettikampaus on huomattavasti nopeampi vääntää, kuin mitä kuluisi aikaa tämän kiharapöheikön siistimiseen. Eipä siinä mitään ylistettävää ole. Laiskuttaa vain.
Jaksaminen on vähän outo ilmaisu tässä yhteydessä, ehkä puhuisin viitsimisestä tai ehtimisestä.
Kyllä tuollaisen äärellä oma väsymys kutistuu niin pieneksi. Toiset jaksavat jopa kampauksia laitella ilman valituksen sanaa. Alkaa ihan hävettää miten sitä turhasta tuleekin valittaneeksi. Tämä tosiaan laittaa asiat mittasuhteisiin. Pakko sanoa, että ihan kurkkua rupesi polttelemaan ja silmät kostuivat. Puhutteleva pysähdys heti aamun alkajaisiksi.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:39"]
Jaa-a. Itse laitan hiukset kiinni, koska olen laiska. Lettikampaus on huomattavasti nopeampi vääntää, kuin mitä kuluisi aikaa tämän kiharapöheikön siistimiseen. Eipä siinä mitään ylistettävää ole. Laiskuttaa vain.
[/quote]Tämä sama syy on minullakin. Kiharapehkon siistiminen on niin vaikeaa, että on huomattavasti helpompaa laittaa tukka nutturalle tms. Silti kymmenet (!) ihmiset ovat ihmetelleet miten jaksan (!) joka päivä vääntää kampauksen. Jos välillä laittaa letin vähän toiseen suuntaan kuin yleensä, niin taas tulee kummastelua.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:28"]
Kauhean monet ihmettelevät kuinka jaksan joka päivä tehdä hienon kampauksen itselleni. Jotkut jopa kysyvät laittaako mieheni hiukseni joka aamu.
Oikeasti hiustenlaittoon menee minulta varmasti vähemmän aikaa kuin keskimäärin ikäisiltäni naisilta. Laitan nimittäin pitkät hiukseni jonkinlaiselle nutturalle tai letille, joten niitä ei tarvitse föönätä, suoristaa tai kähertää. Esim. banaaninutturan tyyppinen hiuskiepautus tai muunneltu ranskalainen letti vie pari minuuttia harjaamisineen.
Tykkääkö muut pitää hiuksia kiinni ja laittaa näin erilaisia kampauksia? Mitä ajattelet jos vaikka työkaverillasi on aina hiukset nutturalla/letitettynä?
[/quote]
Minä laitan aina ensin letit ja laitan ne sitten nutturalle. Luin Kodin kuvalehdestä, että se on trendikästäkin. On hauska, jos työkaverit ovat samannäköisiä, se on hyvän mielen turva!
Herää kysymys millaisessa seurassa liikut, jos parin minuutin nuttura on viitseliäisyyttä vaativaa vaivautumista. Itse pesen joka aamu hiukset ja pidän papiljotteja sekä meikkaan kevyesti.
Lähden aina pitkä tukka märkänä töihin. Kampaukseni on vain ponnari. Nimimerkillä kiireaamut koira pisulle ja lapsi tarhaan.
Ajattelin otsikosta, että tää on joku mielenterveystapaus, joka juhlistaa elämän voittoa kun jaksaa taas laittaa hiuksiakin
Mäpä herään joka aamu täydellisillä hiuksilla. Silloinkin kun pesen, niille ei tarvitse tehdä muuta kun antaa kuivua. Alaselkään ulottuvat, kiharat hiukset.
Hyvin vaikea uskoa että jonkun hiuksia jaksaisi kukaan jatkuvasti hämmästellä. Etenkin, jos ne on vain tylsästi letitetty tai laitettu nutturalle.
