Mielenterveystoimisto unohti mut näin kesäksi, kiva.
Olin todella huonossa kunnossa viime käynnilläni, lääkäri otti ajan parin päivän päähän ja lupasi mulle sh:n kontrollit. Aika peruutettiin seuraavana päivänä, mitään ei ole kuulunut. Olen soitellut ja pyytänyt uutta aikaa, ei mitään. Vain rauhoittavien resepti uusittiin, niistäkään ei ole mitään apua kuin pieneksi hetkeksi. Kävin jo päivystyksessäkin kun tuli romahdus, sielläkin sanottiin että odota kirjettä mielenterveystoimistolta.
Mä en oikeasti saa apua en mistään :( mua pelottaa että jään näiden ongelmien kanssa yksin, syödä lääkkeitä tuskaan ja muutan vuokraslummiin jossa vietän elämäni loput surkeista päivistä.
Terveisin 24v nainen jolla ei näemmä toivoa paremmasta huomisesta
Kommentit (51)
Olisiko kuitenkin lääkkeissä vielä säädettävää. Uni tulisi kuitenkin turvata.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:02"]Pulssi.fi
[/quote]
??
Kuku maksaa? Mulla on jo mennyt luottotiedot lääkärilaskujen vuoksi. Ap
[/quote]
Oletko siis jossain vaiheessa käyttänyt yksityistä
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:06"]Yksityiselle
[/quote]
Edelleenkin, kuka maksaa? Mulla ei ole maksukykyä. voi kun olisikin.
Mulla ei ole luottotietoja.
Tietenkään - olen sössinyt asiani ihan täysin. Kirkko on ainoa jonka puoleen en ole kääntynyt.
Ap
Voe mahoton! Mites se mielenterveystoimisto nyt tolleen kesällä meni tekemään! Oletko harkinnut esimerkiksi lemmikin hommaamista tai lenkkeilyn aloittamista?
Tää on niin yleistä tällä palstalla. Täällähän ne (me) kaikki mielenterveysongelmaiset on.
Koita jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:02"]Pulssi.fi
[/quote]
??
Kuku maksaa? Mulla on jo mennyt luottotiedot lääkärilaskujen vuoksi. Ap
[/quote]
Oletko siis jossain vaiheessa käyttänyt yksityistä
[/quote]
Olen, heti aluksi. Oman äitini suosituksesta. En saanut sieltä oikeasti yhtään mitään enempää kuin nytkään. Ajan helpommin, siinä se.
Mua ahdistaa mun lapsuudentapahtumat, koulukiusaus ja unta en saa. En ole koskaan saanut unta, koko elämäni olen ollut väsynyt eikä siihen ole haluttu puuttua. Nyt mut on leimattu päihdeongelmaiseksi, jatkuvasti epäillään huumeidenkäyttäjäksi. Eläessäni en ole mitään käyttänyt, en nykyään edes juo koska ahdisti kun vihjailtiin että ongelmat johtuvat siitä. Vaikka niitä on ollut lapsesta, viisivuotiaasta, saakka.
Lääkkeissä olisi säädettävää, niin uni kuin mieliala, vaan en saa aikaa. Kesällä on ruuhka, ymmärrän. Mutta mä en, miten mä pärjään?
Mulla sama tilanne paitsi en saanut rauhoittaviakaan lisää. Ei tässä maassa saa kunnon hoitoa ilman rahaa
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:11"]Voe mahoton! Mites se mielenterveystoimisto nyt tolleen kesällä meni tekemään! Oletko harkinnut esimerkiksi lemmikin hommaamista tai lenkkeilyn aloittamista?
[/quote]
Ei musta ole pitämään huolta lemmikistä. Liikuntaa harrastan päivittäin, valitettavasti sekään ei vie ongelmiani pois.
Taitaa joo av olla suomen suurin avohoitokeskus.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:50"]Onko sulla perhettä tai ystäviä joihin tukeutua? [/quote] Jos olisi niin tuskin tarvitsisi koko mielenterveystoimistolla käydä :( ap
[/quote]
Höpöhöpö, munkin vakavasti masentuneella lapsella on perhe, kavereita yms, vaan silti ei pärjää sillä, eli tarvitsee ulkopuolista apua ja tukea, kuten sinäkin. Perhe ei riitä tuollaiseen.
