Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveystoimisto unohti mut näin kesäksi, kiva.

Vierailija
15.07.2015 |

Olin todella huonossa kunnossa viime käynnilläni, lääkäri otti ajan parin päivän päähän ja lupasi mulle sh:n kontrollit. Aika peruutettiin seuraavana päivänä, mitään ei ole kuulunut. Olen soitellut ja pyytänyt uutta aikaa, ei mitään. Vain rauhoittavien resepti uusittiin, niistäkään ei ole mitään apua kuin pieneksi hetkeksi. Kävin jo päivystyksessäkin kun tuli romahdus, sielläkin sanottiin että odota kirjettä mielenterveystoimistolta.
Mä en oikeasti saa apua en mistään :( mua pelottaa että jään näiden ongelmien kanssa yksin, syödä lääkkeitä tuskaan ja muutan vuokraslummiin jossa vietän elämäni loput surkeista päivistä.
Terveisin 24v nainen jolla ei näemmä toivoa paremmasta huomisesta

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että kirkon puoleen et ole vielä kääntynyt. Noh, kirkkoon ei varsinaisesti tarvitsekaan olla yhteydessä, mutta kunnalta pitäisi löytyä omat seurakunta työntekijät. Heiltä saa keskusteluapua, ja lisäksi ruokasetelin, jos talous on tiukilla.

Vierailija
2/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla perhettä tai ystäviä joihin tukeutua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:50"]Onko sulla perhettä tai ystäviä joihin tukeutua?
[/quote]

Jos olisi niin tuskin tarvitsisi koko mielenterveystoimistolla käydä :(
ap

Vierailija
4/51 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:44"]

Mä voin tulla nuolemaan sun klitorista ap. M30

[/quote]

Vitun pässi

Vierailija
5/51 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne henkilöiden taustoja, diagnoosia ja vastaavaa joten on hieman hankala ottaa kantaa lääkitykseen.

Psst, en olee lääkärikään.

Nukkuminen kuitenkin kuten alkuperäinen asian esittäjä totesi on todella tärkeää. Olen täysin samaa mieltä, ilman sopivaa nukkumista ja jatkuvasti kärsien unettomuudesta ei henkisesti ole kukaan meistä virkeimmillään ja hyvinkin tulee kaikille meistä oireita ennemmin tai myöhemmin. About kolme päivää nukkumatta ja lähtee henki tai nukut kuin kuollut ja pitkään.

Toiveilla ei todellisuudessa ikävä kyllä ole mitään jalansijaa. Ainoa mitä voi suositella on ottaa yhteyttä oman alueensa mielenterveyden kriisiryhmään tai palveluun ja mennä sinne mahd huonossa kunnossa. Jos tahtoo välitöntä hoitoa. Suosittelen kevyesti korostamaan omia jo kyseisessä tilanteessa painavia asioita ja huolia. Ulospäin on kohtuu helppo esittää, että sisällä on vähemmän rikki kuin on.

Ei lääkärit/hoitohenkilökunta ole mitaan meedioita, niille pitää maalata se pahin mahdollinen scenario/tilanne ja toivoa, että jotain alkaa tapahtua joka auttaisi tilannetta kohentumaan.

Lääkitys osalle meistä toimii, osalle se on turhaa raskasta lastia. Perusajatushan on, lääkkeitä otetaan väliaikaisesti akuuttiin tilaan. Ongelmat eivät itse lääkkeillä parane, se paraneminen on vähän monimutkaisempi juttu. Voi vaatia opettelemaan enemmän elämänhallintaa, itsetutkiskelua, mikälie auttaa kullekkin.

Itse kärsin ajoittain aika kivasta seinät kaatuu päälle ahdituksesta, mutta onneksi harvoin ja tiedän ettei se ikinä kestä pitkään. Lääkkeitä en siihen sekoita, en tykkää ajatella ja elää elämääni lääkkeitten väristen aurinkolasien lävitse.

Vierailija
6/51 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, ettet saa sitä diapamia riittävästi
Johtunee nuoresta iästäsi.
Minä olen syönyt oxaminia puoltoista-2 tablettia joka ilta ja aamuyöstä vielä lisää, jos herään. Tämä 40-vuotiaasta asti. Lisäksi Ketipinor.
Lapsesta asti olen nukkunut huonosti.

