Koiralta piti poistaa hammaskivi – saikin lopetuspiikin
Lapualainen perhe oli tuonut koiransa eläinlääkärille hammaskiven poistoon. Eläinlääkäri kuitenkin antoi koiralle lopetuspiikin.
Asiasta kirjoitti lapualainen mies Facebook-sivuillaan. Eläinlääkäri vahvistaa MTV Uutisille, että näin tosiaan pääsi käymään.
Syynä oli kahden koiran tilausten sekaantuminen. Vastaanotolle oli tullut samaan aikaan toinen koira, joka piti lopettaa.
– Tämä oli tahaton vahinko. Olin tilanteessa sanonut, että "tästä piikistä ei ole sitten paluuta", mutta se ei ollut tarpeeksi selväksi sanottu, pahoittelee eläinlääkäri tapausta.
Kun koiran kuolema selvisi, keskusteltiin tilanteesta heti omistajien kanssa.
– Keskustelin siitä tämän rouvan kanssa, ja ilman muuta tämä oli ottanut häntä koville.
Eläinlääkäri kertoo tarjoutuneensa korvaamaan virheensä jotenkin.
– Omistaja oli sitä mieltä, ettei koirasta voi rahaa ottaa. Sanoin, että voin ottaa osaa uuden pennun hankintaan.
Kamalaa, että Suomessa voi sattua tällaista!
Aika kevyeltä kuulostaa tu eläinlääkärin suhtautuminen asiaan.. "Näin pääsi käymään.." "Voin ottaa osaa uuden pennun hankintaan..". Tuo ei ole enää vahinko vaan eläinlääkärin huolimattomuudesta johtuva virhe. Luulisi, että ennen kuin potilaalle aletaan antamaan lopetusaineita, niin asia tarkastetaan koneelta, papereista ja omistajalta useaan kertaan ja sillä tavalla, että sekä lääkäri että omistaja ovat kärryillä siitä, että samasta asiasta puhutaan. Oudolta myös kuulostaa, ettei omistajan tarvitisisi allerkirjoittaa mitään paperia siitä, että koiran saa lopettaa, sillä kyllähän sellainen allekirjoitetaan ihan anestesiaakin varten.
Kommentit (31)
Voi teitä idiootteja! Luuletteko tosiaan, että lopetetun koiran saa takaisin jollain rahasummalla X? Lopetetun koiran omistajahan on sitä paitsi sanonut, ettei hänellä ole asian suhteen vaatimuksia. Eli piste tällekin turhalle vouhotukselle, please.
Kuten todettua, piikityksiin ja leikkauksiin sisältyy aina riskejä. Tuollaiset vahingot ovat yksi riskin realisaatio.
Hyi kamala, romahtaisin kyllä täysin. Vai oli rouva ollut sitä mieltä, ettei tästä voi rahaa ottaa. Ihme porukkaa.
" ei ole enää vahinko vaan eläinlääkärin huolimattomuudesta johtuva" Heheheee, mikäs se vahinko on ellei esim. Huolimattomuudesta johtuva virhe?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 07:34"]Voi teitä idiootteja! Luuletteko tosiaan, että lopetetun koiran saa takaisin jollain rahasummalla X? Lopetetun koiran omistajahan on sitä paitsi sanonut, ettei hänellä ole asian suhteen vaatimuksia. Eli piste tällekin turhalle vouhotukselle, please.
Kuten todettua, piikityksiin ja leikkauksiin sisältyy aina riskejä. Tuollaiset vahingot ovat yksi riskin realisaatio.
Hohhoijaa...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 07:34"]Voi teitä idiootteja! Luuletteko tosiaan, että lopetetun koiran saa takaisin jollain rahasummalla X? Lopetetun koiran omistajahan on sitä paitsi sanonut, ettei hänellä ole asian suhteen vaatimuksia. Eli piste tällekin turhalle vouhotukselle, please.
[/quote]
Niijoo että siis jos lääkäri antaa lapselle vahingossa yliannostuksen lääkettä tms. Ja lapsi kuolee niin seurauksia ei lääkärille tule "koska kaikkeen sisältyy aina riskit". Älkääkä tulko lässyttämään että "ihan eri asia", koska ei ole eri asia. Virkavirhe ja piste. Kyllä tolle eläinlääkärille pitäs tuntuvat sakot rapsauttaa. Oppispahan olemaan tarkempi.
Eikö ell tajunnut edes siinä vaiheessa, kun omistaja ei ollut tulossa mukaan. Useimmat varmaan haluavat pysyä rinnalla loppuun asti. Eikä täysin raihnaisia koiria voi rauhoittaa hammaskiven poistoon, joten koiran kunnonkin olisi pitänyt epäilyttää lääkäriä.