Mutta toivottavasti saat ajan kuitenkin pian.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:17"]Mulla sama tilanne paitsi en saanut rauhoittaviakaan lisää. Ei tässä maassa saa kunnon hoitoa ilman rahaa
[/quote]
Eipä ne rauhoittavatkaan mihinkään riitä - lääkärin mielestä diapam 5mg 10mg riittää hyvin kolmeksi kuukaudeksi. Mulle se tarkoittaa 10kpl hyviä yöunia/hyviä päiviä - tai no muutamaa hyvää tuntia.
Lähinnä nukkumiseen käytän, muuta kun en saa koska "syntyy riippuvuus jos käyttää usein" - unettomuus se vasta hyvää tekee psyykkeelle. :(
HArrastat liikuntaa se on hyvä.Koita tehdä jotakin itsellesi mieluista joka päivä,ja nauti niistä hetkistäÄlä lannistu. . Tulevajsuutesi pelotti sinua yhtä suuri mahdollisuus on että tulevaisuutesi on valoisa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:50"]Onko sulla perhettä tai ystäviä joihin tukeutua? [/quote] Jos olisi niin tuskin tarvitsisi koko mielenterveystoimistolla käydä :( ap
[/quote]
Höpöhöpö, munkin vakavasti masentuneella lapsella on perhe, kavereita yms, vaan silti ei pärjää sillä, eli tarvitsee ulkopuolista apua ja tukea, kuten sinäkin. Perhe ei riitä tuollaiseen.
Mutta toivottavasti saat ajan kuitenkin pian.
[/quote]
jos olisi edes perhe tukena ei tarvitsisi kestää tätä yksin.
Mun äiti valitsi kuitenkin "uuden" paremman perheensä. Isä on kuollut. Olen se hylkiö, ongelmainen johon on purettu kaikki paha isäni kuoleman jälkeen. Ja sitten ihmetellään miksi voin pahoin.
Koko elämäni ajan olen voinut pahoin, mutta se on mun oma vikani kun olen niin heikko.
Mun koko tulevaisuus menee pilalle näiden ongelmien vuoksi :( se että yrittää auttaa itseään voi johtaa jopa hoitosuhteen katkaisemiseen. Mulla ei ole rahaa enää edes maksaa niitä lääkärilaskujani julkiselta - ehkä ne ei siksi hoida.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:25"]Miksi valtion pitäisi maksaa hoidot?
[/quote]
Koska tämä on hyvinvointivaltio.
Älä huoli, en minä saa hoitoa. Ehkä kuolen pian niin säästyy pitkä penni, sunkin verorahat menee paljon tärkeämpiin kohteisiin.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:25"]
Miksi valtion pitäisi maksaa hoidot?
[/quote]
Ajatellaan näin, että valtio on maksanut mm. mun koulunkäynnin (pk, lukio ja yliopisto). Tähän on mennyt satoja tuhansia euroja. Nyt tämä satsaus ei koskaan pääse tuottamaan yhteiskunnalle, koska makaan kotona, kun kunnon mt-apua ei saa. Kuulostaako järkevältä? (ei ap)
Tätä ne supistukset ja säästöt saa aikaan, siihen vielä lomat. Ei ole potilaan osa aina helppo, jo tieto paikasta mihin oikeasti hädäntullen voi kääntyä,saattaa auttaa selviämään eteenpåin.
Yritä jaksaa ap. On väärin, että hoidon saaminen vaihtelee sen mukaan, missä asuu ja onko sitkeitä omaisia vaatimassa hoitoa. Luulen, että jos tuntemani kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava menisi yksin lääkäriin, ei häntä ehkä otettaisi niin vakavasti kuin nyt, kun mies menee mukana ja kertoo, miten huonosti vaimo voi ja vaatimalla vaatii osastohoitoa omankin jaksamisensa takia...
Yksityiselle