Vierailija
7/51 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani ahdinkosi vuoksi. Kiinnitin huomiota siihen, että et tunnu saavan keskusteluapua eikä lääkityksesikään ole kunnossa. Myös raha-asiasi ovat pahasti epäkunnossa.

Ensiksi soita kriisikeskukseen. En tiedä, missä asut, joten en voi laittaa sinulle valmiita yhteystietoja. Googlaamalla kuitenkin löytyy. Pääset juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa ongelmistasi. 

Toiseksi soita mt-keskukseen uudelleen ja pyydä saada sinulle luvattu aika. Luultavasti siellä ei ole toimintaa heinäkuussa, kun kaikki ovat kesälomalla niin kuin muuallakin Suomessa.

Jos hoitoasi ei järjestetä mt-keskuksessa, olet oikeutettu terveyskeskuksen tarjoamiin palveluihin. Jos olosi käy todella tukalaksi, voit hakeutua terveyskeskukseen potilaaksi joko varaamalla lääkärille ajan tai sitten menemällä päivystykseen. 

Itsekin ahdistuksesta ja masennuksesta kärsineenä tiedän, etteivät pelkät rauhoittavat riitä. Tarvitset myös terapiaa. Minua auttoi myös ssri-lääkitys pääsemään jaloilleen ja takaisin ihmisten ilmoille ja työkykyiseksi.

Terveyskeskuksissa on myös psykiatrian erikoissairaanhoitajia, joille voi varata keskusteluaikoja ihan itse. Ovat ilmaisia. 

Kerrot, että olet menettänyt luottotietosi. Ilmeisesti sinulla on myös muita rahavaikeuksia. Varaa aika asuinkuntasi sosiaalitoimistoon ja hae itsellesi toimeentulotukea. Toimeentulotuen piiriin kuuluvat myös sairaanhoitoon liittyvät kulut, kuten lääkärikäynnit ja lääkkeet. 

Sitten kun olet saanut itsellesi apua ja jaksat paremmin, hakeudu velkaneuvojan puheille. Velkaneuvojankin yhteystiedot löydät googlaamalla. - En tiedä, millaisissa taloudellisissa vaikeuksissa olet, onko sinulla esimerkiksi laskuja ulosotossa tms., mutta olisi hyvä, jos saisit neuvoja selvitäksesi taloudellisista vaikeuksistasi. Ennen kaikkea olisi tärkeää selvittää, kuinka kauan olet luottotiedoton ja mitä voisit tehdä itse jouduttaaksesi luottotietojen palauttamista. Ja ihan psykologisestikin voi tehdä sinulle hyvää jutella jonkun luotettavan ihmisen kanssa, jotta saisit takaisin uskosi tulevaisuuteen. 

Löysin netistä tällaisen linkin Takuusäätiön sivuille. Ehkä niistä voi olla hyötyä sinulle. http://www.takuu-saatio.fi/hae_apua/talous-ja_velkaneuvonta/

On kovin ikävää, että Suomesta puuttuu yhä tasa-arvoinen mahdollisuus saada hoitoa itselleen. Mt-potilaat ovat heikoimmassa asemassa, koska he eivät yleensä jaksa pitää huolta itsestään eikä oikeuksistaan. 

Tsemppiä sinulle, ap. Tsemppiä teille muillekin mt-kuntoutujille. Pitäkää hyvää huolta itsestänne. Pitäkää puolianne kaiken maailman byrokratioita vastaan, sillä kukaan muu ei valitettavasti tee sitä teidän puolestanne. 

Vierailija
8/51 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kyllästyin kunnan mielenterveystoimistoon niin pahasti jo vuonna 2007, että menin töihin monen vuoden tauon jälkeen. Sillä tiellä ollaan, ja mielenterveysongelmatkin loppuivat, kun ei ole aikaa märehtiä turhanpäiväisten asioiden kanssa. Näinkin voi mennä.