Minusta olisi kiva oppia tekemään erilaisia lettikampauksia. Ongelmana on että olen aamu-uninen, haluan pestä hiukseni aamuisin ja yleensä juoksen suihkuun viimetingassa. Joskus todella harvoin ehdin föönätä tukan ja silloin näytänkin jo paljon paremmalta. Sitten jos pari kertaa vuodessa on ehtinyt tehdä kiharoita raudalla, on jo melkein prinsessa :D Tyylikkään ranskanletin haluaisin oppia tekemään.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:12"]
Herää kysymys millaisessa seurassa liikut, jos parin minuutin nuttura on viitseliäisyyttä vaativaa vaivautumista. Itse pesen joka aamu hiukset ja pidän papiljotteja sekä meikkaan kevyesti.
[/quote]No sehän tässä se outo juttu onkin. Kun kampauksiani jatkuvasti hämmästelevät naiset, jotka ovat varmasti käyttäneet vähintään 15 min hiustensa laittoon aamulla. Ovat siis suoristaneet tai kihartaneet hiuksiaan yms. Silti nuo helpot kampaukseni jaksavat ihmetyttää. Tämä karkea kihara hiuslaatu ehkä myös helpottaa monien kampausten tekoa. Hiukset pysyvät kiinni yhdellä tikulla tai parilla pinnillä kun eivät ole liukkaat.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:39"]
Jaa-a. Itse laitan hiukset kiinni, koska olen laiska. Lettikampaus on huomattavasti nopeampi vääntää, kuin mitä kuluisi aikaa tämän kiharapöheikön siistimiseen. Eipä siinä mitään ylistettävää ole. Laiskuttaa vain.
[/quote]Tämä sama syy on minullakin. Kiharapehkon siistiminen on niin vaikeaa, että on huomattavasti helpompaa laittaa tukka nutturalle tms. Silti kymmenet (!) ihmiset ovat ihmetelleet miten jaksan (!) joka päivä vääntää kampauksen. Jos välillä laittaa letin vähän toiseen suuntaan kuin yleensä, niin taas tulee kummastelua.
ap
[/quote]
No hiuksiakin on niin erilaisia. Jos minä kiepauttaisin minuutissa ohuisiin hiirenhäntähiuksiini banaaninutturan, niin se kyllä todellakin näyttäisi vasemmalla kädellä hutaistulta. Ehkä näillä kyselijöillä on hiukset, joita on vaikeampi laittaa. Toisekseen, kerrotko kyselijöille tuota että sulla on niin kiharat hiukset ihan luonnostaan ja kampauksen tekemiseen menee minuutti? Mietin vaan että jos jatkuvasti kyselevät "hienoista kampauksista" ja että laittaako miehesi hiuksesi...tuskin nyt ihan ventovieraat kuitenkaan tulee hämmästelemään...
ap, he ovat kohteliaita ja lausahtavat jotakin hiuksista, koska kuitenkin ojentelet niskaasi ja peilailet itseäsi sen näköisenä, että kaipaat kehuja.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:12"]
Herää kysymys millaisessa seurassa liikut, jos parin minuutin nuttura on viitseliäisyyttä vaativaa vaivautumista. Itse pesen joka aamu hiukset ja pidän papiljotteja sekä meikkaan kevyesti.
[/quote]No sehän tässä se outo juttu onkin. Kun kampauksiani jatkuvasti hämmästelevät naiset, jotka ovat varmasti käyttäneet vähintään 15 min hiustensa laittoon aamulla. Ovat siis suoristaneet tai kihartaneet hiuksiaan yms. [/quote]
Ehkä he eivät osaa arvioida sinulta kuluvaa aikaa, kun sinäkään et osaa arvioida heiltä kuluvaa aikaa. Esim. omaan tukkaani kiharat vie aikaa noin minuutin: tukka illalla hieman kosteana nutturalle/sykerölle, ja aamulla on kiharat päässä. Tai pesun jälkeen harjaus puolikuivana - aamulla on suorat hiukset. Ehkä sun tuttavatkin ihmettelee miten sinä jaksat laittaa vartin hiuksia, kun heillä menee omiinsa se minuutti kun kampaavat tai harovat tukan suoraksi/auki...
Olet kyllä voimakas!