Anteeksiantamaton "virhe". Tuollaisia virheitä EI saa tapahtua. Eikö eläinlääkäri käynyt asiakkaan kanssa minkäänlaista keskustelua ennen toimenpiteeseen ryhtymistä? Minä en vastaavassa tilanteessa jättäisi asiaa siihen, että korvauksena tarjottaisiin osallistumista uuden pennun hankintaan. Olikohan suomalainen eläinlääkäri vaiko idän tuontia?
Järkyttävää!
Joutuikohan täti maksamaan eutanasian ja tuhkauksen...
Halusihan tuo eläinlääkäri kompensoida jotenkin ja piti keskustelun, kun tajusi. Inhimillisten erehdysten takia on mennyt paljon ihmishenkiäkin erilaisissa tilanteissa. Jotain verikostoako te nyt haluatte? Lääkäri on varmasti pelastanut lukuisia eläimiä.
Virheitä sattuu kaikille, tässä tapauksessa eläinlääkärille. Virheistä otetaan opiksi ja toivottavasti samanlaisia ei tulevaisuudessa enää satu kellekään eläinlääkärille.
Omistajalla on varmasti kanavansa valituksen tekoa varten.
Jos mun rakkaalle lemmikille kävisi noin niin lykkäisin sen saakelin lopetuspiikin eläinlääkärin perseeseen. Sanoisin omaisille, että "Hups. Kävi vahinko."
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:48"]
Jos mun rakkaalle lemmikille kävisi noin niin lykkäisin sen saakelin lopetuspiikin eläinlääkärin perseeseen. Sanoisin omaisille, että "Hups. Kävi vahinko."
[/quote]
:D
Ja ai että ihan lupas osallistua pennunhankintakustannuksiin. Jaloa. Tilipussissa oikeasti tuntuvat sakot sopis tohon tilanteeseen.
"– Tämä oli tahaton vahinko. Olin tilanteessa sanonut, että "tästä piikistä ei ole sitten paluuta", mutta se ei ollut tarpeeksi selväksi sanottu, pahoittelee eläinlääkäri tapausta."
Viet koiran hammaskiven poistoon ja lääkäri sanoo noin. Minä ainakin ajattelisin että se vaan heittää vitsin koiralle tai jotain. Ihan kuin lääkäri sanos tuossa että Hahahaa minähän sanoin noin mutta ei se asiakas mitään siihen sanonut niin sen syy.
Oksettava lääkäri. Jos kyseessä olis mun koira, en todellakaan jättäisi asiaa tuohon vaan veisin asian niin pitkälle että lääkäri ei enää töitään eläinten parissa tekis. Ei tuollaisia virheitä voi sattua.
Aika paha. Onneksi ell sentään myöntää virheensä ja on lupautunut korvaaviin toimenpiteisiin, toivottavasti hän pystyy antamaan itselleen anteeksi joku päivä.
Nuoret ihmiset eivät ymmärrä, että elämässä sattuu ja tapahtuu. Olin itsekin nuorena tuomitseva, ja erityisesti vahinkoja kohtaan. Nyt olen vähitellen ymmärtänyt, että ei voi jäädä rypemään vihan ja syytöksen tunteisiin, koska se ei lopu, vaan katkeroittaa.
En minä ainakaan ole allekirjoittanut mitään lopetuspapereita kertaakaan
Hoitovirheitä tapahtuu. Ihmettelen kuitenkin, koska kun vein sairaan hamsterin piikille, niin siinä keskusteltiin tuhkaamisesta ja muustakin ensin. Ja lääkäri tutki ensin ja sanoi, että eutanasia on oikea vaihtoehto. Olin tilannut ajan eutanasiaan. Kysyttiin vielä, että haluanko olla paikalla kun lemmikki kuolee. Isomman eläimen kohdalla luulisi, että lääkäri olisi vähän keskustellut asiasta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:06"]
Hoitovirheitä tapahtuu. Ihmettelen kuitenkin, koska kun vein sairaan hamsterin piikille, niin siinä keskusteltiin tuhkaamisesta ja muustakin ensin. Ja lääkäri tutki ensin ja sanoi, että eutanasia on oikea vaihtoehto. Olin tilannut ajan eutanasiaan. Kysyttiin vielä, että haluanko olla paikalla kun lemmikki kuolee. Isomman eläimen kohdalla luulisi, että lääkäri olisi vähän keskustellut asiasta.
[/quote]
Niin ja valitsin kivuttomamman kaasun hamsterille ennen sitä piikkiä. Sekin kysyttiin.
Kyllä tuollaisesta "virkavirheestä" pitäisi jonkilainen tuntuva sanktio tulla eläinlääkärille ilman muuta. Ei ole mikään pikkujuttu enää joka olankohautuksella selviää.