Vierailija
9/51 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, kuka maksaa? Mulla ei ole maksukykyä. voi kun olisikin. Mulla ei ole luottotietoja. Tietenkään - olen sössinyt asiani ihan täysin. Kirkko on ainoa jonka puoleen en ole kääntynyt. Ap

Kannattaisikohan? Kyllähän kaikki kirkkoa aina parjaavat, mutta aika hyvin sieltä tuskaiset (yksityiset) henkilötkin apua saavat, ketään ei jätetä, olit sitten pakana tai et.

Vierailija
10/51 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne rauhoittavatkaan mihinkään riitä - lääkärin mielestä diapam 5mg 10mg riittää hyvin kolmeksi kuukaudeksi. Mulle se tarkoittaa 10kpl hyviä yöunia/hyviä päiviä - tai no muutamaa hyvää tuntia. Lähinnä nukkumiseen käytän, muuta kun en saa koska "syntyy riippuvuus jos käyttää usein" - unettomuus se vasta hyvää tekee psyykkeelle. :(

No ei varmaan riitä. Itse olen syönyt 20 vuotta Opamox 30 mg. Päivittäin 0.5 - 5 kpl. Ilman niitä olisin jo kauan sitten ollut työkyvyttömyys eläkkeellä. Päivääkään en ole ollut sairaslomalla juurikin tuon lääkityksen ansiosta.

Vierailija
11/51 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 07:32"]

Eipä ne rauhoittavatkaan mihinkään riitä - lääkärin mielestä diapam 5mg 10mg riittää hyvin kolmeksi kuukaudeksi. Mulle se tarkoittaa 10kpl hyviä yöunia/hyviä päiviä - tai no muutamaa hyvää tuntia. Lähinnä nukkumiseen käytän, muuta kun en saa koska "syntyy riippuvuus jos käyttää usein" - unettomuus se vasta hyvää tekee psyykkeelle. :(

No ei varmaan riitä. Itse olen syönyt 20 vuotta Opamox 30 mg. Päivittäin 0.5 - 5 kpl. Ilman niitä olisin jo kauan sitten ollut työkyvyttömyys eläkkeellä. Päivääkään en ole ollut sairaslomalla juurikin tuon lääkityksen ansiosta.

[/quote]

Nuo bentsot eivät paranna mitään, turruttavat ainoastaan aivot hetkellisesti. Niitä ei nykyisin suositella juuri kenellekään mielenterveysongelmaiselle.

Vierailija
12/51 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo bentsot eivät paranna mitään, turruttavat ainoastaan aivot hetkellisesti. Niitä ei nykyisin suositella juuri kenellekään mielenterveysongelmaiselle.

Täysin samaa mieltä, eivät paranna mitään, parantamiseen niitä ei ole tarkoitettukaan. Oikein annosteltuna ne eivät "turruta" yhtään mitään ja mielenterveysongelmaisille niitä juurikin suositellaan. Oletko hieman tyhmä mielenterveysongelmaton?

Itse olen käyttänyt 20v. bentsoja. (ei masennusta, töissä ja intoa täynnä) käyttämiseni syy on kahvikuppi neuroosi. Ammattini puolesta olen kahvikuppi kädessä jatkuvasti, eli lääkitys on kohdallaan.

Vierailija
13/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:17"]Mulla sama tilanne paitsi en saanut rauhoittaviakaan lisää. Ei tässä maassa saa kunnon hoitoa ilman rahaa [/quote] Eipä ne rauhoittavatkaan mihinkään riitä - lääkärin mielestä diapam 5mg 10mg riittää hyvin kolmeksi kuukaudeksi. Mulle se tarkoittaa 10kpl hyviä yöunia/hyviä päiviä - tai no muutamaa hyvää tuntia. Lähinnä nukkumiseen käytän, muuta kun en saa koska "syntyy riippuvuus jos käyttää usein" - unettomuus se vasta hyvää tekee psyykkeelle. :(

[/quote]

Pamit onkin ihan paskoja. Ainoa hyöty niistä on kovaan krapulaan. Vakituiseen niitä ei kannata ottaa mihinkään vaivaan. Mt ongelmat on vaikeita ja kun ei muuta keretä tai osata niin helpoin tapa on kirjoittaa resepti. Sitten potilaalla onkin kaksi vaivaa. Alkuperäinen ongelma ja lisäksi pilleri koukku.

Vierailija
14/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:35"]

Voi voi, kyllä nyt on heitteillejätetty. Masentaako kun on teddykarhu hukassa? Voi kyynel.

[/quote]

No sinullapa huonosti menee, kun et yhtään vahvempaa edes uskalla kadehtia.

[/quote]

Näinkö luulet?

Vierailija
15/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:17"]Mulla sama tilanne paitsi en saanut rauhoittaviakaan lisää. Ei tässä maassa saa kunnon hoitoa ilman rahaa [/quote] Eipä ne rauhoittavatkaan mihinkään riitä - lääkärin mielestä diapam 5mg 10mg riittää hyvin kolmeksi kuukaudeksi. Mulle se tarkoittaa 10kpl hyviä yöunia/hyviä päiviä - tai no muutamaa hyvää tuntia. Lähinnä nukkumiseen käytän, muuta kun en saa koska "syntyy riippuvuus jos käyttää usein" - unettomuus se vasta hyvää tekee psyykkeelle. :(

[/quote]

Pamit onkin ihan paskoja. Ainoa hyöty niistä on kovaan krapulaan. Vakituiseen niitä ei kannata ottaa mihinkään vaivaan. Mt ongelmat on vaikeita ja kun ei muuta keretä tai osata niin helpoin tapa on kirjoittaa resepti. Sitten potilaalla onkin kaksi vaivaa. Alkuperäinen ongelma ja lisäksi pilleri koukku.

[/quote] Itse olen käsittänyt että rauhoittavien käyttöä valvotaan aika tarkasti, ei jää koukkuun ellei niitä saa myös jostain muualta.

Itse tarvitsisin rauhoittavia, jotta voisin totutella vähitellen ihmisiin. Monesti vaan on että niitä joko annetaan ihmisille liikaa (Kemissä ainakin) tai sitten niitä ei saa vaikka olisivat tarpeellisia (Oulussa). joka tapauksessa jäät ilman asianmukaista hoitoa.

Täällä Oulussa on annettu ainoiksi vaihtoehdoiksi Ketipinor tai SSRI-lääkkeet, kumpaankaan en aio koskea enää ikinä. On kyllä surullista miten moni jää ilman apua, annetaan vaan lääkkeet ja jos pyydät päästä terapiaan niin voi voi, "Sullahan on jo lääkitys, kyllä sen pitäisi auttaa!"

31

Vierailija
16/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa ettei ihmiset saa edes lääkkeitä terapia-avusta puhumattakaan! Itse olen löytänyt mahtavan yleislääkärin joka määrää bentsoja ahdistuskohtauksiin. Määräsi viimeksi sain sata uniläkettä kun valittelin kesken unen heräilyä. Tällaiset lääkärit on harvinaisia Suomessa.

Tuntuu turhauttavalta että minulla on lääkkeitä josta joku toinen kärsivä hyötyisi. En minä tarvitse unilääkkeitä mutta just vaikka ap:lle olisivat apu

Vierailija
17/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Älä sitten ainakaan ala roikkumaan 24/7 av:llä, täällä se mielenterveys ainakin menee. Onko nyt kovin ahdistunut olo? Onko töitä/muuta tekemistä kesäksi? :)

Vierailija
18/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulssi.fi

Vierailija
19/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:58"]Apua! Älä sitten ainakaan ala roikkumaan 24/7 av:llä, täällä se mielenterveys ainakin menee. Onko nyt kovin ahdistunut olo? Onko töitä/muuta tekemistä kesäksi? :)
[/quote]

Ei yhtään mitään, eikä kyllä ole kuntoa tehdäkkään. Päivittäin pakottaudun ulkoilemaan säässä kuin säässä, käymään kaupassa. Jatkuvasti ahdistaa, en etene elämässä. Jokaisesta työpaikasta on tullut potkut mt-ongelmien vuoksi - uni ei tule kun ahdistaa.

Vierailija
20/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:02"]Pulssi.fi
[/quote]

Kuku maksaa? Mulla on jo mennyt luottotiedot lääkärilaskujen vuoksi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan