Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?

Vierailija
25.02.2022 |

Mielipiteitä?

Kommentit (1425)

Vierailija
1401/1425 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on että Eurooppa tullaan jakamaan taas kahtia ja muuri tulee siihen väliin. Kummalla puolen muuria haluat Suomen olevan?

Vierailija
1402/1425 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on että Eurooppa tullaan jakamaan taas kahtia ja muuri tulee siihen väliin. Kummalla puolen muuria haluat Suomen olevan?

Mitä poliitikkomme ovat tehneet viimeisen kymmenen vuoden ajan turvatakseen Suomen? Merkit ovat olleet koko ajan ilmassa. Putleriakin on kestitty Suomessa, vaikka mies on kylmäverinen murhaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1425 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen C-mies ja siis vapautettu rauhan aikana armeijasta. Jos sota syttyy, niin olen kuitenkin ensimmäisten joukossa menossa rajalle vastaan. Antakaa ase, niin tapan niin monta r yssää kuin ennen kuolemaani ehdin! Mitään menetettävää minulla ei henk.koht. ole, ei ole lapsia eikä mitään joten hyvin voin vaikka kuolla tämän maan puolesta. Onpahan jotain tärkeää edes kerran elämässään tehnyt.

Sotiminen on rankkaa puuhaa. Jos edes sen harjoittelu ei onnistu rauhan aikana, niin miten itse toiminta onnistuisi kovassa tilanteessa?

Pelkkä varustuksen paino on nykyisin jo sellainen, ettei useimmat 90-luvulla tai 2000-luvun alussa varusmiehinä olleet osaa edes käsittää niitä vaatimuksia, mikä nykyisin kohdistuu taistelijan kuntoon ja jaksamiseen. Edes jonkinlaisena vertailuna:  keskiverto vaeltaja kulkee maastossa omaan rauhalliseen tahtiinsa 15-20 kilon ergonomisen rinkan kanssa. Keskiverto nykyaikaisesti varustettu taistelija puolestaan joutuu taistelemaan maksimisykkeellä 30-35 kilon epäergonomisen taakan kanssa, eikä useinkaan pääse edes itse vaikuttamaan siihen milloin levätään ja milloin pitää mennä.

Vierailija
1404/1425 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotiminen on rankkaa puuhaa. Jos edes sen harjoittelu ei onnistu rauhan aikana, niin miten itse toiminta onnistuisi kovassa tilanteessa?

Pelkkä varustuksen paino on nykyisin jo sellainen, ettei useimmat 90-luvulla tai 2000-luvun alussa varusmiehinä olleet osaa edes käsittää niitä vaatimuksia, mikä nykyisin kohdistuu taistelijan kuntoon ja jaksamiseen. Edes jonkinlaisena vertailuna:  keskiverto vaeltaja kulkee maastossa omaan rauhalliseen tahtiinsa 15-20 kilon ergonomisen rinkan kanssa. Keskiverto nykyaikaisesti varustettu taistelija puolestaan joutuu taistelemaan maksimisykkeellä 30-35 kilon epäergonomisen taakan kanssa, eikä useinkaan pääse edes itse vaikuttamaan siihen milloin levätään ja milloin pitää mennä.

Siis hetkinen, onko taistelijan varustus jotenkin raskaampi nykyään kuin vielä 90-luvulla ja 2000-luvun alussa? Minä kun olen ollut siinä uskossa, että armeijan fyysiset vaatimukset ovat vain koko ajan löysentyneet.

Vierailija
1405/1425 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan jo valmiina koko perheen voimin. Teini-ikäiset opetettu ampumaan ja puolustamaan itseään. Kotivaraa löytyy ainakin vuoden verran. Ei lähdetä rajalle, mutta omaa tonttia puolustetaan sissitekniikoilla.

Anteeksi, ei saisi nauraa, koska mielestäni toimitte oikein, mutta en mahda mitään sille, että lähti taas mielikuvitus laukkaamaan.

"Ei lähdetä rajalle, mutta omaa tonttia puolustetaan sissitekniikoilla" Siis onko teillä tontin lähimetsät täynnä jotain Vietnam ansoja? :D Kun vihollinen astuu väärään kohtaan niin tipahtaa kuoppaan, jossa on teroitettuja puukeppejä pystyssä tai puusta heilahtaa painava heiluri täynnä piikkejä suoraan kylkeen? :D Kuten sanoin, lähti taas mielessä vähän laukalle tuo sinun kirjoitus, älä välitä.

Vierailija
1406/1425 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, onko taistelijan varustus jotenkin raskaampi nykyään kuin vielä 90-luvulla ja 2000-luvun alussa? Minä kun olen ollut siinä uskossa, että armeijan fyysiset vaatimukset ovat vain koko ajan löysentyneet.

Kyllä on. Nykyään aktiivijoukoilla (jalkaväki, jääkärit) on sirpaleliivit, kommunikaatiolaitteet, ammukset, lähitaisteluvarusteet, suunnistuslaitteet...eli taistelija itsessään on yksikkö joka voi toimia itsenäisesti tai osana joukkoa. On niitä varusteita tietysti ennenkin ollut, mutta silloin on painotettu enemmän liikkuvuutta sekä joukkueena toimimista ja hyväksytty isommat tappioluvut (aka tykinruoka) suunnitelmissa.

Erikseen ovat sitten ns. joikkarihommat joissa tietokoneella ohjataan laitteita ja koneet hoitavat lihasvoimia vaativat työt. Niitä löytyy nykyaikaisissa sotavoimissa yhä enemmän.

Vierailija
1407/1425 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paljon korkeampi motivaatio kun naapurilla. Sen huomaa jo Ukrainan sodassa.

Vierailija
1408/1425 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton sensuuri täällä...

Täältä saa esimakua siihen, millaista on elää propagandan alla, niinkuin Venäjällä.

Vain tietyt mielipiteet sallitaan, kaikki muu sensuroidaan ja hävitetään.

venäjällä sana on vapaampi

Vierailija
1409/1425 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelit tulee toteen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katson tätä nykynuorisoa...

Saako juoksuhautoihin woltata?

No enpä menis sanomaan. Nykynuoret ovat pelanneet jonnesta asti sotapelejä, joten heillä on tavallaan kokemusta sodista.

Ja sitäpaitsi jos sota tulee, ei siinä kysytä vapaaehtoisuutta. Sotaan pakotetaan. Mä ainakin uskon meidän nuoriin. Fiksumpia ne ovat kuin mitä me oltiin joskus 70-80-luvuilla. Ja tietävät paljon enemmän asioista kuin meidän isoisät sotien aikana.

Ja nää nuoret jengiläiset, joiden vuoksi jopa polisiit olivat varuillaan. Heillä on todennäköisesti jo aseita ja ovat erikoistuneet käyttämään niitä.

Ennen nuoret ottivat yksi yhtä vastaan, mutta nykynuoret tietää että joukolla päälle ja potkitaan muussiksi vaikka. Sillä se lepää. Pitää olla armoton kuin eläin.

Kaikenlainen kristillisyys pitää jättää pois ja ampua kaikkea mikä liikkuu.

Nuorethan pääsee ihan reaalielämässä sodassa kokemaan sen mitä saa tehdä vapaasti GTA-pelissä.

Ajaa tankilla kaikkien päälle ja tehdä mitä huvittaa, koska kuolemahan voi tulla ihan koska tahansa.

Sota tekee ihmisistä mielettömiä ja vapauttaa kaikista säännöistä.

No en tiiä. Mua rajoittaa ja pitelee helmasta kiinni pelko tuliseen helvettiin joutumisesta. Ja en ole edes hirveän uskovainen, mutta silti mulla on takaraivossa aina ollut pelko, että teen isoja virheitä, jotka johtaa sinne. Uskon, että en pystyis tankilla ajamaan ihmisten päältä, koska sisäinen kompassi ja pelko helvetistä ohjaa minua.

Vierailija
1410/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi ei ole, niin vapaa kun mainostetaan.

Vierailija
1411/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten luokitellaan muun sukupuoliset?

Oma tämän hetken motivaatio lähteä puolustamaan Helsinkiä olisi aika nollissa. Wokettajat/cancelloijat/feministit/yleensä vihervasemmisto on tehnyt omissa silmissä niin paljon hallaa tälle yhteiskunnalle, et ei paljoa napostelisi.

Lisäksi, eiköhän rikkaat helsinkiläiset (toim. huom. kaikki hkiläiset ei oo rikkaita) päättäjät, johtajat, yleensä merkityksellisessä asemassa olevat henkilöt jne. ole vapautettu palveluksesta yhteiskunnallisen asemansa puolesta. Lähtisinkö puolustamaan heidän kiinteää varallisuuttaan/kotiaan, kun he itse pakenevat kesämökeilleen tai ulkomaille.

Juu, ei kiitos.

Vierailija
1412/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni vangit, työsiirtoloissa ja yhdyskuntapalveluksessa olevat. Menevätkö sotimaan?

Vierailija
1413/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen m a mut, joko ovat lähdössä toiseen (kolmanteen) maahan.

Vierailija
1414/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten luokitellaan muun sukupuoliset?

Oma tämän hetken motivaatio lähteä puolustamaan Helsinkiä olisi aika nollissa. Wokettajat/cancelloijat/feministit/yleensä vihervasemmisto on tehnyt omissa silmissä niin paljon hallaa tälle yhteiskunnalle, et ei paljoa napostelisi.

Lisäksi, eiköhän rikkaat helsinkiläiset (toim. huom. kaikki hkiläiset ei oo rikkaita) päättäjät, johtajat, yleensä merkityksellisessä asemassa olevat henkilöt jne. ole vapautettu palveluksesta yhteiskunnallisen asemansa puolesta. Lähtisinkö puolustamaan heidän kiinteää varallisuuttaan/kotiaan, kun he itse pakenevat kesämökeilleen tai ulkomaille.

Juu, ei kiitos.

Miten sinä sitten ajattelet, että sinulle kävisi?

Vierailija
1415/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jää hankeen tai mättääseen makaamaan vaan pakenen maasta ja palaan kotimaahan kun sota on voitettu!

Juu ja käydää kattomassa hautoja. Etenkin niiden jotka uhkasi saunan taakse vievänsä tai marssittaa miinoja polkemaan. Sitten vetoketjut auki ja kustaan ristiin näiden haudoille. Kusipäitä kun olivat rikkaiden buumereiden sodan uhrit. Ei tuollaisten kanssa olisi voinut edes duunia tehdä. Heillä oli putinin tauti.

Vierailija
1416/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti. Venäjän suoritukset Ukrainassa lähinnä surkuhupaisaa. Suomen armeijalla ei olisi mitään hätää tuollaista esitystä vastaan 👍

Ehkä liian rehvakkaasti sanottu sinulta, mutta

kyllä Ukrainan kyky laittaa kampoihin on huomattavasti kohotanut maanpuolustustahtoa ja murentanut mielikuvaa Venäjän ylivoimaisuudesta.

Moni ei myöskään ole pitänyt vuosikymmeniin sotaa Euroopassa edes mahdollisena.

Ukrainan tapahtumat ovat repineet tämän mielikuvan kappaleiksi.

Vierailija
1417/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näistä nykyisistä parikymppisistä varsinkaan ole rintamalle, he ovat liian kiireisiä hörppimään soijalattea ja pohtimaan mitä sukupuolta oikein ovat. Ja erilaisten mielenterveysdiagnoosien pohjalta kotona makaamassa. 

Kyllä meidän parikymppiset on kasvatettu aivan toisin. Oma suppea otantasi kertonee enemmän vain sinusta, ihmiset kun tuppaavat viihtymään (tai kiukuttelemaan) kaltaistensa seurassa. Ei huolta silti sinullakaan, me puolustamme siinä samalla sinunkin suomeasi. Ja kyllä, kannatan demokratiaa ja äänestin SDP:tä. Kannatan tässä tilanteessa myös mahdollista NATOon liitymistä. En kannata ANOon liittymistä, enkä persujen naapurimielisiä populistisiipeilijöitä. Haluan siis puolustaa demokratiaa ja itsenäistä suomea, sekä Euroopan Unionia ja ennen kaikkea rauhaa!

Meillä on työelämä venäläistynyt kovasti. Mitä isompi asema nin sitä enemmän saat varastaa työntekijöiltä. Työntekijä saa ottaa tyyliin kyniä tai muistitikun venäläisittäin. Ei työntekijä ole omaisuutta saanut säästöön. Tulee mieleen että kuinka kauan on täällä venäläistyminen saboteerannut työelämää? Huhutaan aktiivimallista ja se olisi jo 100% idän ideologiaa. Voi olla että ne joilla on omaisuutta isänmaassa niin on halua kuolla luotilotossa tai sirpalelotossa. Mulla on sen verran järkeä päässä että en ketään ala tappamaan. Tappakaa te 1900-lukulaiset. Te ootte barbaareja.

Vierailija
1418/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti. Venäjän suoritukset Ukrainassa lähinnä surkuhupaisaa. Suomen armeijalla ei olisi mitään hätää tuollaista esitystä vastaan 👍

Ehkä liian rehvakkaasti sanottu sinulta, mutta

kyllä Ukrainan kyky laittaa kampoihin on huomattavasti kohotanut maanpuolustustahtoa ja murentanut mielikuvaa Venäjän ylivoimaisuudesta.

Moni ei myöskään ole pitänyt vuosikymmeniin sotaa Euroopassa edes mahdollisena.

Ukrainan tapahtumat ovat repineet tämän mielikuvan kappaleiksi.

Ey on epäonnistunut seuraamaan metallin vapaata kulkua euroopassa. Se epäonnistui pahasti.

Vierailija
1419/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tätä paska maata puolustaa miksi? Ennen Putinin alla mä ainakin olisin..

Vierailija
1420/1425 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ei ole olemassa muita vaihtoehtoja. Orjuus ja likvidointi eivät ole vaihtoehtoja. On pakko taistella, kävi miten kävi. Kuolema on parempi vaihtoehto kuin orjuus. Muistakaa tämä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi