Mitä ohjelmaa häävieraille kuvauksen ajaksi?
Luin tuota vanhaa huonoimmat häät -ketjua, jossa tosi moni valitti että aika oli mennyt odotteluun, mutta mitä siis silloin pitäisi olla?
Diaesitys hääparin yhteisiltä vuosilta? Joku elokuva? Alkupalat, joita jotkut syö nälkäänsä eivätkä tajua että kunnon ruoka tulossa myöhemmin? Virsien veisaamista?
En ole itse naimisissa enkä menossakaan, mutta käytännöllisenä ihmisenä sitä miettii että mitä tekisi :) Itse varmaan päätyisin tuohon diaesitykseen :D
Kommentit (34)
Mieluummin tosiaan kuvaus jo ennen vihkimistä. Mutta jos nyt jostain syystä on pakko kuvata vasta vihkimisen jälkeen, niin ainakin juotavaa (vettä, kivennäisvettä, mehua...) tarjolle, vaikka valmiiksi laseihin kaadettuna. Mitä lämpimämpi sää, sitä enemmän juotavaa tarvitaan. Ellei ole tarkoitus kohottaa maljoja pihalla, vieraat voi myös ohjata valmiiksi pöytiin istumaan, siihen saa kulumaan aikaa näppärästi. Tai sitten voi kertoa erilaisista käytännön asioista (juhlan kulku, missä vessat, ym), koska morsiuspari tietää asiat jo aivan varmasti.
Olin kerran häissä, missä jaettiin vieraille laulunsanat, oli siis tuttu sävel ja parin vaiheista kirjoitetut sanat. Se sitten laulettiin parille, kun he tulivat hääpaikalle. Ideana kiva, mutta harmittavan harva osallistui lauluun.
Ennen vihkimistä ei olla vielä aviopari joten kyseessä on kihlakuva.
Alkupaloiksi ulkona pakastehäämakaronilaatikkonokare kera alkumaljaliköörikonvehdin. Tuksu tanssimaan siihen pihalle. Jos kovin kauan menee niin sääskentappokisat. Se ken voittaa saa yhden lasin boolia.
Laittakaa pyörimään joku hyvä leffa. Kohtalokas syrjähyppy esimerkiksi.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:32"]
Ennen vihkimistä ei olla vielä aviopari joten kyseessä on kihlakuva.
[/quote]
Siinä vaiheessa kun kuvassa on hääpuku ja muut vermeet päällä, ei kukaan ajattele onko kuva otettu tuntia ennen vihkimistä vai tunti sen jälkeen.
Kuvaus ennen kirkkoa! Isoissa häissä on muutenkin paljon odottelua, ja kauempaa tulleilla vierailla, varsinkin lapsilla voi olla jo kova nälkä.
No cocktail- hour tietenkin pienellä suolapalalla. Vieraat on vaan tyytyväisiä.
Jos se kuvaus on tosiaan pakko järjestää kirkon jälkeen ja jättää vieraat odottamaan, niin siinä tapauksessa kuoharia ja alkupaloja. ei todellakaan mitään diaesityksiä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 10:43"]
Aina ihmettelen, että mitä hittoa sillä hääkuvalla tekee. Asetetaan lipaston päälle (huokaus), ketään ei kiinnosta pönötyskuvat, ne on kaikki samanlaisia.
Paremmin toimivia on itse hääjuhlassa otetut tilannekuvat. Eikä niitä tarvitse laittaa piironkien päälle.
Kaikkein kamalinta on teetättää suurennos hääkuvastaan ja se sitten kehyksissä seinälle.
[/quote]
Eipä se suurennos sinun seinälläsi sentään ole. Moni haluaa itselleen sen "pönötyskuvan", monesti myös esim. isovanhemmat, kummit ja muut sukulaiset haluavat hääkuvan. Sitten ainakin valitetaan jos sitä ei saa. Viime aikoina olen kyllä ilokseni nähnyt hääpaikalla tai muuten luonnon helmassa otettuja "pönötyskuvia", ne ovat paljon luonnikkaampia valokuvaamon taustoihin verrattuna.
Meillä oli kuvaus siellä juhlapaikalla ja kuvaaja laittanut kaiken valmiiksi. Meni ehkä vartti ottaa ne kuvat ja se oli tehty sopivasti, kun viimeinen vieras oli saapunut.
Kyllä pitää ilmaista viinaa ja pullaa jaksaa odottaa. Vieraat voivat esitellä itsensä toisilleen.
Serkun kesähäissä kuvaus oli pihalla (nätti sää). Studiossa ei kuvattu ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:19"]Ei ei ei. Kuvauksessa käydään ennen kirkkoa. Ei jumalauta vieraita odotuteta kuvauksen vuoksi
[/quote]. Juuri näin. Ennen kirkkoa ollaan vielä freesissä kunnossa, taskumatista nautiskeltu Kossu ja pillillä nimetty skumppa ei ole vielä noussut pahasti päähän ja morsiamen puku vielä suht vähän rypistynyt.
Tilatkaa Tuksu esiintymään, tai Lothar. Tai molemmat.